Silniki diesla - dyskusja ogólna |
Autor |
Wiadomość |
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 18 Maj 2013, 11:24
|
|
|
Piotrek1401 napisał/a: | w 2.2D wtryski nie padają i nie zaczynają lać tak szybko jak w CDI. |
Bo w cdi pracują więcej jak w 2,2 D |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 18 Maj 2013, 20:47
|
|
|
perzu126, marcinns1991, po pierwszych testach moich prawdopodobnie rozwiązałem zagadkę żabki w okolicach 2 tys obrotów |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 18 Maj 2013, 21:06
|
|
|
mlody21989, no słucham co to bo ja już sam nie wiem, teraz cieplej to żabka mniejsza, ale tez się zdarza |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 18 Maj 2013, 21:34
|
|
|
filtr paliwa, czyszczenie wtrysków (dodatek do paliwa) i czyszczenie całego dolotu, wstępnie zaślep podciśnienie od zaworu i od tej przepustnicy przed nim i zobacz czy bedzie poprawa |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
marcinns1991
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 1540 Skąd: Wlkp < Pleszew
|
Wysłany: 19 Maj 2013, 18:00
|
|
|
a czy przytkany egr może skutkowac wyższym spalaniem ? ostatnio celina jakby się przymuliła, nie wiem czy to wina włączonej klimy czy czegoś innego. |
_________________ KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 19 Maj 2013, 18:42
|
|
|
marcinns1991, Klima trochę może osłabić....
Tarariri tara rara - Dzisiaj na stacji 52L/ 720km z klimą |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 19 Maj 2013, 18:55
|
|
|
Jary napisał/a: | Piotrek1401 napisał/a: | w 2.2D wtryski nie padają i nie zaczynają lać tak szybko jak w CDI. |
Bo w cdi pracują więcej jak w 2,2 D |
A czemu to?
[ Dodano: 19 Maj 2013, 18:56 ]
Greg_G, 7litrów na setkę, całkiem nieźle jak na ten motor |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 19 Maj 2013, 20:36
|
|
|
marcinns1991, w naszych silnikach czuć spadek mocy na klimie niestety, na próbe zawsze możesz wyłączyć i zobaczysz czy to przez klime, z tego co doczytałem o egr może osłabiać silnik jak sie np. przytnie w pozycji otwartej i non stop podaje spaliny do dolotu |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 19 Maj 2013, 20:49
|
|
|
perzu126 napisał/a: |
A czemu to? |
bo dawka jest podzielona na 3 części? czyli na jeden cykl wtrysk otwiera się 3 razy |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 19 Maj 2013, 20:50
|
|
|
perzu126, Chodzi zapewne o dawki "pilotujące" oraz dopalające resztki spalin jeśli się dobrze orientuję. Ale nie chciałbym wprowadzić w błąd ponieważ nie zgłębiałem jeszcze tego tematu |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
Mathizz
Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 15 Skąd: Internet
|
Wysłany: 19 Maj 2013, 21:41
|
|
|
ostrowski. napisał/a: | A co mi polecicie do CDI ? Bo już zostawia chmurę, nawet jak parkuje np. na parkingu, cofam i delikatnie daje gazu widzę ciemny obłoczek Wiem, że totalnie nie wyeliminuje kopcenia ale chociaż chciałbym je zredukować w pewnym stopniu |
Tak jak koledzy napisali najczęściej przyczyna dymienia są lejące wtryski lub EGR- najlepiej go zaślepić i problem z głowy, ja w każdym dieslu zaślepiam. Proszę pamiętać, że EGR jest po to żeby zmniejszyć emisję spalin a nie poprawić prace silnika. |
_________________ C200 Elegance '95r.
|
|
|
|
|
Ostry
Damian
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 1038 Skąd: Płock/Słupno
|
Wysłany: 20 Maj 2013, 02:41
|
|
|
Na komputerze jak wcześniej podpinałem coś było z EGR, jakiś błąd. Mathizz a jak zaślepić EGR bo akurat w tym jestem zielony, nie chcę nic kombinować , lepiej zapytać się kogoś, kto miał z tym styczność |
_________________ Nie ma pieniędzy zaoszczędzonych, są tylko te wydane.
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Maj 2013, 11:29
|
|
|
ostrowski. napisał/a: | Mathizz a jak zaślepić EGR bo akurat w tym jestem zielony, nie chcę nic kombinować , lepiej zapytać się kogoś, kto miał z tym styczność |
Wypinasz wężyk z grzybka EGRu i go czymś go zaślepiasz. W CDI trzeba pamiętać, że przed EGRem jest trójnik, który podaje też podciśnienie na siłowniczek klapki dawkującej "przepustnicy" i zaślepiamy przed trójnikiem.
W CDI są też klapki w dolocie sterowane podciśnieniem i nie wiem czy tego sterowania w tych okolicznościach też nie trzeba zaślepić...? |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 20 Maj 2013, 19:40
|
|
|
Obejrzałem dziś swojego EGRa. Byłem zaskoczony, bo spodziewałem się większego syfu a był sadzą tylko lekko przydymiony. Sam zawor chodzi delikatnie.zauważyłem ze włącza się już przy lekkim dodaniu gazu. W dolocie najgorzej mam kolektorze dolotowym, tuż przed zawodami ale dziwie się dlaczego tak narzekacie na niego? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Ostry
Damian
Pomógł: 7 razy Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 1038 Skąd: Płock/Słupno
|
Wysłany: 20 Maj 2013, 21:47
|
|
|
badmojo napisał/a: |
Wypinasz wężyk z grzybka EGRu i go czymś go zaślepiasz. W CDI trzeba pamiętać, że przed EGRem jest trójnik, który podaje też podciśnienie na siłowniczek klapki dawkującej "przepustnicy" i zaślepiamy przed trójnikiem. | tam panuje duże ciśnienie ? Wystarczy wkręcić w ten wężyk jakąś śrubę i git ? Nie chcę odwalić fuszery i żeby mi to "zaślepienie" nie uszkodziło blachy, a w najgorszym przypadku nie przebiło na wylot |
_________________ Nie ma pieniędzy zaoszczędzonych, są tylko te wydane.
|
|
|
|
|
|