Silniczek krokowy ( regulatora obrotów minimum ) |
Autor |
Wiadomość |
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 21 Listopad 2008, 12:03
|
|
|
byles na komp diagn ? jakies bledy ?
co do tej pory wymieniles w silniku ? swiece ? cewki ?
Faluja Ci obroty na postoju ? |
|
|
|
|
_Pawel_
Dołączył: 15 Paź 2007 Posty: 65 Skąd: Walbrzych
|
Wysłany: 21 Listopad 2008, 13:45
|
|
|
>btx
pisalem wczesniej dokladnie co zmienilem, napisalem tez co sie dzieje => przy odpaleniu na zimnym silniku (na cieplym nie ma takich objawow) zdarzy sie, ze 2-3 przygasa, faluja obroty. |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 21 Listopad 2008, 13:55
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia przeplywomierza. Ostatnio mialem podobnie jak Ty + szarpanie i brak mocy dopoki sie nie nagrzal. |
|
|
|
|
_Pawel_
Dołączył: 15 Paź 2007 Posty: 65 Skąd: Walbrzych
|
Wysłany: 21 Listopad 2008, 14:28
|
|
|
>btx
rozumiem, ze sprawdzenie przeplywomierza ma polegac na jego odlaczeniu i uruchomieniu silnika na zimno?.
Jesli nie ma zmian to znaczy, ze zepsuty. Jak jest gorzej to znaczy, ze dziala?
Zakladam, ze bez przeplywom. powinien odpalac gorzej.
pytam troche moze dziecinnie ale duzo osob podaje lakoniczne odpowiedzi - typu "sprawdz cos tam" ale juz nie pisze o szczegolach. Ja nie jestem znawca, stad pytam szczegolowo |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 21 Listopad 2008, 15:06
|
|
|
ja nie mialem mozliwosci sprawdzenia przeplywki, tzn nie mialem od kogo przelozyc. Komp nie pokazywal bledu przeplywomierza, tylko cewki i sonda lambda - za bogata mieszanka.
Wyjalem przeplywomierz i przemylem go benzyna. Pare razy zanuzylem go w benzynie, i wychlapnalem benzyne z niego. Po zalozebiu czuc bylo roznice. Jutro go dokladnie przemyje, bo nie mam narazie flotki na nowy |
|
|
|
|
much7
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 17 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 09:56
|
|
|
Witam was, i chcę wam powiedzieć, że miałem podobnie, tj.: obroty mi szalały od 500 do 2500, (bardzo przykre chwile) odkreciłem dekielek przy przepustnicy, są tam dwie śruby jedna duża i jedna mała. Ta duża jest mosiężna i blokowana dodatkowo nakrętką. Zaznaczyłem położenie lakierem, odblokowałem śrubę i ostrożnie zacząłem kręcić. coś pykło i zgasł. Przerażony powróciłem do zaznaczonych ustawień śruby i zapaliłem silnik.
Słuchajcie -moje laickie próby pomogły, wyregulowałem jeszcze tą śrubą obroty na około 1000 i juz jest dobrze. Ale problem jest w tym ze rano jak zapali i nie przytrzymam (2min) pedału gazu - to gaśnie. Musi sie trochę silnik nagrzać. Proszę o radę co zrobić by odpalał i nie gasł. |
_________________ Mucha z Lublina
Esprit C180 94' WDB2020181A222460 |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 10:09
|
|
|
Bo przestawiles przepustnice. Jak jest zimny to automatycznie ssanie jest wlaczane, a ze ustawiles sobie sruba obroty to auto ma inaczej otwarta przepustnice i byc moze, ze dostaje np. za duzo powietrza albo za malo na ssaniu i dlatego gasnie. Obroty auta to sie ustawia komp. diagnostycznym. Programowanie sterownikow, adaptacja przepustnicy.Jak masz mozliwosc to ustaw tak jak bylo. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 10:12
|
|
|
much7,
jedź do jakiegoś fachmana od gażników i on ci to zrobi. Te śruby są ustawione fabrycznie i nie powinno się ich regulować (przepustnica jest także adaptowana)
Te ustawienia są na nowe mechanizmy. Wiadomo. Podczas pracy wszystko się zużywa. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 9 Październik 2013, 22:25
|
|
|
kamil_0793 napisał/a: | Czy silnik krokowy może być przyczyną nierównej pracy silnika na wolnych obrotach? | Tak, on służy do utrzymania właśnie równych obrotów silnika. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Październik 2013, 10:33
|
|
|
kamil_0793 napisał/a: | Czyli mogę spróbować dobrać się do niego i coś tam wyczyścić, żeby silnik pracował równo? |
Spróbować zawsze możesz, ale wątpie aby to coś dało. Najczęstrze przyczyny (te związane z przepustnicą w tych rocznikach) to wytarte potencjometry i sypiąca się wiązka. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
yarroslav
Jarek
Pomógł: 134 razy Dołączył: 23 Cze 2011 Posty: 523 Skąd: Drzewica
|
Wysłany: 10 Październik 2013, 17:48
|
|
|
Co do wiązki to prawda, miałem ten sam problem. Poświęciłem kilka godzin i odtworzyłem całą wiązkę. Potencjometry można wyczyścić i tymczasowo naprawić, ja to zrobiłem tym preparatem.
http://www.hotair.pl/pl/s...try-300ml.html.
A czy podczas czyszczenia przepustnicy wyczyściłeś taką małą dziurkę?
U mnie była zatkana. |
_________________ Oba samce, oba kotne.
Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.
Gość rzuć okiem |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
Wysłany: 10 Październik 2013, 20:55
|
|
|
yarroslav, być może nie, przepustnicę czyściłem powierzchownie z czarnego osadu. Pytanie tylko , czy istnieje możliwość zdemontowania przepustnicy i zabrania jej do domu na kąpiel? Po odkręceniu całości został mi jeden przewód wchodzący do silnika krokowego, którego nie mogę zdemontować ani od strony przepustnicy, ani od drugiej strony (gdzieś pod kolektorem się kończy, ale nie ma tam dojścia). |
_________________ Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Październik 2013, 09:58
|
|
|
yarroslav napisał/a: | Potencjometry można wyczyścić i tymczasowo naprawić, |
Jesli są tylko zanieczyszczone to tak, ale jesli wytarta jest ścieżka oporowa, to nie ma już czego naprawiać.
kamil_0793 napisał/a: | Po odkręceniu całości został mi jeden przewód wchodzący do silnika krokowego, którego nie mogę zdemontować ani od strony przepustnicy, ani od drugiej strony (gdzieś pod kolektorem się kończy, ale nie ma tam dojścia). |
Pod kolektorem jest złącze. Wyjmij zbiornik spryskiwacza, powinno być troche łatwiej. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
|