Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Silniki diesla - dyskusja ogólna
Autor Wiadomość
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 20 Maj 2013, 21:58   

ostrowski., w wężyku jest podciśnienie, więc wkładasz cokolwiek tak aby Ci nie wessało :mrgreen:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 21 Maj 2013, 00:09   

ostrowski., tylko z tego co doczytałem w cdi może Ci komp wywalać błąd...

perzu126, zaślep na próbę i sie przejdź to dowiesz sie dlaczego narzekają ludzie :P u mnie został zaślepiony jednak bo czasami zdarzała sie delikatna żabka, to to raczej ekolodzy wymyślili i jedynie zima przydatne bo silnik dostaje ciepłe spaliny i szybciej łapie temp.
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Maj 2013, 21:49   

mlody21989 napisał/a:
ostrowski., tylko z tego co doczytałem w cdi może Ci komp wywalać błąd...

Jak zaślepisz, to nie wywal. Wywali błąd jak wypniesz modulator podciśnienia, z którego idzie wężyk do EGRu.

[ Dodano: 22 Maj 2013, 21:52 ]
mlody21989 napisał/a:
i jedynie zima przydatne bo silnik dostaje ciepłe spaliny i szybciej łapie temp.

Prawda.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Mathizz 

Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 15
Skąd: Internet
Wysłany: 22 Maj 2013, 23:53   

badmojo napisał/a:
ostrowski. napisał/a:
Mathizz a jak zaślepić EGR bo akurat w tym jestem zielony, nie chcę nic kombinować , lepiej zapytać się kogoś, kto miał z tym styczność ;)

Wypinasz wężyk z grzybka EGRu i go czymś go zaślepiasz. W CDI trzeba pamiętać, że przed EGRem jest trójnik, który podaje też podciśnienie na siłowniczek klapki dawkującej "przepustnicy" i zaślepiamy przed trójnikiem.
W CDI są też klapki w dolocie sterowane podciśnieniem i nie wiem czy tego sterowania w tych okolicznościach też nie trzeba zaślepić...?

Samo zaślepienie wężyka może nie wystarczyć, bo grzybek który puszcza spaliny może być przycięty lub się nie domyka. Żeby mieć 100% pewność wstawiamy blaszkę aluminiową pomiędzy łączeniem rurki która doprowadza spaliny, wtedy nawet nie trzeba zaślepiać podciśnienia. I niech nikt nie wierzy, że EGR ma jakiś pozytywny wpływ dla silnika, to nieprawda, że nagrzewa się szybciej. Akurat w tym temacie jestem zorientowany. Powtarzam to co napisałem wcześniej EGR zaczęto montować TYLKO I WYŁĄCZNIE PO TO ŻEBY SPEŁNIAĆ CORAZ TO SUROWSZE EMISJE SPALIN, a zaślepiając go zaszkodzimy nie silnikowi tylko środowisku.
_________________
C200 Elegance '95r.
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 23 Maj 2013, 01:51   

Mathizz, zawsze przy operacji zaślepiania może sobie zajrzeć do dolotu i tez wszystko przeczyścić i wtedy zobaczymy jacy ekologiczni jesteśmy i silnik meczymy,

badmojo, klapka przed zaworem EGR tak? jesli tak ta ja by tez wypadało bo zamyka sie przy otwieraniu zaworu więc może dusić silnik troche przy zaślepionym
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 23 Maj 2013, 19:13   

mlody21989 napisał/a:
perzu126, zaślep na próbę i sie przejdź to dowiesz sie dlaczego narzekają ludzie

Spróbuje na próbę kiedyś
Mathizz napisał/a:
Samo zaślepienie wężyka może nie wystarczyć, bo grzybek który puszcza spaliny może być przycięty lub się nie domyka

Nie wiem jak w CDI ale w 2,2 diesel wkładając palca "od tyłu" EGR można poczuć jak membrana się porusza. U mnie chodzi leciutko. Na wolnych obrotach nie puszcza spalin, dopiero lekkie dodanie gazu powoduje otwarcie zaworu. Gwałtowne wciśnięcie gazu zamyka dolot spalin. Tak to działa u mnie. Widać, że Mercedes to przemyślał w jakiś sposób
mlody21989 napisał/a:
i jedynie zima przydatne bo silnik dostaje ciepłe spaliny i szybciej łapie temp.

Ooo ciekawe, trzeba to zimą przetestować
mlody21989 napisał/a:
Mathizz, zawsze przy operacji zaślepiania może sobie zajrzeć do dolotu i tez wszystko przeczyścić i wtedy zobaczymy jacy ekologiczni jesteśmy i silnik meczymy,

No u mnie po 400tys km nie ma tragedii, ale tuz przy zaworach jest trochę syfu tym bardziej, że po kilku trzonkach spływa olej...
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Maj 2013, 21:15   

mlody21989 napisał/a:
badmojo, klapka przed zaworem EGR tak? jesli tak ta ja by tez wypadało bo zamyka sie przy otwieraniu zaworu więc może dusić silnik troche przy zaślepionym

Klapka vel przepustnica jest w CDI czy w D nie wiem, no i napisałem, że ją trzeba też "odciąć" od sterowania.

[ Dodano: 23 Maj 2013, 21:27 ]
Mathizz napisał/a:
Samo zaślepienie wężyka może nie wystarczyć, bo grzybek który puszcza spaliny może być przycięty lub się nie domyka. Żeby mieć 100% pewność wstawiamy blaszkę aluminiową pomiędzy łączeniem rurki która doprowadza spaliny, wtedy nawet nie trzeba zaślepiać podciśnienia.

Rajt! Ale jak masz sprawny EGR, to wystarczy zaślepić.
Mathizz napisał/a:
I niech nikt nie wierzy, że EGR ma jakiś pozytywny wpływ dla silnika, to nieprawda, że nagrzewa się szybciej. Akurat w tym temacie jestem zorientowany. Powtarzam to co napisałem wcześniej EGR zaczęto montować TYLKO I WYŁĄCZNIE PO TO ŻEBY SPEŁNIAĆ CORAZ TO SUROWSZE EMISJE SPALIN, a zaślepiając go zaszkodzimy nie silnikowi tylko środowisku.

Rajt! Ale skutkiem ubocznym pro ekologii jest szybsze nagrzewanie się silnika, bo gorące spaliny trafiają do komory spalania. No i nie tylko środowisku dajemy w ten sposób popalić, ale nie zapominajmy, że jest jeszcze po drodze katalizator...

Na próbę zaślepiłem sobie dziś. Podzielę się refleksją za parę dni.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 23 Maj 2013, 23:19   

badmojo, w zwykłym D też jest ta klapka :P perzu126, jak egr masz sprawny to zimą różnicy nie odczujesz chyba że zaślepisz :mrgreen:
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Maj 2013, 22:08   

Jedyna różnica jaką zaobserwowałem, po zaślepieniu, to że po odpuszczeniu gazu lepiej się "toczy" (napisałem w cudzysłowie, bo mam automat). Spaliny jednak musiały go trochę dławić.
Poza tym żadnych różnic.
Ale muszę się zająć dolotem, by sprawdzić w jakim stanie są klapki rezonansowe. Odciąłem je od sterowania i też zaślepiłem, ale wszedł od razu w tryb awaryjny.
Właścicielom CDI polecam temat:
http://www.w210.pl/viewto...pki+rezonansowe
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 28 Maj 2013, 18:35   

badmojo zapomniałeś napisać ze pali Ci ropy więcej :mrgreen:
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 28 Maj 2013, 22:24   

tom1245, jakoś u siebie nie zauważyłem że pali więcej
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Maj 2013, 22:48   

tom1245 napisał/a:
badmojo zapomniałeś napisać ze pali Ci ropy więcej :mrgreen:

Nie zapomniałem, bo tego jeszcze nie wiem po 3 dniach i 50km przejechanych.
A niby dlaczego miałby więcej palić? Rozwiń.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
tom1245
AMG PO MODACH

Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 1654
Skąd: Makow
Wysłany: 28 Maj 2013, 23:55   

mlody21989 nie pisalem do Ciebie i Twojego archaizmu na kolkach :mrgreen:
badmojo rozwijam;) klapka w egr sie zamyka idzie mniej swierzego powietrza (mniej O2) komputer widzi to przez przepływke zmniejsza dawke paliwa egr dziala nietylko na wolnych obrotach :wink: i nie jest tylko z powodu ekodebili...
_________________
WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer ;)
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Maj 2013, 18:51   

tom1245 napisał/a:
badmojo rozwijam;) klapka w egr sie zamyka idzie mniej swierzego powietrza (mniej O2) komputer widzi to przez przepływke zmniejsza dawke paliwa egr dziala nietylko na wolnych obrotach :wink: i nie jest tylko z powodu ekodebili...

Ale po drodze jest jeszcze turbina i to ona chyba decyduje o ilości o2, któe przechodzi przez przepływkę...
Klapka tylko przymyka dopływ o2, po to by puścić spaliny i by nie powstało w dolocie zbyt duże ciśnienie. Tak sobie myślę ja, ale...
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 13 Czerwiec 2013, 17:57   

to czas po miesiącu na podsumowanie zaślepienie zaworu EGR i przeczyszczeniu dolotu:
-wypalono prawie dwa zbiorniki paliwa
-trochę lepiej sie wkręca i tak jakby żywszy jest teraz i bardziej elastyczny
-powrócił vmax mimo że na 17 buja sie do 165 i chce dalej
-zostawiam obłoczek za sobą :P
-spalanie delikatnie wzrosło w granicach 1l plus minus 0.5l na 100 km (ale to raczej przez moją jazdę :P )
-sporadycznie przy 2,7 tys obr czuć delikatnie szarpnięcia przez miesiąc może 3 razy
-po wypaleniu zbiornika z magikiem do wtrysków, powróciłem do dodawania castrola TDA

i na koniec:

żabka usunięta :) 60 km/h na 5 też jedzie bez szarpania :)
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,166 sekundy. Zapytań do SQL: 9