Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Parująca przednia szyba.......
Autor Wiadomość
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Październik 2014, 10:55   Parująca przednia szyba.......

Witam posiadam mercedesa w202 c180 1,8 z gazem. Ostatnio postanowiłem włączyc ogrzewanie w aucie i.....o dziwo szyba z przodu zachodzi rosą i paruje. Nie wiem czym to jest spowodowane ale w sobotę rozebrałem kratki z przodu, wydmuchałem cały syf ze środka i przeczyściłem kanaliki odpływowe. O dziwo nie były zatkane ale profilaktycznie dokonałem ich czyszczenia. Dodam że nie posiadam (poprzeni wlasciciel musiał zdemontować) filtra kabinowego . Została jedynie dziura przez którą widać wiatrak. To może byc przyczyną?
_________________
WDB2020781F807563
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 6 Październik 2014, 14:06   

U mnie też paruje jak włączę nawiew na szybę, ale po kilku sekundach schodzi. Przy klimie to ponoć normalne.
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 6 Październik 2014, 14:34   

Skipper napisał/a:
Ostatnio postanowiłem włączyc ogrzewanie w aucie i.....o dziwo szyba z przodu zachodzi rosą i paruje
- masz klime?
Jeśli tak, to normalne zjawisko. Na parowniku gromadzi się wilgoć która jak włączysz ogrzewanie odparowuje na szybę. Jak przejdziesz na zimę na tryb EC, to po kilku dniach lub dłuższej jeździe (bez klimatyzacji) parownik się wysuszy i już nie będzie parować na szybę.
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Październik 2014, 15:47   

Mam klime, czyli nie mam się czym przejmować?:)
_________________
WDB2020781F807563
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 6 Październik 2014, 17:18   

I u brata w 2,8 zaczęło parowac odkąd zrobilismy klimę.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
FaZi_Fr 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 98
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 6 Październik 2014, 17:24   

no ja parę dni temu zlozylem na nowo całe wnętrze, 2 tygodnie się wszystko suszyło na słoncu, zero wilgoci, uklad nawiewu umyty i odgrzybiony na nowo i rownież wieczorem przy wlaczeniu nawiewu trochę przyparowały szyby :) więc uffff... to chyba norma :D
_________________
https://www.facebook.com/PolonezTrawa
 
 
hrynio24 

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 760
Skąd: kętrzyn
Wysłany: 9 Październik 2014, 17:15   

u mnie jak mnie żonka wiezie a zazwyczaj jest to wtedy gdy ja jestem po kielichu to też paruje :D
_________________
W202 C36 Lorinser 95r.
W126 300SE 88r. efi
 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Październik 2014, 14:57   

Jeśli paruje Ci szyba i para nie schodzi po kilku sekundach to prawdopodobnie masz już zużyty do cna osuszacz klimatyzacji (o ile masz klimę). To jest taka puszka, znajduje się ona za przednim reflektorem od strony kierowcy i należy ją wymienić, koszt około 100 złotych za zamiennik. Mało kto to wymienia a powinno się to robić co jakieś 4 lata, osuszacze się zużywają, ponadto to w nich gromadzą się zarodniki bakterii, grzybów itp., więc nawet dla higieny wypada to wymienić.
_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 12 Październik 2014, 15:47   

777 napisał/a:
Jeśli paruje Ci szyba i para nie schodzi po kilku sekundach to prawdopodobnie masz już zużyty do cna osuszacz klimatyzacji (o ile masz klimę). To jest taka puszka, znajduje się ona za przednim reflektorem od strony kierowcy i należy ją wymienić, koszt około 100 złotych za zamiennik. Mało kto to wymienia a powinno się to robić co jakieś 4 lata, osuszacze się zużywają, ponadto to w nich gromadzą się zarodniki bakterii, grzybów itp., więc nawet dla higieny wypada to wymienić.
Kolego, osuszacz nie ma nic do parujących szyb, jego nazwa dotyczy układu zamkniętego w klimatyzacji. Potrzebny jest tylko w momencie pierwszego napełnienia i ewentualnych uzupełnień jak ucieka czynnik-chociaż nie powinno mieć miejsce takie coś, on zbiera ewentualną wilgoć jaka mogła znajdować się w dziurawym lub nowym układzie. Klima raz nabita powinna być szczelna na lata, a z wnętrza osuszacza jakiekolwiek drobnoustroje nie wydostają się na zewnątrz, bo układ jest zamknięty.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Październik 2014, 16:49   

Adaśko w normalnych warunkach powinno być tak jak piszesz.

Jednak w samochodzie około 20 letnim klimatyzacja na 99% była na przestrzeni lat naprawiana bądź uzupełniana. I tu może pojawić się problem. Tak jak powiedziałeś, osuszacz służy do tego aby "odwodnić" zamknięty układ klimatyzacji po pierwszym uruchomieniu lub po każdym otwarciu układu. Jednak mało kto wymienia osuszacz klimatyzacji po wymianie np. kompresora, skraplacza lub po spawaniu układu klimatyzacji. A to jest konieczność, osuszacz zawiera tylko małą ilość materiału higroskopijnego i używając starego osuszacza przy ponownym uruchomieniu układu klimatyzacji po prostu go przepełnimy, to tak samo jakby użyć starego filtra po wymianie oleju. Mało tego, nieumiejętny mechanik może "zawilgocić" układ poprzez zły sposób nabijania klimatyzacji lub użycie złego sprzętu.

Jeśli osuszacz będzie przepełniony (czytaj: zużyty) to cały układ zamknięty klimatyzacji nie będzie działał prawidłowo i z tego powodu na parowniku może skraplać się woda, która dalej ma już prostą drogę do wnętrza samochodu, co w efekcie może spowodować parowanie szyb.

Co do roztoczy i grzybów, to jeśli osuszacz jest przepełniony i materiał higroskopijny nie pochłania już wilgoci to stwarzają się idealne warunki do rozwoju grzybów itp. Układ jest zamknięty, ale jeśli rozszczelni Ci się np. parownik to zarodniki grzybów, roztoczy mogą zostać wdmuchnięte do przewodów wentylacyjnych i w samochodzie po prostu będzie śmierdziało.

Pozdrawiam.
_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Październik 2014, 16:59   

777, na parowniku zawsze skrapla się woda, czego efektem jest kałuza pod samochodem jak postoisz chwilę w miejscu z włączoną klimą.
Nie ma to żadnego związku ze stanem osuszacza.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 12 Październik 2014, 17:08   

777 napisał/a:
osuszacze się zużywają, ponadto to w nich gromadzą się zarodniki bakterii, grzybów itp., więc nawet dla higieny wypada to wymienić

777, Adaśko dobrze prawi, a Ty nie końca wiesz jak działa klimatyzacja. Jakie zarodniki bakterii, grzybów? Z czynnika R134a?

777 napisał/a:
Jeśli osuszacz będzie przepełniony (czytaj: zużyty) to cały układ zamknięty klimatyzacji nie będzie działał prawidłowo i z tego powodu na parowniku może skraplać się woda, która dalej ma już prostą drogę do wnętrza samochodu, co w efekcie może spowodować parowanie szyb.

No a co powiesz na to, że osuszacz zakładamy nowy, a woda i tak na parowniku się skrapla? Dla mnie to normalne i w każdej klimatyzacji woda kapie spod samochodu jak zaczyna działać, a Ty z tego robisz jakąś nienormalną rzecz spowodowaną awarią osuszacza?

777 napisał/a:
Co do roztoczy i grzybów, to jeśli osuszacz jest przepełniony i materiał higroskopijny nie pochłania już wilgoci to stwarzają się idealne warunki do rozwoju grzybów itp. Układ jest zamknięty, ale jeśli rozszczelni Ci się np. parownik to zarodniki grzybów, roztoczy mogą zostać wdmuchnięte do przewodów wentylacyjnych i w samochodzie po prostu będzie śmierdziało.

Smród to jest z wody która się skrapla z parownika i ciągle siedzi w przewodach wentylacyjnych, a nie dostaje się z układu zamkniętego :!:
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Październik 2014, 17:12   

Woda na parowniku skrapla się na skutek różnicy temperatur, ale nie w jakichś olbrzymich ilościach, jak to napisałeś - kałuża. :) U mnie nawet po długim postoju na włączonej klimie w gorący dzień spada kilka kropel wody. W innym samochodzie miałem tak, że na postoju woda lała mi się strumyczkiem a z nawiewu śmierdziało. Pojechałem do serwisu klimatyzacji, wymienili mi osuszacz i nabili klimatyzację na nowo, po tym na postoju woda praktycznie już nie leciała, może kilka kropel w gorący dzień, nawiewy odgrzybiłem jakimś środkiem kupionym w sklepie i smród też nie wrócił.

Dodano:

Cytat:
Jakie zarodniki bakterii, grzybów? Z czynnika R134a?


Nie z czynnika tylko z wilgoci, która w nadmiarze mogła zgromadzić się w osuszaczu i zalegała tam przez lata.
Cytat:

No a co powiesz na to, że osuszacz zakładamy nowy, a woda i tak na parowniku się skrapla? Dla mnie to normalne i w każdej klimatyzacji woda kapie spod samochodu jak zaczyna działać, a Ty z tego robisz jakąś nienormalną rzecz spowodowaną awarią osuszacza?



Nie awarią tylko zużyciem, powyżej napisałem na ten temat.
_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 12 Październik 2014, 18:35   

777 napisał/a:
Nie z czynnika tylko z wilgoci, która w nadmiarze mogła zgromadzić się w osuszaczu i zalegała tam przez lata.

No tak, tak. W układzie zamkniętym gdzie pracuje czynnik R134a z olejem do klimatyzacji, to Ty jeszcze bakterie znajdujesz, które łapie osuszacz z wilgoci. Nie wiem skąd to wziąłeś, ale teorię masz z Księżyca.
Napisałem Ci wyżej skąd się bierze smród i bakterie. Na pewno nie krążą po układzie zamkniętym w sprężarce. Woda kapie, jak klima działa, to też normalne i ta wilgoć zalega sobie w nagrzewnicy, w efekcie czego trzeba raz na jakiś czas trzeba robić odgrzybianie układu. To z tej wilgoci są smród i bakterie, a nie z tej którą wyłapuje osuszacz, żeby rurki, parownik, skraplacz i inne elementy układu nie uszkadzały się od środka od wilgoci zgromadzonej w układzie.

A dla tych co im szyba paruje proponuje jej porządne umycie, a nie od razu osuszacze wymieniać.
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
777

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 612
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Październik 2014, 19:52   

Piotrek ja wiem, że smród bierze się zwykle z kanałów wentylacyjnych, napisałem to wcześniej.

Piszesz:

Cytat:
No tak, tak. W układzie zamkniętym gdzie pracuje czynnik R134a z olejem do klimatyzacji, to Ty jeszcze bakterie znajdujesz, które łapie osuszacz z wilgoci. Nie wiem skąd to wziąłeś, ale teorię masz z Księżyca.


Czyli według Ciebie po latach pracy w układzie zamkniętym klimatyzacji jest wciąż tylko czynnik i olej? To spójrz na zdjęcia, które wstawiam Ci poniżej, to co na nich widzisz to otwarty osuszacz, który pracował w szczelnym układzie klimatyzacji kilka lat. Nie wiem jak to nazwać - bakterie, roztocza, pył czy po prostu syf, nie mniej jednak gdyby rozszczelnił Ci się parownik to na pewno nie chciałbyś aby to coś z osuszacza zawiewało Ci wprost do kabiny. Ponadto tak zamulony osuszacz mocno obniża przepustowość czynnika a zarazem sprawność całego układu klimatyzacji.



_________________
W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,132 sekundy. Zapytań do SQL: 9