Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:03 |
KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY |
Autor |
Wiadomość |
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 25 Grudzień 2009, 17:11
|
|
|
Byłem właśnie sprawdzić:
Tak jak pisałem, wspomniany wcześniej tryb włącza się trzymając wciśnięty przycisk REST (w momencie wciśnięcia właczy się funkcja REST oczywiście) i przekręcając kluczyk w poz. II (funkcja rest wyłacza się) i na wyświetlaczu pokazuje się 00P (dwa zera). Teraz wciskając przycisk obiegu zamkniętego przechodzi się w kolejne pozycje, a wskazanie zmienia się kolejno 00P, 01P, 02P, itd. Nie sprawdzałem do jakiego max. wskazania można w ten sposób dojść.
Przywracając (nie do końca świadomie) wianie na nogi doszedłem do wskazania 30P.
Pozostałe przyciski panelu TAU nie wydają się niczego zmieniać...
Oto właśnie zagwozdka - do czego ten tryb i jak go rozkminić... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
czarli1981
Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: NNI
|
Wysłany: 30 Grudzień 2009, 18:19
|
|
|
Dziś podczas eksperymentów z klimatronikiem wszedłem w opisywany powyżej tryb diagnostyczny i trzymając cały czas przycisk obiegu zamkniętego na wyświetlaczu wyskoczyły mi dwa zera. Trzymając w dalszym ciągu ten przycisk zacząłem klikać plusem od siły nawiewu, owe zera zaczeły rosnąć o dwie wartości w górę 02,04...aż do 50.Czy ktoś wie co to może oznaczać? Klimatronik działa w pełni sprawnie, a ja z powrotem ustawiłem wartość 00, żeby czegoś nie poprzestawiać. |
_________________ W202 C 200T Kompressor Elegance 1998r
WDB2020821F795865 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 31 Grudzień 2009, 01:21
|
|
|
No to już jest nas dwóch |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
czarli1981
Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: NNI
|
Wysłany: 31 Grudzień 2009, 07:33
|
|
|
jjankiello napisz dokładnie w jaki sposób robią ci się te dwa zera i P (00P) bo u mnie nie ma tego w żadnej pozycji. Po przytrzymaniu REST od razu na wyświetlaczu wyskakuje mi 01 i wyświetla temperaturę wewnętrzną, dalej wciskając plus od siły nawiewu wyskakują wszystkie pozycje dokładnie tak jak to już wcześniej koledzy opisywali. |
_________________ W202 C 200T Kompressor Elegance 1998r
WDB2020821F795865 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 31 Grudzień 2009, 11:13
|
|
|
czarli1981 napisał/a: | napisz dokładnie w jaki sposób robią ci się te dwa zera i P (00P) |
Czytać ze zrozumieniem
Przekręć kluczyk w poz. II podczas trzymania wciśniętego RESTa. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
janucha78
Pomógł: 14 razy Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 727 Skąd: skarzysko
|
Wysłany: 31 Grudzień 2009, 12:42
|
|
|
Cytat: | Wysłany: Wczoraj 18:19
Dziś podczas eksperymentów z klimatronikiem wszedłem w opisywany powyżej tryb diagnostyczny i trzymając cały czas przycisk obiegu zamkniętego na wyświetlaczu wyskoczyły mi dwa zera. Trzymając w dalszym ciągu ten przycisk zacząłem klikać plusem od siły nawiewu, owe zera zaczeły rosnąć o dwie wartości w górę 02,04...aż do 50.Czy ktoś wie co to może oznaczać? Klimatronik działa w pełni sprawnie, a ja z powrotem ustawiłem wartość 00, żeby czegoś nie poprzestawiać. |
Tez sie tym bawilem i podczas wciskania sily nawiewu zmienia sie minimalnie podswietlenie panelu.Dziala to tez przy funkcji rest. |
_________________ C220CDI '00 ELEGANCE SELECTION
WDB2021931F994067 |
|
|
|
|
majster4
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 42 Skąd: Lewin Brzeski
|
Wysłany: 31 Grudzień 2009, 13:22
|
|
|
a u mnie nie ma pozycji 24 jest 23 i potem 40 |
_________________ Przesiadka na W203 C200 2.2 CDI |
|
|
|
|
czarli1981
Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 33 Skąd: NNI
|
Wysłany: 31 Grudzień 2009, 15:28
|
|
|
U mnie nic nie ciemnieje od guzików na klimatroniku ,właśnie sprawdzałem, przyciemnić podświetlenie panelu mogę tylko razem z licznikiem przyciskami plus i minus przy liczniku. Bez funkcji REST również mi się pokazują te zera. |
_________________ W202 C 200T Kompressor Elegance 1998r
WDB2020821F795865 |
|
|
|
|
Marcel
WDB2021881F793603
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 239 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 17:21
|
|
|
Dla tych z mniejszą wyobrażnią forma obrazkowa http://www.youtube.com/wa...feature=related dla rozwiania watpliwości |
_________________ EX: W124 300D Kombi 93' WDB1241911F276617 SKRADZIONY
EX: W202 250TD Kombi 98' Elegance
OBECNIE: ALHAMBRA 1,9 tdi 150 KM BTB 2005r
|
|
|
|
|
Mila odpowiedz
to ja, Jareklbn
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Cze 2009 Posty: 223 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
Marcel
WDB2021881F793603
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2008 Posty: 239 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Styczeń 2010, 13:49
|
|
|
Mila odpowiedz napisał/a: | a to nie o to chodzi |
sorki za mylne zrozumienie tematu ale tak to jest jak się za szybko czyta
[ Dodano: 6 Styczeń 2010, 16:46 ]
Moje wskazania C250 98 rok po przejechaniu ok 25 km na postoju
01 Temperatura wewnętrzna w °C :17
02 Temperatura zewnętrzna w °C :0
03 Temperatura nagrzewnicy w °C :31
05 Temperatura na parowniku w °C :31
06 Temperatura płynu chłodzącego w silniku w °C :79
07 Ciśnienie w układzie chłodzenia w barach :03°7
08 Temperatura układu chłodzenia w °C :15
-9 ? : -02°C
10 Napięcie na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w V :190
20 Pobór prądu na chłodnicy ewentualnie wentylatorze w A: 00°0
21 Wskaźnik obrotów x1000 :070
22 Prędkość bez błędu wskazań prędkościomierza :000
23 Pobór prądu na akumulatorze w % :043
24 Napięcie na akumulatorze w V :13,7
40 Wersja software modułu sterującego :03
41 Wersja hardware modułu sterującego :03
42 Pierwszy numer jakiegoś kodu modułu sterującego :10
43 Drugi numer jakiegoś kodu modułu sterującego :d-C
50 ? °C :29
51 ? °C :16
-2 ? °C :10
54 ? :OFF |
_________________ EX: W124 300D Kombi 93' WDB1241911F276617 SKRADZIONY
EX: W202 250TD Kombi 98' Elegance
OBECNIE: ALHAMBRA 1,9 tdi 150 KM BTB 2005r
|
|
|
|
|
Sebas
C Klasa
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 4 Skąd: Wodynie/Siedlce
|
Wysłany: 13 Styczeń 2010, 18:38
|
|
|
Witam. Ja również bawiłem się tym trybem 00 P który się zmienia do o8 P przyciskiem od zamknięcia obiegu ale nie wiedziałem że trzymając przycisk obiegu i jednocześnie zmieniająć siłę nawiewu możemy coś zmienić WOW. Aodnośnie wciśniętego rest podczas przekręcania stacyjki (te 00 P itd.) mam wrażenie że zmieniając to zmieniamy rodzaj programu diagnostycznego a mianowicie jak przestawiłem z na inny niż 01 P zamiast wskazywanej temperatury albo obrotów tj. 21 punkt lub 23 pojawiała mi się tam jakaś temperatura dokładnie nie wiem o co chodzi
Mam problem z nawiewami i dlatego szukam tu rozwiązania w sterowaniu nawiewem bo np na nogi wcale mi nie leci |
_________________ Sebas w202 elegance 94 klimatronic.
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy
|
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 14 Styczeń 2010, 09:45
|
|
|
Sebas, Cytat: | bo np na nogi wcale mi nie leci | mi leci dopoki nie dam wiecej gazu :p, chyba cos z podcisnieniem... |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
Sebas
C Klasa
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 4 Skąd: Wodynie/Siedlce
|
Wysłany: 14 Styczeń 2010, 15:53
|
|
|
Wczoraj znalazlem coś nowego ja mam klimę chyba pierwszej generacji z małym wyświetlaczem i po prawej z kierunkiem nawiewy (góra, środek, góra+dół, dół) oraz predkość nawiewu 1,2,3,4. Z lewej auto, obieg zamknięty, nawiew na szybę przednią, EC , rest i strzałeczki góra, dół do zmiany temperatury wewnątrz.
A więc trzymając rest ok 5 sek wyświetla się OP E na zmianę z 01 wciskam nawiew na góra+dól (strzałeczka w górę i w dół i ludzik) na wyświetlaczy pojawia się 53. Możemy wciskać przyciski kierunku nawiewu te z ludzikami i prędkości 1,2,3,4 i wszystkie się zaświecą. Ale nie wiem co dalej co to oznacza. Chciałbym poustawiać te nawiewy bo jest do kitu z tym wianiem.
[ Dodano: 14 Styczeń 2010, 15:58 ]
A z tych ustawień diagnostycznych co wyskakują po przytrzymaniu rest 20 kod wersji zmienia się poprzez przytrzymanie rest na zgaszonym silniku przekręceniu na pozycję II lub odpaleniu stacyjki wyskakuje --P lub 00P wtedy naciskamy zamknięcie obiegu i możemy zmieniać od 00P 01P... do 08P i to jest Kod wersji. Tylko ciekawe czy na którymś kodzie wersji da się modyfikować ustawienia |
_________________ Sebas w202 elegance 94 klimatronic.
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14 Styczeń 2010, 16:56
|
|
|
Kod wersji w starym klimatroniku ustala z tego co pamiętam kraj (USA, Japonia lub pozostałe) oraz jednostkę temperatury (F lub *C).
Swoją drogą kolega ma taki awatar jak ja na innych forach i teraz jak czytam Twoje posty to myśle, że to moje |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|