Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączanie Przewodów Od Świateł Dziennych LED
Autor Wiadomość
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 25 Maj 2016, 17:46   Podłączanie Przewodów Od Świateł Dziennych LED

Witam,

Pierwszy raz mam do czynienia ze światłami do jazdy dziennej, stąd ten temat na Forum.

Nabyłem taki zestaw jak ten na zdjęciu



Dokładny opis zestawu znajduje się tutaj http://moon-light.pl/inde...3&cid=21&pid=1.

Instrukcja o montażu mówi tak...



. Szukałem jak montuje się zestawy LED owszem jest podany przykład z osobnym modułem sterującym, ten zestaw ma wbudowany moduł sterujący.

Tak naprawdę nie bardzo wiem jak podłączyć ten zestaw. Z zamontowanie w zderzaku lamp nie ma problemu, tylko jak podłączyć

Cytat:
2. Podłącz biały kabel do pozytywnego bieguna przełączenia zapłonu.


To znaczy gdzie ma być podpięty?.

Cytat:
3. Podłącz żółty kabel do pozytywnego bieguna świateł pozycyjnych.


To znaczy gdzie ma być podpięty?.

W instrukcji pisze że czarny kabel podłącz ze świateł do karoserii pojazdu gdzie na graficznym przedstawieniu jest pokazane podłączenie do minusowej klemy.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 25 Maj 2016, 19:45   

asziatko, podłączenie jak w moim manualu (2strona w "zrób to sam").
Podałem tam przykładowe numery pubów.
2. Plus po zapłonie
3. Plus ze swialeł
Czarny masa
_________________
»składak
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 25 Maj 2016, 23:19   

ralf, czytałem Twój manual. Ale zauważyłem że w tych LEDach co ja mam są trzy kable ale po jednym czerwony, czarny i biały. Żółtego nie ma, hmm... .

To by było tak że czerwony plus z akumulatora, czarny masa a biały ze świateł?.

Nie bardzo wiem jak to opanować niby trzy kable a zawiła konstrukcja :) .

Kabel do żarówki jak podłączyć, na zawadzie wsunięcia w sówkę tylko czy jakoś inaczej?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 25 Maj 2016, 23:31   

asziatko napisał/a:

To by było tak że czerwony plus z akumulatora, czarny masa a biały ze świateł?.

Nie bardzo wiem jak to opanować niby trzy kable a zawiła konstrukcja :) .

Kabel do żarówki jak podłączyć, na zawadzie wsunięcia w sówkę tylko czy jakoś inaczej?.


Witam
Czerwony kabel musisz podłaczyć do plusa(czyli do konektora) w miejsce gdzie pojawia się napięcie 12V po przekręceniu kluczyka. Może to być stacyjka, zapalniczka.

Czarny kabel podpinasz do nadwozia.

Biały kabel podpinasz do + świateł postojowych. Poprostu przecinasz kabel plusowy postojówek i lutujesz łacznie z białym kablem. Izolujesz i masz światła do jazdy dziennej

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 26 Maj 2016, 08:58   

asziatko napisał/a:
Żółtego nie ma, hmm... .

Post wcześniej napisałeś, że jest :|
Masz inny zestaw, kabel może być nawet różowy. Ważne, żebyś rozumiał co z czym połączyć.
A pod tym względem zasada podłączenia jest ta sama. Wepnij się do skrzynki bezpieczników, będzie po Bożemu :wink:
_________________
»składak
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 26 Maj 2016, 10:13   

ralf, od światłach LED idą trzy kable:

- Czerwony,
- Czarny,
- Biały.

Zauważyłem to jak dopiero otwarłem pudełko, że co innego jest na Instrukcji, a co innego jest na światłach.

A dopytuje się z tej racji że nigdy tego nie robiłem, a nie chce coś źle zrobić i mieć problem.

ralf, a jak by to podłączył tak:

- Czerwony kabel do (+) akumulatora (czy musi być wpięty do zapalniczki?),
- Czarny kabel do (-) akumulatora (czy musi być on wpięty do masy np. do blachy?),

te obywa kable (czarny i czerwony) podłączył do zacisków akumulatora znajdujących się pod maską, a

- Biały kabel podłączyć do (+) świateł mijania

miało by to rację bytu?.

Jeszcze takie rozwiązanie jak szybko złączka żeby nie trzeba było przecinać kabla (+) i lutować od świateł mijania tylko od razu wpiąć była by taka opcja?.

ralf, a jak nazywa się fachowo taka końcówka jak ta na zdjęciu co wpina się w skrzynkę bezpieczników http://images49.fotosik.p...0b09f685f.jpg?.

Jak by się dało zrobić tak jak napisałem że czarny do (-) klemy, czerwony do (+) klemy to będę potrzebował jeszcze końcówek oczkowy do założenia w zaciskach plus jeszcze szybko złączka.

Zapytam jeszcze czy podłączając od razu przewody, a właściwie przewód (+) bez żadnego bezpiecznika to jest wskazane?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 26 Maj 2016, 11:24   

kubus838 napisał/a:
Czerwony kabel musisz podłaczyć do plusa(czyli do konektora) w miejsce gdzie pojawia się napięcie 12V po przekręceniu kluczyka. Może to być stacyjka, zapalniczka.

asziatko napisał/a:
- Czerwony kabel do (+) akumulatora (czy musi być wpięty do zapalniczki?)


Kolega wprowadza cie w błąd. Biały ma być po zapłonie a nie czerwony, jest jak byk w instrukcji.
Bezpiecznik 15 lub 16.
asziatko napisał/a:
- Czarny kabel do (-) akumulatora (czy musi być on wpięty do masy np. do blachy?),

Tak masa, pod maską pełno punktów "masy"
asziatko napisał/a:
- Biały kabel podłączyć do (+) świateł mijania

biały ma być po zapłonie jak instrukcja głosi.
Czyli np. bezpiecznik 22.

Tak wynika z fotografi którą pokazałeś, przy założeniu, że czerwony kabel to żółty z instrukcji.
Skontaktuj się lepiej ze sprzedawcą, niech wyjaśni co to za mecyja z tymi kolorami.
_________________
»składak
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 26 Maj 2016, 11:32   

Czyli tak jak ja napisałem nic z tego nie będzie. Że czerwony do plusa, czarny do minusa a biały do świateł mijania?.

Tak na chłopski rozum by wychodziło, biorąc jakieś tam nieścisłości z instrukcją.

ralf, czyli trzeba by było wpisać bezpośrednio pod skrzynkę bezpieczników kable...

- czerwony kabel pod bezpiecznik 15 lub 16,
- biały pod bezpiecznik 22

?. Tylko czy da się tam wpiąć pod spód pod bezpieczniki?. Czy trzeba coś dokupywać np. końcówkę bądź inną złączkę?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 26 Maj 2016, 11:39   

W instrukcji masz biały żółty i czarny a jak twierdzisz jest biały czerwony i czarny to można wnioskować, że czerwony zamiast zółtego.
ale lepiej skontaktuj się ze sprzedawcą, bo jak sam widzisz, jest zamieszanie.
Jeśli chodzi o wpinanie się do skrzynki
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=20854
Na pewno tak będzie prościej niż wpinać się w wiązkę, przepuszczać przewody do kabiny itp. :wink:
_________________
»składak
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 26 Maj 2016, 18:04   

Tak by było można wywnioskować że właśnie czerwony jest zamiast żółtego.

Biorąc taką wersje to czy podłączenie w taki sposób jak

- Czerwony kabel do (+) akumulatora
- Czarny kabel do (-) akumulatora
- Biały kabel do świateł pozycyjnych

wchodziło by w grę?. Czy kabel czerwony (+) musi być podpięty do czegoś innego, nie może być podpięty do + klemy akumulatora?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 900
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 26 Maj 2016, 21:36   

asziatko, kolego jak wepniesz czerwony (+) do akumulatora to swiatla beda Ci caly czas swiecic. musisz podpiac sie pod kabel w ktorym napiecie pojawia sie po przekreceniu kluczyka (zeby ledy zapalaly sie jak przekrecisz kluczyk), bialy do swiatel postojowych (zeby wylaczaly sie ledy jak wlaczysz swiatla zwykle) a czarny do masy zeby obwod byl zamkniety. tak mi sie wydaje "na chlopski rozum"
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 26 Maj 2016, 21:55   

A generalnie zasada działania takich świateł jest taka:

Kabel plusowy i minusowy podłączasz do źródla zasilania w samochodzie.
Trzeci kabal podłączasz do źródła zasilania włączanego dopiero przy włączeniu świateł postojowych. W momęcie kiedy włączasz zapłon zapalają się światła do jazdy dziennej i dalej możesz sobie jechać na światłach dziennych nie muisz właczac świateł mijania.

Kiedy włączysz światła mijania i zaczynasz od postojowych przez ten trzeci kabelek od dziennych popłynie prąd o napięciu 12V wprost do stycznika w światłach dziennych. Stycznik rozłączy zasilanie świateł dziennych i one się wylączą. Czyli kiedy rano odplasz samochód zapalają się światła dzienne kiedy chcesz włączyć światła mijania i przekręcasz włącznik automatycznie gasną światła do jazdy dziennej i zapalają się: postojówki a potem mijania. A dlaczego do postojowych - a dlatego, że przy nich nie ma żadnego zabezpieczenia. Jeżeli podłaczysz do plusa świateł mijanie to mozesz dostać na liczniku zgłoszenie o "awarii" któreś żarówki bo to działa na różnicy impedancji i poborze prądu, zreszta tak samo jak przy przepalonej żarówce od mijania.

Jeżeli kolory są inne niż w instrukcji możesz śmiało podłączać kabelko do akumultora i sobie próbować. W ten sposób świateł dziennych nie uszkodzisz. Z reguły kabelek czerwony jest plusem a czarny minusem ale bywa też odwrotnie - ale zamiana ich miejscami nie spowoduje żadnych uszkodzeń. Ten trzeci kabelek może być w różnych kolorach i podłaczenie go też nie spowoduje żadnych uszkodzeń bo jest to końcówka przekaźnika.

Świateł dziennych nie podpina się bezpośrednio do akumulatora bo bedą cały czas świecić nawet po wyłączeniu silnika - bo poprostu przekażnik świateł dziennych nie dostanie 12v i nie rozłączy obwodu. Zasilanie światła dziennego dokładnie kabel plusowy podpina się w miejsce gdzie pojawi sią 12V po przekręceniu kluczyka a czy to jest tablica beżpieczników, stacyjka, zapalniczka itd to już jest tylko decyzja właśiciela samochodu. Te światła mają tak mały pobór prądu, że nic się nie stanie

Jeżeli coś napisałem nie zrozumiale to napisz czego nie wiesz

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 26 Maj 2016, 22:49   

Dzięki wielkie kubus838 za szczegółowy opis. Wiem więcej jak wiedziałem - wiem że nie mogę czerwonego (+) wpiąć do (+) klemy akumulatora. Generalnie wiem teraz że...

- czarny kabel można wpiąć do (-) klemy akumulatora bądź do karoserii,
- czerwony kabel do źródła zasilania w samochodzie (tu mogę mieć problem bo nie wiem w co wpiąć, nie chcę ciągnąć kabla do kabiny podpinać się pod zapalniczkę czy światło w schowku. W coś by się przydało wpiąć co jest w komorze silnika. Co to może być?. Tu mam mały dylemat, coś łatwego do wpięcia żeby było :) .
- biały kabel to (+) plusowy postojówek.

A czy mogę podłączyć oba światła LED lewe i prawe do jednego światła postojówek?. Np. pociągnąć kabel biały od lewego LED (patrząc na silnik) w peszlu i wpiąć go razem z prawym LED do prawego światła postojowego?. Czy każdy LED musi być wpięty do osobnego światła postojowego?.

Od razu bym w peszlu pociągnął kabel czarny (-) i wpiął bym go z prawym czarnym (-) do (-) klemy w do zacisków akumulatora znajdujących się pod maską (zakończył bym zaciskiem oczkowym i bym przykręcił). Mogą być obydwa złączone razem i wpięte do (-) klemy?.

I tu drugą niepewność mam, jak wpiąć się do (+) światła postojowego?. Ciąć kabel i lutować czy na szybkozłączce?. A czy tam czasami nie ma w sówki na (+) i jak by kabel wsunął i zacisnął w sówką, mogło by być?.

Generalnie nie jest to trudne, pod blokiem może być nie co nie komfortowo szczególnie jak by trzeba by było lutować ale bez lutowania dało by radę.

Próbowałem czy świecą LED w domu, podłączając baterie 9V. I podłączałem kabel czarny (-) do (-) i czerwony (+) do (+) w baterii.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 26 Maj 2016, 23:44   

Ja się poddaję. Napisałem kilkukrotne co i jak podłączyć a tu dalej zamieszanie.
Masz na instrukcji biały + po zapłonie a dalej rozpisujesz, że do postojowych.
Dwa Podałem konkretne piny w skrzynce, no chyba to nie problem załatwić 2 końcówki przewodów żeby się wpiąć.

A tu jeszcze wątpliwości czy podpiąć się do lewego i prawego światła ...
Możesz się wpiąć za pomocą szybko złączek bezpośrednio do wiązki ale jakoś tego nie widzę po przeczytaniu Twoich postów. Masz zbyt wiele wątpliwości przy tak prostej operacji :|

Piszesz o klemie( -) od aku pod maską gdzie aku jest w bagażniku. I (-) z aku ma połączenie z nadwoziem w bagażniku.
Masz np 2 punkty masy pod zbiornikiem na płyn do spryskiwaczy a tu jakieś kombinacje z podłączeniem do klemy przy aku.
Ma być prosto a kombinujesz jak koń pod górkę.
Ogarnij się :P
_________________
»składak
Ostatnio zmieniony przez ralf 26 Maj 2016, 23:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 26 Maj 2016, 23:55   

asziatko napisał/a:

- czarny kabel można wpiąć do (-) klemy akumulatora bądź do karoserii,


Tak możesz tak zrobić tylko wtedy narobisz platanine kabli. Prościej będzie jak z obu świtateł dziennych te czarne kable (nazywane masą) podłaczysz bezpośrednio do blachy samochodu każdy z osobna. W okolicy każdego standardowego reflektora masz śruby masujace. Wtedy nie musisz kłaśc dodatwkowych kabli.

asziatko napisał/a:

- czerwony kabel do źródła zasilania w samochodzie (tu mogę mieć problem bo nie wiem w co wpiąć, nie chcę ciągnąć kabla do kabiny podpinać się pod zapalniczkę czy światło w schowku. W coś by się przydało wpiąć co jest w komorze silnika. Co to może być?. Tu mam mały dylemat, coś łatwego do wpięcia żeby było :) .


Czerwone kable możesz połaczyć w jeden ale musisz je przedłużyć niestety do skrzynki bezpieczników. I teraz w skrzynce biezpieczników musisz znaleźć bezpiecznik na którym pojawi się napięcie po przekeceniu kluczyka w pozycje gdzie wszystkie kontrolki na liczniku sie zapalą. Najprościej użyć do tego miernika albo testera kupionego w sklepie motoryzacyjnym za pare złotych. Jak to zrobić ano jeden biegun/kabelek od urządzenia podłączasz do blachy samochodu a drugim sprawdzasz dotykając bezpieczników. Robisz to raz na wyłączonym kluczyku a drugi raz na włączonym kluczyku. W ten sposób znajdziesz odpowiedni obwód. Możesz sie do tego kableka/obwodu podpiąć za pomoca lutowania lub tzw. szybkozłączki elektrycznej kupowanej w każdym sklepie motoryzacyjnym lub markecie za 2zł sztuka.

asziatko napisał/a:


- biały kabel to (+) plusowy postojówek.

A czy mogę podłączyć oba światła LED lewe i prawe do jednego światła postojówek?. Np. pociągnąć kabel biały od lewego LED (patrząc na silnik) w peszlu i wpiąć go razem z prawym LED do prawego światła postojowego?. Czy każdy LED musi być wpięty do osobnego światła postojowego?.


Możesz oba te białe kabelki z obu świateł ze soba połączyć i podpiąć pod jeden kabelek plusowy od postojówki. Czy zrobisz to na prawym czy lewym reflektorze mijania nie ma najmniejszego znaczenia - to tylko Twój wybór

asziatko napisał/a:

Od razu bym w peszlu pociągnął kabel czarny (-) i wpiął bym go z prawym czarnym (-) do (-) klemy w do zacisków akumulatora znajdujących się pod maską (zakończył bym zaciskiem oczkowym i bym przykręcił). Mogą być obydwa złączone razem i wpięte do (-) klemy?.


Tak jak pisałem wyżej masy nie ciągnij do akumulatora tylko podepmij do zacisków masowych przednich reflektorów mijania kazdy z osobna. Zysk: mniej kabli wpakujesz do samochodu i mniej się narobisz i masowanie będzie pewniejsze.

asziatko napisał/a:

I tu drugą niepewność mam, jak wpiąć się do (+) światła postojowego?. Ciąć kabel i lutować czy na szybkozłączce?. A czy tam czasami nie ma w sówki na (+) i jak by kabel wsunął i zacisnął w sówką, mogło by być?.


Najprościej to przeciąć kabel i zlutować wszystkie trzy razem. Drugie rozwiazanie to złożyć na szybkozłączke. W tej wtyczce jest wsówka elektryczna, ale miejsce jest na jeden balek. Jak dołożysz drugi od świateł dziennych to możesz tej wsówki już nie włożyć w plastikową wtyczke - brak miejsca.

asziatko napisał/a:

Generalnie nie jest to trudne, pod blokiem może być nie co nie komfortowo szczególnie jak by trzeba by było lutować ale bez lutowania dało by radę.


Tak pod blokiem można to śmiało zrobić z lutowaniem może byc problem ale są palniczki na gaz od zapalniczek lub poprostu szybkozłączki. Ale jest to do wykonania i nie trzeba mieć "doktoratu" aby to zrobić samodzielnie. Mysla, że nie będziesz miał żadnego problemu.

asziatko napisał/a:

Próbowałem czy świecą LED w domu, podłączając baterie 9V. I podłączałem kabel czarny (-) do (-) i czerwony (+) do (+) w baterii.


Niestety przy 9V działać nie powinny. Jeżeli podłączyłeś do baterii i diody sią zapaliły to te reflektory zwróć na gwarancji. Mają uszkodzony układ stabilizacji i jeżeli podłaczysz do 12V rezystory ograniczające ulegna przepaleniu i światła pójda do kosza.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,216 sekundy. Zapytań do SQL: 11