Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:03 |
KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY |
Autor |
Wiadomość |
bizonek27
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 174 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 12:42
|
|
|
Panowie chodzi mi o funkcje 23 to jest ten procentowy pobór prądu na akumulatorze o co w tym chodzi? Mam tam 00 ale jak włączę światła to pokazuje 100. Czy coś jest nie tak? |
_________________ W202 220cdi 125KM Kombi'98 automat
w210 270cdi 99r Avantgarde |
|
|
|
|
Erachue
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 8 Październik 2012, 16:48
|
|
|
"02 Temperatura zewnętrzna w °C :25 MIMO ZE TERMOMETR W ZEGARACH POKAZUJE 13.5
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C :100 NIEZALEŻNIE CZY SILNIK CIEPŁY CZY ZIMNY "
---Linia K1 i K2 do sprawdzenia (komunikacja LICZNIK <-> KLIMATRONIC)
"dodam jeszcze ze wentylatory elektryczne na chłodnicy pracują non stop po odpaleniu silnika"
---dlatego, ze 06=100 stopni
"sprężarka klimy się nie włącza"
--- dlatego, ze 07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :CLO ZA NISKIE CISNIENIE W UKLADZIE KLIMY
Zagadka jest to "01 Temperatura wewnętrzna w °C :00/OPE " Dlaczego pokazuje 0 na temp wewn.
Samo z siebie sie tak stalo ??? Czy ktos cos robil w aucie ? |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
Erachue
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Październik 2012, 17:41
|
|
|
O dziękuje za szybką odpowiedź. mechanik próbował sprawdzić czy sprężarka się załączy na "krótko" coś przy wtyczkach pod maska kombinował w okolicy osuszacza. wcześniej przed jego grzebaniem wszystko było w porządku poza sprężarką. |
_________________ MB W202 C180 1996
MB W124 200E 1986 (Ex)
MB W201 200D 1988 (Ex) |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 8 Październik 2012, 18:50
|
|
|
btx napisał/a: | Zagadka jest to "01 Temperatura wewnętrzna w °C :00/OPE " Dlaczego pokazuje 0 na temp wewn. |
OPE oznacza OPEN= obwód otwarty - brak czujnika w obwodzie lub sam czujnik uszkodzony i widziany jako przerwa w obwodzie.
CLO - oznacza CLOSED = zwarcie w obwodzie...
Wszędzie, gdzie masz OPE lub CLO - wychodzi grzebanie mechanika i/lub kłopoty z CAN, jak wyżęj wspomniał btx... teraz idź pokaż to mechanikowi i niech po godzinach za darmo przywraca stan poprzedni... Chyba że nie masz pewności czy wcześniej, przed jego grzebaniem wartości były poprawne... wtedy rób jak uważasz... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Erachue
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 8 Październik 2012, 19:53
|
|
|
Tak przed grzebaniem wartości były poprawne. Na szczęście znalazłem przyczynę kłopotów mianowicie przepalona ścieżka na płytce sterownika klimatroniku
http://imageshack.us/a/im...21008181423.jpg
postanowiłem ze jeżeli i tak będę musiał wymienić owy sterownik, spróbuje go naprawić
http://imageshack.us/a/im...21008184405.jpg
i ku mojemu zdziwieniu wszystko wróciło do normy oczywiście poza sprężarka która jak się nie załączała tak się nie załącza ale to już chyba wina elektromagnesu.
Dzięki za zainteresowanie pozdrawiam |
_________________ MB W202 C180 1996
MB W124 200E 1986 (Ex)
MB W201 200D 1988 (Ex) |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 8 Październik 2012, 20:09
|
|
|
Erachue napisał/a: | wszystko wróciło do normy oczywiście poza sprężarka która jak się nie załączała tak się nie załącza ale to już chyba wina elektromagnesu. |
Pod warunkiem, że masz dość czynnika w układzie (poz. 7 odczytu) |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Erachue
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Październik 2012, 09:54
|
|
|
sprawdziłem jeszcze raz pozycje 7 odczytu i pokazuje 00°9 wiec na wiosnę nabiję |
_________________ MB W202 C180 1996
MB W124 200E 1986 (Ex)
MB W201 200D 1988 (Ex) |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 11 Październik 2012, 09:57
|
|
|
Erachue, ja ci proponuję nabić przed przyda ci się do odparowywania szyby z przodu żeby wilgoć pochłaniała |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 13 Październik 2012, 15:06
|
|
|
Dokładnie tak zrób - nabij przed zimą, a przynajmniej sprawdź szczelność... Jak szczelny - nabij i korzystaj, jak nieszczelny - uszczelnij, wymień osuszacz i też nabij...
Jak zimę przejeździsz bez czynnika w dodatku z nieszczelnym układem, to koszty uruchomienia mogą wzrosnąć kilka razy... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Erachue
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14 Październik 2012, 13:58
|
|
|
Macie racje jestem umówiony na jutro na przegląd klimatyzacji, mam nadzieje ze jest szczelna |
_________________ MB W202 C180 1996
MB W124 200E 1986 (Ex)
MB W201 200D 1988 (Ex) |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 14:17
|
|
|
Czy gmyraniem w funkcjach klimatronika (te które uruchamiamy na wyłączonym silniku REST+II poz w stacyjce) mogłem spowodować to że wentylator chłodnicy kręci się cały czas na szybkich obrotach?
Po uruchomieniu mam 00P.
Jeśli tak to jak mogę wrócić do wcześniejszej wersji?
Proszę o pomoc. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 15:49
|
|
|
badmojo, niestety Tak. I bardzo Cieżko jest cokolwiek przestawić, są ludzie którzy to robią ale nie pozwalają sobie patrzyć na ręce. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Styczeń 2013, 17:20
|
|
|
Stary a głupi
TraczU Oczywiście miałeś rację. Po tym gmeraniu w pozycji 42 (Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego) I. Tryb odczytu wartości rzeczywistych miałem - 00.
Wszedłem w II. Tryb kodowania wariantowego i klawiszem obiegu wewnętrznego zmieniłem na 03P (niestety nie pamiętam jaki był u mnie) potwierdziłem klawiszem EC.
Wentylator już nie zapitala a w I. Tryb odczytu wartości rzeczywistych pod pozycją 42 jest teraz wartość 03. Przestawię ją na 26 bo taką wartość ma kolega TM w swoim C200CDI. Mój to co prawda C220CDI, no ale takiego nie znalazłem.
Jeśli ktoś ma to proszę o wrzucenie w tym temacie.
Notabene ciekawe co te tryby zmieniają...?
Wrzucam też link gdzie kolega
Noc wstawił instrukcję do III. Odczyt i kasowanie błędów DTC na panelu klimatyzacji w klimatroniku jednostrefowym.
http://www.w210.pl/viewto...efowym&start=90
Kolega jjankiello już to kiedyś wrzucał ale wszystkie załączniki zostały usunięte. Mój zresztą też, a miałem tam kopię swoich odczytów...
W tym trybie wyskoczył mi błąd 421 czyli B1421 Regulator wentylatorów chłodnicy N65 N65/1
No i ciekaw jestem czy ten błąd jest też wynikiem mojego gmerania czy jest on rzeczywiście uszkodzony...?
[ Dodano: 13 Styczeń 2013, 19:49 ]
Przestawiłem na 26.
I chyba wszystko wróciło do normy. Klimatronik nie wywala już tego błędu.
Refleksja? Gmyrać z rozwagą |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 24 Kwiecień 2013, 11:15
|
|
|
Witam, na pozycji 07 mam LO to znaczy że brak czynnika w układzie ? Rok temu było mało ale pamiętam że ten parametr i tak pokazywał jakieś minimalne wartości ciśnienia. |
|
|
|
|
|