Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:03
KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY
Autor Wiadomość
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 11 Listopad 2011, 22:20   

grzej klimą :)
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 11 Listopad 2011, 22:23   

Powiem szczerze, że u mnie Thermotronic grzeje zawsze środkowym nawiewem tak jak bocznymi. Dzieki temu, że tam też się miesza powietrze (przez klimę) to w Classicu mam go non stop otwartego. 21-22°C ustawione i nie ma problemu z utrzymwaniem temperatury, także z dmuchaniem.
Także albo któraś klapa Ci się przycieła, albo rzeczywiście co jest źle zaprogramowane.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 11 Listopad 2011, 23:30   

Camel-, no własnie w tym problem, że jak ktoś coś namieszał w klimatronicu to juz potem ciezko dojsc co i jak, ja nic nie ruszałem ale kto wie co było wczniesniej.
maurycy, nawet jesli klima nie jest włączona i temperatura byla ustawiona na np 19 stopni to było otwarte. teraz mnie irytuje, ze wieje tylko bokami, u CIebie tez tak jest ? czy tak jak u Camela ?
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Listopad 2011, 09:37   

To czy dmucha środkowym nawiewem zależy też od etapu nadmuchu. Jeśli jest to etap wygrzewania auta, to nie licz,że będzie tam mocno dmuchać, bo najmocniej dmucha dołem i bokami.
Generalnie można to przedstawić tak (podczas nagrzewania).
- wszystko
- od pewnej temperatury doły + boki
- po wygrzaniu (uzyskaniu żądanej temperatury) wszystko

Podczas schładzania auta czyli używania klimy dmucha:
- boki i najmocniej środek.
do utrzymywania temperatury latem zmniejsza się intensywnośc nawiewu + ew. włączenie nagrzewnicy, ale dalej dmucha głównie środek

W trybie osuszania szyby działa naturalnie góra i boki.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 12 Listopad 2011, 18:13   

Camel-, chyba mi się wszystko wyjasniło :) Klima mocniej dmucha i dawała rade przedmuchac klapkę która sie odczepiła od pokrętła on/off dzisiaj rano zauwazyłem ze chodzi ono luźno i niczym nie steruje :) w poniedziałek sprawdze czy to jest to :)
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
vienio4 

Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:23   

Panowie mam pytanko. Czy zimą należy klimatronik mieć wyłączony czy normalnie włączony jak latem?
Teraz sobie go wyłączyłem (świeci się czerwona kontrolka na przycisku EC).
To mój pierwszy klimatronic i nie chce go załatwić w jedną zimę ;)
_________________
Mercedes C200 Kompressor 97r. 2.0 Benzyna+LPG 192KM.
VIN: WDB2020821F636717
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:37   

vienio4 napisał/a:
To mój pierwszy klimatronic i nie chce go załatwić w jedną zimę
jest tego tematu od groma na forum
vienio4 napisał/a:
Teraz sobie go wyłączyłem
po co?
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:45   

Adaśko, a po co ma chodzic ? jesli Ci nie parują szyby to dobrze zrobiłes.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
Ostatnio zmieniony przez TraczU 23 Listopad 2011, 22:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
misiu129 
C 220 CDI 99r

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 254
Skąd: Krosno Odrzańskie
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:45   

Cytat:
po co?
np po to aby nie krecił się caly czas wentylator, nawet jak jest na minusie. Wiem ze jest duzo argumentów za tym zeby jezdzic caly czas na wlączonej klimie[kontrolka nie swieci] ale kilka jest za tym zeby jezdzić na wylacząnej i tylko co jakis czas uruchomic aby sie "przesmarowalo".....i tez juz sam nie wiem jak zrobic
_________________
W202 C220 CDI ELEGANCE 1999r ASB

W203 C200 KOMPRESSOR AVANGARD

new W203 C320 AVANGARD
 
 
 
vienio4 

Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:45   

No właśnie nie wiem czy trza czy nie trza hm. Szukam i szukam na forum :( Jak napisałeś po co to już chyba wiem że itak skotro temp jest poniżej nastawionej na wyświetlaczu kompresor klimy nie zostanie załączony poprzez elektrosprzęgiełko ;) Chodzi mi jednak o to że jak jednak kiedyś po postoju w garażu klimka się załączy, woda która zostaje normalnie uwolniona pod auto zamarźnie gdzieś w czymś to może być lipa.
Jak śmigacie na włączonych czy wyłączacie klimki zimą i tyklo raz na 2 tygodnie je uruchamiacie w celu przesmarowania?
_________________
Mercedes C200 Kompressor 97r. 2.0 Benzyna+LPG 192KM.
VIN: WDB2020821F636717
Ostatnio zmieniony przez vienio4 23 Listopad 2011, 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:48   

vienio4, ja zawsze wyłaczona na zimę ;) i nigdy problemu nie bylo. właczam co jakiś czas jedynie.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
vienio4 

Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:52   

Dzięki też tak zrobię :mb:
_________________
Mercedes C200 Kompressor 97r. 2.0 Benzyna+LPG 192KM.
VIN: WDB2020821F636717
 
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 23 Listopad 2011, 22:53   

a ja spowrotem ma ten sam problem o ktorym pisałem, klapa od srodkowego nawiewu mi sie nie otwiera. To o czym pisałem to jednak nie to. Zdjąlem kratkę i rowniez nie dziala. Kratka działala poprawnie problem lezy głebiej. Wie ktoś od czego zacząc ?
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Listopad 2011, 15:37   

Szybkie przypomnienie podstawowych zasad działania klimy i zasad eksploatacyjnych :mrgreen:
Jeśli są warunki do działania klimatyzacji (powyżej 5 stopni na zewnątrz, odpowiednie ciśnienie w instalacji, włączona dmuchawa) to klimatyzacja jest w stanie działać.
Wówczas kompresor klimatyzacji działa pulsacyjnie :idea: włącza się gdy temperatura parownika osiągnie 3,5°C i wyłącza gdy osiągnie 1°C.
Łatwo sobie wyobrazić, że EC palące się czy nie, nie ma wpływu na włączenie się klimatyzacji, zwłaszcza podczas mrozów, ponieważ temperatura parownika nigdy nie będzie większa/równa niż 3,5°C.
Jeśli chodzi o używanie klimatyzacji podczas deszczów to nie zalecam używania klimatyzacji w warunkach zwiększonej wilgotności powietrza, bowiem doprowadzimy do szybkiego utworzenia się wilgoci w układzie wentylacji, co prowadzi do szybkiego rozprzestrzeniania się grzybów i wirusów.
Oczywiście Mercedes w programie "osuszanie szyb" nie przewiduje możliwości wyłączenia EC, zatem zalecam ręczne ustawienie kierunku na góre i zwiększenia prędkości wentylatora, bez włączania klimy, zwłaszcza gdy temperatura na zewnątrz nie przekracza 20-25°C (mowa o komfortowym podróżowaniu).
Jeśli zdarzy nam się zawilgocić parownik, każdorazowe wyłączenie klimy spowoduje szybkie wytracanie się wilgoci do wnętrza kabiny, nie możliwe do wysuszenia podczas zwiększonej wilgotności powietrza (np. deszcz), co w konsekwencji prowadzi do koniecznej jazdy z klimą, trudności w odparowaniu szyb podczas jazdy bez klimy i szybkiego rozprzestrzeniania się grzybów i wirusów w układzie wentylacji, kosztem częstrzych przeglądów (odgrzybianie) i wyższego spalania.

[ Dodano: 24 Listopad 2011, 15:40 ]
TraczU, zauważyłem u siebie, że jak dam na górę to dmucha szyba + boczne kratki, a tylko na środku dmucha ze środkowego nawiewu, więc może rzeczywiście któraś klapa się przywiesiła.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 25 Listopad 2011, 00:23   

Camel- napisał/a:
Łatwo sobie wyobrazić, że EC palące się czy nie, nie ma wpływu na włączenie się klimatyzacji, zwłaszcza podczas mrozów, ponieważ temperatura parownika nigdy nie będzie większa/równa niż 3,5°C.

tak też myślałem.
no własnie u mnie skubaniec nie chce dmuchać srodkiem.
Zapytam kolokwialnie, stanie się coś jeśli otworze klapę ręcznie? o ile w ogóle jest taka mozliwość.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,068 sekundy. Zapytań do SQL: 6