szarpania przy ruszaniu i cofaniu |
Autor |
Wiadomość |
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 6 Lipiec 2007, 09:08
|
|
|
Jak tylko upału sie skończyły to i szarpanie ustało. Niestety od kilku ostatnich dni zaczęło sie nasilać a wczoraj to już ja dostawałem drgawek. Szarpał przy każdym ruszaniu. Postanowiłem przypalić sprzęgło. 5 bieg i próba ruszenia. Później 4 i to samo. Ku mojemu zdziwieniu szarpanie ustało i od wczoraj jest OK. Czyżby tarcza?? |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 6 Lipiec 2007, 09:20
|
|
|
Sprawdź jeszcze stan wału napędowego - jego połączeń ze skrzynką i mostem oraz stan podpory Z tego miejsca zazwyczaj wywodzą się wszelkie szarpania przy ruszaniu i w czasie jazdy przy zmianie biegów |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 6 Lipiec 2007, 10:20
|
|
|
Też musze sprawdzić połączenia wału bo lekko mi tez szarpie przy ruszaniu, zmieniłem nawet sposób ruszania, na bardzo łagodny, to wtedy mniej szarpie ale jest to denerwujące |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 6 Lipiec 2007, 14:42
|
|
|
Tak mi sie ostatnio przypomniały czasy kiedy miałem 126P i tam miałem identyczny problem jak tutaj, czyli szarpanie przy ryszaniu i cofaniu. Okazało się, że w Maluchu przyczyną były właśnie poduszki
No a wkońcu 126P i W202 są do siebie bardzo podobne - w obu strefa zgniotu kończy się na silniku |
_________________ E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
|
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 6 Lipiec 2007, 15:43
|
|
|
i obydwa mają naped na tyle koła
Ja wymieniłem łapy mocowania silnika bo były już wyrąbane, ale poduszkom tez musze sie dokładniej przyjrzeć nie zaszkodzi sprawdzić, a później pod skrzynia aż dojde do tylnej osi |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
Ostatnio zmieniony przez zmichal 6 Lipiec 2007, 21:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 6 Lipiec 2007, 16:57
|
|
|
poduszki silnika !!!! |
|
|
|
|
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 7 Lipiec 2007, 00:10
|
|
|
Wszystko to biorę pod uwagę i jak tylko znajdę chwilkę to pojadę na kanał sprawdzić. Dzięki za sugestię.
Zastanawia mnie, czemu przy "przypaleniu" sprzęgła na 5 biegu szarpanie znacznie się zmniejszyło (przynajmniej na razie).
Pozdrawiam |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 7 Lipiec 2007, 12:09
|
|
|
Lukas napisał/a: |
Zastanawia mnie, czemu przy "przypaleniu" sprzęgła na 5 biegu szarpanie znacznie się zmniejszyło (przynajmniej na razie).
|
Być może kończy sie amortyzator drgań skretnych w tarczy ( takie sprężynki na obwodzie poniżej okladzin ciernych) te sprężynki lubią pękać, kiedyś zablokowały mi sprzęgło. Ale sprawdź najpierw to co jest łatwiej dostępne |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
Marcin13736
MBmiłośnik
Pomógł: 14 razy Dołączył: 08 Lut 2007 Posty: 466 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 18 Lipiec 2007, 10:50
|
|
|
a jaki masz przebieg tego:mb: ? ale wedlug mnie to masz tarcze i docisk do wymiany. Kiedyś w Passacie ojca szarpało sprzęgło i faktycznie tarcza była oberwana. Wymieniliśmy tarcze a okazało się że docisk też padł od uszkodzonej tarczy. Jak już będzie autko zorgrzebane lepiej wymienic kpl. i znów spokój na długo przy spokojnej jeździe |
_________________ C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA |
|
|
|
|
chrzanio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 107 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18 Lipiec 2007, 10:52
|
|
|
Moim zdaniem moze byc wybita poduszka od skrzyni biegow kiedys w audi b4 spotkalem sie z czyms takim że przy ruszaniu poprostu trzepie buda |
_________________ C-klasa 202 1.8 + LPG '94 Elegence |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 18 Lipiec 2007, 13:12
|
|
|
chrzanio napisał/a: | Moim zdaniem moze byc wybita poduszka od skrzyni biegow kiedys w audi b4 spotkalem sie z czyms takim że przy ruszaniu poprostu trzepie buda |
Jeśli poducha, to raczej od silnika (wymienia sie obie)
Ale sprawdził bym też stan połączeń wału napędowego, to nic nie kosztuje |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
marcin.mk
:)) C-200K '97 :))
Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 31 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19 Lipiec 2007, 00:04
|
|
|
Witam
Co prawda nie posiadam jeszcze wspominanych tu problemów (i oby jak najdłużej) ale wśród odpowiedzi nie przewinęło się coś, co mnie spotkało w mojej poprzednej Vectrze A.
Przy całej analizie układu napędowego, poza mocowaniem skrzyni i silnika (poduszki) oraz sprzęgła, należy zwróci uwagę na koło zamachowe. U mnie właśnie ono powodowało szarpanie i tylko na mocnych biegach (1 i R) zwłaszcza po rozgrzaniu. Zalecam zatem zainteresowanie się i tym aspektem.
A co do poprawy działania po "przypaleniu" to możliwe że po prostu się trochę lepiej dopasowała przygrzana już tarcza do przygrzanego i skrzywionego koła zamachowego, albo się koło "skrzywiło na równo" czyli na maxa.
Obym się mylił, ale wspominam o tym aspekcie bo nikt o nim nie mówił jak na razie.
Pozdrawiam
marcin.mk |
_________________ Niech niskie spalanie będzie z Wami wszystkimi i z Misiem-Mesiem moim
C200K LPG manual '97 WDB2020251F660013
|
|
|
|
|
artek30
C200 D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2006 Posty: 103 Skąd: busko
|
Wysłany: 19 Lipiec 2007, 00:58
|
|
|
Moja diagnoza z waszych wypowiedzi to poduszki pod silnikiem a niedotarte sprzęgło potęguje to bujanie silnikiem, miałem to już w kilku samochodach .
Jednym z ciekawszych i trudniejszych do zdiagnozowania był Żuk z silnikiem 200 czy 240 D tam winą był za krótki pancerz linki biegów i przy ruszaniu sam sobie dodawał gazu może i nato warto zwrócić uwagę.
Diagnoze należy przeprowadzać przy otwartej masce i trzeba uwazać aby nie przejechać diagnostyka.
Powodzenia |
_________________ Jestem też tu: http://www.bus-forum.pl/ |
|
|
|
|
|