Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Silniczek krokowy ( regulatora obrotów minimum )
Autor Wiadomość
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 21 Listopad 2008, 12:03   

byles na komp diagn ? jakies bledy ?
co do tej pory wymieniles w silniku ? swiece ? cewki ?
Faluja Ci obroty na postoju ?
 
 
_Pawel_ 

Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 65
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 21 Listopad 2008, 13:45   

>btx

pisalem wczesniej dokladnie co zmienilem, napisalem tez co sie dzieje => przy odpaleniu na zimnym silniku (na cieplym nie ma takich objawow) zdarzy sie, ze 2-3 przygasa, faluja obroty.
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 21 Listopad 2008, 13:55   

Zacznij od sprawdzenia przeplywomierza. Ostatnio mialem podobnie jak Ty + szarpanie i brak mocy dopoki sie nie nagrzal.
 
 
_Pawel_ 

Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 65
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 21 Listopad 2008, 14:28   

>btx

rozumiem, ze sprawdzenie przeplywomierza ma polegac na jego odlaczeniu i uruchomieniu silnika na zimno?.
Jesli nie ma zmian to znaczy, ze zepsuty. Jak jest gorzej to znaczy, ze dziala?
Zakladam, ze bez przeplywom. powinien odpalac gorzej.

pytam troche moze dziecinnie ale duzo osob podaje lakoniczne odpowiedzi - typu "sprawdz cos tam" ale juz nie pisze o szczegolach. Ja nie jestem znawca, stad pytam szczegolowo :-)
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 21 Listopad 2008, 15:06   

ja nie mialem mozliwosci sprawdzenia przeplywki, tzn nie mialem od kogo przelozyc. Komp nie pokazywal bledu przeplywomierza, tylko cewki i sonda lambda - za bogata mieszanka.
Wyjalem przeplywomierz i przemylem go benzyna. Pare razy zanuzylem go w benzynie, i wychlapnalem benzyne z niego. Po zalozebiu czuc bylo roznice. Jutro go dokladnie przemyje, bo nie mam narazie flotki na nowy :)
 
 
much7

Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 17
Skąd: Lublin
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 09:56   

Witam was, i chcę wam powiedzieć, że miałem podobnie, tj.: obroty mi szalały od 500 do 2500, (bardzo przykre chwile) odkreciłem dekielek przy przepustnicy, są tam dwie śruby jedna duża i jedna mała. Ta duża jest mosiężna i blokowana dodatkowo nakrętką. Zaznaczyłem położenie lakierem, odblokowałem śrubę i ostrożnie zacząłem kręcić. coś pykło i zgasł. Przerażony powróciłem do zaznaczonych ustawień śruby i zapaliłem silnik.
Słuchajcie -moje laickie próby pomogły, wyregulowałem jeszcze tą śrubą obroty na około 1000 i juz jest dobrze. Ale problem jest w tym ze rano jak zapali i nie przytrzymam (2min) pedału gazu - to gaśnie. Musi sie trochę silnik nagrzać. Proszę o radę co zrobić by odpalał i nie gasł.
_________________
Mucha z Lublina
Esprit C180 94' WDB2020181A222460
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 10:09   

Bo przestawiles przepustnice. Jak jest zimny to automatycznie ssanie jest wlaczane, a ze ustawiles sobie sruba obroty to auto ma inaczej otwarta przepustnice i byc moze, ze dostaje np. za duzo powietrza albo za malo na ssaniu i dlatego gasnie. Obroty auta to sie ustawia komp. diagnostycznym. Programowanie sterownikow, adaptacja przepustnicy.Jak masz mozliwosc to ustaw tak jak bylo.
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 10:12   

much7,

jedź do jakiegoś fachmana od gażników i on ci to zrobi. Te śruby są ustawione fabrycznie i nie powinno się ich regulować (przepustnica jest także adaptowana)

Te ustawienia są na nowe mechanizmy. Wiadomo. Podczas pracy wszystko się zużywa.
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 9 Październik 2013, 22:08   

Odkopię. Czy silnik krokowy może być przyczyną nierównej pracy silnika na wolnych obrotach? Jest to minimalne wahanie, ale bardzo mnie to irytuje. Czyszczenie przepustnicy nie pomogło.
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 9 Październik 2013, 22:25   

kamil_0793 napisał/a:
Czy silnik krokowy może być przyczyną nierównej pracy silnika na wolnych obrotach?
Tak, on służy do utrzymania właśnie równych obrotów silnika.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 9 Październik 2013, 22:44   

Adaśko, dziękuję za odpowiedź. Czyli mogę spróbować dobrać się do niego i coś tam wyczyścić, żeby silnik pracował równo?
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Październik 2013, 10:33   

kamil_0793 napisał/a:
Czyli mogę spróbować dobrać się do niego i coś tam wyczyścić, żeby silnik pracował równo?


Spróbować zawsze możesz, ale wątpie aby to coś dało. Najczęstrze przyczyny (te związane z przepustnicą w tych rocznikach) to wytarte potencjometry i sypiąca się wiązka.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
yarroslav 
Jarek


Pomógł: 134 razy
Dołączył: 23 Cze 2011
Posty: 523
Skąd: Drzewica
Wysłany: 10 Październik 2013, 17:48   

Co do wiązki to prawda, miałem ten sam problem. Poświęciłem kilka godzin i odtworzyłem całą wiązkę. Potencjometry można wyczyścić i tymczasowo naprawić, ja to zrobiłem tym preparatem.
http://www.hotair.pl/pl/s...try-300ml.html.

A czy podczas czyszczenia przepustnicy wyczyściłeś taką małą dziurkę?
U mnie była zatkana.
_________________
Oba samce, oba kotne.

Była W 202 C 180 14.03.1994r.
Obecnie, jeszcze brak zdjęć, kombi W202 z 2000r 2l z podtlenkiem LPG i wialnią.

Gość rzuć okiem
 
 
kamil_0793 

Pomógł: 73 razy
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2447
Skąd: Wrocław/Strzegom
Wysłany: 10 Październik 2013, 20:55   

yarroslav, być może nie, przepustnicę czyściłem powierzchownie z czarnego osadu. Pytanie tylko , czy istnieje możliwość zdemontowania przepustnicy i zabrania jej do domu na kąpiel? Po odkręceniu całości został mi jeden przewód wchodzący do silnika krokowego, którego nie mogę zdemontować ani od strony przepustnicy, ani od drugiej strony (gdzieś pod kolektorem się kończy, ale nie ma tam dojścia).
_________________
Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411
 
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Październik 2013, 09:58   

yarroslav napisał/a:
Potencjometry można wyczyścić i tymczasowo naprawić,


Jesli są tylko zanieczyszczone to tak, ale jesli wytarta jest ścieżka oporowa, to nie ma już czego naprawiać.

kamil_0793 napisał/a:
Po odkręceniu całości został mi jeden przewód wchodzący do silnika krokowego, którego nie mogę zdemontować ani od strony przepustnicy, ani od drugiej strony (gdzieś pod kolektorem się kończy, ale nie ma tam dojścia).


Pod kolektorem jest złącze. Wyjmij zbiornik spryskiwacza, powinno być troche łatwiej.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,186 sekundy. Zapytań do SQL: 9