|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Parująca przednia szyba....... |
Autor |
Wiadomość |
Skipper
Skipper
Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Październik 2014, 10:55 Parująca przednia szyba.......
|
|
|
Witam posiadam mercedesa w202 c180 1,8 z gazem. Ostatnio postanowiłem włączyc ogrzewanie w aucie i.....o dziwo szyba z przodu zachodzi rosą i paruje. Nie wiem czym to jest spowodowane ale w sobotę rozebrałem kratki z przodu, wydmuchałem cały syf ze środka i przeczyściłem kanaliki odpływowe. O dziwo nie były zatkane ale profilaktycznie dokonałem ich czyszczenia. Dodam że nie posiadam (poprzeni wlasciciel musiał zdemontować) filtra kabinowego . Została jedynie dziura przez którą widać wiatrak. To może byc przyczyną? |
_________________ WDB2020781F807563 |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 6 Październik 2014, 14:34
|
|
|
Skipper napisał/a: | Ostatnio postanowiłem włączyc ogrzewanie w aucie i.....o dziwo szyba z przodu zachodzi rosą i paruje | - masz klime?
Jeśli tak, to normalne zjawisko. Na parowniku gromadzi się wilgoć która jak włączysz ogrzewanie odparowuje na szybę. Jak przejdziesz na zimę na tryb EC, to po kilku dniach lub dłuższej jeździe (bez klimatyzacji) parownik się wysuszy i już nie będzie parować na szybę. |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
Skipper
Skipper
Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Październik 2014, 15:47
|
|
|
Mam klime, czyli nie mam się czym przejmować?:) |
_________________ WDB2020781F807563 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
FaZi_Fr
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 98 Skąd: świętokrzyskie
|
Wysłany: 6 Październik 2014, 17:24
|
|
|
no ja parę dni temu zlozylem na nowo całe wnętrze, 2 tygodnie się wszystko suszyło na słoncu, zero wilgoci, uklad nawiewu umyty i odgrzybiony na nowo i rownież wieczorem przy wlaczeniu nawiewu trochę przyparowały szyby więc uffff... to chyba norma |
_________________ https://www.facebook.com/PolonezTrawa |
|
|
|
|
hrynio24
Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Gru 2012 Posty: 760 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 9 Październik 2014, 17:15
|
|
|
u mnie jak mnie żonka wiezie a zazwyczaj jest to wtedy gdy ja jestem po kielichu to też paruje |
_________________ W202 C36 Lorinser 95r.
W126 300SE 88r. efi |
|
|
|
|
777
Pomógł: 22 razy Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 612 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Październik 2014, 14:57
|
|
|
Jeśli paruje Ci szyba i para nie schodzi po kilku sekundach to prawdopodobnie masz już zużyty do cna osuszacz klimatyzacji (o ile masz klimę). To jest taka puszka, znajduje się ona za przednim reflektorem od strony kierowcy i należy ją wymienić, koszt około 100 złotych za zamiennik. Mało kto to wymienia a powinno się to robić co jakieś 4 lata, osuszacze się zużywają, ponadto to w nich gromadzą się zarodniki bakterii, grzybów itp., więc nawet dla higieny wypada to wymienić. |
_________________ W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 12 Październik 2014, 15:47
|
|
|
777 napisał/a: | Jeśli paruje Ci szyba i para nie schodzi po kilku sekundach to prawdopodobnie masz już zużyty do cna osuszacz klimatyzacji (o ile masz klimę). To jest taka puszka, znajduje się ona za przednim reflektorem od strony kierowcy i należy ją wymienić, koszt około 100 złotych za zamiennik. Mało kto to wymienia a powinno się to robić co jakieś 4 lata, osuszacze się zużywają, ponadto to w nich gromadzą się zarodniki bakterii, grzybów itp., więc nawet dla higieny wypada to wymienić. | Kolego, osuszacz nie ma nic do parujących szyb, jego nazwa dotyczy układu zamkniętego w klimatyzacji. Potrzebny jest tylko w momencie pierwszego napełnienia i ewentualnych uzupełnień jak ucieka czynnik-chociaż nie powinno mieć miejsce takie coś, on zbiera ewentualną wilgoć jaka mogła znajdować się w dziurawym lub nowym układzie. Klima raz nabita powinna być szczelna na lata, a z wnętrza osuszacza jakiekolwiek drobnoustroje nie wydostają się na zewnątrz, bo układ jest zamknięty. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
777
Pomógł: 22 razy Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 612 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Październik 2014, 16:49
|
|
|
Adaśko w normalnych warunkach powinno być tak jak piszesz.
Jednak w samochodzie około 20 letnim klimatyzacja na 99% była na przestrzeni lat naprawiana bądź uzupełniana. I tu może pojawić się problem. Tak jak powiedziałeś, osuszacz służy do tego aby "odwodnić" zamknięty układ klimatyzacji po pierwszym uruchomieniu lub po każdym otwarciu układu. Jednak mało kto wymienia osuszacz klimatyzacji po wymianie np. kompresora, skraplacza lub po spawaniu układu klimatyzacji. A to jest konieczność, osuszacz zawiera tylko małą ilość materiału higroskopijnego i używając starego osuszacza przy ponownym uruchomieniu układu klimatyzacji po prostu go przepełnimy, to tak samo jakby użyć starego filtra po wymianie oleju. Mało tego, nieumiejętny mechanik może "zawilgocić" układ poprzez zły sposób nabijania klimatyzacji lub użycie złego sprzętu.
Jeśli osuszacz będzie przepełniony (czytaj: zużyty) to cały układ zamknięty klimatyzacji nie będzie działał prawidłowo i z tego powodu na parowniku może skraplać się woda, która dalej ma już prostą drogę do wnętrza samochodu, co w efekcie może spowodować parowanie szyb.
Co do roztoczy i grzybów, to jeśli osuszacz jest przepełniony i materiał higroskopijny nie pochłania już wilgoci to stwarzają się idealne warunki do rozwoju grzybów itp. Układ jest zamknięty, ale jeśli rozszczelni Ci się np. parownik to zarodniki grzybów, roztoczy mogą zostać wdmuchnięte do przewodów wentylacyjnych i w samochodzie po prostu będzie śmierdziało.
Pozdrawiam. |
_________________ W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Październik 2014, 16:59
|
|
|
777, na parowniku zawsze skrapla się woda, czego efektem jest kałuza pod samochodem jak postoisz chwilę w miejscu z włączoną klimą.
Nie ma to żadnego związku ze stanem osuszacza. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 12 Październik 2014, 17:08
|
|
|
777 napisał/a: | osuszacze się zużywają, ponadto to w nich gromadzą się zarodniki bakterii, grzybów itp., więc nawet dla higieny wypada to wymienić |
777, Adaśko dobrze prawi, a Ty nie końca wiesz jak działa klimatyzacja. Jakie zarodniki bakterii, grzybów? Z czynnika R134a?
777 napisał/a: | Jeśli osuszacz będzie przepełniony (czytaj: zużyty) to cały układ zamknięty klimatyzacji nie będzie działał prawidłowo i z tego powodu na parowniku może skraplać się woda, która dalej ma już prostą drogę do wnętrza samochodu, co w efekcie może spowodować parowanie szyb. |
No a co powiesz na to, że osuszacz zakładamy nowy, a woda i tak na parowniku się skrapla? Dla mnie to normalne i w każdej klimatyzacji woda kapie spod samochodu jak zaczyna działać, a Ty z tego robisz jakąś nienormalną rzecz spowodowaną awarią osuszacza?
777 napisał/a: | Co do roztoczy i grzybów, to jeśli osuszacz jest przepełniony i materiał higroskopijny nie pochłania już wilgoci to stwarzają się idealne warunki do rozwoju grzybów itp. Układ jest zamknięty, ale jeśli rozszczelni Ci się np. parownik to zarodniki grzybów, roztoczy mogą zostać wdmuchnięte do przewodów wentylacyjnych i w samochodzie po prostu będzie śmierdziało. |
Smród to jest z wody która się skrapla z parownika i ciągle siedzi w przewodach wentylacyjnych, a nie dostaje się z układu zamkniętego |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
777
Pomógł: 22 razy Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 612 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Październik 2014, 17:12
|
|
|
Woda na parowniku skrapla się na skutek różnicy temperatur, ale nie w jakichś olbrzymich ilościach, jak to napisałeś - kałuża. U mnie nawet po długim postoju na włączonej klimie w gorący dzień spada kilka kropel wody. W innym samochodzie miałem tak, że na postoju woda lała mi się strumyczkiem a z nawiewu śmierdziało. Pojechałem do serwisu klimatyzacji, wymienili mi osuszacz i nabili klimatyzację na nowo, po tym na postoju woda praktycznie już nie leciała, może kilka kropel w gorący dzień, nawiewy odgrzybiłem jakimś środkiem kupionym w sklepie i smród też nie wrócił.
Dodano:
Cytat: | Jakie zarodniki bakterii, grzybów? Z czynnika R134a? |
Nie z czynnika tylko z wilgoci, która w nadmiarze mogła zgromadzić się w osuszaczu i zalegała tam przez lata.
Cytat: |
No a co powiesz na to, że osuszacz zakładamy nowy, a woda i tak na parowniku się skrapla? Dla mnie to normalne i w każdej klimatyzacji woda kapie spod samochodu jak zaczyna działać, a Ty z tego robisz jakąś nienormalną rzecz spowodowaną awarią osuszacza? |
Nie awarią tylko zużyciem, powyżej napisałem na ten temat. |
_________________ W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 12 Październik 2014, 18:35
|
|
|
777 napisał/a: | Nie z czynnika tylko z wilgoci, która w nadmiarze mogła zgromadzić się w osuszaczu i zalegała tam przez lata. |
No tak, tak. W układzie zamkniętym gdzie pracuje czynnik R134a z olejem do klimatyzacji, to Ty jeszcze bakterie znajdujesz, które łapie osuszacz z wilgoci. Nie wiem skąd to wziąłeś, ale teorię masz z Księżyca.
Napisałem Ci wyżej skąd się bierze smród i bakterie. Na pewno nie krążą po układzie zamkniętym w sprężarce. Woda kapie, jak klima działa, to też normalne i ta wilgoć zalega sobie w nagrzewnicy, w efekcie czego trzeba raz na jakiś czas trzeba robić odgrzybianie układu. To z tej wilgoci są smród i bakterie, a nie z tej którą wyłapuje osuszacz, żeby rurki, parownik, skraplacz i inne elementy układu nie uszkadzały się od środka od wilgoci zgromadzonej w układzie.
A dla tych co im szyba paruje proponuje jej porządne umycie, a nie od razu osuszacze wymieniać. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
777
Pomógł: 22 razy Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 612 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Październik 2014, 19:52
|
|
|
Piotrek ja wiem, że smród bierze się zwykle z kanałów wentylacyjnych, napisałem to wcześniej.
Piszesz:
Cytat: | No tak, tak. W układzie zamkniętym gdzie pracuje czynnik R134a z olejem do klimatyzacji, to Ty jeszcze bakterie znajdujesz, które łapie osuszacz z wilgoci. Nie wiem skąd to wziąłeś, ale teorię masz z Księżyca. |
Czyli według Ciebie po latach pracy w układzie zamkniętym klimatyzacji jest wciąż tylko czynnik i olej? To spójrz na zdjęcia, które wstawiam Ci poniżej, to co na nich widzisz to otwarty osuszacz, który pracował w szczelnym układzie klimatyzacji kilka lat. Nie wiem jak to nazwać - bakterie, roztocza, pył czy po prostu syf, nie mniej jednak gdyby rozszczelnił Ci się parownik to na pewno nie chciałbyś aby to coś z osuszacza zawiewało Ci wprost do kabiny. Ponadto tak zamulony osuszacz mocno obniża przepustowość czynnika a zarazem sprawność całego układu klimatyzacji.
|
_________________ W209 CLK200 2002
W220 S320 2001 rok - sprzedany
W208 3,2 Elegance 1999 rok - sprzedany
W202 2,5 TD Elegance 1996 rok - sprzedany |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,134 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|