Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:03
KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY
Autor Wiadomość
Sebas 
C Klasa


Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 4
Skąd: Wodynie/Siedlce
Wysłany: 14 Styczeń 2010, 17:16   

temperaturę w C lub F zmienia się poprzez przytrzymanie rest i naciśnięcie EC. Ma ktoś taki panel sterownika jak ja z małym pomarańczowym wyświetlaczem ?

[ Dodano: 14 Styczeń 2010, 17:20 ]
Kod wersji być może i zmienia do danego kraju ale wtedy nie tylko się kod zmienia ale także i wyskakują w trybie diagnostycznym inne parametry w poszczególnych punktach
_________________
Sebas w202 elegance 94 klimatronic.

Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy
 
 
 
TM 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Marzec 2010, 16:46   

Piotr8 napisał/a:
btx napisał/a:
wracajac do tych kodow, niech kazdy napisze
jakie kody ma u siebie i jakie wartosci, i czy klimatronic jednostrefowy czy dwu


Witam
Dziś znalazłem wreszcie trochę czasu aby pobawić się klimatronikiem i odczytać wszystkie kody.
Odczytu kodów dokonałem na rozgrzanym silniku, na postoju, na wolnych obrotach dlatego np; kod 22(prędkość)=000
Podaję tylko te kody które wyświetla klimatronik jednostrefowy C202T `97, jest kilka których znaczenia jeszcze nie znam :(
01 Temperatura wewnętrzna w °C :24
02 Temperatura zewnętrzna w °C :18
03 Temperatura nagrzewnicy lewej w °C :20
05 Temperatura na parowniku w °C :54
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C :80
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :05°S
08 Temperatura układu chłodzenia w °C :25
-9 ? °C :02
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V :280
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A:00
21 Wskaźnik obrotów x1000 :070
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza :000
23 Pobór prądu na akumulatorze w % :000
24 Napięcie na akumulatorze w V :13,6
40 Wersja software modułu sterującego :02
41 Wersja hardware modułu sterującego :03
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego :18
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego :b-C
50 ? °C :19
51 ? °C :20
-2 ? °C :10
54 ? :OFF

Pozdrawiam
Piotr
Witam dzisiaj posprawdzałem parametry w moim klimatroniku bo zapaliła mi się czerwona dioda na przycisku AUTO i nie można jej zgasić.Klima się nie załącza,obroty nie opadają i wentylator nie kręci.Parametry mam podobne jak kolega ale punkt 07- pokazuje mi 00"b - To chyba brak gazu? A tu wszystkie parametry Podaję kody które wyświetla klimatronik jednostrefowy w202 `99 , C200CDI na włączonym silniku.
01 Temperatura wewnętrzna w °C :34
02 Temperatura zewnętrzna w °C :19
03 Temperatura nagrzewnicy lewej w °C :28
05 Temperatura na parowniku w °C :44
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C :52
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :00°b
08 Temperatura układu chłodzenia w °C :23
-9 ? °C :10
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V :125
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A:00
21 Wskaźnik obrotów x1000 :070
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza :000
23 Pobór prądu na akumulatorze w % :000
24 Napięcie na akumulatorze w V :14,0
40 Wersja software modułu sterującego :03
41 Wersja hardware modułu sterującego :03
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego :26
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego :d-C
50 ? °C :28
51 ? °C :20
-2 ? °C :10
54 ? :OFF

[ Dodano: 19 Marzec 2010, 16:01 ]
Coś koledzy doradzą?
_________________
MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
 
 
 
notoco 

Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: z wiezienia...
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 19:03   

Cze
Czy moze ktos powiedziec jakie powinny byc "wlasciwe" wartosci tych pozycji
Ponizej sa moje (problememe jest .. klima nie dzial ) czerwona diodka "auto" sie swieci.

06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C :60
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :05°0
08 Temperatura układu chłodzenia w °C :23

Czy jest jakis sposob aby zdjagnozowac/zresetowanie klime przez podlaczenie do komputerka?
Z gory dzieki za info
_________________
WDB2021941G000040
W202 ... wymierajacy gatunek .
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 22:44   

Sam to przeoczyłem i teraz trza sprostować:
Poz. 07. i 08. - NIE DOTYCZĄ UKŁADU CHŁODZENIA, tylko CZYNNIKA W UKŁADZIE KLIMATYZACJI :!:
notoco napisał/a:
Czy moze ktos powiedziec jakie powinny byc "wlasciwe" wartosci tych pozycji

Temp. płynu chłodzącego w silniku będzie taka, jak stan nagrzania silnika, stan termostatu i wentylatora visko + sterowanie wentylatorami klimy - nie ma tu zależności z działaniem klimatyzacji.

Ciśnienie CZYNNIKA w układzie KLIMATYZACJI - musi być bodajże min. 2 bary (wskazanie: 02°0), aby kompresor miał prawo ruszyć. Ciśnienie czynnika zmienia się też z jego temperaturą (patrz: podręcznik fizyki szkoły podstawowej). Wartości, które podałeś są OK. U mnie ostatnio w niedzielę sprawdzałem, to przy 15C ciśnienie było ok. 6 barów, klima nabijana rok temu, więc wartości u Ciebie nie są tragiczne.

Powodem nie chłodzenia może być klika rzeczy:
1. Uwalone sprzęgło kompresora klimy.
2. Uwalony i źle pokazujący czujnik temperatury lub ciśnienia czynnika (oba wkręcone w osuszacz).
3. Uwalony zawór podwójny puszczający gorący płyn do nagrzewnicy wtedy, gdy nie powinien i parownik klimy jest dodatkowo ogrzewany nagrzewnicą, która jest blisko. Wtedy skuteczność chłodzenia będzie niższa.
4. Problem z komunikacją CAN między panelem klimy a zestawem wskaźników.
5. W końcu uwalone sterowanie zaworem podwójnym lub w ogóle układem klimatyzacji.
6. Pewnie coś jeszcze bym sobie przypomniał...

Podłączyć możesz choćby pod Carsofta i błędy odczytać (ważne: ODCZYTAĆ i przemyśleć, a nie od razu kasować), a najlepiej zapodać tutaj.
Zresztą na samym panelu klimy też można odczyt błędów zrobić - znajdziesz na forum (chyba nawet w tym temacie), bo mnie się teraz już nie chce szukać.
Najlepsze i najpewniejsze rozwiązanie, jeśli chodzi o diagnozę, to podpięcie pod Star Diagnosis...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
notoco 

Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: z wiezienia...
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 14:39   

Dzieki za informacje
Prosta, wyczerpujaca i dokladana :)
Dzieki jj........
Teraz nic mi juz nie pozostanie jak namierzyc kogos w Krakowie z komputerkiem do diagnostyki ... zdaje sie ze ktos sie oglaszal tu z carsoftem....
Jak zdjagnozuje to podam przyczyne.
N.
_________________
WDB2021941G000040
W202 ... wymierajacy gatunek .
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 22:54   

u mnie jak zapaliło sie auto na czerwono, wykasowali błędy i wszystko ruszyło (błędy były spowodowane szukaniem prądu ze świeczką przez elektryka przy instalowaniu dodatkowego osprzętu)
co do poz. 7 mam 06°8 przy wyłączonej klimie (klima zrobiona tydzień temu pękła chłodnica) i nawet 18°0 podczas ciężkiej pracy w korku w ciepły dzień,
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 29 Kwiecień 2010, 22:52   

pip napisał/a:
mam 06°8 przy wyłączonej klimie (klima zrobiona tydzień temu pękła chłodnica) i nawet 18°0 podczas ciężkiej pracy w korku w ciepły dzień,
To praktycznie tak samo jak u mnie, choć nie uważam, żebym miał wzorcowo działającą klimę, bo nie mam ku temu podstaw.
Wychodzi na to, że przy pełnym układzie i temp freonu (uproszczenie) w granicach 15C, te 6 barów utrzymuje się samo... :idea:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Chucheros 

Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 4
Skąd: Brzesko
Wysłany: 1 Czerwiec 2010, 21:25   

Ostatnio coś mi zwariowało w klimatroniku i przestało dawać z centralnych nawiewów i na nogi. Co ciekawe - ludzikowi na wyświetlaczu nie da się ustawić na gębę a można na nogi - ale i tak na nogi nie działa. Wszedłem w ten tryb, o którym pisał jjankiello (REST + kluczyk w poz. II) - dioda na REST miga. Przytrzymałem AUTO i włączył mi się identyczny tryb jak ten z samym AUTO (sama siła nawiewu). Poklikałem, potem przytrzymałem przez chwilę EC i klimatronik przeszedł do normalnej pracy. A ludzik dostaje nadmuch w papę (działający). Działa też nadmuch na nogi. Na razie nic więcej nie dotykam - i tak padła sprężarka.
_________________
C240 Classic 1999r
travertine beige metallic / cloth black
WDB2020861F902944
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 9 Czerwiec 2010, 10:47   

mam problem w tamtym roku klimachodzila bez zadnych problemow chlodzila az milo a w tym roku ja wlanczam a tu nic glucha cisza zero spadku obrotow itd zagladam pod maske i patrze a kompresor klimy stoi w miejscu zarowno przy wlaczaniu klimy jak i osuszaniu powietrza na szybe wiatrak tez ani drgnie zczytalem pledy no i wszystko mniej wiecej w porzadku tylko to mnie nipokoi
7-LO
51-LO
54-off
-2-10C

czy to swiadczy o tym ze nie mam nic czynnika jakies rozszczelnienie? jak napelnie to powinno chodzic?
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 9 Czerwiec 2010, 14:36   

13696 napisał/a:
czy to swiadczy o tym ze nie mam nic czynnika jakies rozszczelnienie?

No raczej. Sam z siebie czynnik nie ubywa. Musi mieć dziurę... wskazania klimatronika mówią, że czynnika jest za mało i kompresor w tej sytuacji się nie włączy. Zazwyczaj problem jest w skraplaczu (pot. chłodnicy) klimatyzacji.
13696 napisał/a:
jak napelnie to powinno chodzic?

Tak, pod warunkiem, że wcześniej sprawdzisz szczelność układu...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 10 Czerwiec 2010, 11:01   

jjankiello, dzieki za odpowiedz no i po serwisie wszystko szczelne czynnika nie bylo nic ani grama czynnik z uv i oliwa zalany i nic nie schodzi trzyma cisnienie prawidlowo jak narazie mysle ze to wina tych mrozow do -33stopni zrobilo swoje
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 30 Lipiec 2010, 01:21   

No dobra - po ostatnich perypetiach z moją klimą (dotąd nie rozwiązanych do końca) czas podzielić się zgromadzoną wiedzą oraz uporządkować i sprostować niektóre rzeczy, które w tym temacie zostały już opisane. Może nawet da się ten post wydzielić/skopiować do Zrób To Sam, choć obrazków tu nie będzie, raczej dużo czytania ze zrozumieniem dla wytrwałych. :wink:

I. Tryb odczytu wartości rzeczywistych


Aktywacja trybu [w202]: wcisnąć i przytrzymać klawisz REST > zaczyna migać pozycja 01 na przemian z pokazywaną wartością. Do kolejnych pozycji przechodzi się klawiszem [+/-] siły nawiewu.
Podstawowe wskazania:
    01 Temperatura wewnętrzna [°C] - to, co nam zmierzy czujnik w kratce przy lampie sufitowej. Powinno być zbieżne z tym, co mamy ustawione na panelu, z dokładnością ±2-3C.
    02 Temperatura zewnętrzna [°C] - to, co zmierzył czujnik w zderzaku
    03 Temperatura nagrzewnicy [°C] - to zależy od pracy zaworków ogrzewania.
    05 Temperatura na parowniku [°C] - zmierzona przez czujnik tkwiący z lewej strony w obudowie parownika i nagrzewnicy. Widać go patrząc głębiej w przód i w górę po zdjęciu osłony nad nogami kierowcy. Jedyny obiekt z dwużyłową wtyczką w tej okolicy.
    06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku [°C] - czyli temperatura silnika - to, co mamy na wskaźniku w zegarach, ale bez odchyłki (błędu) tego wskaźnika.
    07 Ciśnienie czynnika w układzie klimatyzacji [Bar] - czyli czy w ogóle mamy jakiś freon (dla uproszczenia pisania) w układzie klimy, ale w połączeniu ze wskazaniem na poz. 08, również pokazuje, czy akurat kompresor pracuje czy nie. Czujnik tkwi w osuszaczu za lewym reflektorem.
    08 Temperatura czynnika układu klimatyzacji [°C] - temperatura freonu - zależy od temp. na zewnątrz, ale również od ciśnienia w układzie klimy oraz odwrotnie (jak to w fizyce bywa). Czujnik także tkwi w osuszaczu.

Dotąd chyba wszystko jasne.
    09 Nie przypisane - tutaj pierwsza zagadka - na tej pozycji pokazują się wartości jakiejś temperatury. W poście kol. Jareklbn aka Mila odpowiedz na 3. stronie, ta pozycja jest opisana Stan oprogramowania wzorca kontroli przycisku A/C i to jedyny opis inny niż Not assigned.
W tym miejscu opiszę mój ROZWIKŁANY JUŻ przypadek, który polecam pod analizę pozostałym userom, a związany jest z poz. 09.
Kompresor klimy od jakiegoś czasu zaprzestaje pracy po kliku minutach od odpalenia. Dzieje się to nie zawsze, rzekłbym okresowo i bez jakiejś zauważalnej reguły. Jedyna zależność, jaką zauważyłem: gdy klima pracuje normalnie, wartości na tej pozycji zmieniają się w granicach nawet od 00C do mniej więcej 20-kilka C. Kompresor natomiast wyłącza się, gdy wskazanie zejdzie poniżej 00C (wtedy ozn. pozycji zmienia się z '09' na '-9') i nawet gdy wartości znów stają się dodatnie, nie zwiększają się nigdy powyżej 05C-06C. I zupełnie nie wiem od czego to zależy. Trochę to przypomina OBLICZONĄ wartość temperatury BEZPOŚREDNIO za parownikiem, jako najzimniejszym elementem układu i pasuje do logiki, że gdy parownik zamarza (wskazywane wartości ujemne), kompresor się wyłącza (lub jego wydajność jest zmniejszana do 2%), jako w tym momencie zbędny.
Kluczem do zagadki okazała się obserwacja wskazań czujnika temp parownika. Skoro nawet przy porannym odpaleniu wskazanie na poz. 05 wynosiło 60-kilka C, to jasne jest, że był zwalony. Koszt nowego w ASO, to ok. 190pln, poza ASO najtaniej spotkałem za 140pln. Naprawa wyniosła mnie jednak mniej niż 5pln (słownie: pięć). Otóż dotarłem do dokumentu w WISie, gdzie podana jest oporność czujnika. W 25C powinna wynosić 2,5kΩ. Jak w prawie każdym czujniku temperatury, elementem roboczym jest termistor (co to jest? Google odpowie). Oporność znamionowa termistorów podawana jest właśnie dla 25C. Wystarczy więc pójść do sklepu elektronicznego, poprosić lub zamówić termistor NTC 2,5kΩ za kilka monet, wymontować czujnik temperatury ze skrzynki sterowania nawiewami, rozebrać jego obudowę i podmienić sam termistor, przedłużając nieco przewody samego termistora... Proste i tanie, a wiele radości z naprawy. Ja akurat użyłem termistora 3,3k, bo taki był dostępny, który zresztą był swego czasu standardowym termistorem używanym we wszelkich układach pomiaru temperatury w MB (taki sam termistor 3,3k stanowi element roboczy czujnika temp zewnętrznej w aucie)... W ogólnodostępnych wykonaniach te termistory mają dość dużą tolerancję wartości. Mój po pomierzeniu w domu okazał się mieć właśnie ok. 2,5k, więc czasem trzeba zmierzyć kilka sztuk, żeby dobrzać tę z właściwą wartością... Aż strach wyobrazić sobie, ile skasowałby dowolny warsztat klimy, szukając przyczyny takiego zachowania się układu...

list]10 Napięcie sterujące wentylatorem dmuchawy [V] - czyli podgląd, jak panel klimy w oparciu o rezystancję rezystora dmuchawy (popularnego "jeża") steruje nam siłą nadmuchu w aucie. Wyższe napięcie=wyższe obroty dmuchawy.
20 Prąd sterujący dodatkowym wentylatorem [A] - chodzi o wentylator/y klimy, tu z kolei mamy prąd zamiast napięcia. Im szybciej kręcą się wentylatory klimy, tym większy prąd jest pobierany z akumulatora.
21 Wskaźnik obrotów [RPM x10] - rzeczywiste obroty silnika (bez błędu wychyłowego wskazówki obrotomierza). Wskazanie należy pomnożyć x10.
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza - komentarz zbędny.
23 Prąd na zacisku 58d [%] - wyrażony w procentach (w stos do max.), chwilowy pobór prądu z akumulatora.
24 Napięcie na akumulatorze [V] - aktualne napięcie akumulatora w woltach.
40 Wersja software modułu sterującego :01
41 Wersja hardware modułu sterującego :03
42 Pierwszy numer kodu wariantowego modułu sterującego
43 Drugi numer kodu wariantowego modułu sterującego
- te pozycje nie do końca sprawdziłem, ale myślę, że tutaj można sprawdzić co zostało zakodowane w trybie tzw. kodowania wariantowego (patrz pkt II niżej)
50, 51, 52 - na innych forach znalazłem opis do w210 (dwustrefowa KLA), że te pozycje pokazują wartość lub sam fakt wystąpienia uślizgu paska wielorowkowego na kole kompresora w wyniku zbyt dużego oporu w kompresorze (w takim wypadku kompresor jest zatrzymywany, aby uniknąć jego zatarcia) - jak to się ma do KLA w w202, nie wiem. Mogą też być nieprzypisane.
54 Sygnał z modułu silnika o awaryjnym wyłączeniu klimy - możliwe wskazania ON - sygnał obecny; OFF - brak sygnału. Najprawdopodobniej chodzi o przypadek, gdy silnik wchodzi w tryb awaryjny i pozbywa się zbędnego obciążenia.[/list]

II. Tryb kodowania wariantowego


To jest to, co rozpracowywaliśmy wspólnie na poprzednich stronach tematu - wskazania od 00P w górę.
U samego dołu postu jest spakowany .pdf z WISa, który opisuje ten tryb, wraz z tabelką, co można w W202 zakodować. Generalnie mało przydatne, poza sytuacją wymiany panelu sterującego. Może kol. btx skorzysta, bo dokładał klimatronic u siebie...

Pokrótce: Wchodzimy w ten tryb wciskając przy wyłączonym zapłonie klawisz REST, trzymając klawisz wciśnięty, przekręcamy kluczyk w poz. II, przycisk puszczamy. Dioda na tym przycisku zaczyna mrugać raz na sekundę. Na wyświetlaczu pojawia się wskazanie --P albo 00P, zapewne w zależności od wersji softu modułu. Kolejne wskazania 01P, 02P,... wywołuje się wciskając klawisz obiegu zamkniętego. W ten sposób przechodzimy do kolejnego wariantu, który chcemy zakodować w module sterującym.
W przypadku nowego i jeszcze nie kodowanego modułu, na wyświetlaczu pojawi się napis COD.
Wybrany wariant koduje się do pamięci sterownika poprzez wciśnięcie klawisza EC. Wyświetlacz samoczynni wraca po tym do normalnego trybu pracy z kluczykiem w poz. II.

Dodatkowo u dołu zamieściłem dwa .pdfy spakowane w jeden .rar, zawierające schemat funkcjonalny i połączenia sieciowe elementów różnych wersji Klimatronika montowanych przed (tylko ze złączem K1) i po lifcie (złącze K1 i K2) oraz w zależności od silnika.

III. Odczyt błędów DTC na panelu klimatyzacji


Póki co, nic mi nie wiadomo na temat takiej możliwości w jednostrefowej wersji Klimatronika (W202). Taka możliwość istnieje w Klimatronikach dwustrefowych (W208, W210) i nie będę tego teraz rowijał, bo nie ma potrzeby. Zainteresowani mogą znaleźć opis na forum w210.pl.


Niedługo dopiszę jeszcze małe rozwinięcie powyższego trybu oraz trochę sterowaniu klapami (problemy z piszczeniem, etc.).

Rozszerzenie 'rar' usunięte z forum przez admina, dlatego załącznik nie będzie pokazany.

Rozszerzenie 'rar' usunięte z forum przez admina, dlatego załącznik nie będzie pokazany.

_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Ostatnio zmieniony przez jjankiello 12 Sierpień 2010, 17:55, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 30 Lipiec 2010, 08:50   

jjankiello, jak odbiore auto od mechanika to sprawdze, dzieki, ze pamietales o mnie :) pozdrawiam
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 30 Lipiec 2010, 12:29   

Uzupełniłem nieco wykład :P
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Bogus 

Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 21
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31 Sierpień 2010, 00:17   

Witam
To prawda kol. Jjankiello.
Informacje jakie przedstawiłeś na forum są bardzo interesujące i przydatne.
Nie napisałeś tylko czy po wymianie czujnika temperatury parownika Klima zaczęła pracować prawidłowo.
Ja mam bardzo podobne objawy, po włączeniu klimy kompresor załącza się na chwile i wyłącza. Byłem u kilku mechaników z komputerami i rozkładali ręce, wszystko według
komputerów jest ok. i nie ma błędów a Klima nie działa prawidłowo. Sprawdzałem czujnik temp. parownika wydaje sie być dobry, temp. pokazuje prawidłowe, gdyż jak kompresorowi uda się popracować nieco dłużej to temp. na parowniku spada na 10-11 st.
i wówczas czuć wyraźnie jak z nawiewów wieje zimnem. I prawdę mówiąc to nie wiem
jak sobie z tym poradzić.
Mam prośbę do kolegów, którzy są posiadaczami w202 2,2 cdi z silnikiem 611.960 z 1998 roku, aby sprawdzili w wolnej chwili jakie mają wartości na klimatroniku w poz.
40, 41, 42 i 43. i podali je na forum. Podejrzewam, iż u mnie jest coś pokręcone.
Dziękuje i pozdrawiam
Boguś
_________________
W 202 C220 CDI ESPRIT 98
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,256 sekundy. Zapytań do SQL: 12