Antena teleskopowa |
Autor |
Wiadomość |
blackberry
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 33 Skąd: Częstochowa / Śląsk
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2009, 18:39 Antena automat. NIE HAMUJE
|
|
|
Cześć - pytanie jak w temacie...po paru przygodach z anteną udało mi się ją podłączyć.
czarny-masa, czerwony-plus i biały-sterowanie itd...
teraz znów problem, to że jeden teleskop się nie wysuwa bo zachorował i nie pomaga coca cola, wd-40 itp... nie ma wpływu na problem bo już sprawdzałem a ten jest taki --- cholerna antena przy wysuwaniu i chowaniu NIE HAMUJE. Jak wysuwa to do bólu - pcha ile wlezie i jak chowa to plastikowy wkład w środku teleskopów wyrywa z mocowania i zawija go na kółko w korpusie.
Jeżdżę teraz z wysuniętą ale wypadałoby podjechać kiedyś na myjkę i wyszorować gada a grzebanie w bagażniku pod wykładziną za każdym razem jak chce wysunąć lub schować antenę jest co najmniej wkurw....ące.
CO JEST Z TĄ ANTENĄ!!! |
_________________ C180 95r. benz. Esprit - WDB2020181A299778
|
|
|
|
|
Lorenz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 255 Skąd: LBL-SCZ
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2009, 19:58
|
|
|
Nie znam się na tych antenach ( moja jak narazie dobrze cyka ) jednak przyszedł mi do głowy sposób jaki zastosował mój znajomy gdy miał taki sam objaw z anteną tylko że w swoim lanosie - po schowaniu anteny silniczek chodził dobre 5-8 sekund przy czym wydawał przerażliwe trzaski, przy próbie wysunięcia anteny wysuwała się ona z opóźnieniem - znajomy załączył antenę i na rozłożonej odpiął zasilanie - antena z elektrycznej przerodziła się w stałą jednak teraz już bez nerwów można było wyłączyć samochód. Nie wiem czy taki "patent" przejdzie w ale w ostateczności można spróbować |
_________________ C180 Esprit '94 LPG Stag 300
VIN WDB2020181A202255
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10192 |
|
|
|
|
godaC
godaC
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 731 Skąd: 26-340
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2009, 21:41
|
|
|
Moja też śmiga. A co do tego że nie hamuje to wg. mnie ktoś ją juz rozbierał i żle zlozył (ja nie rozbierałem swojej anteny) bo logicznie rzecz biorąc to mosi mieć antena
tzw. ograniczniki wsuwu i wysuwu . I gdy będzie żle złozona to będą takie efekty. Moim zdaniem rozebrać ,sprawdzić , ustawić i zloźyć.
wsUwka, zasUwka - wyjątek; pamiętam to z przedszkola /// Camel- |
_________________ C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
|
Ostatnio zmieniony przez Camel- 1 Maj 2009, 23:02, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
blackberry
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 33 Skąd: Częstochowa / Śląsk
|
Wysłany: 1 Maj 2009, 18:48
|
|
|
Nie wiem czy to coś pomoże żeby rozebrać bo nawet jeśli jest ogranicznik źle ustawiony, na chłopski rozum od pewnego momentu wysuwa lub wsuwa też do konkretnego momentu - ten znów to prawdopodobnie długość bacika to pewnie nie o to chodzi.
Antena pracuje cały czas - czyli bacik musiałby być tak długi jak długo da radę zasilać silniczek akumulator
po załączeniu pracuje CAŁY CZAS i cholera wie co jej jest. |
_________________ C180 95r. benz. Esprit - WDB2020181A299778
|
|
|
|
|
LYJO
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Lip 2006 Posty: 688 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 1 Maj 2009, 19:37
|
|
|
godaC napisał/a: | logicznie żecz biorąc |
Camel-ku to tez popraw |
_________________ Celinka sprzedana. Teraz Touranek w kolekcji. Na C-klase przyjdzie znowu czas |
|
|
|
|
Lutus24
Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 4 Skąd: Slupsk
|
Wysłany: 1 Maj 2009, 19:46
|
|
|
Antena dziala na zasadzie posowu paska zebatego przez kolo zebate napedzane silnikie elektrycznym z zabespieczeniem przeciarzeniowym, gdy antena nie jest smarowana to zacina sie. najszybszy sposub to pomuc antenie wyjsc jak to opisal toart, wtedy uzywamy smaru nie Wd40 ani ropy bo te srodki rospuszcza smar znajdujacy sie wewnatrz anteny. nanosimy smar w duzej ilosci na cala antene( szmatka lub palcem) i chowamy a po chwili wyciagamy i takm kilka razy az sama zacznie pracowac. smar wejdzie w teleslop i usunie przez tarcie zasniedziale miejsca i jednoczesnie czroni przed woda. na koncu wytrzec cucha szmatka. jesli ktos czuje sie na sile to moze roskrecic przekladnie i sprawdzic stan paska. czyszcenie anteny powinnismy przeprowadzac sucha szmatka bez zadnych srodkow. od czasu do czasu namoczyc szmatke olejem i lekko przetrzec. |
_________________ ELEGANCE Selection
|
|
|
|
|
darianbuhaha
darianbuhaha
Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 63 Skąd: Siedlce ;]
|
Wysłany: 1 Maj 2009, 21:07
|
|
|
Lutus24, mysle, ze dobrze mowisz ;] a masz jakis sposob na niechowajacy sie jeden teleskop? dokladnie ten pierwszy, najgrubszy. wczesniej nie chowaly mi sie dwa liczac od dolu, ale lekko przekrecilem kombinerkami druga czesc i juz zaczela sie zwijac. to samo probowalem zrobic z pierwszym, ale juz nie dalo rady. jakis pomysl? ;] |
_________________ wdb2021281f326056=c250TD - juz nie ma.
moze dla niektorych herezja, ale... BMW E39 520i ;] |
|
|
|
|
Lorenz
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 255 Skąd: LBL-SCZ
|
Wysłany: 2 Maj 2009, 00:04
|
|
|
darianbuhaha, sprawdz czy ten ostatni teleskop jest prosty tak jak napisał Toart:
toart napisał/a: |
Zwrocilem uwage ze elementy nie tworza lini prostej - bardzo delikatnie kazdy element przechylalem tak aby naprostowac te tulejki ( jadac z wyciagnieta antena 120 dzialaja na nia calkiem spore sily ktore maga ja lekko odksztalcic ). |
A potem przeczyść tak jak napisał Lutus:
Lutus24 napisał/a: | czyszcenie anteny powinnismy przeprowadzac sucha szmatka bez zadnych srodkow. od czasu do czasu namoczyc szmatke olejem i lekko przetrzec. |
Powinno pomóc - wszystko jest opisane co i jak tylko trzeba z tego potrafić skorzystać U mnie też ten ostatni teleskop nie chciał współpracować - raz się chował, a raz nie - po lekkim nasmarowaniu olejem i przeczyszczeniu szmatką chowa się bez problemu |
_________________ C180 Esprit '94 LPG Stag 300
VIN WDB2020181A202255
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10192 |
|
|
|
|
darianbuhaha
darianbuhaha
Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 63 Skąd: Siedlce ;]
|
Wysłany: 2 Maj 2009, 18:44
|
|
|
moze przeoczylem ale zrobiles spoko esencje tego tematu |
_________________ wdb2021281f326056=c250TD - juz nie ma.
moze dla niektorych herezja, ale... BMW E39 520i ;] |
|
|
|
|
godaC
godaC
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 731 Skąd: 26-340
|
Wysłany: 3 Maj 2009, 16:06
|
|
|
po mnie też robią błędy
pierwszy element ten gruby, może być zbyt mocno skręcony wkrętem w plastiku |
_________________ C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 3 Maj 2009, 23:39
|
|
|
Lutus24 napisał/a: | jesli ktos czuje sie na sile to moze roskrecic przekladnie i sprawdzic stan paska. |
Nie ma potrzeby nic rozkręcać, poza odkręceniem nakrętki u nasady anteny na błotniku. Włączamy potem radio i antena wyjeżdża nam do samego końca razem z paskiem zębatym.
Przy wkładaniu z powrotem, dobrze jest rozprostować pasek, żeby łatwiej trafił w odpowiedni otwór wewnątrz rurki, już przy samej przekładni... wyłączamy radio i podajemy pasek do przekładni odwrotnie niż przy wyjmowaniu. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
art-34
C220 Elegant D 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 251 Skąd: LB
|
Wysłany: 6 Maj 2009, 22:24
|
|
|
Witam!
Nie jest to takie proste do wykonania samemu trzeba zatrudnić swoją samicę (lub samca) który będzie klikał w radyjko on/off a my wtedy spokojnie antenkę...
Pierwsze co zrobiłem to wymontowałem z auta, rozebrałem na części pierwsze, wyczyściłem, nasmarowałem, skręciłem i działa... teraz tylko raz w tygodniu bacik szmatką traktuję. |
_________________ Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... |
|
|
|
|
vip_wojtas84
Driver Poznań
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Maj 2009, 23:10
|
|
|
ja mialem ten sam problem wymontowalem cala antene i rozkrecilem caly ten mechanizm wyciaglem z niego teleskop z tasma i kąpalem teleskop w ropie i wd40 i recznie skladalem i rozkladalem. efekt: przed zabigiem roskladaly sie 2 elementy a po smiga jak nowka juz rok wiec polecam i na koniec przed zkreceniem wszystkiego do kupy przesmarowac solidnie te zebatki i caly padsek i nie zalowac smaru kto smaruje ten jedzie |
_________________ 123D, 190D a teraz W202 250D automat
Bez gwiazdy nie ma jazdy |
|
|
|
|
jupek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 73 Skąd: Strzelno
|
Wysłany: 7 Maj 2009, 11:36
|
|
|
chyba bede musial zrobic to samo z moja antena.. zawsze wysuwaly mi sie tylko dwa elementy a ostatnio wystaje tylko jeden.. Zauwazylem ze problem z tymi antenami dotyka coraz wiecej ludzi |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=v6DwUi5AysI
____________________________
____________________________
C 180 ESPRIT '95r benz + LPG
WDB2020181A287206 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 7 Maj 2009, 23:53
|
|
|
art-34 napisał/a: | Nie jest to takie proste do wykonania samemu trzeba zatrudnić swoją samicę (lub samca) który będzie klikał w radyjko on/off a my wtedy spokojnie antenkę... |
Bez przesady - odkręcasz nakrętkę i idziesz do radia, żeby je włączyć. Spokojnie zdążysz złapać za antenkę, zanim spadnie na ziemię
Przy wkładaniu to samo - przygotowujesz sobie pasek do włożenia, włączasz i wyłączasz radio sam i na spokojnie wkładasz pasek do otworu. Nie ma obawy, że silnik nie wciągnie całości, bo wyłącznik jest przeciążeniowo-czasowy. Bez bata kręci znacznie dłużej niż przy normalnym wysuwaniu czy chowaniu anteny, ale tez nie bez końca.
jupek napisał/a: | Zauwazylem ze problem z tymi antenami dotyka coraz wiecej ludzi | Brud, kurz i jeszcze raz syf... ot cała przyczyna... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
|