Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
jak "uzywać" klimatyzacji
Autor Wiadomość
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 14:31   jak "uzywać" klimatyzacji

Witam
Mój problem jest bardzo błachy, ale jak ktoś nie ma wiedzy i nie ma żadnej instrukcji to już sie robi kłopotliwe. Chodzi mi o to jak mam używać klimatyzacji w swoim aucie? Poczytałem już na forum pare tematów dotyczących klimatyzacji i posłuchałem miejscowych "fachowców" i dalej nic nie wiem bo oni mówiąc zaprzeczają temu co czytam na forum. Np. nie wiem kiedy jest włączona czy dioda się świeci czy nie? Jak powinno jej się używac w lato i jak (oraz czy) powinno jej się używać w zimie? Co się dzieje kiedy na włączniku(klimatyzacji) świeci się dioda i co ma wspólnego z włącznikiem obiegu wewnętrznego? I oczywiście jak jej używać co by jej "krzywdy" nie zrobić. Będę wdzięczny za podpowiedzi.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Fez 
Fez

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 14:49   

W mercu występuje klima półautomatyczna i klimatronik są to systemy, które tak na prawdę wymagają mniej ingerencji niż się wydaje nie porównując już w ogóle do manualnej klimy.
W mercu klima jest włączona domyślnie cały czas, można powiedzieć, że samochód sam decyduje za ciebie czy włączyć sprężarkę czy nie. Zależne jest to od wybranej przez ciebie temperatury wewnątrz oraz temperatury na zewnątrz. Np. Ustawiając pokrętła na białe pola w lato będzie determinowało samochód do uzyskania temperatury około 22 stopni wewnątrz przez co wymagane będzie uruchomienie sprężarki klimy. Ustawienie tych samych pokręteł na białe pola w zimę będzie wymuszało uruchomienie ogrzewania. Przycisk EC to tryb ekonomiczny(oszczędzania paliwa) nie uruchamia wtedy spręzarki klimy, dioda się wtedy świeci. W tym wypadku przy ustawieniu na pokrętłach na białe pola( w przypadku półautomatycznej klimy), w lato będzie powodować jedynie puszczenie powietrza z zewnątrz. Z obiegiem zamkniętym nie ma związku. W zimę klimatyzacje też warto używać wtedy posłuży dłużej. Wiadomo, że nie służy wtedy do schładzania wnętrza, ale z powodzeniem możesz wykorzystać do osuszania szyb.

Mówię oczywiście o klimie półautomatycznej. W klimatroniku pewnie zasada jest podobna tylko masz cyfrowy wybór temperatury i automatycznie ustawiane nawiewy.
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 15:44   

Czyli jak jest klima wyłączona to tak naprawde nie działa tylko sprężarka czyli nie powoduje oporu dla silnika a co za tym idzie silnik mniej pali. Jeżeli klima jest standardowo włączona to na przycisku EC dioda nie świeci. Jeżeli na przycisku EC dioda się świeci to znaczy, że klima(jej sprężarka) jest wyłączona - dobrze pisze? Jeżeli w zime mam temperature ustawioną na maksymalne ciepło to znaczy, że nie włączy się sprężarka a ogrzewanie tzn. co dogrzewacz bo silnik jest jeszcze zimny? W lato tu już rozumiem, odpalam samochód a pokrętła są ustawione na niebieskie pola to od razy załącza się sprężarka celem ochłodzenia powietrza wewnątrz samochodu do zadanej temperatury.

Czyli patrząc poprzez ustawienia pokręteł nie zawsze musi być włączana sprężarka. Przeczytałem tu na forum, że poniżej 5 stopni klimatyzacja nie załączy sprężarki bo wtedy nie jest wymagane chłodzenia powietrza. Wtedy klimatyzacja załączy ogrzewanie - no właśnie tylko co dogrzewacz silnika czy może jest jakieś inne rozwiązanie?

Na koniec jeżeli nie chce korzystać z klimatyzacji czyli sprężarka nie powinna być włączona to na przycisku EC dioda powinna się świecić? Wtedy korzystam tylko z otwartych wlotów powietrza z zewnątrz które jest ogrzewane przez ciepłą nagrzewnice. Czy ja teraz dobrze to rozumiem? Pytam tak dociekliwie ponieważ jestem jedną z niewielu osób która unika samochodów z klimatyzacją bo ciężko się to dla mnie kończy. Jeżeli jadę w dłuższą trase to moge jechać z klimą, jeźeli co chwile wsiadam i wysiadam z samochodu z włączona klimą to kończy sie to anginą albo zapaleniem oskrzeli i tygodniowym pobytem w szpitalu.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 16:59   

kubus838, Tak jak napisałes jak sie swieci to sprezarka niejest włączona
Pozostałe rzeczy działaja normalnie czyli ty wymuszasz na systemie ciepło chłodno czyli układ zamykasz poprzez ogranicznik(pokretło) i wówczas nagrzewnica jest otwarta lub zamknięta
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 17:55   

Koledzy dzięki za szybką pomoc która został wynagrodzona. Ostatnie pytanie. Czy jak wyłącze klimatyzacje/sprężarke na pracującym silniku i zaparkuje samochód czy na drugi dzień sprężarka będzie cały czas wyłączona?

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 17:59   

kubus838, Jak wyłączysz silnik nie morze chodzić Jak pali sie oczko czerwone sprężarka nie morze chodzić
Co morze chodzić REST jak go włączysz to na zgaszony silniku będzie chodził jakieś 15minut
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 18:30   

Chodzi mi oto, że jak silnik pracuje i wyłącze klimatyzacje dojade gdzieś i wyłacze samochód to czy przy nastepnym odpaleniu też klimatyzacja będzie wyłączona?

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 18:35   

Tak. Poczytaj tematy o klimie na forum a dowiesz się wszystkiego.
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
Fez 
Fez

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 19:32   

Tak jak raz naciśnieś przycisk EC to będzie wciśnięty stale( dioda bedzie się ciągle palić przy każdym odpaleniu)
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 25 Grudzień 2014, 20:18   

EC oznacza tryb Economic, czyli bez klimy. W Mercedesie jest inczej niż w innych autach i jak świeci kontrolka to klima nie działa. Normalnie jest przycisk AC czyli Air Condition, czyli klima i wtedy swiecaca kontrolka oznacza właczoną klimę.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
irek71 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 44
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 07:15   

Jeśli mogę coś dorzucić to pamiętajcie aby klimę włączać gdy silnik pracuje na biegu jałowym wtedy dłużej posłuży- szczególnie sprzęgiełko.Pozdrawiam :wink:
_________________
W 202 C180 97r. po lifcie
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 11:56   

Czyli klima włączana za każdym przekręceniem klucza to nie jest dobre rozwiązanie? Lepiej ją włączać jak jest silnik odpalony i pracuje na wolnych obrotach? Rozumiem, że masz na myśli sprzęgiełko to w kompresorze.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 12:11   

Panowie, podczas jazdy, gdy temperatura we wnętrzu osiągnie zadany poziom, sprężarka zaczyna cyklicznie włączać się i wyłączać. Nie wiecie kiedy to się dzieje i nie macie wpływu na to przy jakich obrotach silnika. Także nie przesadzał bym z tą troską o sprzęgło kompresora :wink:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 13:27   

Javoreczek napisał/a:
Panowie, podczas jazdy, gdy temperatura we wnętrzu osiągnie zadany poziom, sprężarka zaczyna cyklicznie włączać się i wyłączać. Nie wiecie kiedy to się dzieje i nie macie wpływu na to przy jakich obrotach silnika. Także nie przesadzał bym z tą troską o sprzęgło kompresora :wink:


W klimatyzatorach sprężarka nie włącza się cyklicznie tylko utrzymuje zadaną temperature a nie polega to na włączeniu sprężarki co np 5 sekund. Kiedy czujniki sterownika zarejestrują spadek lub wzrost temperatury sprzęgło załącza kompresor czyli pozwala mu wejść na wyższe obroty i cały czas trwa proces rozprężania i sprężania. Jest tak, że sprężarka poprostu zwalnia proces sprężania i rozprężania ale proces zachodzi cały czas. Jeżeli jest lato na zewnątrz temperura 35 stopni i wnętrze trzeba schłodzić i taką tempeture utrzymać to bez sprężania i rozprężania nie byłoby możliwości nawet przez minute utrzymać zadanej temperatury. Ale koledze chodzi o sam moment "spięcia" sprzęgła. Jeżeli opdalamy samochód z włączoną klimatyzacją który stał na słońcu i temperatura wewnątrz jest około 50 stopni a zadana jest maksymalnie niska czyli koniec niebieskiego pola to sprzęgło wykonuje najcieższą prace bo sprężarka musi wtłoczyć maksymalna ilość czynnika w jak najkrótszym czasie co stawia jednak spory opór. I o to tu właśnie chodzi - o ten moment kiedy sprzęgło spina i "dostaje" maksymalne obciążenie. W takich sytuacjach sprzegło po jakimś czasie zaczyna się ślizgać a co za tym idzie zużywać. Mnie tłumaczono, że po wejściu do nagrzanego samochodu nie ustawia się klimatyzacji na najniższą temperature tylko trzeba to robić cyklicznie i schodzić stopniowa do niskich - to jest najlepsze dla sprężarki czyli klimatyzatora bo nie "daje" tak dużego obciążenia i go nie zużywa oraz dla zdrowia osób przebywających w takim aucie.

Jeszcze jedna kwestia. Jeżeli jest zima poniżej 0 stopni samochód odpalam i włączam klimatyzacje i ustawiam pokrętło ogrzewania na "najcieplej" to skąd bierze się ciepełko skoro silnik jest jeszcze zimny? Czy klimatyzator włącza podgrzewacz? Czy coś innego daje ciepełko? Czy sterownik czeka aż się silnik rozgrzeje do zadanej temperatury i zaczyna regulować zatyczkami nawiewów?

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
hubertes12 
KaktuSS

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Paź 2014
Posty: 55
Skąd: Lubuskie/ZG
Wysłany: 26 Grudzień 2014, 15:05   

Według mnie sterownik czeka, mały obieg czyli: silnik -> nagrzewnica nagrzewa się szybko. Im cieplejsza nagrzewnica tym większe obroty dmuchawy - tak na logikę, chyba. Faktem jest to, że w mietku się szybko ciepło robi :)
_________________
Gość sprawdź --> http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21952
C180 W202 Classic '97

VIN: WBD2020181A486887
LPG: Stag 4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 10