Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:03 |
KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY |
Autor |
Wiadomość |
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2007, 17:46
|
|
|
hmmm :/ myslalem, ze wisko bylo w wersji bez klimy :/ ale u mnie nie ma nawet kabli do wiatraka elektrycznego :/
skad wziac jakies schematy do modelu 1999r C180 ???
niech ktos umiesci swoje dane z klimatronica. |
|
|
|
|
Piotr8
SILVER
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 195 Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2007, 19:46
|
|
|
btx napisał/a: | wracajac do tych kodow, niech kazdy napisze
jakie kody ma u siebie i jakie wartosci, i czy klimatronic jednostrefowy czy dwu |
Witam
Dziś znalazłem wreszcie trochę czasu aby pobawić się klimatronikiem i odczytać wszystkie kody.
Odczytu kodów dokonałem na rozgrzanym silniku, na postoju, na wolnych obrotach dlatego np; kod 22(prędkość)=000
Podaję tylko te kody które wyświetla klimatronik jednostrefowy C202T `97, jest kilka których znaczenia jeszcze nie znam
01 Temperatura wewnętrzna w °C :24
02 Temperatura zewnętrzna w °C :18
03 Temperatura nagrzewnicy lewej w °C :20
05 Temperatura na parowniku w °C :54
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C :80
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :05°S
08 Temperatura układu chłodzenia w °C :25
-9 ? °C :02
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V :280
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A:00
21 Wskaźnik obrotów x1000 :070
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza :000
23 Pobór prądu na akumulatorze w % :000
24 Napięcie na akumulatorze w V :13,6
40 Wersja software modułu sterującego :02
41 Wersja hardware modułu sterującego :03
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego :18
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego :b-C
50 ? °C :19
51 ? °C :20
-2 ? °C :10
54 ? :OFF
Pozdrawiam
Piotr |
_________________ C 200 T -`97 Elegance
|
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 13:12
|
|
|
ja sprawdzilem raz jeszcze u siebie i u mnie wskazuje cos takiego
01 Temperatura wewnętrzna w °C :46
02 Temperatura zewnętrzna w °C :25
03 Temperatura nagrzewnicy w °C :34
05 Temperatura na parowniku w °C :34
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C :100
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :00°1
08 Temperatura układu chłodzenia w °C :25
-9 ? : 10°C
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V : 255
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A: 04°0
21 Wskaźnik obrotów x1000 :240
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza :050
23 Pobór prądu na akumulatorze w % :050
24 Napięcie na akumulatorze w V :
40 Wersja software modułu sterującego :01
41 Wersja hardware modułu sterującego :03
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego :02
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego :d-C
50 ? °C :34
51 ? °C :22
-2 ? °C :10
54 ? :OFF |
|
|
|
|
AdamWro25
*C250 TD*
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 65 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 17:58
|
|
|
witam,
btx; ja przy punkcie:
06 = 100°C miałem punkt 07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :24°3
Czyli wzrost temperatury, to wzrost ciśnienia....albo ja albo Ty masz coś nie tak:)
Pozdr |
_________________ C250TD 1996 WDB2021281F391503 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 25 Czerwiec 2007, 19:31
|
|
|
ja mam cos nie tak niestety :/
brak sygnalu o temp. silnika:( dlatego w pkt 06 mam 100
gdy nie ma sygnalu, domyslna wartoscia jest wartosc taka, ze silnik sie gotuje niestety :/
i np. dlatego caly czas kreca sie wiatraki od klimy
i nie dziala rest np u mnie:/
tak apropos moze ktos wie skad mam wziasc sygnal temp. silnika? C180 99r.
co do pkt 07 to mam nie nabita klime, a to chyba cisnienie w ukl klimy. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 26 Czerwiec 2007, 16:47
|
|
|
btx napisał/a: | tak apropos moze ktos wie skad mam wziasc sygnal temp. silnika? |
Sprawdź przewody do czujników wokół silnika... Może akurat ten od temp silnika się przetarł |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Piotr8
SILVER
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Mar 2007 Posty: 195 Skąd: POZNAŃ-GRUNWALD
|
Wysłany: 26 Czerwiec 2007, 18:03
|
|
|
Witam
Czyli okazuje się że funkcje klimatronika są bardzo pomocne we wstępnym zdiagnozowaniu/zlokalizowaniu ewentualnego problemu.
Pozdrawiam
Piotr |
_________________ C 200 T -`97 Elegance
|
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2007, 03:34
|
|
|
jjankiello chodzi o to, ze czujnik jest dobry bo pokazuje temp. na liczniku
tylko skad klimatronic 'wie' jaka jest temp. i czy bierze sygnal z licznika np. albo z komp, silnika, czy moze z modulu SAM ? mozliwosci jest wachlarz:/ moze ma ktos jakis schemat klimatronica 99r C180
pozdrawiam |
|
|
|
|
mruk
CLK 320 Sport
Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 53 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Lipiec 2007, 13:51
|
|
|
A dlaczego nikomu nie wyswietlaja sie wartosci 11 i 12? Mnie sie raz wyswietlily, jak pierwszy raz w moim samochodzie wprowadzilem klime w tryb serwisowy. Kiedy wyszedlem z tego trybu i znowu do niego wszedlem juz sie 11 i 12 nie wyswietlaly - nigdy wiecej. Czy ktos wie czemu tak sie dzieje i jak wywolac pozycje 11 i 12? (Napiecie na sondzie lambda bardzo mnie interesuje) |
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 16 Lipiec 2007, 10:23
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 30 Listopad 2011, 08:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
AdamWro25
*C250 TD*
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lip 2006 Posty: 65 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16 Lipiec 2007, 13:26
|
|
|
Cytat: | co do pkt 07 to mam nie nabita klime, a to chyba cisnienie w ukl klimy. |
Ja zauważyłem u siebie że jak mam temperaturę silnika poniżej 100C to to ciśnienie mam dość niskie(nawet jeśli klima działa, mam sprawną) a jak mi rośnie do 100C to to ciśnienie mam tak jak napisałem wcześniej.
Pozdr |
_________________ C250TD 1996 WDB2021281F391503 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 11 Marzec 2008, 13:14
|
|
|
wrzuci ktos jeszcze jakies parametry diagnostyczne z klimatronica ? |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Marzec 2008, 21:33
|
|
|
Nr. Description Unit
01 In-car temperature sensor °C
02 Outside temperature sensor °C
03 Left heat exchanger temp. sensor °C
06 Coolant temperature sensor °C
07 Refrigerant pressure bar
08 Refrigerant temperature sensor °C
09 Not assigned --
10 Blower control voltage Volt
20 Auxiliary fan control current mA
21 Engine Speed x100 RPM
22 Vehicle Speed km/h
23 Circuit 58d (% of batt. Voltage)
40 Software status
41 Hardware status
42 Variant Code 1st numerical value
43 Variant Code 2nd numerical value
50 Not assigned
51 Not assigned
52 Not assigned
54 On - oFF AC Emergency OFF signal
from engine control module On/oFF |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 11 Marzec 2008, 21:35
|
|
|
ale chodzilo mi o parametry odczytane z klimatronica
ale dzieki Camel przyda sie widze, ze jakis lepszy ten opis Twoj,
co do pozycji 42 43 to nie jest przypadkiem modul silnika np ? |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Marzec 2008, 21:42
|
|
|
Nie mam pojęcia. Nie mam klimatronika |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|