Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączanie Przewodów Od Świateł Dziennych LED
Autor Wiadomość
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 29 Maj 2016, 15:25   

asziatko napisał/a:
kubus838, odnośnie montażu LED'ów wcześniej wszystko wymierzyłem żeby było zgodnie z rozporządzeniem tak jak ma być. I po montażu LED'ów zmierzyłem raz jeszcze i wszystkie wymiary są w normie zgodnie z podanymi w rozporządzeniu i na instrukcji montażu..


Dlatego pisałem, że Ty nie masz się co martwić bo na oko widać, że odległości są zachowane.


asziatko napisał/a:

To jest różnica w poborze prądu 20W a 120W jest różnicy 100W, to jest dużo. A tym samym będzie lżej dla alternatora. To warte jest ulżyć mu pracy, ale czy właśnie czy zużycie paliwa też jest mniejsze, ponoć tak, ale jakie są realia w praktyce tego nie wiem..


Jak sam się zastanowiłeś patrząc poprzez przykład który Ci wskazałem oczywiście, że to zmniejsza spalanie - w tym przypadku nie aż tak duże ale znaczące. Alternator który ma wyprodukować dużą ilość prądu bardzo obciąża pracujący silnik. A silnik który musi "pokonać" alternator niestety będzie pobierał większą ilośc paliwa. Jak alternator obciąża silnik można się przekonać na stole probierczym do kontroli właśnie alternatorów.

asziatko napisał/a:

A czy można by było podpiąć kable (+) do bezpieczników 18 i 24?. Jako do prawego i lewego światła pozycyjnego?. Czy nic z tego nie będzie?..


Ale te światła można włączyć bez użycia kluczuka - mówimy tu o kablu zasilajacym. Więc śiwatła dzienne dopiero zasilane bedą kiedy właczysz światła pozycyjne i jednocześnie wyłączone. A tu chodzi o to żebyś nie włączał świateł pozycyjnych tylko jeździł na światłach dziennych. Czyli światła dzienne włączasz przekręcajac kluczyk do zapłony. Bo światła dzienne musza pracować bez obsługowo - nie montujesz żadnych włączników, przełączników itd. Dopiero kiedy robi się ciemno przełącznikiem na desce włączasz światła pozycyjne a dzienne automatycznie się wyłączają. Aha na światłach dziennych i postojowych włączonych jeździć nie można. Dopiero od któregoś roku jest to możliwe. Dokładnie jak ten przepis brzmi to Ci nie napisze bo nigdy się tym nie interesowałem a każdy chciał aby montować poprzez autumatyczne wyłączanie ledów.

asziatko napisał/a:

Lub do 20 bezpiecznika jako radio?. Tu by może by było po kluczyku włączenie prądu i wówczas by było dobrze, chodź przeraża mnie rozbiórka tej skrzyneczki z bezpiecznikami..


To jest dobre rozwiaznie. Tylko zwróć uwage jaką masz moc tego radia - znaczy ile watów masz głośniki. Co by Ci bezpiecznika co chwile nie paliło.

asziatko napisał/a:

Każdy ma swoje jakieś tam wizje, pojęcia czy swoje zamiary ale fakt montować antenę na dachu 2.5 m, i jeszcze wiercić otwór w dachu i uszkodzić to już nie porwał bym się na to, tym bardziej że MB wówczas traci na wyglądzie i jest z defektem.


Masz racje - ale są ludzie co lubią sobie strzelić we własne kolano z własnego pistoletu.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 29 Maj 2016, 15:59   

kubus838, taka miałem właśnie myśl żeby wpiąć się pod bezpieczniki świateł postojowych, ale nic z tego nie będzie, nie będzie miało racji bytu i musi być wpięty biały kanel od LED do kabla (+) świateł pozycyjnych.

Z tego co pamiętam do pozycyjne światła w MB mają taką żarówkę http://t.motocentrum.pl/0...jnego-bosch.jpg .

Do niej idzie jeden kabelek czy nie należy tylko założyć na owy kabel co jest do żarówki postojowej szybkozłączki (takie mam dwie http://www5.biall.com.pl/...00/601060.1.jpg ) i zacisnąć i już jest (+) z żarówki?.

Kabel od LED'ów należy od izolować przed włożeniem do szybkozłączki czy wkłada się z izolacją go do szybkozłączki?.

Tam nie będzie dwóch kabelków, a z tego co pamiętam to wtyka się żarówkę w gniazdo i jest jeden przewód i tym samym musi być (+) skoro świeci, a masa jest na wsuwce.

Radio mam dokładnie takie SONY CDX-GT35U (ma 4 X 45W), ale ile watów mają głośniki zupełnie nie wiem. Jest ich w sumie 8 (4 w drzwiach, 2 na tylnej półce, i 2 koło nawiewów).

To może do 21 bezpiecznika, antena automatyczna?. By można było wpiąć się do LED'ów. Ma znaczenie moc bezpiecznika czy nie?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 29 Maj 2016, 17:07   

asziatko napisał/a:
kubus838, taka miałem właśnie myśl żeby wpiąć się pod bezpieczniki świateł postojowych, ale nic z tego nie będzie, nie będzie miało racji bytu i musi być wpięty biały kanel od LED do kabla (+) świateł pozycyjnych.



Ale wtedy światła dzienne będa się wyłączały przy włączeniu pozycyjnych a nie postojowych. To teraz musisz przeszukać kodeks drogowy i prawo ruchu drogowego jak tam jest to napisane. Bo mnie się wydaje i tak mi to tłumaczono, że światła dzienne mogą pracować przy wyłączonych światłach postojowych, mijania i drogowych. I ja zawsze w ten sposób montowałem. Bo jeżeli są zamontowane inaczej to moga wyjść jakieś dziwne historie podczas przeglądu techicznego - ale jak mówie o takich historiach tylko słyszałem. Ja montowałem do kabla od postojówek i nikt sie nie skarżył.

asziatko napisał/a:

Z tego co pamiętam do pozycyjne światła w MB mają taką żarówkę http://t.motocentrum.pl/0...jnego-bosch.jpg .


Ale wskazałeś żarówke postojową tzw. bezcokołową - zdjęcie. A do pozycyujnych to jest żarówka H1.

asziatko napisał/a:

Do niej idzie jeden kabelek czy nie należy tylko założyć na owy kabel co jest do żarówki postojowej szybkozłączki (takie mam dwie}


Bo jedna jest od postojówek i ma około 5W. A druga to może być żarówka halogenowa od przeciwmgielnych, a trzecia może byc od długich. Uwaga jak je dotykałeś gołą ręką to przed zamontowanie w reflektorze umyj beńke szklaną benzyna ekstrakcyją lub denaturatem. Bo jeżeli przez przypaded dotknołeś żarówki halogenowej to ona sie spali. Kabel sterujący od Twoich ledów tzn biały montujesz tylko do tego jednego kabla od postojówek/mijania.


asziatko napisał/a:

Kabel od LED'ów należy od izolować przed włożeniem do szybkozłączki czy wkłada się z izolacją go do szybkozłączki?.


Kabla ucinasz i nie zdejmujesz izolacji. Szybkozłączka ma takie jakby małe nożyki które wcinaja się w izolacje i ja nacinają dochodząc do miedzi ale miedzi nie przcinają. Wkładasz w nią dwa kable i szybkozłączke zaciskasz dosyc mocno. I już dwa przewody są połączone.


asziatko napisał/a:

Tam nie będzie dwóch kabelków, a z tego co pamiętam to wtyka się żarówkę w gniazdo i jest jeden przewód i tym samym musi być (+) skoro świeci, a masa jest na wsuwce.


Bo to jest jakby taka mini instalaqcja wewnątrz reflektora. I masa może byc dociągnieta do gniazda żarówki taśmą miedzianą - wspólna masa dla wszystkich żarówek w refelktorze. A plus jest zrobiony kabelkami po to aby żarowki było łatwiej wymieniać.

asziatko napisał/a:

Radio mam dokładnie takie SONY CDX-GT35U (ma 4 X 45W), ale ile watów mają głośniki zupełnie nie wiem. Jest ich w sumie 8 (4 w drzwiach, 2 na tylnej półce, i 2 koło nawiewów).

To może do 21 bezpiecznika, antena automatyczna?. By można było wpiąć się do LED'ów. Ma znaczenie moc bezpiecznika czy nie?.


No to do radia bym nie podpinał - troche dużo radio pobiera prądu. Muisz wybrać obwód urządzenia w samochodzie takiego jak radio, antena, zapalniczka, które pobiera jak najmniejszą moc. A tak na marginesie radio i autumatyczna antena pracuja w tym samym obwodzie tylko przed anteną jest załozony dodatkowy bezpicznik aby podczas np burzy nie spaliła radia.


robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 29 Maj 2016, 17:58   

Ups, faktycznie źle zobrazowałem żarówkę.

Tak jak piszesz to jest H1. Z tym ze tam też idzie tylko jeden kabelek do wsuwki żarówki i to będzie plus zapewne.

To antena też odpada wraz radiem. Hm muszę szukać dalej czegoś pewniejszego.

Waśnie nie wiedziałem czy trzeba ściągać izolację czy nie do szybko złączki, teraz już wiem, dzięki :) .
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 29 Maj 2016, 18:16   

asziatko napisał/a:
Ups, faktycznie źle zobrazowałem żarówkę.

Tak jak piszesz to jest H1. Z tym ze tam też idzie tylko jeden kabelek do wsuwki żarówki i to będzie plus zapewne.

To antena też odpada wraz radiem. Hm muszę szukać dalej czegoś pewniejszego.

Waśnie nie wiedziałem czy trzeba ściągać izolację czy nie do szybko złączki, teraz już wiem, dzięki :) .


Bo to jest tak jak pisałem wyżej. W relektorze masa może być "pociągnięta" np taśmą miedziną i jest wspólna dla wszystkich żarówek. A plus idzie spod gniazda sterowania i jest osobny dla każdej żarówk.

Możesz spróbować spod bezpiecznika od świateł cofania. Ale możesz też spod stacyjki dla zasilania całej elektroniki licznika. A to jest bezpiecznik nr 4.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 1 Czerwiec 2016, 20:44   

Prawie opanowałem założenie LED'ów, prawie bo został mi do podłączenia kabel czerwony do plusa po kluczyku.

Zupełnie nie mogę odnaleźć gdzie go wpiąć. Masa jest podpięta, do święteł postojowych także wpiąłem. Wszystko ładnie ułożone w peszlach.

Tylko ten plus został.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 1 Czerwiec 2016, 21:03   

asziatko napisał/a:
Prawie opanowałem założenie LED'ów, prawie bo został mi do podłączenia kabel czerwony do plusa po kluczyku.


Jeżeli nie chce Ci się przeciskać przez grodź, to zwykła zaróweczka (np kierunek boczny) dwa kabelki, jeden do blachy a drugim szukasz po bezpiecznikach. W pare sekund znajdziesz i podłączysz.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 900
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 1 Czerwiec 2016, 21:46   

ralf napisał/a:

np. bezpiecznik 22.
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 1 Czerwiec 2016, 21:59   

Ale według rozpiski 22 to światła przeciwgielne. Czyli jak włączy przeciwmgielne to włączy też światła dzienne. Pomysł bardzo dobry.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 1 Czerwiec 2016, 23:26   

OK wszystko by było może i dobrze, tylko podejrzewam żeby się wpiąć pod 22 bezpiecznik trzeba demontować "opakowanie" z bezpiecznikami tak czy tak.

Przez ścianę grodziową nie chcę się "przepychać" wolał bym tego uniknąć i pozostać przy wpięciu w coś po kluczyku.

Obawiam się wpięcia pod bezpiecznik nie tyle samego wpięcia co rozkręcenia obudowy bezpieczników.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 2 Czerwiec 2016, 00:02   

To może na początek tak na krótko podepnij się do bezpiecznika nr 2. To jest zapalniczka. Więc w razie wpadki krzywdy nie zrobisz. Ale i tak w końcy będziesz musiał podpiąć się na "sztywno" do styku. Tylko zrób to przed jesienią póki jest ciepło i kable są elestyczne.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
MateM 
WDB2020181A183369


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 900
Skąd: Bytom - Miechowice
Wysłany: 2 Czerwiec 2016, 09:07   

asziatko, kolego zdjęcie skrzynki bezpieczników to nic strasznego, raptem kilka wkrętów i masz dostęp do wszystkich bezpieczników od spodu. Podepnij się chociażby pod bezp. nr 2 jak kolega kubus838 napisał.
_________________
W202 C180+LPG 94r Esprit
"nowy silnik" + 200 000km
WDB2020181A183369
http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=253779#253779
L3PH3 2.0dCi
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=26822
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 2 Czerwiec 2016, 09:35   

asziatko napisał/a:
OK wszystko by było może i dobrze, tylko podejrzewam żeby się wpiąć pod 22 bezpiecznik trzeba demontować "opakowanie" z bezpiecznikami tak czy tak.

Przez ścianę grodziową nie chcę się "przepychać" wolał bym tego uniknąć i pozostać przy wpięciu w coś po kluczyku.

Obawiam się wpięcia pod bezpiecznik nie tyle samego wpięcia co rozkręcenia obudowy bezpieczników.

Sprawdź u siebie na rozpisce co jest pod numerem 22, bo widzę, że może być coś innego niż roleta elektryczna (kolega wcześniej wspomniał coś o przeciwmgielnych, chociaż dla mnie dziwna sprawa bo miałem kilka rozpisek i zawsze była tam roleta). W każdym razie większość akcesoryjnego wyposażenia ma + po zapłonie. Jak zabrać się za skrzynkę podawałem link na 1 stronie.
Prosta robota, nie masz się czego obawiać
_________________
»składak
 
 
asziatko 
Nowiciusz


Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 1055
Skąd: Tarnów/Małopolska
Wysłany: 2 Czerwiec 2016, 10:26   

Według tej rozpiski co ja mam z Forum


Kliknij By Powiększyć

to wskazuje że są tam światła przeciwmgielne pod 22 bezpiecznikiem. Ale mogę to sprawdzić jak i mnie jest w rzeczywistości.

ralf, jest od Ciebie instrukcja demontażu skrzynki z bezpiecznikami, widziałem, czytałem.

Powiedz mi taką rzecz czy kabel (+) po kluczyku wpina się do (+) bezpiecznika czy do (+) ogólnego co idzie do bezpieczników?.
_________________
Szerokiej Drogi,
Artur


Były Mój Samochód: MB C180 W202 Classic 1994 + LPG
 
 
ralf 


Pomógł: 88 razy
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 2532
Skąd: Toruń
Wysłany: 2 Czerwiec 2016, 12:00   

Wepnij się w wolne miejsce tak jak pokazywałem w temacie. Jak wepniesz się w "szynę" + to nie będziesz miał zabezpieczenia w postaci bezpiecznika.
Nie masz swojej oryginalnej rozpiski? Na tej którą pokazałeś jest naniesione tłumaczenie i jak dla mnie coś średnio się to zgadza
_________________
»składak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,136 sekundy. Zapytań do SQL: 9