Regeneracja układu hamulcowego i zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Skipper
Skipper
Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 11:59 Regeneracja układu hamulcowego i zawieszenia
|
|
|
Witam, wczoraj korzystając z długiego majowego wekeendu postanowiłem sprawdzić stan układu hamulcowego. Po ściągnięciu kół nie było tragedii ale...jednak postanowiłem dokonać gruntownej regeneracji hamulców. Jarzma i zaciski zostały zdjęte i wyczyszczone w poniedziałek zostaną pomalowane. Wymienione zostaną klocki tył, przód komplet przewodów hamulcowych i zamontowane nowe zestawy montażowe klocków. Idąc za ciosem do wymiany pójdą wszystkie tłoczki gumy i uszczelniacze docelowo wszystko ma być świeże jak z fabryki. Jedynymi problemami które napotkałem to ukręciłem jedną ze śrub jarzma z przodu. Reszta została w jarzmie i tu pytanie można to rozwiercić czy raczej kupić nowe jarzmo? Reparaturki na dwie strony już kupiłem . Drugim problemem jaki napotkałem to niemożność ściągnięcia tarcz z tyłu. Chciałem wymienić zaciski od ręcznego i sprawdzić stan tego układu ewentualnie dokonać remontu:) Odkręciłem śruby podtrzymujące bęben obstukałem go lekko ale dalej nie chce zejść. Jest na to jakiś patent? Z miłą chęcią poczytam porady. |
_________________ WDB2020781F807563 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 12:12
|
|
|
Tarcza z tyłu zejdzie bez problemu po odkręceniu śruby na imbus która ją trzyma. Oczywiście trzeba też zrzucić hamulec postojowy.
Co do urwanej śruby, spróbuj ją nawiercić i potraktować wykrętakiem. Dla ułatwienia można podgrzać jarzmo przy próbie wykręcenia. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
Skipper
Skipper
Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 12:20
|
|
|
Odkręciłem obie śruby imbusowe po obu stronach:) postojowy też jest zrzucony. Nawiercę je jutro . |
_________________ WDB2020781F807563 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 12:29
|
|
|
W takim wypadku tarcza musi zejść, nic jej już nie trzyma oprócz ewentualnego nalotu rdzy miedzy nią a piastą. Po ostukaniu młotkiem musi puścić. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
Skipper
Skipper
Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 12:34
|
|
|
Obstukam jeszcze raz . Moze mi ktos doradzic jakie gumy kupic do zawieszenia? Przod i tyl, stare nadaja sie tylko do wymiany. |
_________________ WDB2020781F807563 |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 12:55
|
|
|
:Tarcza z tyłu zejdzie bez problemu po odkręceniu śruby na imbus która ją trzyma :
Po mojemu nie zejdzie . |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
Skipper
Skipper
Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 13:00
|
|
|
Dlatego pytam czy jest na to jakis patent? Wiadomo ze nikt nie chce uszkodzic tarczy a nie chce tego tak zostawiac skoro wkladam w to tyle pracy. |
_________________ WDB2020781F807563 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 13:06
|
|
|
Gumy do zawieszenia najlepiej Lemforder.
[ Dodano: 3 Maj 2015, 13:09 ]
lech149 napisał/a: | :Tarcza z tyłu zejdzie bez problemu po odkręceniu śruby na imbus która ją trzyma :
Po mojemu nie zejdzie . |
Nie zdarzyło mi się aby nie chciała zejść z piasty po ostukaniu jej młotkiem do okoła na wysokości piasty co zrobiłem przy pierwszym ściąganiu tarczy po zakupie auta. Późniejsze naprawy związane ze ściąganiem tarczy ograniczały się tylko do stuknięcia w nią ręką i spadała.
Można ewentualnie odrdzewiaczem jeszcze potraktować miejsce połączenia tarczy z pierścieniem centrującym. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
Skipper
Skipper
Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 13:10
|
|
|
Wczoraj popsikalem oba polaczenia moze jutro zejdzie, dam znac . To ze lemforder to wiem ale jakie kupic? Tzn czy sa jakies zestawy? |
_________________ WDB2020781F807563 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 13:21
|
|
|
Jeśli chodzi o tylne wahacze można kupić cały zestaw na obydwie strony. Tuleje belki również można kupić w zestawie lub osobno (2 przednie, 2 tylne). Tuleje do przednich wahaczy też można w zestawie dostać (przednia oraz tylna). Gumy stabilizatorów są też sprzedawane w zestawie po 4. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
Skipper
Skipper
Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 13:23
|
|
|
Piotrek dasz namiar na takie zestawy? |
_________________ WDB2020781F807563 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 13:31
|
|
|
Przepraszam , pewnie że zejdzie . Pomyliłem tarcze hamulcowe z tarczami kotwicznymi . Nie doczytałem . |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
Skipper
Skipper
Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 14:06
|
|
|
Panowie robie na biezaco zdjecia z poczynan wiec wstawie je niedlugo:) Bedzie przesada jezeli przy okazji wymiany gum zawieszenia oczyszcze i pomaluje hamerite wachacze? |
_________________ WDB2020781F807563 |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 16:29
|
|
|
Skipper, a jak tam przewody hamulcowe się mają?
Nie będzie przesady, pewno że możesz pomalować |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
|