Regeneracja układu hamulcowego i zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Skipper
Skipper
Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 17:59
|
|
|
Gietkie wymieniam:) |
_________________ WDB2020781F807563 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 18:06
|
|
|
Hammerite zbyt trwały nie jest na elementach zawieszenia, sam to przerabiałem. Trzeba dobre kilka warstw położyć aby przyniosło to oczekiwany efekt |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
Skipper
Skipper
Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 18:23
|
|
|
Wiec czego uzyc? |
_________________ WDB2020781F807563 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 18:31
|
|
|
Gdybym miał malować wahacze i tylną ramę poddałbym je piaskowaniu, następnie położył grubszą warstwę podkładu reaktywnego, a na to jakąś farbę np. epoksydową do konstrukcji stalowych. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
Skipper
Skipper
Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 18:55
|
|
|
Grubsza robota:) najpierw poskladam hamulce tzn pomaluje przygotuje na gotowo do zalozenia a potem gumy zawieszenia. Nastepnie pomysle o wachaczach. Czeka mnie jeszcze oczyszczenie rantow drzwi u dolu z rdzy ale zupelnie nie wiem jak sie do tego zabrac:( nie lakierowalbym narazie tylko chcialbym zabezpieczyc przed dalsza korozja |
_________________ WDB2020781F807563 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 19:00
|
|
|
Oczyścić do gołej blachy, nanieść brunox epoxy a na to podkład |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
Skipper
Skipper
Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 19:18
|
|
|
Nie nakladac szpachli ani nie szlifowac? |
_________________ WDB2020781F807563 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 19:24
|
|
|
Najpierw zeszlifować rdzę do gołej blachy, nanieść na to brunox epoxy, jak wyschnie następnie na to kładziemy podkład i dopiero na podkład szpachlę. Szpachla "ciągnie" wodę dlatego należy ją odizolować od blachy.
[ Dodano: 3 Maj 2015, 19:31 ]
perzu126,
Dlaczego nie Brunox ?
Sam podkład epoksydowy nie zahamuje korozji, reaktywny owszem |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
Skipper
Skipper
Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 19:47
|
|
|
Właśnie o to chodzi żeby całkowicie zatrzymać korozję. Nie chce włożyć tyle pracy w auto i żeby się okazało że blacha odpada. Sceptycy powiedzą że po co dokładać. Otóż auto dostałem więc chce zainwestować żeby móc cieszyć się autem. Poza tym reszta jest idealna wszystko działa i się nie psuje. Poza tym ci co grzebią przy autach wiedzą że cieszy takie coś:)
[ Dodano: 3 Maj 2015, 21:22 ]
Czyli jezeli dobrze rozumiem zdejmuje drzwi, tapicerke i czyszcze skorodowane miejsca do golej blacy nastepnie klade brunox? Pozniej podklad i szpachla? |
_________________ WDB2020781F807563 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 3 Maj 2015, 22:04
|
|
|
Tak,dobrze zrozumiałeś. Brunox epoxy zatrzyma proces korozji (jest to neutralizator korozji wraz z podkładem epoksydowym tworzącym barierę). Po jego uzyciu blacha wraz z miejscem skorodowanym stanie się czarna (efekt reakcji chemicznej). Po minimum dobie położysz na to podkład akrylowy, na niego szpachla, poźniej szlifowanie szpachli, podkład akrylowy na szpachlę. Szlifujesz to później papierem o gradacji około 600 aby uzyskać gładką powierzchnię i na tak przygotowany element możesz już nakładać bazę i klar. Baza będzie kosztować ok 40zł za puszkę, klar 30zł więc warto od razu pomalować i zrobić na gotowo. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3893 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Maj 2015, 09:42
|
|
|
perzu126, amen |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
Skipper
Skipper
Dołączył: 04 Kwi 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Maj 2015, 20:08
|
|
|
Panowie zdecydujcie się:) W wekeend zaczynam zabawę z rdzą więc chce wiedzieć w co się zaopatrzyć:) Dziś udało mi się ściągnąć oba tarczo-bębny i...hmm zaskoczenie ten od strony kierowcy ma lekko wyczuwalne rowki spowodowane tarciem o tarcze osłoną co widać na tych zdjęciach , Starta osłona , Rowki na Tarczy . Poza tym po ściągnięciu bębno tarczy mogłem sprawdzić stan zacisków, od strony kierowcy wygląda w "miare" Zacisk strona kierowcy za to drugi od strony pasażera wygląda o wiele gorzej Zacisk strona pasażera . Istnieją reparaturki do zacisków? |
_________________ WDB2020781F807563 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 4 Maj 2015, 20:18
|
|
|
Nie ma no co sie decydować, link do tematu podałem.
Co do stanu hamulców to uważam, że szczęki mozna wymienić jak masz rozebrane wszystko- koszt nieduży. Tarcze, warto przetoczyć jak grube. Ta osłona, to jak uważasz ale i tak jej ni oczyścisz bo zrobią się dziury jak ruszysz. A nówka dość drogo wychodzi i trzeba piastę ściągać do wymiany. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
|