|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:03 |
KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY |
Autor |
Wiadomość |
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 11:58
|
|
|
adamd, dzięki bardzo za odpowiedź, teraz przynajmniej wiem, że dobrze wszystko poskladałem |
_________________
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 22:21
|
|
|
Przypomnę tylko coś o co spierałem się kilka(naście) miesięcy temu - w układzie klimatyzacji ważne jest ciśnienie czynnika a nie jego temperatura, która może zostać przeliczona z ciśnienia. Zależność temperatury i ciśnienia czynnika w poszczególnych miejscach układu jest uwarunkowana ilością gazu w całym układzie, dlatego pojęcie temperatury nie jest dobre w kwestii rozpatrywania dobrego funkcjonowana układu, zwłaszcza jeśli rozpatrujemy to pod względem jego sprawności termodynamicznej.
Poza tym to nie za wysoka temperatura uszkadza układ a za wysokie ciśnienie (jeden z przypadków - zawór maks. ciśnienia/bezpieczeństwa).
W przypadku układów "przedliftowych" czyli z dwoma wentylatorami przed chłodnicami, to progi są ustalane jak ktoś wcześniej napisał. Jeśli chodzi o nowsze układy (jeden wentylator elektryczny - po 1998 i wersje np. na Włochy), to regulacja wentylatora jest płynna. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2014, 09:07
|
|
|
Dwa wentylatory chyba niekoniecznie występują przed liftingiem, bo u mnie są takie a samochód po lifcie i do tego z Włoch. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2014, 17:23
|
|
|
adamd, kompressor nigdy nie miał wentylatora elektrycznego. Dopiero EVO miały. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Czarny_78
Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 22 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2014, 22:42
|
|
|
Witam
Dzisiaj sprawdziłem swoje parametry klimatronica w Mercedes C200 kompressor wersja na Włochy i prosiłbym o ocenę co jest nie tak
01 20 C
02 17 C
03 22 C
05 20 C
06 93 C
07 00,4
08 24 C
09 10 C
10 135
20 02°0
21 070
22 000
23 100
40 01
41 03
42 00
43 bEn
50 20 °C
51 LO
-2 10 °C
54 OFF
wyskoczyły stare błędy
23°3
41°6
42°2
41°7
przed zimą klima chodziła ,a teraz sprężarka ani drgnie,bo i po co w lato he,he |
_________________ Mercedes C200 Kompressor 95 r
wersja Elegance
WDB2020251F322076 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2014, 07:23
|
|
|
Czarny_78, Czarny_78 napisał/a: | 07 00,4 | Małe ciśnienie czynnika, czyli masz braki w układzie. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Czarny_78
Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 22 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 24 Czerwiec 2014, 10:02
|
|
|
Dzięki Adaśko,aczkolwiek wiedziałemt,że mam mało czynnika a czy reszta parametrów jest ok ?
Jaki jest przybliżony koszt sprawdzenia szczelności i nabicia klimy ? Ponoć zależy od ilości czynnika.
Pozdrawiam. |
_________________ Mercedes C200 Kompressor 95 r
wersja Elegance
WDB2020251F322076 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Styczeń 2015, 00:30
|
|
|
Witam kolegów po długim niebycie.
Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Włącza się na II bieg zaraz po odpaleniu auta w obecnych warunkach atmosferycznych. Wyłącza się tylko jak wcisnę na klimatroniku EC.
Podaję odczyty, może komuś coś się nasunie. Odczyty zrobione zaraz po odpaleniu auta:
01 Temperatura wewnętrzna - 6°C
02 Temperatura zewnętrzna - 1°C
03 Temperatura nagrzewnicy - 31°C
05 Temperatura na parowniku - 6°C
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku - 34°C
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia - 03*3 bar
08 Temperatura układu chłodzenia - 9°C
09 - 1°C
10 Napięcie wentylatora dmuchawy w V :225
20 Pobór prądu na wentylatorze w A:00
21 Wskaźnik obrotów x1000 :070
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza :000
23 Pobór prądu na akumulatorze w % :000
24 Napięcie na akumulatorze w V :13,9
40 Wersja software modułu sterującego :03
41 Wersja hardware modułu sterującego :03
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego :26
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego :d-C
50 - 35°C
51 - 21°C
-2 - 10°C
54 - :OFF
Macie jakieś pomysły co może być nie tak...? Jeśli to istotne to mam "wersję na Włochy"
PS.
Prośba do właścicieli 2,2CDI z 99r. o sprawdzenie u siebie i podanie wartości. Najbardziej interesują mnie pozycje 40, 41 i 42
[ Dodano: 9 Styczeń 2015, 00:37 ]
Zastanawia mnie pozycja 20. Wentylator zapitala a tam wartość 00...?
[ Dodano: 9 Styczeń 2015, 13:19 ]
Zrobiłem odczyt błędów i pojawiły się 4 w "starszych"
23*3 czyli B1233 -Czujnik temp. czynnika chłodzącego B12/1
41*6 czyli B1416 -Pompa obiegu płynu chłodzącego A31m1 M13
41*7 czyli B1417 -Zawór podwójny wody wody Y21 (Y19)
41*9 czyli B1419 -Sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki A9k1
Skasowałem. Odpaliłem i wentylator i sprężarka stanęły.
Ale po ponownym odpaleniu znów to samo. Sprężarka chodzi i wentylator chłodnicy zapitala.
Po kolejnych odczytach i kasowaniu pojawiał się już tylko w "starszych"
41*9 czyli B1419 - Sprzęgło elektromagnetyczne sprężarki A9k1
Pytanie co muszę zrobić? Wymienić łożysko...? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
serek
Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 35 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 21 Maj 2015, 14:52
|
|
|
Nowy kompresor,klima nabita ful 850g wszystko chodziło do zimy, po zimie wyskakuje błąd:
41.7 zawór podwójny z lewej strony Y21, co to jest?
Ps. kontrolka czerwona ec gaśnie a klima się nie załącza, w zimę po naciśnięciu ec kontrolka nie gasła.
Edit: Zawó podwójny prawdopodobnie zlokalizowany, mieści się w lewej części podszybia z przodu, jest widoczny i wygląda tak:
http://allegro.pl/mercede...5116505487.html
Po wyczyszczeniu styków, błąd się nie wyświetla, klima nadal nie działa
|
_________________ C200K 183HP |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 22 Maj 2015, 00:10
|
|
|
resetowałeś klimę?? (z panela oczywiście) |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
serek
Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 35 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 23 Maj 2015, 18:03
|
|
|
Szkoda ze z panelu nie idzie sprawdzić ile jest czynnika w układzie, okazało się ze wartość spadła do 450 i klima się już nie załączyła, czynnik uzupełniony, klima chłodzi az miło. |
_________________ C200K 183HP |
|
|
|
|
777
Pomógł: 22 razy Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 612 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2015, 22:59
|
|
|
Dzisiaj chciałem sprawdzić kody diagnostyczne klimatyzacji i znalazłem jakąś instrukcję na W210.pl, tam było to wytłumaczone trochę inaczej. Zrobiłem według tamtej instrukcji, ale coś poszło nie tak i wyłączyło mi się podświetlenie panelu klimatronika, nie mam pojęcia jak je teraz włączyć.
Co ważniejsze nie działa mi klimatyzacja, choć czynnik w układzie jest, jeśli można wierzyć kodom klimatronika. Sprężarka się załącza, ale z nawiewu nie leci zimne powietrze, pomimo ciągłej pracy sprężarki klimatyzacji. Muszę podjechać do jakiegoś serwisu klimatyzacji bo nie za bardzo wiem co mogę z tym sam zrobić. |
_________________ W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany |
|
|
|
|
Basajew
Dołączył: 17 Maj 2015 Posty: 45 Skąd: Schalbruch
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2015, 15:58
|
|
|
a przed sprawdzaniem kodow dzialalo wszystko? |
_________________ W202 2,2 CDI kombik 99r
ML W163 400 CDI |
|
|
|
|
Piotrek.klon
Dołączył: 02 Sie 2015 Posty: 5 Skąd: Poznań/Koszalin
|
Wysłany: 5 Sierpień 2015, 10:58
|
|
|
Witam serdecznie,
Jako, że w moim nowym nabytku jest klimatronik, ale nie działa więc sprawdziłem co pokazują zakodowane informacje z przyciśniętego 'rest' - dodam że na zewnątrz jest około 26°C:
Zimny silnik, wyłączony lub włączony - takie same odczyty:
01 Temperatura wewnętrzna w °C :26
02 Temperatura zewnętrzna w °C :20
03 Temperatura nagrzewnicy w °C :26
05 Temperatura na parowniku w °C :26
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C :106
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :LO
08 Temperatura układu chłodzenia w °C : 23
-9 ? : 10
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V :525
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A: 04*0
21 Wskaźnik obrotów x1000 :240
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza :050
23 Pobór prądu na akumulatorze w % :050
24 Napięcie na akumulatorze w V :11,7
40 Wersja software modułu sterującego :02
41 Wersja hardware modułu sterującego :03
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego :02
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego :d-C
50 ? °C :26
51 ? °C :LO
-2 ? °C :10
54 ? :OFF
Dodam że wskazówki prędkościomierza, obrotomierza i temperatury "leżą" na minimalnych położeniach...
Ciepły silnik, wyłączony lub włączony - takie same odczyty:
01 Temperatura wewnętrzna w °C :30
02 Temperatura zewnętrzna w °C :20
03 Temperatura nagrzewnicy w °C :27
05 Temperatura na parowniku w °C :27
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C :106
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :LO
08 Temperatura układu chłodzenia w °C : 39
-9 ? : 10
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V :525
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A: 04*0
21 Wskaźnik obrotów x1000 :240
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza :050
23 Pobór prądu na akumulatorze w % :050
24 Napięcie na akumulatorze w V :11,7
40 Wersja software modułu sterującego :02
41 Wersja hardware modułu sterującego :03
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego :02
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego :d-C
50 ? °C :27
51 ? °C :LO
-2 ? °C :10
54 ? :OFF
Dodam że wskazówka prędkościomierza "leży", obrotomierz pokazuje ~700obr/min i temp silnika trzyma równo 80°C ....
To, że klima nie nabita już pomijam, ale mam pytania:
Czy są dwa różne czujniki obrotów/min dla zegarów i ten z którego korzysta klimatronik?
Czy są dwa różne czujniki temperatury silnika dla zegarów (które mają poprawne wskazania) i klimatronika? (dodam, że wentylator chłodnicy chodzi non stop nawet przy zimnym silniku)
Czy możliwe jest że przypadkowo takie same wartości dla punktów 22 i 23 nie związanych ze sobą świadczą o jakimś zwarciu czy uszkodzeniu klimatronika?
Z góry dzięki za pomoc i przepraszam za odgrzanie kotleta.
Pozdrawiam,
Piotr |
_________________ W202 C200 Kompressor 192KM Kombi
WDB2020821F640239 |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 7 Sierpień 2015, 10:24
|
|
|
Piotrek.klon napisał/a: | Czy są dwa różne czujniki obrotów/min dla zegarów i ten z którego korzysta klimatronik? |
Klimatronik bierze sygnał z licznika.
Cytat: | Czy są dwa różne czujniki temperatury silnika dla zegarów (które mają poprawne wskazania) i klimatronika? (dodam, że wentylator chłodnicy chodzi non stop nawet przy zimnym silniku) |
Tak są 2 osobne czujniki. Wentylator może chodzić non stop jak czujnik jest uwalony. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,235 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|