Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawianie temperatury w klimatyzacji półautomatycznej
Autor Wiadomość
Fez 
Fez

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 15:23   Ustawianie temperatury w klimatyzacji półautomatycznej

Witam

Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakiś sposób na ustawienie konkretnej temperatury wewnątrz samochodu? Na gałkach od regulacji temperatury nie ma żadnych cyfr są tylko kolory. Po co więc w tym systemie tyle czujników temperatury łącznie z tym wewnątrz auta jak sam nie mogę ustawić konkretnej? Ktoś ma na to sposób?
 
 
mercedesw202 

Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 36
Skąd: polska
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 15:46   

Fez napisał/a:
Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakiś sposób na ustawienie konkretnej temperatury wewnątrz samochodu?

Tak, przecież możesz ustawiać płynnie temperaturę jaką chcesz. Poza tym, to nie climatronic, gdzie widać ile stopni ustawiasz. Ustaw sobie taka jaka najbardziej Tobie odpowiada. A jak juz chcesz koniecznie widzieć ile dokładnie stopni masz ustawione, to albo przerób na climatronic'a albo zamontuj termometr samochodowy i jego czujnik przymocuj wewnątrz kratki nawiewu.
Fez napisał/a:
Po co więc w tym systemie tyle czujników temperatury łącznie z tym wewnątrz auta jak sam nie mogę ustawić konkretnej?

O jakie czujniki temperatury Tobie chodzi poza tym co wymieniłeś? I co maja wspólnego czujniki temperatury do ręcznego ustawiania żądanej temperatury nawiewu w Twoim przypadku? :shock:
_________________
W202 C220 2.2Diesel 1996r.
 
 
Fez 
Fez

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 16:00   

O widzę bardzo życzliwy użytkownik. Tak na przyszłość nie wypowiadaj się już w tym temacie.
Cytat:
jak juz chcesz koniecznie ostawić konkretna temperaturę, to przerób na climatronic
:mrgreen:
Cytat:
O jakie czujniki temperatury Tobie chodzi poza tym co wymieniłeś? I co maja wspólnego czujniki temperatury do ręcznego ustawiania żądanej temperatury nawiewu w Twoim przypadku?

Właśnie o ten co wymieniłem. Dzięki czujnikowi temperatury wewnątrz auta utrzymywana jest stała temperatura zgodnie z tą którą ustawiliśmy na gałce tylko nie wiadomo jaka to jest o :wink:
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 16:16   

Ustawiasz sobie taką temperaturę, żeby Ci było przyjemnie, a czy to naprawdę takie istotne ile to jest konkretnie stopni?
Mnogość czujników natomiast dba, aby ta przyjemność wciąż trwała, niezmącona zmiennością warunków zewnętrznych :wink:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Fez 
Fez

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 16:22   

Dziwi mnie tylko czemu nie rozwiązali tego tak jak to wygląda w w124
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 17:24   

Bo ten system, mimo, że automatyczny, to temperaturę utrzymuje raczej średnio precyzyjnie, więc być może nabywcy W124 reklamowali jego działanie i to spowodowało zmianę wyglądu pokręteł w kolejnym modelu, aby się na dalsze tego typu reklamacje nie narażać.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
mercedesw202 

Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 36
Skąd: polska
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 18:44   

Fez napisał/a:
O widzę bardzo życzliwy użytkownik


Gdybym był nieuprzejmy czy nieżyczliwy, to bym Ci napisał żebyś nie zadawał takich dziecinnych pytań. Nie widzisz, że nigdzie w Twoim samochodzie nie ma wyświetlacza temperatury powietrza dmuchawy?! Oczekujesz, że wskażemy Ci tajny wyświetlacz? Czy co?

Javoreczek napisał/a:
Ustawiasz sobie taką temperaturę, żeby Ci było przyjemnie


Dokładnie to samo przeczytałeś ode mnie jak i inne wskazówki jak można to rozwiązać i okazało się, że jestem życzliwy inaczej...
Trochę źle mnie odebrałeś ale to Twój problem.

Fez napisał/a:
Tak na przyszłość nie wypowiadaj się już w tym temacie


Zabronisz mi? Serio? Serio? :lol:
_________________
W202 C220 2.2Diesel 1996r.
 
 
adi469 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 19:05   

mercedesw202,
Kolega napewno zle cie odebral, pewnie sie poprawi :wink: Ja w kazdym razie nie widze niezyczliwosci z twojej strony, wrecz przeciwnie.
Kolego Fez,
W twoim przypadku to tak jak napisal mercedesw202 albo climatronik albo czujnik termometru w kanal dmuchawy albo zostaw to w spokoju :wink:
A regulacja tak jak pisze kolega Javoreczek, ustawiasz taka jaka ci pasuje.
A tak wogole, to po co ci to? Jesli mozna wiedziec.
_________________
W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem ;)
 
 
SECMATE 
MARINERO

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 6
Skąd: TRIPOLIS
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 19:29   

Fez-ustaw oba pokrętła w położeniu środkowym(białymi polami do siebie).Będziesz miał temp. ok.22 stopni.Kup jakiś mały okrągły termometr i ulokuj go na słupku.Wkładanie czujnika do kratki nawiewu nic Ci nie da.
_________________
SECMATE WDB2021281F491567
 
 
adi469 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 19:35   

SECMATE napisał/a:
Wkładanie czujnika do kratki nawiewu nic Ci nie da.

Racja. Kolega chce regulowac temp wewnatrz kabiny. Wkladanie czujnika mialo by sens w przypadku jak by kolega chcial znac przyblizona temp. nawiewu a nie ogolna temp. w kabinie.
_________________
W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem ;)
 
 
wicz 

Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 20:24   

U mnie regulacja temperatury pokrętłami jest bardzo mało precyzyjna. Ustawię na białym polu to leci tak samo zimne jak bym dał na minimum. Dopiero ja wezmę na czerwone to czuć różnicę, ale wtedy jest już za gorące.
_________________
W202 C180 Classic 2000r ASB
 
 
adi469 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 20:35   

wicz napisał/a:
U mnie regulacja temperatury pokrętłami jest bardzo mało precyzyjna. Ustawię na białym polu to leci tak samo zimne jak bym dał na minimum. Dopiero ja wezmę na czerwone to czuć różnicę, ale wtedy jest już za gorące.

Niech ktos reguluje temperature a ty sprawdz napiecia na wtyczce od zaworkow( po otwarciu maski lewa strona przed podszybiem) jak napiecie reguluje, to zaworki sprawdz czy pracuja prawidlowo. U mnie jest roznica. Tylko regulacje temperatury czy cos zmienia czy nie z nawiewu to sie sprawdza jak jest chlodniej na zewnatrz... Jezeli sprawdzales w takich warunkach i nie bylo roznicy, to masz cos nie tak albo za krotko czekales. Moze nagrzewnica nie ma juz tej przepustowosci co nowa i potrzebuje wiecej czasu. Domniemam.
_________________
W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem ;)
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 21:24   

Przy takiej pogodzie jaką mamy teraz ustawiając na białe pola, ustawiamy przykładowo 18st. , wtedy klima działa pełną mocą aby schłodzić nagrzane wnętrze, po uzyskaniu zadanej temperatury moc chłodzenia spadnie. Natomiast zimą "białe pola" będą powodowały nagrzewanie wnętrza ( przy temp. zewn. np. -5). Pola czerwone i niebieskie to grzanie lub chłodzenie "pełną mocą".

Napięcia na kostce od zaworów się nie zmieniają. Albo jest 12V albo 0V. Różni się tylko czas w jakim są otwarte i zamknięte.
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
adi469 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2011
Posty: 45
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Lipiec 2014, 22:15   

oliva napisał/a:
Napięcia na kostce od zaworów się nie zmieniają. Albo jest 12V albo 0V. Różni się tylko czas w jakim są otwarte i zamknięte.

Ja nie napisalem, ze wartosc napiecia jest regulowana, tylko zeby sprawdzil czy napiecie reguluje zaworami. Wiem jak to dziala.
_________________
W202 C220 Pompa Wtryskowa Bosch DIY
Totalny brak czasu... Wróciłem ;)
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Lipiec 2014, 10:20   

wicz napisał/a:
U mnie regulacja temperatury pokrętłami jest bardzo mało precyzyjna. Ustawię na białym polu to leci tak samo zimne jak bym dał na minimum. Dopiero ja wezmę na czerwone to czuć różnicę, ale wtedy jest już za gorące.


A to już niestety efekt niezrozumienia działania tego systemu. Pokrętłem nie regulujesz temperatury powietrza lecącego z kratek, tylko temperaturę jaką chcesz mieć w kabinie, więc jak ustawisz pokrętło na białym polu, to klima będzie chłodzić na maxa, aż temperatura w środku osiągnie te ok. 22 st., a jak przestawisz na min. to będzie chłodzić na maxa cały czas. W każdym razie temperatura z kratek będzie taka sama do momentu aż temperatura we wnętrzu osiągnie żądany poziom. Dopiero wtedy (czyli co najmniej po kilku minutach) odczujesz różnicę w temperaturze powietrza z nawiewu.
Dlatego też nie ma sensu skręcanie gałek na min. w celu szybszego schłodzenia wnętrza.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,135 sekundy. Zapytań do SQL: 10