Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
szarpania przy ruszaniu i cofaniu
Autor Wiadomość
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 15 Czerwiec 2007, 11:03   

dzięki serdeczne!
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
Lukas 
Moderator

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 440
Skąd: Brodnica
Wysłany: 6 Lipiec 2007, 09:08   

Jak tylko upału sie skończyły to i szarpanie ustało. Niestety od kilku ostatnich dni zaczęło sie nasilać a wczoraj to już ja dostawałem drgawek. Szarpał przy każdym ruszaniu. Postanowiłem przypalić sprzęgło. 5 bieg i próba ruszenia. Później 4 i to samo. Ku mojemu zdziwieniu szarpanie ustało i od wczoraj jest OK. Czyżby tarcza??
_________________
202 200D '93 - Aż żal się spieszyć
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 6 Lipiec 2007, 09:20   

Sprawdź jeszcze stan wału napędowego - jego połączeń ze skrzynką i mostem oraz stan podpory :idea: Z tego miejsca zazwyczaj wywodzą się wszelkie szarpania przy ruszaniu i w czasie jazdy przy zmianie biegów :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
gumolyt 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 234
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 6 Lipiec 2007, 10:20   

Też musze sprawdzić połączenia wału bo lekko mi tez szarpie przy ruszaniu, zmieniłem nawet sposób ruszania, na bardzo łagodny, to wtedy mniej szarpie ale jest to denerwujące :)
_________________
Mercedes C180 '96 Esprit LPG
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 6 Lipiec 2007, 14:42   

Tak mi sie ostatnio przypomniały czasy kiedy miałem 126P i tam miałem identyczny problem jak tutaj, czyli szarpanie przy ryszaniu i cofaniu. Okazało się, że w Maluchu przyczyną były właśnie poduszki :idea:

No a wkońcu 126P i W202 są do siebie bardzo podobne - w obu strefa zgniotu kończy się na silniku :D
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
gumolyt 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 234
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 6 Lipiec 2007, 15:43   

i obydwa mają naped na tyle koła :lol:

Ja wymieniłem łapy mocowania silnika bo były już wyrąbane, ale poduszkom tez musze sie dokładniej przyjrzeć nie zaszkodzi sprawdzić, a później pod skrzynia aż dojde do tylnej osi :)
_________________
Mercedes C180 '96 Esprit LPG
Ostatnio zmieniony przez zmichal 6 Lipiec 2007, 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gość

Wysłany: 6 Lipiec 2007, 16:57   

poduszki silnika !!!!
 
 
Lukas 
Moderator

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 440
Skąd: Brodnica
Wysłany: 7 Lipiec 2007, 00:10   

Wszystko to biorę pod uwagę i jak tylko znajdę chwilkę to pojadę na kanał sprawdzić. Dzięki za sugestię.
Zastanawia mnie, czemu przy "przypaleniu" sprzęgła na 5 biegu szarpanie znacznie się zmniejszyło (przynajmniej na razie).
Pozdrawiam
_________________
202 200D '93 - Aż żal się spieszyć
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 7 Lipiec 2007, 12:09   

Lukas napisał/a:

Zastanawia mnie, czemu przy "przypaleniu" sprzęgła na 5 biegu szarpanie znacznie się zmniejszyło (przynajmniej na razie).


Być może kończy sie amortyzator drgań skretnych w tarczy ( takie sprężynki na obwodzie poniżej okladzin ciernych) te sprężynki lubią pękać, kiedyś zablokowały mi sprzęgło. Ale sprawdź najpierw to co jest łatwiej dostępne :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 18 Lipiec 2007, 09:09   

poszedłem w ślady Lukasa i też przypaliłem sprzęgło na 5 biegu - i muszę przyznać, że teraz też już praktycznie nie szarpie :D
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 18 Lipiec 2007, 10:50   

a jaki masz przebieg tego:mb: ? ale wedlug mnie to masz tarcze i docisk do wymiany. Kiedyś w Passacie ojca szarpało sprzęgło i faktycznie tarcza była oberwana. Wymieniliśmy tarcze a okazało się że docisk też padł od uszkodzonej tarczy. Jak już będzie autko zorgrzebane lepiej wymienic kpl. i znów spokój na długo przy spokojnej jeździe
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
chrzanio 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 107
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Lipiec 2007, 10:52   

Moim zdaniem moze byc wybita poduszka od skrzyni biegow kiedys w audi b4 spotkalem sie z czyms takim że przy ruszaniu poprostu trzepie buda :D
_________________
C-klasa 202 1.8 + LPG '94 Elegence
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 18 Lipiec 2007, 13:12   

chrzanio napisał/a:
Moim zdaniem moze byc wybita poduszka od skrzyni biegow kiedys w audi b4 spotkalem sie z czyms takim że przy ruszaniu poprostu trzepie buda :D


Jeśli poducha, to raczej od silnika (wymienia sie obie) :idea:

Ale sprawdził bym też stan połączeń wału napędowego, to nic nie kosztuje :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
marcin.mk 
:)) C-200K '97 :))


Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 31
Skąd: Białystok
Wysłany: 19 Lipiec 2007, 00:04   

Witam
Co prawda nie posiadam jeszcze wspominanych tu problemów (i oby jak najdłużej) ale wśród odpowiedzi nie przewinęło się coś, co mnie spotkało w mojej poprzednej Vectrze A.
Przy całej analizie układu napędowego, poza mocowaniem skrzyni i silnika (poduszki) oraz sprzęgła, należy zwróci uwagę na koło zamachowe. U mnie właśnie ono powodowało szarpanie i tylko na mocnych biegach (1 i R) zwłaszcza po rozgrzaniu. Zalecam zatem zainteresowanie się i tym aspektem.
A co do poprawy działania po "przypaleniu" to możliwe że po prostu się trochę lepiej dopasowała przygrzana już tarcza do przygrzanego i skrzywionego koła zamachowego, albo się koło "skrzywiło na równo" czyli na maxa.
Obym się mylił, ale wspominam o tym aspekcie bo nikt o nim nie mówił jak na razie.
Pozdrawiam
marcin.mk
_________________
:) Niech niskie spalanie będzie z Wami wszystkimi :) i z Misiem-Mesiem moim :)
:mb: C200K LPG manual '97 WDB2020251F660013 :mb:
 
 
 
artek30 
C200 D


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 103
Skąd: busko
Wysłany: 19 Lipiec 2007, 00:58   

Moja diagnoza z waszych wypowiedzi to poduszki pod silnikiem a niedotarte sprzęgło potęguje to bujanie silnikiem, miałem to już w kilku samochodach .
Jednym z ciekawszych i trudniejszych do zdiagnozowania był Żuk z silnikiem 200 czy 240 D tam winą był za krótki pancerz linki biegów i przy ruszaniu sam sobie dodawał gazu może i nato warto zwrócić uwagę.
Diagnoze należy przeprowadzać przy otwartej masce i trzeba uwazać aby nie przejechać diagnostyka.
Powodzenia
_________________
Jestem też tu: http://www.bus-forum.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,149 sekundy. Zapytań do SQL: 10