Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:03 |
KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY |
Autor |
Wiadomość |
Piotr8
SILVER
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 195 Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
|
Wysłany: 12 Czerwiec 2007, 17:03 KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY
|
|
|
Witam.
Znalazłem ciekawy opis dodatkowych funkcji klimatronika jedno i dwustrefowego w naszych , problem polega na tym iż moja znajomość języka niemieckiego jest marna i nie bardzo potrafię rozszyfrować opis tych funkcji.
Czy któryś z kolegów podjąłby się przetłumaczenia tych punktów?
Myślę że jest to na tyle ciekawe że warto by zająć się tym tematem.
Pozdrawiam
Piotr
klimatronik-funkcje.JPG
|
|
Plik ściągnięto 5616 raz(y) 76,05 KB |
|
_________________ C 200 T -`97 Elegance
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2007, 15:00
|
|
|
01 Temperwtura wewnętrzna w °C
02 Temperatura zewnętrzna w °C
03 Temperatura nagrzewnicy lewej w °C
04 Temperatura nagrzewnicy prawej w °C
05 Ciśnienie na parowniku w barach
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach
08 Temperatura układu chłodzenia w °C
09
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V
11 Napięcie na sondzie lambda w V
12 Napięcie na sensorze nasłonecznienia w V
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A
21 Wskaźnik obrotów x1000
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza
23 Pobór prądu na akumulatorze w %
24 Napięcie na akumulatorze w V
40 Wersja software modułu sterującego
41 Wersja hardware modułu sterującego
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Piotr8
SILVER
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 195 Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2007, 15:25
|
|
|
Witaj Sewan.
Super że mamy już Polską wersję, właśnie w ten weekend miałem zająć się tym tematem.
Dziękuję.
Pozdrawiam
Piotr |
_________________ C 200 T -`97 Elegance
|
|
|
|
|
AdamWro25
*C250 TD*
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 65 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2007, 20:17
|
|
|
Ja też dziękuję za tłumaczenie , ale fajnie by było zająć się analizą wskazań ktoś chętny??
Np. jakie mogą być maksymalne/min lub które są dobre wskazania...chodzi tutaj o punkty:
05 Ciśnienie na parowniku w barach
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach
08 Temperatura układu chłodzenia w °C
09
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V
11 Napięcie na sondzie lambda w V
12 Napięcie na sensorze nasłonecznienia w V
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A
23 Pobór prądu na akumulatorze w %
24 Napięcie na akumulatorze w V
pozdrowienia |
_________________ C250TD 1996 WDB2021281F391503 |
|
|
|
|
Piotr8
SILVER
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 195 Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2007, 20:32
|
|
|
Witam
Dołączam się do prośby Adama
Pozdrawiam
Piotr |
_________________ C 200 T -`97 Elegance
|
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 14 Czerwiec 2007, 22:57
|
|
|
no dobra wszystko slicznie, tylko jeszcze raz napiszcie jak to właczyć i wyłaczyc:)
pozdro. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
Piotr8
SILVER
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 195 Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2007, 08:02
|
|
|
Witam
Otóż Waldek, przy włączonym zapłonie (pracującym silniku) wciskasz przycisk REST przez 5 sekund, następnie przyciskiem + - (od siły nawiewu) przechodzisz do kolejnych punktów, jak w opisie, po sprawdzeniu tego co Cię w danej chwili interesuje, wychodzisz z tego trybu diagnostyczno-kontrolnego przez krótkie wciśnięcie przycisku REST.
Pozdrawiam
Piotr
[ Dodano: 15 Czerwiec 2007, 08:13 ]
Dla wygody plik PL.
Miłego sprawdzania
klimatronik-funkcje PL..JPG
|
|
Plik ściągnięto 4285 raz(y) 86,39 KB |
|
_________________ C 200 T -`97 Elegance
|
|
|
|
|
krzemo
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 97 Skąd: Wies Warszawa
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2007, 08:43
|
|
|
Witam,
Mała poprawka - przynajmniej u mnie w W210 poszczególne sekcje zmienia sie przyciskiem auto - z lewej do góry - z prawej do dołu.
Pozdrawiam,
Krzemo |
|
|
|
|
Piotr8
SILVER
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 195 Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2007, 08:51
|
|
|
Witam
Ja podałem opis postępowania przy klimatroniku jednostrefowym, bo taki występuje w W202, natomiast w przypadku klimy dwustrefowej (tak jak zaznaczono na foto w opisie) tak jak podałeś.
Pozdrawiam
Piotr |
_________________ C 200 T -`97 Elegance
|
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2007, 14:14
|
|
|
Mam klimatronic jednostreofowy (w202)
u mnie pokazywane sa tylko te pozycje
01 58 stp C
02 25 C
03 20 C
04 40 C
05 45 C
06 100
07 00,1
08 32
09 10 stp C
10 255
20 04,0
21 240
22 050
23 050
24 40
czy oznaczenia i te kody dla klimatronica jedno i dwu strefowego sa takie same ???
mam pojazd z 1999r C180 . a klimatronic z 1996 od C250TD
u mnie nie ma sygnalu o temp silnika :/ dlatego mi nie dziala REST i wiatraki od klimy kreca sie non-stop :/ (nie moge znalezc na schemacie skad wziasc temp silnika do klimatronica) podlaczajac klimatronica korzystalem ze schematow z diakom.ru
sprezarka od klimy sie zalacza (sprawdzalem na szczelnosci klimy) ale musze dolac oleju do sprezarki, zeby jej nie zatrzec tak mi powiedzieli w zakladzie
wracajac do tych kodow, niech kazdy napisze
jakie kody ma u siebie i jakie wartosci, i czy klimatronic jednostrefowy czy dwu
pozdrawiam |
|
|
|
|
Piotr8
SILVER
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 195 Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2007, 17:46
|
|
|
btx napisał/a: | czy oznaczenia i te kody dla klimatronica jedno i dwu strefowego sa takie same ??? |
Witam
Z informacji jakie posiadam opis kodów jest taki sam w jedno i dwustrefowym klimatroniku, (oprócz temp. nagrzewnicy dla prawej i lewej strony przy jednostrefowej)
Pozdrawiam
Piotr |
_________________ C 200 T -`97 Elegance
|
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2007, 18:17
|
|
|
niech ktoś wrzuci jakies swoje dane i napisze rok pojazdu pozdrawiam |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 15 Czerwiec 2007, 20:03
|
|
|
a po co je wogóle zakladałes jak 99 juz ich nie ma. wszysko podłacza sie pod jeden wentyl ten od silnika i on schładza klime i silnik.
a moze ty w 99 masz wiskoze?? |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2007, 01:26
|
|
|
no niestety wisko, bo nie mial klimy wczesniej,
a model bez klimy ma mala chlodnice z korkiem wlewu od gory i wisko
zalozylem duza chlodnice wody, bo lapal temp w upaly, taka jaka jest oryginalnie montowana, ze zbiornikiem wyrownawczym
schemat elektryczny przydalby mi sie, ale nie mam skad wziac |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2007, 07:52
|
|
|
ja mam takiego po lifcie bez klimy i umnie jest elektryczny. chłodnica mała z korkiem od góry.
Obraz 021 (Small).jpg
|
|
Plik ściągnięto 687 raz(y) 68,67 KB |
|
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
|