Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:03
KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY
Autor Wiadomość
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 1 Wrzesień 2010, 00:07   

Bogus napisał/a:
Nie napisałeś tylko czy po wymianie czujnika temperatury parownika Klima zaczęła pracować prawidłowo.

Jak najbardziej działa prawidłowo :mrgreen: Nie wyłącza już po klikunastu lub klikudziesięciu sekundach... gdy parownik zziębnie do 01C, kompresor się wyłącza, by włączyć się ponownie, gdy temp parownika wzrośnie do 4C, czyli jak najbardziej prawidłowo... być może wartość termistora nie jest dobrana zbyt dobrze (włożyłem 3,3k) i być może parownik jest zbytnio schładzany lub zamarza, bo czasem spod deski dochodzi odgłos przypominający szum wody w rurach (nie syczenie), a napełnienie czynnikiem jest w 100%, zawór rozprężny też jest ok (zresztą nie byłoby chłodzenia, gdyby był uszkodzony).
Bogus napisał/a:
wszystko według
komputerów jest ok. i nie ma błędów a Klima nie działa prawidłowo.
U mnie było to samo (regularnie czytane Carsoftem, jak i SD), sporadycznie pojawiał się błąd sprzęgła kompresora. Teraz już się nie pojawia.
Bogus napisał/a:
Sprawdzałem czujnik temp. parownika wydaje sie być dobry, temp. pokazuje prawidłowe, gdyż jak kompresorowi uda się popracować nieco dłużej to temp. na parowniku spada na 10-11 st.

Jeśli piszesz o obserwacji wskazania na poz. 05 w trybie odczytu wartości rzeczywistych na panelu klimatronika, to wyciągnij sam czujnik i zmierz jego rezystancję i zanotuj przy jakiej temperaturze otoczenia... Poniżej masz charakterystykę (dotyczy czujników w modelach w129, w140, w202), wartości w kiloomach [kΩ]:
    0C - 8,1-9,9
    5C - 6,3-7,7
    10C - 5,0-6,0
    15C - 4,0-4,6
    20C - 3,1-3,9
    25C - 2,4-3,0
    30C - 1,9-2,3
    35C - 1,6-2,0
    40C - 1,4-1,6

Nominał rezystancji dla termistorów określany jest przy temp 25C. Mimo wszystko dostępne w handlu zwykłe termistory mają sporą tolerancję, dlatego warto przy zakupie zmierzyć klika w sklepie lub kupić (groszowe sprawy) i mierzyć w znanej temperaturze otoczenia... Termistor NTC :idea:

[ Dodano: 1 Wrzesień 2010, 00:32 ]
Edit:
DUŻE PIWO dla kol. noc z forum w210.pl (tutaj pewnie też pisuje, ale rzadko) za wyszukanie procedury odczytu kodów i ich oznaczeń w jednostrefowych klimatronikach :!: :mrgreen:
Myślę, że nie pogniewa się jeśli wkleję .rar'a poniżej...

Rozszerzenie 'rar' usunięte z forum przez admina, dlatego załącznik nie będzie pokazany.

_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Bogus 

Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 21
Skąd: Gliwice
Wysłany: 1 Wrzesień 2010, 10:23   

Witam
Dziekuję za wyczerpującą odpowiedż i dodatkowe informacje.

Mam wątpliwości co do tego termistora, a ściślej do jego wartości.
Cytat:
Poniżej masz charakterystykę (dotyczy czujników w modelach w129, w140, w202), wartości w kiloomach [kΩ]:

0C - 8,1-9,9
5C - 6,3-7,7
10C - 5,0-6,0
15C - 4,0-4,6
20C - 3,1-3,9
25C - 2,4-3,0
30C - 1,9-2,3


Wyczytałem w AUTODATA, iż do mojego modelu wszystkie termistory mają następujce
warości:
10C = 19,0-21,2
20C = 11,9-13,2
30C = 7,7-8,4
45C = 4,2-4,6
Z takiej charakterystyki wynika iż najlepszy byłby NTC 10[kΩ]
Na wszelki wypadek kupileł po 3 szt. 10[kΩ];6,8[kΩ];3,3[kΩ]
Gdy tylko poprawi sie pogoda biorę się za wymienianie.
No i oczywiście po wymianie zamelduje jaki efekt.


P.S. Ponawiam prośbę do kolegów, którzy są posiadaczami w202 2,2 cdi z silnikiem 611.960 z 1998 roku, aby sprawdzili w wolnej chwili jakie mają wartości na klimatroniku w poz. 40, 41, 42 i 43. i podali je na forum. Podejrzewam, iż u mnie jest coś pokręcone.


Dziekuję, pozdrawiam
Bogus
_________________
W 202 C220 CDI ESPRIT 98
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 1 Wrzesień 2010, 10:37   

jjankiello, usuwanie usterek jest podane trochę wcześniej kolega noc wrzucał dla mnie :)
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Wrzesień 2010, 15:48   

Po to piszę, żeby wszyscy mogli korzystać.
Wartość 40 Identyfikacja modułu sterującego1 wersja oprogramowania np.37
Wartość 41 Identyfikacja modułu sterującego2 wersja oprogramowania np.08
Wartość 42 Menu kodowania wariantowego kod wariant 1 np.03
Wartość 43 Menu kodowania wariantowego kod wariant 2 np. dla diesla diE dla benzyn bEn

Te wartości ustawiane są z poziomu komputera SD lub z poziomu klawiatury panela, a więc każdy może je u siebie zmienić.Dotyczą łącza klimatyzacja-licznik, wyboru wentylatora
chłodnic, wyboru silnika.Zmienia się te wartości tylko w wypadku wymiany panela klimy lub
wersji silnika.Posiadam opis kodowania wariantowego, ale uważam, że zamieszczenie go
spowoduje więcej szkody niż pożytku.Zresztą Sami o tym zdecydujcie.
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 1 Wrzesień 2010, 20:35   

Bogus napisał/a:
Wyczytałem w AUTODATA,

Ja swoje wyczytałem w WISie ver. 06'2008.
maurycy napisał/a:
usuwanie usterek jest podane trochę wcześniej kolega noc wrzucał dla mnie :)
A jesteś pewien, że w tym temacie? :mrgreen:
noc napisał/a:
Posiadam opis kodowania wariantowego, ale uważam, że zamieszczenie go
spowoduje więcej szkody niż pożytku.Zresztą Sami o tym zdecydujcie.

Na poprzedniej stronie w moim elaboracie jest ten opis zamieszczony...
Są tu tacy, którzy dokładali KLA z innych roczników w202, więc im się to przyda :wink:
A opisałem chyba dość jasno, więc nikt nie powinien sobie narobić szkód... :wink:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Bogus 

Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 21
Skąd: Gliwice
Wysłany: 6 Wrzesień 2010, 14:20   

Witam

Znalazłem trochę czasu i wziąłem się za wymianę tego czujnika temp. parownika.
Pełen nadzieji i optymizmu.
Wymiana zajęła około 1/2 h.
NO I CO? ANO NICO!!
nic to nie dało klima jak głupiała tak głupieje, nic się nie zmieniło.
Jestem tylko mądrzejszy o tyle, że wartości tego termistora mają być dokładnie takie
jak napisał kol. 'jjankiello'
Musze szukać dalej :-(

pozdrawiam

Boguś
_________________
W 202 C220 CDI ESPRIT 98
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Wrzesień 2010, 16:26   

"Bogus"Witam.


Napisz, czy nie stało się to po wymianie silnika, czy silnik był identyczny, czy sprężarka jest ze starego silnika i wrzuć nr.Vin.
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
Bogus 

Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 21
Skąd: Gliwice
Wysłany: 8 Wrzesień 2010, 15:30   

WITAJ NOC

Silnik był z VITO, wziąłem tylko blok z walem i tłokami, reszta tzn. caly osprzęt wraz ze sprężarką z mojego silnika starego. Przed wymianą silnika mialem takie same objawy. W silniku musiałem tylko zaslepić otwór na bagnet i wywiercić otwór na bagnet z mój stary.
Klima dziła bez zarzutu jak jadę na kompresji tzn. jak hamuje silnikiem, a jak dodam gaz, lub zostawie na wonych obrotach zaczyna wariować włącza sie na sekunde na dwie czasami dłużej bez składu i ładu.
Aha, gdy programowanie wariantowe na klimatroniku wprowadzę jakis przypadkowy kod np. 22 wówczas kimatronik przestaje sterować klapami powietrza i w takiej sytuacji gdy uruchomie klimatyzacje to działa kompresor cały czas.
Mam 2 klimatroniki jeden z wesja opr. 2 a drugi wer. 3 i w obydwu przypadkach zachowuje sie tak samo.
Na klimatronikach przy sprawdzaniu kodu błedów nie ma zadnych błędów.

Co zauważyłem na klimatronik idzie sygnał z komputera silnika to pin c47 a na klimatroniku to mała wtyczka czyli 1 pin 4. Tam pojawia sie napięcie 5v, gdy to napiecie jest to klima działa, a gdy go nie ma to kompresor sie wyłącza. To własnie napięcie wariowało, ale po przeczyszczeni EGR i odetkaniu rurki do czujnika podciśnienia w kolektorze ssacym napięcie jest cały czas i zanika tylko wówczas gdy gwałtowni nacisnę pedał gazu i gdy tylko silnik pracuje już równo napięcie powraca. Wiec teraz jest prawidłowo, ale klima dalej wariuje, musi być jeszcze coś innego co ją wyłącza.

NIESTETY NIE WIEM CO :-(

Proszę o sugestie gdzie ewentualnie szukać tego uszkodzenia.
pozdrawiam
Boguś

moj vin: WBD2021331F723076
_________________
W 202 C220 CDI ESPRIT 98
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Wrzesień 2010, 15:47   

Wniosek mam tylko jeden.Masz naderwaną wiązkę do silnika lub kompresora klimatyzacji i w zależności od położenia silnika względem karoserii kontaktuje lub nie.Lub zwiera się do masy.
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
Bogus 

Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 21
Skąd: Gliwice
Wysłany: 8 Wrzesień 2010, 16:00   

To co piszesz jest b.prawdopodobne, też o tym myślałem, ale sprawdzenie i odnalezienie tego to tragedia. jeszce jest podejrzenie ze nie ma dobrego styku przy połączeniu z komputerem ogólnym, nie wiem jak on sie nazywa, to jest ten który jest pod przekażnikami, na który idzie sygnał z klimatronika pin 1, o ile się nie mylę to jest 1.
sprawdzę jeszcze to.
Chociaż to jest wątpliwe, gdyż, dlaczego klima działa jak hamuje silnikiem ?
Nie wiem, walczę z tym juz 5 rok
pozdrawiam
Boguś

[ Dodano: 8 Wrzesień 2010, 16:02 ]
Aha jeszcze jedno, sprawdzałem też czy nie ma błędów w silniku, nie ma.
Boguś
_________________
W 202 C220 CDI ESPRIT 98
 
 
noc 
Non omnis morial


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Wrzesień 2010, 16:08   

Kiedy dodajesz gazu moment obrotowy przechyla silnik na jedną stronę, a w czasie hamowania silnika moment jest z kół i kładzie silnik na przeciwną stronę.
_________________
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Spróbuję pomóc, za efekt nie ręczę.

Zwykle tu: http://www.w212.pl/
.
 
 
Bogus 

Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 21
Skąd: Gliwice
Wysłany: 8 Wrzesień 2010, 20:10   

hmmm jest to możliwe, to by znaczylo że komputer silnika wyłącza klime musze wiec monitorowac napiecie na pinie c47 podczas jazdy, a jeżeli bedzie ok, to musze szukac w kablach klimy.
_________________
W 202 C220 CDI ESPRIT 98
 
 
grabor8

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 120
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 22 Wrzesień 2010, 00:22   

Panowie da się założyć klimatronic w miejsce manualnej klimatyzacji z pokrętłami? Z czym by sie to wiązało prócz wymiany panelu środkowego :P ?? pozdro
_________________
"To, co warto zrobić, zasługuje też na to, aby zrobić to dobrze"
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 22 Wrzesień 2010, 11:11   

grabor8, z wymiana nagrzewnicy + wiazka elektryczna
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Luty 2011, 19:05   

jjankiello,
Pozwoliłem sobie "ubrać" to co napisałeś o "trybie odczytu wartości rzeczywistych" w formie tabelki w *.doc, którą załączam i którą inni będą mogli sobie wykorzystać. Jeśli wola.
Zrobiłem sobie też pełny odczyt.
I tu prośba do tych WIEDZĄCYCH. O analizę moich odczytów. I o ewentualne wskazanie nieprawidłowości. Będę wdzięczny.
Odczyty robiłem na rozgrzanym w pełni silniku (u mnie max. to 81st.C)

Zrobiłem też odczyt błędów na Klimatroniku, o którym pisze noc. Ale tam wyszły mi tylko 4 starsze krótkotrwałe błędy 23°3, 41°6, 41°7 i 41°9

Rozszerzenie 'rar' usunięte z forum przez admina, dlatego załącznik nie będzie pokazany.

_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
Ostatnio zmieniony przez badmojo 6 Luty 2011, 19:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,286 sekundy. Zapytań do SQL: 12