Silniki diesla - dyskusja ogólna |
Autor |
Wiadomość |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 21 Maj 2013, 00:09
|
|
|
ostrowski., tylko z tego co doczytałem w cdi może Ci komp wywalać błąd...
perzu126, zaślep na próbę i sie przejdź to dowiesz sie dlaczego narzekają ludzie u mnie został zaślepiony jednak bo czasami zdarzała sie delikatna żabka, to to raczej ekolodzy wymyślili i jedynie zima przydatne bo silnik dostaje ciepłe spaliny i szybciej łapie temp. |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Maj 2013, 21:49
|
|
|
mlody21989 napisał/a: | ostrowski., tylko z tego co doczytałem w cdi może Ci komp wywalać błąd... |
Jak zaślepisz, to nie wywal. Wywali błąd jak wypniesz modulator podciśnienia, z którego idzie wężyk do EGRu.
[ Dodano: 22 Maj 2013, 21:52 ]
mlody21989 napisał/a: | i jedynie zima przydatne bo silnik dostaje ciepłe spaliny i szybciej łapie temp. |
Prawda. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Mathizz
Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 15 Skąd: Internet
|
Wysłany: 22 Maj 2013, 23:53
|
|
|
badmojo napisał/a: | ostrowski. napisał/a: | Mathizz a jak zaślepić EGR bo akurat w tym jestem zielony, nie chcę nic kombinować , lepiej zapytać się kogoś, kto miał z tym styczność |
Wypinasz wężyk z grzybka EGRu i go czymś go zaślepiasz. W CDI trzeba pamiętać, że przed EGRem jest trójnik, który podaje też podciśnienie na siłowniczek klapki dawkującej "przepustnicy" i zaślepiamy przed trójnikiem.
W CDI są też klapki w dolocie sterowane podciśnieniem i nie wiem czy tego sterowania w tych okolicznościach też nie trzeba zaślepić...? |
Samo zaślepienie wężyka może nie wystarczyć, bo grzybek który puszcza spaliny może być przycięty lub się nie domyka. Żeby mieć 100% pewność wstawiamy blaszkę aluminiową pomiędzy łączeniem rurki która doprowadza spaliny, wtedy nawet nie trzeba zaślepiać podciśnienia. I niech nikt nie wierzy, że EGR ma jakiś pozytywny wpływ dla silnika, to nieprawda, że nagrzewa się szybciej. Akurat w tym temacie jestem zorientowany. Powtarzam to co napisałem wcześniej EGR zaczęto montować TYLKO I WYŁĄCZNIE PO TO ŻEBY SPEŁNIAĆ CORAZ TO SUROWSZE EMISJE SPALIN, a zaślepiając go zaszkodzimy nie silnikowi tylko środowisku. |
_________________ C200 Elegance '95r.
|
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 23 Maj 2013, 01:51
|
|
|
Mathizz, zawsze przy operacji zaślepiania może sobie zajrzeć do dolotu i tez wszystko przeczyścić i wtedy zobaczymy jacy ekologiczni jesteśmy i silnik meczymy,
badmojo, klapka przed zaworem EGR tak? jesli tak ta ja by tez wypadało bo zamyka sie przy otwieraniu zaworu więc może dusić silnik troche przy zaślepionym |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 23 Maj 2013, 19:13
|
|
|
mlody21989 napisał/a: | perzu126, zaślep na próbę i sie przejdź to dowiesz sie dlaczego narzekają ludzie |
Spróbuje na próbę kiedyś
Mathizz napisał/a: | Samo zaślepienie wężyka może nie wystarczyć, bo grzybek który puszcza spaliny może być przycięty lub się nie domyka |
Nie wiem jak w CDI ale w 2,2 diesel wkładając palca "od tyłu" EGR można poczuć jak membrana się porusza. U mnie chodzi leciutko. Na wolnych obrotach nie puszcza spalin, dopiero lekkie dodanie gazu powoduje otwarcie zaworu. Gwałtowne wciśnięcie gazu zamyka dolot spalin. Tak to działa u mnie. Widać, że Mercedes to przemyślał w jakiś sposób
mlody21989 napisał/a: | i jedynie zima przydatne bo silnik dostaje ciepłe spaliny i szybciej łapie temp. |
Ooo ciekawe, trzeba to zimą przetestować
mlody21989 napisał/a: | Mathizz, zawsze przy operacji zaślepiania może sobie zajrzeć do dolotu i tez wszystko przeczyścić i wtedy zobaczymy jacy ekologiczni jesteśmy i silnik meczymy, |
No u mnie po 400tys km nie ma tragedii, ale tuz przy zaworach jest trochę syfu tym bardziej, że po kilku trzonkach spływa olej... |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Maj 2013, 21:15
|
|
|
mlody21989 napisał/a: | badmojo, klapka przed zaworem EGR tak? jesli tak ta ja by tez wypadało bo zamyka sie przy otwieraniu zaworu więc może dusić silnik troche przy zaślepionym |
Klapka vel przepustnica jest w CDI czy w D nie wiem, no i napisałem, że ją trzeba też "odciąć" od sterowania.
[ Dodano: 23 Maj 2013, 21:27 ]
Mathizz napisał/a: | Samo zaślepienie wężyka może nie wystarczyć, bo grzybek który puszcza spaliny może być przycięty lub się nie domyka. Żeby mieć 100% pewność wstawiamy blaszkę aluminiową pomiędzy łączeniem rurki która doprowadza spaliny, wtedy nawet nie trzeba zaślepiać podciśnienia. |
Rajt! Ale jak masz sprawny EGR, to wystarczy zaślepić.
Mathizz napisał/a: | I niech nikt nie wierzy, że EGR ma jakiś pozytywny wpływ dla silnika, to nieprawda, że nagrzewa się szybciej. Akurat w tym temacie jestem zorientowany. Powtarzam to co napisałem wcześniej EGR zaczęto montować TYLKO I WYŁĄCZNIE PO TO ŻEBY SPEŁNIAĆ CORAZ TO SUROWSZE EMISJE SPALIN, a zaślepiając go zaszkodzimy nie silnikowi tylko środowisku. |
Rajt! Ale skutkiem ubocznym pro ekologii jest szybsze nagrzewanie się silnika, bo gorące spaliny trafiają do komory spalania. No i nie tylko środowisku dajemy w ten sposób popalić, ale nie zapominajmy, że jest jeszcze po drodze katalizator...
Na próbę zaślepiłem sobie dziś. Podzielę się refleksją za parę dni. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 23 Maj 2013, 23:19
|
|
|
badmojo, w zwykłym D też jest ta klapka perzu126, jak egr masz sprawny to zimą różnicy nie odczujesz chyba że zaślepisz |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Maj 2013, 22:08
|
|
|
Jedyna różnica jaką zaobserwowałem, po zaślepieniu, to że po odpuszczeniu gazu lepiej się "toczy" (napisałem w cudzysłowie, bo mam automat). Spaliny jednak musiały go trochę dławić.
Poza tym żadnych różnic.
Ale muszę się zająć dolotem, by sprawdzić w jakim stanie są klapki rezonansowe. Odciąłem je od sterowania i też zaślepiłem, ale wszedł od razu w tryb awaryjny.
Właścicielom CDI polecam temat:
http://www.w210.pl/viewto...pki+rezonansowe |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 28 Maj 2013, 18:35
|
|
|
badmojo zapomniałeś napisać ze pali Ci ropy więcej |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 28 Maj 2013, 22:24
|
|
|
tom1245, jakoś u siebie nie zauważyłem że pali więcej |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Maj 2013, 22:48
|
|
|
tom1245 napisał/a: | badmojo zapomniałeś napisać ze pali Ci ropy więcej |
Nie zapomniałem, bo tego jeszcze nie wiem po 3 dniach i 50km przejechanych.
A niby dlaczego miałby więcej palić? Rozwiń. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 28 Maj 2013, 23:55
|
|
|
mlody21989 nie pisalem do Ciebie i Twojego archaizmu na kolkach
badmojo rozwijam;) klapka w egr sie zamyka idzie mniej swierzego powietrza (mniej O2) komputer widzi to przez przepływke zmniejsza dawke paliwa egr dziala nietylko na wolnych obrotach i nie jest tylko z powodu ekodebili... |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Maj 2013, 18:51
|
|
|
tom1245 napisał/a: | badmojo rozwijam;) klapka w egr sie zamyka idzie mniej swierzego powietrza (mniej O2) komputer widzi to przez przepływke zmniejsza dawke paliwa egr dziala nietylko na wolnych obrotach i nie jest tylko z powodu ekodebili... |
Ale po drodze jest jeszcze turbina i to ona chyba decyduje o ilości o2, któe przechodzi przez przepływkę...
Klapka tylko przymyka dopływ o2, po to by puścić spaliny i by nie powstało w dolocie zbyt duże ciśnienie. Tak sobie myślę ja, ale... |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 17:57
|
|
|
to czas po miesiącu na podsumowanie zaślepienie zaworu EGR i przeczyszczeniu dolotu:
-wypalono prawie dwa zbiorniki paliwa
-trochę lepiej sie wkręca i tak jakby żywszy jest teraz i bardziej elastyczny
-powrócił vmax mimo że na 17 buja sie do 165 i chce dalej
-zostawiam obłoczek za sobą
-spalanie delikatnie wzrosło w granicach 1l plus minus 0.5l na 100 km (ale to raczej przez moją jazdę )
-sporadycznie przy 2,7 tys obr czuć delikatnie szarpnięcia przez miesiąc może 3 razy
-po wypaleniu zbiornika z magikiem do wtrysków, powróciłem do dodawania castrola TDA
i na koniec:
żabka usunięta 60 km/h na 5 też jedzie bez szarpania |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
|