Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie po zużyciu połowy zbiornika
Autor Wiadomość
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 5 Styczeń 2008, 23:56   

cookiesO jeżeli masz zbiornik dwukomorowy, to w dolnych częściach komór znajduja się (poza cz.p.p.) promieniowe pompy ssące, paliwo jest zasysane przez te pompy z każdej komory i tłoczone częściowo do zasobnika (jest on przyspawany do prawej komory) który służy do zachowania ciągłości zasilania ( jazda na zakrętach, stromych zjazdach i podjazdach). Widocznie padła Ci któraś z pomp promieniowych albo coś przerwało jej zasilanie :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Vito 
Automaniak

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 33
Skąd: Poznań
  Wysłany: 6 Styczeń 2008, 00:32   OPD.

POMPA PALIWA prawdopodobnie do wymiany ... miałem podobnie , pompa niby według wszelkich prawideł dobra a okazało się ,że jest inaczej ... przez to byłem holowany :evil:
_________________
W202 C180 93'
W210 E240 V6 98'
W210 E290 98'
 
 
Gość

Wysłany: 6 Styczeń 2008, 13:04   

Najwyraźniej jednak czeka mnie wymiana pompy.
Dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
 
 
michalmaniek 

Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 18
Skąd: Suwałki
Wysłany: 7 Styczeń 2008, 11:34   miałem to samo

Kolego miałem taki sam problem próbowałem wszystkiego i wypompowywałem paliwo z baku i wymieniałem filtry i nic nie pomagało , Pomogła mi tylko wymiana pompki paliwa tej przy baku kupywałem wtedy podrube chyba 160 zł zapłaciłem mechanik zabardzo niechciał mi jej wymienić bo mówił że w tej starej jest dobre ciśnienie i nie potrzebna jest wymiana. Zabrałem samochud od mechanika i sam se wymieniłem na tą drugą i wszystko gra czyli wiesz może być to samo co umnie (jeżdze już z pół roku i nic sie niedzieje) możesz moje posty pewnie gdzieś przeczytać bo były o tym
_________________
Mercedes C180 16v
 
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 7 Styczeń 2010, 01:29   

Ponownie odświeżam temat z nadzieja że nasza wiedza się nieco poprawiła .
Szukając odpowiedzi na to samo pytanie co w temacie prześledziłem też inne wątki traktujące o pompie paliwa - ( pierwszy cytaty zaczerpnąłem z innego wątku ) .
I pojawiają się pytania jakie się zrodziły podczas zgłębiania tematu .







m00n napisał/a:
to ile tych pomp w koncu jest ? jedni mowia ze na zew. przy baku inni ze w baku, potem ze w komorach 2 pompy ... ja juz zglupialem ;]



Jary napisał/a:
cookiesO jeżeli masz zbiornik dwukomorowy, to w dolnych częściach komór znajduja się (poza cz.p.p.) promieniowe pompy ssące, paliwo jest zasysane przez te pompy z każdej komory i tłoczone częściowo do zasobnika (jest on przyspawany do prawej komory) który służy do zachowania ciągłości zasilania ( jazda na zakrętach, stromych zjazdach i podjazdach). Widocznie padła Ci któraś z pomp promieniowych albo coś przerwało jej zasilanie :idea:



Jary przytoczył tu wiedzę podręcznikową - z ropniaka , pewnie tak samo jest z benzyniakiem , tylko czy ktoś wie co to są te "promieniowe pompy ssące " siedzące w każdej z komór .

Jakoś szukając w necie nie znalazłem ich w sprzedaży a skoro ulegają uszkodzeniu to jest tez na nie zapotrzebowanie .

Natomiast w książce na 88 str jest wzmianka o przewodzie pompy paliwa jaki jest założony na takim jak poniżej czujniku poziomu paliwa ( po jednym w każdej komorze).
Chyba ze tak naprawdę owe promieniowe pompy ssące to cały ten niemały element występujący razem z tym czujnikiem . (fot.)
http://photos01.allegroim...66/76/865667655




Co do samej pompy paliwa to na poniższej fot. z lewej strony pompy dochodzą dwa przewody . W związku z tym pytanie - dlaczego dwa i skoro dwa to w jakim kierunku jest przesyłane paliwo każdym z nich . Przynajmniej jeden jest od tego
Cytat:
zasobnika (jest on przyspawany do prawej komory) który służy do zachowania ciągłości zasilania ( jazda na zakrętach, stromych zjazdach i podjazdach).

a ten drugi :?:

http://www.w202.pl/download.php?id=4189
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 7 Styczeń 2010, 07:53   

Podaj VIN, to się zobaczy do EPC jak masz zbudowany układ zasilania...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 7 Styczeń 2010, 12:36   

Witam ,
dla wyjaśnienia , żadna z fot. nie jest z mojego auta - choć nie wykluczam że takie same bebechy są w moim .
Fotka pompy pochodzi z tematu "Zrób To Sam » Wymiana Filtra Paliwa, benzyna, 97 po lift., C-200"

Ostatnio i u mnie zaistniał ów przypadek magazynowania paliwa w jednej ( jak myślę w lewej - bo tam dochodzi przewód powrotny ) komorze zbiornika , dlatego nim wymienię pompę to chciałbym jeszcze zrozumieć jak to przetaczanie paliwa pomiędzy komorami funkcjonuje .

Nr VIN uzupełniłem w profilu .
pozdrawiam
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 7 Styczeń 2010, 23:38   

driver napisał/a:
chciałbym jeszcze zrozumieć jak to przetaczanie paliwa pomiędzy komorami funkcjonuje .
Ja też...
Kiedyś czytałem na jednym z for, że dzieje się to na zasadzie tzw. inżektora, który odpowiada za wyrównywanie poziomów (zob. google). Z kolei na rysunku w EPC: http://anonymouse.org/cgi...&SGR=015&SGN=01 (pierwszy od góry, bo niżej są od diesla), tam żadnego takiego urządzenia nie ma.

Pompa jest jedna, zintegrowana z lewym czujnikiem poziomu...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:04   

Cytat:
Ja też...
Kiedyś czytałem na jednym z for, że dzieje się to na zasadzie tzw. inżektora, który odpowiada za wyrównywanie poziomów (zob. google). Z kolei na rysunku w EPC: http://anonymouse.org/cgi...&SGR=015&SGN=01 (pierwszy od góry, bo niżej są od diesla), tam żadnego takiego urządzenia nie ma.

Pompa jest jedna, zintegrowana z lewym czujnikiem poziomu...

Odgrzeję temat aby wyjaśnić na jakiej zasadzie przepływa paliwo pomiędzy komorami.
Nawet nie wiecie jakie to proste jest :mrgreen:
Ale żeby podtrzymać Was w napięciu to zacznę od początku :)
Miałem kiedyś przygodę, że do zbiornika wpadła (razem z paliwem) gaza o rozmiarze 5X5cm :mrgreen: Nie ważne co i jak ;) W każdym razie długo nic się nie działo a ja bagatelizowałem temat. W końcu jednak zapchał się filtr w baku i pompa nie mogła zassać paliwa. Całe szczęście stało się to na moim miejscu parkingowym :)
Następnego dnia załadowałem auto na lawetę i zawiozłem do zaprzyjaźnionego serwisu.
Tam oczyszczono mi zbiornik i wszystko śmiga jak trzeba :D
A teraz do sedna :)
Poziomy wyrównywane są na tak zwanej zasadzie "Zwężki Venturiego" :P
http://pl.wikipedia.org/w...BCka_Venturiego
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:14   

Łukasz napisał/a:
Poziomy wyrównywane są na tak zwanej zasadzie "Zwężki Venturiego" :P


Porównywałeś to z rzeczywistością (widziałeś na własne oczy) :?:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:16   

Jary napisał/a:
Łukasz napisał/a:
Poziomy wyrównywane są na tak zwanej zasadzie "Zwężki Venturiego" :P


Porównywałeś to z rzeczywistością :?:

Osobiście nie porównywałem, dowiedziałem się o tym od pana inżyniera ;)
Ale jak demontowali wszystko to żadnej pompy przepompowującej paliwo pomiędzy komorami nie ma. Idzie za to kilka węży i odpowietrzenie odprowadzające nadmierne ciśnienie ze zbiornika.
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:25   

No ja widziałem pompę a węży nie ale .... wszystko możliwe :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:27   

Jary napisał/a:
No ja widziałem pompę a węży nie ale .... wszystko możliwe :wink:

Myślisz, że szef serwisu od 20 lat zajmujący się MB i nie mogący opędzić się od klientów mógł popełnić taką gafę?
To by było coś strasznego :(
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:28   

Cytat:
To by było coś strasznego :(


Mówicie o FL i nie FL :) Mogło się to zmienić przecież.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 16 Luty 2010, 21:30   

Nex@pl napisał/a:
Mówicie o FL i nie FL :) Mogło się to zmienić przecież.

W moim przypadku po FL ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,184 sekundy. Zapytań do SQL: 9