Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja układu hamulcowego i zawieszenia
Autor Wiadomość
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Maj 2015, 17:59   

Gietkie wymieniam:)
_________________
WDB2020781F807563
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 3 Maj 2015, 18:06   

Hammerite zbyt trwały nie jest na elementach zawieszenia, sam to przerabiałem. Trzeba dobre kilka warstw położyć aby przyniosło to oczekiwany efekt
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Maj 2015, 18:23   

Wiec czego uzyc?
_________________
WDB2020781F807563
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 3 Maj 2015, 18:31   

Gdybym miał malować wahacze i tylną ramę poddałbym je piaskowaniu, następnie położył grubszą warstwę podkładu reaktywnego, a na to jakąś farbę np. epoksydową do konstrukcji stalowych.
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Maj 2015, 18:55   

Grubsza robota:) najpierw poskladam hamulce tzn pomaluje przygotuje na gotowo do zalozenia a potem gumy zawieszenia. Nastepnie pomysle o wachaczach. Czeka mnie jeszcze oczyszczenie rantow drzwi u dolu z rdzy ale zupelnie nie wiem jak sie do tego zabrac:( nie lakierowalbym narazie tylko chcialbym zabezpieczyc przed dalsza korozja
_________________
WDB2020781F807563
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 3 Maj 2015, 19:00   

Oczyścić do gołej blachy, nanieść brunox epoxy a na to podkład
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Maj 2015, 19:18   

Nie nakladac szpachli ani nie szlifowac?
_________________
WDB2020781F807563
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 3 Maj 2015, 19:21   

Zadnych brunoxów! Podklad epoksydowy lub reaktywny a na to szpachla. Szpachla poza tym idzie tylko na elementy zewnętrzne.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 3 Maj 2015, 19:24   

Najpierw zeszlifować rdzę do gołej blachy, nanieść na to brunox epoxy, jak wyschnie następnie na to kładziemy podkład i dopiero na podkład szpachlę. Szpachla "ciągnie" wodę dlatego należy ją odizolować od blachy.

[ Dodano: 3 Maj 2015, 19:31 ]
perzu126,
Dlaczego nie Brunox ?
Sam podkład epoksydowy nie zahamuje korozji, reaktywny owszem
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Maj 2015, 19:47   

Właśnie o to chodzi żeby całkowicie zatrzymać korozję. Nie chce włożyć tyle pracy w auto i żeby się okazało że blacha odpada. Sceptycy powiedzą że po co dokładać. Otóż auto dostałem więc chce zainwestować żeby móc cieszyć się autem. Poza tym reszta jest idealna wszystko działa i się nie psuje. Poza tym ci co grzebią przy autach wiedzą że cieszy takie coś:)

[ Dodano: 3 Maj 2015, 21:22 ]
Czyli jezeli dobrze rozumiem zdejmuje drzwi, tapicerke i czyszcze skorodowane miejsca do golej blacy nastepnie klade brunox? Pozniej podklad i szpachla?
_________________
WDB2020781F807563
 
 
Piotrek1401 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 206
Skąd: Będzin
Wysłany: 3 Maj 2015, 22:04   

Tak,dobrze zrozumiałeś. Brunox epoxy zatrzyma proces korozji (jest to neutralizator korozji wraz z podkładem epoksydowym tworzącym barierę). Po jego uzyciu blacha wraz z miejscem skorodowanym stanie się czarna (efekt reakcji chemicznej). Po minimum dobie położysz na to podkład akrylowy, na niego szpachla, poźniej szlifowanie szpachli, podkład akrylowy na szpachlę. Szlifujesz to później papierem o gradacji około 600 aby uzyskać gładką powierzchnię i na tak przygotowany element możesz już nakładać bazę i klar. Baza będzie kosztować ok 40zł za puszkę, klar 30zł więc warto od razu pomalować i zrobić na gotowo.
_________________
C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562
 
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 4 Maj 2015, 09:06   

Już była o tym dyskusja, Brunox to szajs. Sam z doswiadczenia wiem, niby można dawać na skorodowane miejsca... a po miesiącu znowu rdza. Jak wyczyscisz do zdrowego to dajesz epoksyd a na lekkie wżery reaktywny.

[ Dodano: 4 Maj 2015, 09:08 ]
http://www.w202.pl/viewto...?t=6200&start=0
Dla przypomnienia temat już wyczerpany i nie ma sensu poraz kolejny o tym samy pisać
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3893
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Maj 2015, 09:42   

perzu126, amen :)
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Skipper 
Skipper

Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Maj 2015, 20:08   

Panowie zdecydujcie się:) W wekeend zaczynam zabawę z rdzą więc chce wiedzieć w co się zaopatrzyć:) Dziś udało mi się ściągnąć oba tarczo-bębny i...hmm zaskoczenie ten od strony kierowcy ma lekko wyczuwalne rowki spowodowane tarciem o tarcze osłoną co widać na tych zdjęciach , Starta osłona , Rowki na Tarczy . Poza tym po ściągnięciu bębno tarczy mogłem sprawdzić stan zacisków, od strony kierowcy wygląda w "miare" Zacisk strona kierowcy za to drugi od strony pasażera wygląda o wiele gorzej Zacisk strona pasażera . Istnieją reparaturki do zacisków?
_________________
WDB2020781F807563
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 4 Maj 2015, 20:18   

Nie ma no co sie decydować, link do tematu podałem.
Co do stanu hamulców to uważam, że szczęki mozna wymienić jak masz rozebrane wszystko- koszt nieduży. Tarcze, warto przetoczyć jak grube. Ta osłona, to jak uważasz ale i tak jej ni oczyścisz bo zrobią się dziury jak ruszysz. A nówka dość drogo wychodzi i trzeba piastę ściągać do wymiany.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,109 sekundy. Zapytań do SQL: 10