Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
przekładnia kierownicza! PROBLEM...POMOCY!!
Autor Wiadomość
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Kwiecień 2014, 21:06   przekładnia kierownicza! PROBLEM...POMOCY!!

Witam wszystkich! Napisałem w innym poście, że wysyłam przekładnię do regeneracji. A więc autko zostawiłem w jednym serwisie w warszawie (Avanti na Al. jerozolimskich 300), gdzie trudnią się regeneracją też. Tak by zajęli się wszystkim...

Jednak po wyjęciu przekładni i rozebraniu uznali, że ona się nie nadaje do regeneracji. Na moje pytanie: dlaczego? Usłyszałem odpowiedź, że jest zużyta... żadnych dalszych szczegółów... :shock:

Używanej nie chcę a o nowej można pomarzyć... zadzwoniłem do auto rege w wałbrzychu. Poprosili by ją wysłać do swojego oddziału w kożuchowie. I tak zrobiłem...

Dziś odbieram samochód. Wsiadam, odpalam kręcę w prawo, i zimy pot mnie oblał: straszne dźwięki z siebie przekładnia wydaje. Takie metaliczne jakby wałki w środku były fest do siebie dociągnięte. Czuć, że chodzi wspomaganie, ale marnie. Przed regeneracją mógłbym jednym paluszkiem na wszystkie strony nią kręcić, a teraz trzeba wkładać w to siłę. Nim dotarłem do domu to ręce mnie bolały...

Robię rundkę wokół warsztatu i du*a du*a du*a... Stuka jak stukała, luzy jak były i są. Niby na postoju luzy są mniejsze ale jak tylko ruszył samochód zaczęła się męka z poprawkami w prawo i w lewo... I jeszcze jeden miły objaw: po wyjściu ze skrętu muszę (ręcznie) kręcić w drugą stronę bo kierownica sama nie wróci...

Zbieżność ustawiona, płyn nowy i filtr... nie mogłem psychicznie wytrzymać i podjechałem do mojego mechanika. Dotykał, kręcił... na kanał... rundkę znowu i uznał, że klapa i błoto jest!!

Moje pytanie: czy taka przekładnia po remoncie potrzebuje trochę czasu bo (dotrzeć)? Powiedzmy, że jeśli ślimak czy zęby na wałku były szlifowane, polerowane...itd. Trudno mi to rozumieć bo NIGDY PRZENIGDY w żadnym aucie tak nie miałem. Po prostu odbieraliśmy z regeneracji, montaż i wszystko git... co tym razem poszło źle??

Z góry dziękuję za odpowiedzi...
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 11 Kwiecień 2014, 22:09   

jedno co mi przychodzi na myśl, to kontra na przekładni, może za mocno skręcili
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Kwiecień 2014, 23:14   

tak, i jeszcze więcej! Bo jak kierownica ustawiona na wprost to nie czuć luzu, a wystarczy kręcić w jedną albo drugą stronę i już się KURNA luz się pojawia. A jak pomachać kierownicą w prawo i lewo to stuka aż miło! Ja widziałem jak wygląda ta przekładnia w środku przed regeneracją: zęby na wałku wyjściowym są częściowo wytarte. To choćby nie wiem jak mocno ją skręcić (w ustawieniu na wprost) i tak przy skręcaniu się pojawi luz... Prawidłowa regeneracja powinno obejmować wymianę takiej części lub szlifowanie (o ile ilość materiału dostępnego na to pozwala). Druga sprawa, czemu to wspomaganie tak słabo działa? Nawet jak mocno skręcona śruba kontry i jest luz przy skręcie nie powinno być problemu z wspomaganiem... Coś tu w tej regeneracji mi się nie podoba! W poniedziałek podjadę do mechanika niech wyjmuje i odsyłam do nich... koniec kropka...
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 12 Kwiecień 2014, 10:20   

Tworzysz na forum takie teorie, że głowa boli, wszystko wiesz lepiej, więc po co nas pytasz? I tak potem robisz po swojemu.

A może z gówna bata nie ukręcisz? Jedni rozebrali i coś spieprzyli, drugim się nie udało po nich poprawić i tak już zostanie?

Używek jest tyle, że na pewno szybciej trafisz dobrą, niż ten złom co masz będziesz jeszcze ze dwa razy odsyłał.
Używana przekładania jest niedobra, ale robienie fasolek w mocowaniach wahaczy ok, dziwne masz podejście.
No ale Twój cyrk, Twoje małpy, rób co chcesz.

P.S. Ile ten samochód ma najechane, że się przekładnia skończyła? Milion?
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 12 Kwiecień 2014, 10:48   

u mnie jak ruszam kierownica lewo prawo to także mam lekkie stukanie.
przy skręconych kołach zaburzasz geometrie auta do tego wychylenie koła czy coś tam :P
i masz luz na przekładni a raczej wrażenie luzu. ktoś pisał o tym na forum ale za bardzo nie pamiętam kto i czy dobrze ja zapamiętałem :P

Pioterek napisał/a:
Używek jest tyle, że na pewno szybciej trafisz dobrą, niż ten złom co masz będziesz jeszcze ze dwa razy odsyłał.
Używana przekładania jest niedobra, ale robienie fasolek w mocowaniach wahaczy ok, dziwne masz podejście.
No ale Twój cyrk, Twoje małpy, rób co chcesz.

i tutaj powinniśmy skończyć temat.
Pioterek napisał/a:
P.S. Ile ten samochód ma najechane, że się przekładnia skończyła? Milion?

a to taka wisienka na torcie :)
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 12 Kwiecień 2014, 11:23   

ale wgl dlaczego kupiłeś używany samochód? Przecież nie chcesz używanych części... A używany samochód jest ich zbiorowiskiem :mrgreen:
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwiecień 2014, 11:38   

Alexander napisał/a:
Coś tu w tej regeneracji mi się nie podoba! W poniedziałek podjadę do mechanika niech wyjmuje i odsyłam do nich... koniec kropka...


A może Ci z tego Avanti mieli rację

Pioterek napisał/a:
z gówna bata nie ukręcisz


Może naprawdę nie bylo już co regenerować
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 12 Kwiecień 2014, 13:55   

Javoreczek napisał/a:
Może naprawdę nie bylo już co regenerować
no to jeśli nie było, kolega nie chce używanej to czas powiedzieć bye bye c-klaso i oddać auto na złom:)
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12 Kwiecień 2014, 20:55   

Alexander, Więcej wydasz na diagnozy konsultacje nie mówię już o tym ze fura stoi dawno by fura jedziła jak byś kupił uzywkie a tak twoja upartość pozostawia ciebie nadal z PROBLEMEM ale to twoja decyzjia zycze Ci szybkiego powrotu na Asfalt :P
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwiecień 2014, 21:33   

rozmawiałem dziś z miłą panią z kożuchowa. Ona twierdzi, że dobrze została przekładnia zregenerowana i sprawdzona pod ciśnieniem. Zapytałem, czy jej zdanie dwóch mechaników jest niczego warte, ona na to, że warte. Więc przedstawiłem jej taką propozycję: albo wyciągam przekładnię i jej wysyłam by poprawili, albo ja zabieram samochód do rzeczoznawcy, który wystawi opinię, którą i ja i ona będziemy musieli uszanować. Wybrała jednak pierwszą opcję z zapewnieniem, że poprawią... zobaczymy.

Jeśli nie ma co regenerować to czemu od razu nie mówią?! Myśleli, że dokręcą śrubkę umyją przekładnię a ja będę zadowolony?? Od razu im powiedziałem, że jak nie dadzą rady to niech wyrzucają ją na śmietnik i idę po inną. A mnie to kompletnie nie obchodzi jak to robią i skąd mają części. Ma być dobrze i tyle!

Dla tych co zapomnieli o manierach i kulturze, i gównem obmazują swoje komentarze: kupcie sobie po dresie i stary bmw, najlepiej z tego złomu do którego tak często zaglądacie, bo ja tam w takie miejsca nie chodzę. A najlepiej dobierzcie sobie różne kołpaki tak by wiocha była wiochą a dres w dresie, bo wam garniturki przy takim intelekcie nie pasują!

Nie pytam się was o ocenę mojej osobowości tylko o zdanie na pewien temat. Jak ktoś nie ma nic mądrego do powiedzenia to niech sobie odpuści te złośliwe komentarze. Bo naprawdę to nie miejsce na to...

[ Dodano: 12 Kwiecień 2014, 21:40 ]
wiskontii napisał/a:
Więcej wydasz na diagnozy konsultacje nie mówię już o tym ze fura stoi dawno by fura jedziła jak byś kupił uzywkie a tak twoja upartość pozostawia ciebie nadal z PROBLEMEM ale to twoja decyzjia zycze Ci szybkiego powrotu na Asfalt

Z całym szacunkiem, ale ja obdzwoniłem kilka miejsc w wawie, gdzie mają taką przekładnię używaną. Najlepszy z nich to daje gwarancje na jeden dzień. A zamówić przekładnię z drugiego końca polski to mi się nie uśmiecha...

Rozmawiałem w tej kwestii ze Scottym Kilmerem jeśli kojarzycie. Jego opinia: przekładnia która leży kilka miesięcy w niepewnych warunkach raczej nie będzie się nadawała. Powód: korozja, uszczelniacze, już nie wspomnę w brudzie który może zatykać kanały rozdzielacza. Taka przekładnia powinna być chociaż sprawdzona na stole pod ciśnieniem nim trafi do auta. Kupno plus sprawdzanie plus wysyłki i sami wyliczcie koszty....

[ Dodano: 12 Kwiecień 2014, 21:45 ]
elpaco napisał/a:
dlaczego kupiłeś używany samochód? Przecież nie chcesz używanych części... A używany samochód jest ich zbiorowiskiem

Bo:
1. nowy samochód dużo kosztuje a spadek jego wartości w stosunku do wieku jest astronomiczny
2. nowy samochód też się psuje, a kto koledze powiedział, że tak wesoło jest z gwarancją? Więc nerwy są podobne
3. używane kupię lusterko, może szybę. Ale przekładni, sprężarki czy turbiny nigdy w życiu. Same przykre doświadczenia z tego mam
4. wolę 20 letniego mercedesa niż 5 letni ford, opel, skoda i inne wynalazki... Amen!
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 12 Kwiecień 2014, 21:51   

Cytat:
Dla tych co zapomnieli o manierach i kulturze, i gównem obmazują swoje komentarze: kupcie sobie po dresie i stary bmw, najlepiej z tego złomu do którego tak często zaglądacie, bo ja tam w takie miejsca nie chodzę. A najlepiej dobierzcie sobie różne kołpaki tak by wiocha była wiochą a dres w dresie, bo wam garniturki przy takim intelekcie nie pasują!


no więc my sobie kupimy po BMW i to nawet z innymi kołpakami, założymy dresy i? I będziemy jeździć. A Ty kolego i twoje z dupy teorie będziecie stali po warsztatach gdzie każdy coś grzebnie a na końcu c-lina skończy jako okazja na allegro. Wybacz, ale jeśli Tobie jest tak źle na tym forum, nikt Ciebie nie pogłaszcze i nie krzyknie hurra na Twoje głupie pomysły w stylu wahacze home made i fasolkowanie otworów, i zapewne też nikt tutaj nie kupi Tobie nowej przekładni w ASO, a jeśli nasze porady traktujesz negatywnie, uważasz że wiesz lepiej i brniesz w swojej niewiedzy... Droga wolna, zawsze możesz zmienić forum 8)
a jeśli masz przykre doświadczenia z używanymi częściami... allegro nie kończy się na wyborze "sortuj od najtańszych". Sam kupowałem od kolegi z tego forum używany wahacz już sporo czasu, i nic nie odpadło, nie urwało się, nadal żyję a moja c jeździ nadal. Wiadomo że wymieniłem w nim tuleje... Ale poza tym nie widzę różnicy między nim a nowym z ASO.

No to jeśli wolisz 20 letniego merca to go zaakceptuj takim jakim jest a nie psiocz że nie możesz wiejskiego tuningu w zawieszeniu porobić.

Amen.
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwiecień 2014, 22:04   

elpaco napisał/a:
a jeśli nasze porady traktujesz negatywnie

Kurna Elpaco!!! Na litość boską człowieku... dziękuję ci za twoje uwagi i zainteresowanie się moimi głupotami. Ale ja cię bardzo proszę o trochę kultury... czy ja ci piszę, że gadasz głupoty albo że coś ci w dupę albo z dupy wychodzi?? Pisz konkretnie na temat... nie podoba ci się pomysł fasolkowania mocowania wahacza to powiedz: nie podoba mi się ten pomysł i w mojej rakiecie bym tak nie robił. Nie obrażaj i obrzucaj mnie gównem... tak ciężko ci to rozumieć?? O to ja cię tylko proszę nic więcej...

Z tymi wahaczami już więcej napisałem, że to jest próba, wyzwanie... doświadczenie.. nazwij to jak chcesz... i myślisz, że jestem kretynem, że założę i wyjadę na ulicę? Pół godziny rozmawiałem z ludźmi z instytutu w sprawie dopuszczenia takiej części do montażu. Zdaję sobie sprawę z kosztów i z ryzyka że mi powiedzą: facet! Wyrzuć je na śmietnik bo ci nie pozwolimy... a i tak to by było miłym doświadczeniem...
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 12 Kwiecień 2014, 22:20   

Alexander napisał/a:
Pół godziny rozmawiałem z ludźmi z instytutu w sprawie dopuszczenia takiej części do montażu. Zdaję sobie sprawę z kosztów i z ryzyka że mi powiedzą: facet! Wyrzuć je na śmietnik bo ci nie pozwolimy


To zdecyduj się czy rozmawiałeś, czy chcesz rozmawiać. To primo. Dziwisz się że ludzie Tobie cisną... cisną... bo najpierw mówisz o diabelskich odchyłach i klepaniu zwrotnicy na 5mm... a chwilę później twierdzisz że buda jest ok i jest prosta... No więc porada ludzi z forum- jak masz budę prostą to wymień części na nowe i po sprawie- a Ty nadal swoje że mercedes to czy tamto nie zrobił. Nie zrobił bo nie musiał. Chwilę później próbujesz zestawiać w202 z porsche... co jest totalną bzdurą. Później przekładnia- ktoś mówi Tobie że ona jest śmietnikiem- Ty uparcie wiesz lepiej że zregenerują ją Tobie bo takie masz widzimisie, zamiast kupić inną, używaną- ale nadal uparcie twierdzisz że nie ma dobrej przekładni na allegro i wogóle nie ma opcji więc będziesz swoją regenerował do skutku, podpierając się jakimś tam Twoim doświadczeniem- sorry- większość chłopaków kupowała jakieś używki z zawieszenia do siebie i wszyscy żyją.
Wracając do wypowiedzi z początku czyli rozmowy w instutucie- jeśli byś porozmawiał z kimś kto w tej branży robi, tudzież z diagnostą na szanującej się stacji to zostałbyś wyśmiany, wypędzony, a gdybyś pokazał dowód rejestracyjny to by go Tobie zatrzymali. Czy Ty kurna tego chłopie nie możesz zrozumieć?
I trzy jeśli Scotty Kilmer, Mike Brewer i Ed China tak doskonale robią auta to idź zaprowadź im swojego merca i niech czarują.
I wybacz język ale jeśli argumenty podawane w sposób zrozumiały dla każdego człowieka do Ciebie nie docierają to widać trzeba jak do Kargula.
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwiecień 2014, 22:46   

elpaco napisał/a:
takie masz widzimisie

to nie moje widzimisie, tylko ja ci człowiek mówi, że zregeneruje to powinien zregenerować. A jak nie umie to do śmietnika tak jak prosiłem. To jest takie trudne? Poza tym Elpaco popatrz sobie na to:

http://www.topspeedauto.c...&product_id=966
http://mbartsperformance.com/MBA-GEN1-ARCA.html
http://www.benzforum.com/...ead.php?t=14839
http://www.benzforum.com/...ead.php?t=14839

A jeśli bym chciał obniżyć sobie auto, to też wiocha? Czy mam mieć po 2 stopni pochylenia?
 
 
elpaco 

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Maj 2012
Posty: 922
Skąd: Gniezno
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 00:05   

Alexander, chłopie pokazujesz mi coś by bronić swojej chorej racji to bądź tak dobry i przetłumacz to sobie jeśli nie umiesz sam to za pomocą translate.google.com

"Any sprint car parts company will tell you that threaded tubes are not made for street use. So think about how you'll use any camber arms that you purchase." i dalej "And threaded tubes do not have the same strength rating that is required for daily drivers, which are heavier than sprint cars."
cytat z tej strony http://mbartsperformance.com/MBA-GEN1-ARCA.html

Więc jeśli robisz swojego MB na tor to spoko. Fajna sprawa. Jeśli chcesz jeździć z tym po ulicy- to sam sobie odpowiedziałeś wrzucając te linki. Swoją drogą, to że są do kupienia opony typu slick to znaczy że możesz w nich jeździć po ulicach w normalnym ruchu?
Musisz być taki mądry, skoro sztab ludzi za grube miliony marek niemieckich, ze sprzętem badawczym i torami testowymi, które pochłonęły kolejne miliardy marek niemieckich, grupę inżynierów NCAP, ADAC, TUV a także Instutut Homologacyjny i tysiące ludzi którzy o autach wiedzą więcej niż My wszyscy razem wzięci jesteśmy sobie wstanie wyobrazić, Ty uważasz za głupków, debili, idiotów i niewiadomo kogo tam jeszcze bo nie dali Tobie możliwości regulacji zawieszenia tak jak Ty chcesz... No to sorry. Dziwne że jeszcze z Twoją wiedzą, doświadczeniem i znajomościami nie skonstruowałeś polskiego samochodu osobowego, bo naprawdę powinieneś, przecież wiesz wszystko o autach.

A może najpierw poprostu to swoje auto kup? Pokaż w odpowiednim dziale, przyjedź na jakikolwiek spot miłośników marki, bo wybacz, ale obecnie kreujesz się na znawcę zawieszeń, który próbuje nas namówić na jakieś gwintowane wahacze z pozytywką... Trochę jakbyś liczył że wszyscy rzucą się z listą zamówień i będą brali od Ciebie po 2 komplety...
_________________
WDB2020201A088476 prawie zwykłe 2.0 16v w kolorze 691
zobacz: http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=19343
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 9