Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:03
KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY
Autor Wiadomość
bizonek27

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: warszawa
Wysłany: 29 Grudzień 2011, 12:42   

Panowie chodzi mi o funkcje 23 to jest ten procentowy pobór prądu na akumulatorze o co w tym chodzi? Mam tam 00 ale jak włączę światła to pokazuje 100. Czy coś jest nie tak?
_________________
W202 220cdi 125KM Kombi'98 automat
w210 270cdi 99r Avantgarde
 
 
Erachue 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Październik 2012, 16:36   

Witam po całodziennej walce z klimatronikiem postanowiłem jednak napisać kilka słów w tym temacie. Klimatronik działa tylko na grzanie na maxa lub nie grzanie wcale :( po wejsciu w tryb diagnostyczny odczytałem następujące parametry:

01 Temperatura wewnętrzna w °C :00/OPE
02 Temperatura zewnętrzna w °C :25 MIMO ZE TERMOMETR W ZEGARACH POKAZUJE 13.5
03 Temperatura nagrzewnicy lewej w °C :OPE
05 Temperatura na parowniku w °C :00/LO
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C :100 NIEZALEŻNIE CZY SILNIK CIEPŁY CZY ZIMNY
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :CLO
08 Temperatura układu chłodzenia w °C :246
09 ? °C :54
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V :215
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A:04°0
21 Wskaźnik obrotów x1000 :240
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza :050 NA POSTOJU ORAZ W CZASIE JAZDY
23 Pobór prądu na akumulatorze w % :050
24 Napięcie na akumulatorze w V :NIE WYŚWIETLA TEJ POZYCJI
40 Wersja software modułu sterującego :01
41 Wersja hardware modułu sterującego :03
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego :00
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego :dIE WYCZYTAŁEM ZE TO CHODZI O RODZAJ SILNIKA DIESEL/BENZYNA
50 ? °C :24
51 ? °C :18
-2 ? °C :10
54 ? :OFF


dodam jeszcze ze wentylatory elektryczne na chłodnicy pracują non stop po odpaleniu silnika, sprężarka klimy się nie włącza. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi odnośnie naprawy usterki usterek z góry dziękuje i pozdrawiam
_________________
MB W202 C180 1996
MB W124 200E 1986 (Ex)
MB W201 200D 1988 (Ex)
 
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 8 Październik 2012, 16:48   

"02 Temperatura zewnętrzna w °C :25 MIMO ZE TERMOMETR W ZEGARACH POKAZUJE 13.5
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C :100 NIEZALEŻNIE CZY SILNIK CIEPŁY CZY ZIMNY "
---Linia K1 i K2 do sprawdzenia (komunikacja LICZNIK <-> KLIMATRONIC)

"dodam jeszcze ze wentylatory elektryczne na chłodnicy pracują non stop po odpaleniu silnika"
---dlatego, ze 06=100 stopni :)

"sprężarka klimy się nie włącza"
--- dlatego, ze 07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :CLO ZA NISKIE CISNIENIE W UKLADZIE KLIMY

Zagadka jest to "01 Temperatura wewnętrzna w °C :00/OPE " Dlaczego pokazuje 0 na temp wewn.

Samo z siebie sie tak stalo ??? Czy ktos cos robil w aucie ?
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
Erachue 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Październik 2012, 17:41   

O dziękuje za szybką odpowiedź. mechanik próbował sprawdzić czy sprężarka się załączy na "krótko" coś przy wtyczkach pod maska kombinował w okolicy osuszacza. wcześniej przed jego grzebaniem wszystko było w porządku poza sprężarką.
_________________
MB W202 C180 1996
MB W124 200E 1986 (Ex)
MB W201 200D 1988 (Ex)
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 8 Październik 2012, 18:50   

btx napisał/a:
Zagadka jest to "01 Temperatura wewnętrzna w °C :00/OPE " Dlaczego pokazuje 0 na temp wewn.

OPE oznacza OPEN= obwód otwarty - brak czujnika w obwodzie lub sam czujnik uszkodzony i widziany jako przerwa w obwodzie.
CLO - oznacza CLOSED = zwarcie w obwodzie...

Wszędzie, gdzie masz OPE lub CLO - wychodzi grzebanie mechanika i/lub kłopoty z CAN, jak wyżęj wspomniał btx... teraz idź pokaż to mechanikowi i niech po godzinach za darmo przywraca stan poprzedni... Chyba że nie masz pewności czy wcześniej, przed jego grzebaniem wartości były poprawne... wtedy rób jak uważasz... :wink:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Erachue 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Październik 2012, 19:53   

Tak przed grzebaniem wartości były poprawne. Na szczęście znalazłem przyczynę kłopotów mianowicie przepalona ścieżka na płytce sterownika klimatroniku

http://imageshack.us/a/im...21008181423.jpg

postanowiłem ze jeżeli i tak będę musiał wymienić owy sterownik, spróbuje go naprawić

http://imageshack.us/a/im...21008184405.jpg

i ku mojemu zdziwieniu wszystko wróciło do normy oczywiście poza sprężarka która jak się nie załączała tak się nie załącza ale to już chyba wina elektromagnesu.

Dzięki za zainteresowanie pozdrawiam
_________________
MB W202 C180 1996
MB W124 200E 1986 (Ex)
MB W201 200D 1988 (Ex)
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 8 Październik 2012, 20:09   

Erachue napisał/a:
wszystko wróciło do normy oczywiście poza sprężarka która jak się nie załączała tak się nie załącza ale to już chyba wina elektromagnesu.

Pod warunkiem, że masz dość czynnika w układzie (poz. 7 odczytu) :idea:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Erachue 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Październik 2012, 09:54   

sprawdziłem jeszcze raz pozycje 7 odczytu i pokazuje 00°9 wiec na wiosnę nabiję :)
_________________
MB W202 C180 1996
MB W124 200E 1986 (Ex)
MB W201 200D 1988 (Ex)
 
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 11 Październik 2012, 09:57   

Erachue, ja ci proponuję nabić przed :) przyda ci się do odparowywania szyby z przodu :) żeby wilgoć pochłaniała :)
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 13 Październik 2012, 15:06   

Dokładnie tak zrób - nabij przed zimą, a przynajmniej sprawdź szczelność... Jak szczelny - nabij i korzystaj, jak nieszczelny - uszczelnij, wymień osuszacz i też nabij...
Jak zimę przejeździsz bez czynnika w dodatku z nieszczelnym układem, to koszty uruchomienia mogą wzrosnąć kilka razy...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Erachue 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Październik 2012, 13:58   

Macie racje jestem umówiony na jutro na przegląd klimatyzacji, mam nadzieje ze jest szczelna :)
_________________
MB W202 C180 1996
MB W124 200E 1986 (Ex)
MB W201 200D 1988 (Ex)
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 14:17   

Czy gmyraniem w funkcjach klimatronika (te które uruchamiamy na wyłączonym silniku REST+II poz w stacyjce) mogłem spowodować to że wentylator chłodnicy kręci się cały czas na szybkich obrotach?
Po uruchomieniu mam 00P.
Jeśli tak to jak mogę wrócić do wcześniejszej wersji?
Proszę o pomoc.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
TraczU 
Michał


Pomógł: 106 razy
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 3854
Skąd: Okolice Łodzi
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 15:49   

badmojo, niestety Tak. I bardzo Cieżko jest cokolwiek przestawić, są ludzie którzy to robią ale nie pozwalają sobie patrzyć na ręce.
_________________

Lowered KOMPRESSOR AMG
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Styczeń 2013, 17:20   

Stary a głupi :oops:
TraczU Oczywiście miałeś rację. Po tym gmeraniu w pozycji 42 (Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego) I. Tryb odczytu wartości rzeczywistych miałem - 00.
Wszedłem w II. Tryb kodowania wariantowego i klawiszem obiegu wewnętrznego zmieniłem na 03P (niestety nie pamiętam jaki był u mnie) potwierdziłem klawiszem EC.
Wentylator już nie zapitala a w I. Tryb odczytu wartości rzeczywistych pod pozycją 42 jest teraz wartość 03. Przestawię ją na 26 bo taką wartość ma kolega TM w swoim C200CDI. Mój to co prawda C220CDI, no ale takiego nie znalazłem.
Jeśli ktoś ma to proszę o wrzucenie w tym temacie.
Notabene ciekawe co te tryby zmieniają...?
Wrzucam też link gdzie kolega
Noc wstawił instrukcję do III. Odczyt i kasowanie błędów DTC na panelu klimatyzacji w klimatroniku jednostrefowym.
http://www.w210.pl/viewto...efowym&start=90
Kolega jjankiello już to kiedyś wrzucał ale wszystkie załączniki zostały usunięte. Mój zresztą też, a miałem tam kopię swoich odczytów... :(

W tym trybie wyskoczył mi błąd 421 czyli B1421 Regulator wentylatorów chłodnicy N65 N65/1
No i ciekaw jestem czy ten błąd jest też wynikiem mojego gmerania czy jest on rzeczywiście uszkodzony...?

[ Dodano: 13 Styczeń 2013, 19:49 ]
Przestawiłem na 26.
I chyba wszystko wróciło do normy. Klimatronik nie wywala już tego błędu.
Refleksja? Gmyrać z rozwagą :)
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 24 Kwiecień 2013, 11:15   

Witam, na pozycji 07 mam LO to znaczy że brak czynnika w układzie ? Rok temu było mało ale pamiętam że ten parametr i tak pokazywał jakieś minimalne wartości ciśnienia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,214 sekundy. Zapytań do SQL: 10