Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:03
KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY
Autor Wiadomość
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 11 Marzec 2008, 22:21   

grucha383
"A mi nawet licznik nie przekłamuje. Mam 100 na liczniku i na klimie też"

klimaronic bierze dane z licznika hehehe :D
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 22 Grudzień 2009, 15:03   

Odgrzeję odrobinę temat. :roll:

Mam małą zagwozdkę - nie szukałem jeszcze w pozostałych tematach o klimatroniku, ale myślę (mam nadzieję), że i tutaj problem się rozwinie.

Chodzi o inny tryb serwisowy klimatronika - włącza się go przekręcając kluczyk w stacyjce w poz. II z trzymanym wciśniętym klawiszem REST chyba...
Wyświetlacz zaczyna pokazywać kolejne numery pozycji i nie wiadomo co z tym dalej.
owszem, gdzieś czytałem, że jest też tryb diagnostyczny klimatronika, w którym można odczytać błędy sterownika... jakoś nie mam ostatnio czasu i cierpliwości, żeby ten opis odszukać.

Niby nic, ale opiszę jaki miałem przypadek - grzebałem ostatnio za schowkiem w poszukiwaniu piszczka, pojawiającego się krótko po odpaleniu, o którym pisałem. Po oględzinach doszedłem do wniosku, że bez wymontowania na spokojnie i w odpowiednich warunkach teraz nic nie zdziałam i poskładałem z powrotem. Przy okazji właśnie pobawiłem się klimatronikiem w opisany wyżej sposób. W poszukiwaniu jakichś bardziej "zaawansowanych" wskazań w tym trybie naciskałem pozostałe przyciski, które wydawałoby się mogły przełączać między opcjami (obieg zamkniety, AUTO, +/- siły nawiewu, etc.) i NIC się nie działo. Ale tylko z pozoru...
Po tym gmeraniu okazało się, że klimatronik całkowicie przestał kierować powietrze na nogi (dwa dni jeździłem w grubych skarpetach :wink: ). Nawet klawiszem ustawiania kierunku nawiewu nie dało się ustawić dmuchania na nogi. NIC. ZERO. Jedyny plus tego, to brak piszczenia zza schowka po uruchomieniu auta. Wniosek nasuwa się oczywisty.

Po tych dwóch dniach zaczaiłem, że brak dmuchania w dół może mieć związek z moim grzebaniem w klimatroniku. Uruchomiłem więc wspomniany tryb ponownie i chyba klawiszem + od siły nawiewu przeleciałem kolejne numerki aż do 30 włącznie (za pierwszym, nieświadomym razem poszedłem chyba dalej) i wróciłem do normalnego trybu. Odpalam auto i nawiew na nogi wrócił... :mrgreen: razem z piszczeniem oczywiśice :P

I teraz wniosek najważniejszy - myślę, że nie przesadzony - przy pomocy tego trybu najwyraźniej da się włączać/wyłączać niektóre funkcje, bądź choćby same kierunki nawiewu klimatronika...

Czy mądrzy tego forum oraz bardziej doświadczeni i obyci z klimatronikiem są w stanie wyprowadzić mnie z błędu lub też naprowadzić na właściwe tory :?:

Rozwikłajmy kolejną tajemnicę klimatronika :wink:

btx napisał/a:
klimaronic bierze dane z licznika hehehe :D

Raczej poprzez licznik odbywa się komunikacja z resztą auta... :wink:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 22 Grudzień 2009, 19:56   

Niektóre z ustawień trybu serwisowego pozwalają wejść w opcję normowania poszczególnych silniczków klap. Jeżeli proces zostanie przeprowadzony niewłaściwie - silniczki dostają "szajby" i przestają prawidłowo reagować na polecenia z panela.
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 22 Grudzień 2009, 20:05   

Gerri napisał/a:
przestają prawidłowo reagować na polecenia z panela.
i tu może być pies pogrzebany, nieraz pojawia się problem z klimatronikiem, że nadmuch gdzieś tam nie działa. Ktoś wcześniej musiał maczać paluchy.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 22 Grudzień 2009, 21:23   

Gerri napisał/a:
Niektóre z ustawień trybu serwisowego pozwalają wejść w opcję normowania poszczególnych silniczków klap. Jeżeli proces zostanie przeprowadzony niewłaściwie - silniczki dostają "szajby" i przestają prawidłowo reagować na polecenia z panela.

W w202 jest przecież blok zaworów pneumatycznych... silniczki klap to dopiero w W203. Gdybym tak miał w w202, to by się to dawno zdiagnozowało, tak jak jest to możliwe w W203...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 23 Grudzień 2009, 09:39   

ja nie moge wejsc jakos w ten tryb co pisales jjankiello
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 23 Grudzień 2009, 12:36   

ma podobnie z tym że nie mogę dać nawiewu na szybę :) muszę zamknąć ręcznie środkowe nawiewy :) jakoś się przyzwyczaiłem :P

mam jeszcze inne pytanie posiadam taki panel klimy
http://allegro.pl/item857..._na_czesci.html
a chciałbym taki
http://allegro.pl/item863...cji_czesci.html
dużo to nerwów czy po prostu wymieniam :) i dokładam czujnik temperatury drugi ??

ktoś może przerabiał ?? :mrgreen:
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 23 Grudzień 2009, 13:26   

maurycy, tez tak kminilem, zeby zrobic dwustrefowy w w202 :)
Nie da sie, poniewaz nagrzewnica ma wiecej "ramion pneumatycznych" do sterowania klapkami nawiewu. Jak juz bys chcial sie w to bawic to musialbys miec nagrzewnice od w208(clk - nie jestem pewien na 100% bo dalem sobie spokoj z taka zmiana) wraz z wiazka elektryczna.
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 23 Grudzień 2009, 21:12   

btx napisał/a:
ja nie moge wejsc jakos w ten tryb co pisales jjankiello

Sprawdzę przy okazji dokładniej jak się w to wchodzi... i napiszę. Może nie był to trzymany REST przy odpaleniu, tylko obieg zamknięty :?: Za cholerę nie pamiętam teraz.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 23 Grudzień 2009, 21:14   

jjankiello napisał/a:
tylko obieg zamknięty
to chyba prędzej, ja kiedyś też wszedłem w coś takiego, ale nie pamiętam czym włączyłem, gdzieś pisałem o tym.

[ Dodano: 23 Grudzień 2009, 21:17 ]
Albo wciskasz AUTO przez kilka sekund
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 23 Grudzień 2009, 21:57   

Wystarczy przekrecic kluczyk w poz 2 lub zapalic silnik i nacisnac na pare sekund przycisk REST.Tez sie zastanawiam nad tymi cyferkami,ale poza temp silnika i liczba obrotow nic nie rozgryzlem.
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 23 Grudzień 2009, 23:20   

janucha78 napisał/a:
Wystarczy przekrecic kluczyk w poz 2 lub zapalic silnik i nacisnac na pare sekund przycisk REST.
jest jeszcze jakiś inny tryb serwisowy, który włącza się czymś innym, jutro też sprawdzę.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Mila odpowiedz 
to ja, Jareklbn

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 223
Skąd: Lublin
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 09:21   

jjankiello szukajka się kłania :!:
Krótki test czujników przy pomocy konsoli ogrzewania/klimatyzacji:
Lista czujników

1. Wewnętrzna termperatura (za dmuchawą aspiratora)
2. Zewnętrzna temperatura
3. Temperatura rdzenia grzejnika
5. Temperatura parownika
6. Czujnik ECT (chwilowa temperatura płynu chłodzącego.), np. 12 * 5 = 125C
7. Ciśnienie chłodziwa, np. 12 * 8 = 12.8 bar
8. Napięcie prądu elektrycznego kontroli dmuchawy, np. 16 * 5 = 1.65 woltów
9. Stan oprogramowania wzorca kontroli przycisku A/C
15. Wybrana temperatura wnętrza
20. Kod wersji
21. Szybkość obrotowa silnika (RPM), np. 6 * 0 = 600 rpm
22. Napięcie na zacisku 58d (Akumulatora w voltach.), np. 99.0 = 99% z napięcia prądu elektrycznego
23. Szybkość pojazdu (Kilometry na godzinę)
50. Nie użyły – 00
51. Numer aktualne rozpoznanie poślizgnięcia się (politechnika-V-pasa)
52. Numer zgromadzone rozpoznania poślizgnięcia się (politechnika-V-pasa)
Gość, zajrzyj tu :P
 
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 11:04   

jarek my to juz znamy, jest INNY tryb jeszcze w klimatronicu CZYTAJ UWAZNIE WYZEJ.
_________________
C180 1999r WDB2020182F845343
 
 
janucha78 


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 727
Skąd: skarzysko
Wysłany: 24 Grudzień 2009, 14:46   

Cytat:
Wysłany: Wczoraj 23:20
janucha78 napisał/a:
Wystarczy przekrecic kluczyk w poz 2 lub zapalic silnik i nacisnac na pare sekund przycisk REST.
jest jeszcze jakiś inny tryb serwisowy, który włącza się czymś innym, jutro też sprawdzę.

Masz racje.To o czym piszesz to sie wlacza przytrzymujac przycisk rest i przekrecajac kluczyk w poz 2.Dzisiaj tez sie bawilem klimatronikiem i znalazlem cos ciekawego.Wedlug instrukcji wlaczajac funkcje AUTO nie mamy wplywu na sile nawiewu.Czy aby na pewno?Przekrecamy kluczyk w poz 2 lub zapalamy silnik i trzymamy wcisniety przycisk AUTO a nastepnie wciskajac przyciski plus lub minus od nawiewu regulujemy jego sile.Ja w ten sposob zlikwidowalem upierdliwe piszczenie na auto.Dla ulatwienia filmik na youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=bcoXgvzSzLI
_________________
C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,248 sekundy. Zapytań do SQL: 10