Silniki diesla - dyskusja ogólna |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 23 Maj 2006, 23:30 Silniki diesla - dyskusja ogólna
|
|
|
Jak to jest z pompami paliwa w w202. Które modele są wyposażone w pompy Lukasa? Czy to pompy lukasa są trefne czy pompy Boscha montowane w modelach cdi około 1998 roku? Jakoś zaczołem się w tym już gubić. |
Ostatnio zmieniony przez MICHAL200 17 Kwiecień 2013, 23:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kowal
Moderator Mercedes C220D
Pomógł: 33 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 1046 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23 Maj 2006, 23:34
|
|
|
Wydaje mi sie ze to raczej pompy lukasa byly trefne
Pozdro |
_________________ Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień
Odzież motocyklowa |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 23 Maj 2006, 23:46
|
|
|
a w jakich modelach były one montowane? czy zwykły diesel z 98 r / nie cdi/ moze mieć taką pompę czy raczej nie?
Moje wątpliwości wynikają z zasłyszanego stwierdzenia ze c- klasy w dieslu mają problem z pompami. Tylko które c-klasy? cdi czy zwykłe? |
|
|
|
|
Lukas
Moderator
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Gru 2005 Posty: 440 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 24 Maj 2006, 08:58
|
|
|
tolo napisał/a: | a w jakich modelach były one montowane? czy zwykły diesel z 98 r / nie cdi/ moze mieć taką pompę czy raczej nie?
Moje wątpliwości wynikają z zasłyszanego stwierdzenia ze c- klasy w dieslu mają problem z pompami. Tylko które c-klasy? cdi czy zwykłe? |
Bosch to na pewno pierwsze 2,0 d i 2,5 TD - z tymi nie ma problemu. Lukas jest w 2,2 D i z nimi problemy bywają i to kosztowne. Co do reszty to nie wiem. |
_________________ 202 200D '93 - Aż żal się spieszyć |
|
|
|
|
Kowal
Moderator Mercedes C220D
Pomógł: 33 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 1046 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Maj 2006, 10:37
|
|
|
Z tego co wiem to nikt nie nazeka na pompy w silnikach CDI znacznie czesciej psuja sie w zwyklych dieslach
Pozdro |
_________________ Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień
Odzież motocyklowa |
|
|
|
|
pawciomerc
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 133 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 24 Maj 2006, 23:51
|
|
|
niby sa klopoty ja mam taka pomp w swoim aucie ale puki co 420 tys i nie ma problemów a jezdzi sie ne zawsze na czystej ropie tylko na tzw. wynalazkach
a orientacyjnie jakie sa koszta takiej pompy lub regenarecji |
_________________ C 2.2 na ropke
NIE MA JAZDY BEZ GWIAZDY |
|
|
|
|
marcin19_87
Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 84 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 25 Maj 2006, 10:24
|
|
|
Ja mam pompe Lucasa i pierwszym objawem jest to, ze po wyjeciu kluczyla silnik dziala jeszcze ok 2-3 sekund. A przebieg mojego to 330.000km. A tak poza tym jest wszystko okej. Oleju nic nie bierze,nic nie dolewam, przejezdzam bez dolewania 10.000km i wymieniem. Silnik ma dobrą elastycznosc i dobrze sie nim jedzie zarowno w gorach jak i na autostradzie. Zawsze tankuje na BP zwyklego diesla i nie zamierzem niec innego tam wlewac. W mieście pali mi 6.5l na 100 a na trasie przy predkosci 140-150km/h ok 5-5,5l na 100 .
Nie zamierzam ingerowac w elektronike silnika poniewaz uwazam ze ten silnik jest w miare dobry
pozdrawiam!! |
_________________ W202 220 DIESEL 96r. WDB2021211F502998 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 26 Maj 2006, 13:25
|
|
|
Miło słyszeć że nie ma z nimi az takich problemów o jakich się czasami słyszy.
Może wiesz czy pompy Lukasa są we wszystkich C220 czy moze tylko z określonych roczników? Ile moze kosztować naprawa takiej pompy /zakładając że są właśnie takie objawy o których piszesz - niestety to chyba typowa usterka tych pomp/. |
|
|
|
|
artek30
C200 D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2006 Posty: 103 Skąd: busko
|
Wysłany: 26 Maj 2006, 20:04
|
|
|
Póżnym gaśnięciem bym sie bardzo nie przejmował może to być wina np.stacyjki przewodu z pompy do stacyjki lub urządzenia podciśnieniowego przy pompie a nie pompy sąsiad na taxi zrobił starą 200d w123 200 tys gasząc na 4 biegu a potem naprawił i dalej śmiga a ile ma przejechane nikt nie wie, myśle że każdy mechanik od mercedesów zlokalizuje i naprawi to uszkodzenie bo jest to typowa usterka. |
_________________ Jestem też tu: http://www.bus-forum.pl/ |
|
|
|
|
marcin19_87
Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 84 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 27 Maj 2006, 10:42
|
|
|
byłem właśnie z tym problemem u mechanika i dowiedziałem się że jest to wina plastikowych/gumowych tulejek gdzieś w pompie wtryskowej, po prostu się zużywaja z biegiem czasu. Z tego co wiem nie jest to "zbyt" kosztowna wymiana. Ceny nie podam ponieważ nie pamiętam
pozdr. |
_________________ W202 220 DIESEL 96r. WDB2021211F502998 |
|
|
|
|
pawciomerc
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 133 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 28 Maj 2006, 16:41
|
|
|
koledzy co wy gadaćie ja w 190 mialem ten sam obiaw nie chiał gasnac od razu potem z 3 s zrobilo sie 10 potem musialem go zdusić na 4 ale
Ale to nie pompa wtryskowa to vaku pompa sterujaca nadcisnieniem i podcisnieniem kupuje sie zestaw uszcelek za 25 zł lub nową za 200zł albo na szrocie za 80 i wymienia i autko działa jak trzeba.
puki co nie przejmuj sie zanim bedziesz gasil go z biegu tzn ruszasz z 5 to przejedziesz jeszce z 50 tyś moze z 80 ale powoli szukaj vaku pompy |
_________________ C 2.2 na ropke
NIE MA JAZDY BEZ GWIAZDY |
|
|
|
|
marcin19_87
Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 84 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 28 Maj 2006, 21:10
|
|
|
jak na razie to przejechałem tak już 100.000 km i nic się niezmieniło więc nie będę ingerował
pozdr |
_________________ W202 220 DIESEL 96r. WDB2021211F502998 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 7 Lipiec 2006, 17:34
|
|
|
Jestem nowy ale sie wymądrze ciupinkie. Sam śmigam beczką 300D (Tez nie dolewam oleju między przeglądami 8tys) nawet poniżej 3/4 mi nie schodzi. Mój mechanik bardzo zacny człowiek, który naprawia mercedesy dłużej jak ja żyje (P. Karbowniczek) powiedział, że w 220CDI w okularach są bardzo awaryjne te pompy. O C-klase diesla się go pytałem to polecam wszelkie poza CDI. Ale ja się nie znam. Mam W123 klekota a na drugie auto szykuje sie na benzynową Cklase. |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 10 Lipiec 2006, 12:45
|
|
|
matiej napisał/a: | Jestem nowy ale sie wymądrze ciupinkie. Sam śmigam beczką 300D (Tez nie dolewam oleju między przeglądami 8tys) nawet poniżej 3/4 mi nie schodzi. Mój mechanik bardzo zacny człowiek, który naprawia mercedesy dłużej jak ja żyje (P. Karbowniczek) powiedział, że w 220CDI w okularach są bardzo awaryjne te pompy. O C-klase diesla się go pytałem to polecam wszelkie poza CDI. Ale ja się nie znam. Mam W123 klekota a na drugie auto szykuje sie na benzynową Cklase. |
Z tego co ja się dowiadywałem, to pompy Lukasa w C220 D - nie CDI - były dość awaryjne, chodzi o elektroniczne sterowanie - wycierała się jakaś warstwa przewodzacą i pompa do wymiany..... |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Ostry
Damian
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 1038 Skąd: Płock/Słupno
|
Wysłany: 17 Kwiecień 2013, 09:37
|
|
|
U mnie niestety trzeba mechanicznie trzeba wszystko ogarnąć I planuję podkręcić ciut turbo i wgrać nową mapę na ok.150 kunia |
_________________ Nie ma pieniędzy zaoszczędzonych, są tylko te wydane.
|
|
|
|
|
|