Silniki diesla - dyskusja ogólna |
Autor |
Wiadomość |
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2013, 17:26
|
|
|
perzu126, jeździłem na zapiekającym się tłoczku ok 2-3 tygodni i niestety wskaźnik paliwa dosyć mocno to odczuł, przestawione fazy rozrządu wpływają na większe zużycie paliwa? |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
Ostry
Damian
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 1038 Skąd: Płock/Słupno
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2013, 13:33
|
|
|
A co mi polecicie do CDI ? Bo już zostawia chmurę, nawet jak parkuje np. na parkingu, cofam i delikatnie daje gazu widzę ciemny obłoczek Wiem, że totalnie nie wyeliminuje kopcenia ale chociaż chciałbym je zredukować w pewnym stopniu |
_________________ Nie ma pieniędzy zaoszczędzonych, są tylko te wydane.
|
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2013, 14:44
|
|
|
A może przeczyścić zawór recyrkulacji spalin "EGR"?.
Ja miałem Lagunę 2.2 dCI. Jak zabrałem się za ten zawór, to zobaczyłem że 60% to jest tam sama sadza, aż ten trzpień prawie nie pracował tyle tego tam było. Jak go wyczyściłem do "białego" i ponownie zamatowałem, to jak ręką odjął . Od razu było poprawa, co prawda nie przestał kopcić ale poprawa było nie do poznania.
Nie jestem pewien jak jest w mietkach, ale chyba można też przeczyścić tez zawór... |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2013, 16:00
|
|
|
ostrowski., może Ci wtryski leją po prostu, spróbuj wlać jakiegoś magika do czyszczenia wtrysków do paliwa i zobaczysz czy coś da |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Delicja_88
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Lip 2012 Posty: 238 Skąd: LLB
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2013, 19:53
|
|
|
U mnie poniżej 4 tyś nie ma nawet tematu czarnego dymu więc chyba nie ma powodów do zmartwień |
_________________ C220D WDB2021211F547787
C220D ELEGANCE-GALERIA
|
|
|
|
|
Ostry
Damian
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 1038 Skąd: Płock/Słupno
|
Wysłany: 1 Maj 2013, 09:26
|
|
|
Ja wtryski wymieniałem , kupiłem od kolegi z forum. Hmm, ogólnie CDI lubią puszczać chmurkę, w dodatku czasem trzeba pojeździć na wyższych obrotach, wg mnie kiedy jeździmy na jak najniższych obrotach samochód puszcza największą chmurę |
_________________ Nie ma pieniędzy zaoszczędzonych, są tylko te wydane.
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Maj 2013, 22:11
|
|
|
Skoro to dyskusja ogólna to wrzucam tu link.
http://moto.onet.pl/16819...kul.html?node=3
Pytanie co autor miał na myśli pisząc o wadach CDI, ale nawet jeśli to prawda to w porównaniu z tymi BMW, Toyoty czy VW, to pikuś. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 8 Maj 2013, 23:01
|
|
|
ostrowski. napisał/a: | Ja wtryski wymieniałem , kupiłem od kolegi z forum. Hmm, ogólnie CDI lubią puszczać chmurkę, w dodatku czasem trzeba pojeździć na wyższych obrotach, wg mnie kiedy jeździmy na jak najniższych obrotach samochód puszcza największą chmurę |
To samo zauważyłem u siebie... im dłużej się jeździ ekonomicznie tym lepsza "zasłona dymna" za nami jak się gwałtowanie przyśpieszy
Druga kwestia to wtryski dzięki którym auto potrafi zostawić czarną chmurę za sobą. U mnie do wymiany poszły rozpylacze (końcówki), iglice oraz ich gniazda, cena - 630zł/szt w serwisie Bosch'a.
A po trzecie, skutkiem lejących wtrysków są pękające tłoki.
Podsumowując zaczyna się od lejących wtrysków a kończy na kwocie od około 5 tys zł... (pod warunkiem że tłok się nie rozsypie i musimy tylko wymienić tłoki i zregenerować wtryski)
Kupując drugi raz celinę zastanowiłbym się nad benzynową jednostką z kompresorem lub porządnie sprawdził CDI wiedząc na podstawie doświadczeń na co zwrócić uwagę.
Co jak co ale pomijając to co wymieniłem, dobrze mi się jeździ z silnikiem CDI
PS. Regenerując wtryski w serwisie Bosch'a nie omieszkałem zapytać co sądzą o jakości paliwa na wybranych stacjach i dolewaniu specyfików lub mixola do paliwa.
Odpowiedź była prosta - gdzie Pan nie zatankuje to i tak syf płynie do baku... nie ważne czy to Shell czy BP czy Orlen. Jakość paliwa w naszym kraju pozostawia wiele do życzenia a po regeneracji wtrysków można je raz na jakiś czas przeczyścić środkiem typu STP lub podobnym, na pewno nie zaszkodzi. Oprócz tego lepiej nic innego nie dolewać do paliwa. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 10 Maj 2013, 12:55
|
|
|
Piotrek1401, bo na niskich obrotach zbiera się nagar a na wyższych jest na bieżąco wydmuchiwany musiałbym u siebie sprawdzić czy kopci czy nie, zasłony w lusterku jeszcze nie widziałem nawet przy 4 tys |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 10 Maj 2013, 14:21
|
|
|
Tylko, że Ty masz 2.2D a ja CDI. Jest znaczna różnica w układzie zasilania tych silników. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 10 Maj 2013, 21:37
|
|
|
Każdego diesla czasem trzeba czasem przedmuchać. Mój ojciec też zamula OM605 i czasami muszę dosiąść jego celiny i zostawić trochę sadzy na asfalcie |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 10 Maj 2013, 23:06
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Piotrek1401, zasilanie różne, ale zasada działania ta sama U mnie powyżej 3tys mocne wciśnięcie gazu skutkuje obłokiem czarnego dymu z tyłu (widzę w lusterku...) |
Tak tylko w 2.2D wtryski nie padają i nie zaczynają lać tak szybko jak w CDI... w tym cała różnica. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 11 Maj 2013, 11:45
|
|
|
Piotrek1401, w Cdi wtryski nie zawsze wymienia sie bo leją. Często jest tak, że puszczaja za duzo w przelew i pompa w czasie rozruchu silnika nie jest w stanie nabić odpowiedniego ciśnienia i zwyczajnie w świecie nie odpalisz auta. Po to się robi tzw, test przelewu. Także w CDI jesli leja wtryski to nie oznacza, że musisz je odrazu wymienić. Ale jesli dochodzi do wewnętrznego uszkodzenia które doprowadza do puszczania na przelew(to nie lanie!) to wtedy musisz wymienić |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
|