|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:03 |
KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY |
Autor |
Wiadomość |
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 11 Listopad 2011, 22:20
|
|
|
grzej klimą |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Listopad 2011, 22:23
|
|
|
Powiem szczerze, że u mnie Thermotronic grzeje zawsze środkowym nawiewem tak jak bocznymi. Dzieki temu, że tam też się miesza powietrze (przez klimę) to w Classicu mam go non stop otwartego. 21-22°C ustawione i nie ma problemu z utrzymwaniem temperatury, także z dmuchaniem.
Także albo któraś klapa Ci się przycieła, albo rzeczywiście co jest źle zaprogramowane. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 11 Listopad 2011, 23:30
|
|
|
Camel-, no własnie w tym problem, że jak ktoś coś namieszał w klimatronicu to juz potem ciezko dojsc co i jak, ja nic nie ruszałem ale kto wie co było wczniesniej.
maurycy, nawet jesli klima nie jest włączona i temperatura byla ustawiona na np 19 stopni to było otwarte. teraz mnie irytuje, ze wieje tylko bokami, u CIebie tez tak jest ? czy tak jak u Camela ? |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Listopad 2011, 09:37
|
|
|
To czy dmucha środkowym nawiewem zależy też od etapu nadmuchu. Jeśli jest to etap wygrzewania auta, to nie licz,że będzie tam mocno dmuchać, bo najmocniej dmucha dołem i bokami.
Generalnie można to przedstawić tak (podczas nagrzewania).
- wszystko
- od pewnej temperatury doły + boki
- po wygrzaniu (uzyskaniu żądanej temperatury) wszystko
Podczas schładzania auta czyli używania klimy dmucha:
- boki i najmocniej środek.
do utrzymywania temperatury latem zmniejsza się intensywnośc nawiewu + ew. włączenie nagrzewnicy, ale dalej dmucha głównie środek
W trybie osuszania szyby działa naturalnie góra i boki. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 12 Listopad 2011, 18:13
|
|
|
Camel-, chyba mi się wszystko wyjasniło Klima mocniej dmucha i dawała rade przedmuchac klapkę która sie odczepiła od pokrętła on/off dzisiaj rano zauwazyłem ze chodzi ono luźno i niczym nie steruje w poniedziałek sprawdze czy to jest to |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
vienio4
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 31 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:23
|
|
|
Panowie mam pytanko. Czy zimą należy klimatronik mieć wyłączony czy normalnie włączony jak latem?
Teraz sobie go wyłączyłem (świeci się czerwona kontrolka na przycisku EC).
To mój pierwszy klimatronic i nie chce go załatwić w jedną zimę |
_________________ Mercedes C200 Kompressor 97r. 2.0 Benzyna+LPG 192KM.
VIN: WDB2020821F636717
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:37
|
|
|
vienio4 napisał/a: | To mój pierwszy klimatronic i nie chce go załatwić w jedną zimę | jest tego tematu od groma na forum vienio4 napisał/a: | Teraz sobie go wyłączyłem | po co? |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:45
|
|
|
Adaśko, a po co ma chodzic ? jesli Ci nie parują szyby to dobrze zrobiłes. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
Ostatnio zmieniony przez TraczU 23 Listopad 2011, 22:53, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
misiu129
C 220 CDI 99r
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 254 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:45
|
|
|
np po to aby nie krecił się caly czas wentylator, nawet jak jest na minusie. Wiem ze jest duzo argumentów za tym zeby jezdzic caly czas na wlączonej klimie[kontrolka nie swieci] ale kilka jest za tym zeby jezdzić na wylacząnej i tylko co jakis czas uruchomic aby sie "przesmarowalo".....i tez juz sam nie wiem jak zrobic |
_________________ W202 C220 CDI ELEGANCE 1999r ASB
W203 C200 KOMPRESSOR AVANGARD
new W203 C320 AVANGARD |
|
|
|
|
vienio4
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 31 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:45
|
|
|
No właśnie nie wiem czy trza czy nie trza hm. Szukam i szukam na forum Jak napisałeś po co to już chyba wiem że itak skotro temp jest poniżej nastawionej na wyświetlaczu kompresor klimy nie zostanie załączony poprzez elektrosprzęgiełko Chodzi mi jednak o to że jak jednak kiedyś po postoju w garażu klimka się załączy, woda która zostaje normalnie uwolniona pod auto zamarźnie gdzieś w czymś to może być lipa.
Jak śmigacie na włączonych czy wyłączacie klimki zimą i tyklo raz na 2 tygodnie je uruchamiacie w celu przesmarowania? |
_________________ Mercedes C200 Kompressor 97r. 2.0 Benzyna+LPG 192KM.
VIN: WDB2020821F636717
|
Ostatnio zmieniony przez vienio4 23 Listopad 2011, 22:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:48
|
|
|
vienio4, ja zawsze wyłaczona na zimę i nigdy problemu nie bylo. właczam co jakiś czas jedynie. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
vienio4
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 31 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:52
|
|
|
Dzięki też tak zrobię |
_________________ Mercedes C200 Kompressor 97r. 2.0 Benzyna+LPG 192KM.
VIN: WDB2020821F636717
|
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:53
|
|
|
a ja spowrotem ma ten sam problem o ktorym pisałem, klapa od srodkowego nawiewu mi sie nie otwiera. To o czym pisałem to jednak nie to. Zdjąlem kratkę i rowniez nie dziala. Kratka działala poprawnie problem lezy głebiej. Wie ktoś od czego zacząc ? |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Listopad 2011, 15:37
|
|
|
Szybkie przypomnienie podstawowych zasad działania klimy i zasad eksploatacyjnych
Jeśli są warunki do działania klimatyzacji (powyżej 5 stopni na zewnątrz, odpowiednie ciśnienie w instalacji, włączona dmuchawa) to klimatyzacja jest w stanie działać.
Wówczas kompresor klimatyzacji działa pulsacyjnie włącza się gdy temperatura parownika osiągnie 3,5°C i wyłącza gdy osiągnie 1°C.
Łatwo sobie wyobrazić, że EC palące się czy nie, nie ma wpływu na włączenie się klimatyzacji, zwłaszcza podczas mrozów, ponieważ temperatura parownika nigdy nie będzie większa/równa niż 3,5°C.
Jeśli chodzi o używanie klimatyzacji podczas deszczów to nie zalecam używania klimatyzacji w warunkach zwiększonej wilgotności powietrza, bowiem doprowadzimy do szybkiego utworzenia się wilgoci w układzie wentylacji, co prowadzi do szybkiego rozprzestrzeniania się grzybów i wirusów.
Oczywiście Mercedes w programie "osuszanie szyb" nie przewiduje możliwości wyłączenia EC, zatem zalecam ręczne ustawienie kierunku na góre i zwiększenia prędkości wentylatora, bez włączania klimy, zwłaszcza gdy temperatura na zewnątrz nie przekracza 20-25°C (mowa o komfortowym podróżowaniu).
Jeśli zdarzy nam się zawilgocić parownik, każdorazowe wyłączenie klimy spowoduje szybkie wytracanie się wilgoci do wnętrza kabiny, nie możliwe do wysuszenia podczas zwiększonej wilgotności powietrza (np. deszcz), co w konsekwencji prowadzi do koniecznej jazdy z klimą, trudności w odparowaniu szyb podczas jazdy bez klimy i szybkiego rozprzestrzeniania się grzybów i wirusów w układzie wentylacji, kosztem częstrzych przeglądów (odgrzybianie) i wyższego spalania.
[ Dodano: 24 Listopad 2011, 15:40 ]
TraczU, zauważyłem u siebie, że jak dam na górę to dmucha szyba + boczne kratki, a tylko na środku dmucha ze środkowego nawiewu, więc może rzeczywiście któraś klapa się przywiesiła. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 25 Listopad 2011, 00:23
|
|
|
Camel- napisał/a: | Łatwo sobie wyobrazić, że EC palące się czy nie, nie ma wpływu na włączenie się klimatyzacji, zwłaszcza podczas mrozów, ponieważ temperatura parownika nigdy nie będzie większa/równa niż 3,5°C. |
tak też myślałem.
no własnie u mnie skubaniec nie chce dmuchać srodkiem.
Zapytam kolokwialnie, stanie się coś jeśli otworze klapę ręcznie? o ile w ogóle jest taka mozliwość. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,068 sekundy. Zapytań do SQL: 6
| |
|