pompa paliwa się zawiesza |
Autor |
Wiadomość |
Podkopnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 195 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20 Styczeń 2017, 09:25 pompa paliwa się zawiesza
|
|
|
Witam Wczoraj jak się okazało moja pompa paliwa się zawiesza. Auto nie chciało odpalić.
DOpiero kolega mnie pociągnął i odpalił , w trakcie jazdy auto raz prawie zdechło ale znowu załapał i dojechałem do domu. Wcześniej stało się tak tylko raz. Wymieniłem wtedy filtr paliwa i pompkę podłączyłem na krótko żeby syf z niej wyleciał.
Chcę ją wymienić i teraz pytanie czy brać najtańsze co jest na rynku za 155 zł czy myśleć o czymś innym? W jednym sklepie gość polecił mi firmę QAP mowi że reklamacji na to nie mają koszt 200zł. A może lepsza byłaby regeneracja??? |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 20 Styczeń 2017, 12:44
|
|
|
Witam
Nie chce być złośliwy - ale w czym ta pompa.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Podkopnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 195 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 20 Styczeń 2017, 13:15
|
|
|
W202 2.2 benzyna. Musze dodac podpis |
_________________ poszukuje |
|
|
|
|
OzioramWAS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Kwi 2016 Posty: 224 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20 Styczeń 2017, 15:39
|
|
|
a wstepny filtr paliwa jest w twoim samochodzie? moze to przytyka sie... 7zl kosztuje:D |
_________________ S202 C220 D "ELEGANS " \'97 FL WDB2021821F637594 |
|
|
|
|
Podkopnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 195 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 14:32
|
|
|
Mała edycja. Wymieniłem pompe paliwa i problem dalej jest :/ Auto na benzynie podczas jazdy potrafi zdechnąć albo dziś w trakcie jak instalacja chciała się przełączyć na gaz to auto stanęło i z benzyny nie chciał odpalić. Odpaliłem go awaryjnie na gazie. Po 2 km zatrzymałem się by załatwic sprawę na mieście auto dalej na benzynie nie chciało zapalić. Wyciągnąłem i włożyłem przekaźnik ten zielony w bagażniku od pompy paliwa i auto odpaliło... Rozebrałem przekaźnik ale w środku wszystko wygląda jak nowe... Czy to może być wina mimo wszystko tego przekaźnika??? Gdzie szukać przyczyny? |
_________________ poszukuje |
Ostatnio zmieniony przez Podkopnik 24 Styczeń 2017, 15:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 15:02
|
|
|
Drobna rada dla wszystkich którzy jeżdżą na gazie - dla Ciebie też.
W takim przypadku trzeba najpierw wyłączyć instalacje gazową aby doprowadzić do prawidłowej pracy silnik na benzynie. A dopiero włączyć instalacje gazową i ewentualnie ją naprawić.
Jakbyś użył "szukajki" to na pewno byś zauważył problemy innych użytkowników silników benzynowych z instalacją gazową. A wiesz co macie wszyscy wspólnego - te same awarie. I nikt nie pomyślał, że przyczyną może być suma dodawania do instalacji samochodu innej instalacji paliwowej.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Podkopnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 195 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 15:30
|
|
|
Auto do wizyty u gazownika chodziło dobrze na benzynie nie wiem co zrobił ale przy mnie podpiął się pod komputer gazowy i coś nacisnął auto zgasło i już odpalić nie chciało na benzynie. Zdemontowałem wtedypompkę bo mówili że padła ale ona działała więc zamontowałem z powrotem i jeździłem. Dopiero po miesiącu zdarzyło się to samo wiec wymieniłem tą pompkę. Jak widać na marne.
W szukajce nie znalazłem identycznego tematu. Co sugerujesz ??? Wtryskiwacze???
Widzę, że jesteś przeciwnikiem LPG ale to odstawmy na bok każdy orze jak może a jak masz jakąś wiedzę na ten temat to będę wdzięczny za radę.
Ciekawe jest to, że stało się tak 3 raz z tym że na benzynie nie chciał odpalić.
Przekaźnik ma nr 0015429619. Ale nie mam pojecia jak go srawdzić czy jest dobry Kiepski jestem z elektryki a nie chce go spalić podłączając złe piny. |
_________________ poszukuje |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 16:13
|
|
|
Kolego Podkopnik
Jest wiele tematów dotyczących problemów z silnikami zasilanymi gazem i objawami takimi jak u Ciebie.
Co do lpg to jest mi to obojętne - są różne rodzaje zasilania i paliw, ale każdy ma swoje zalety i wady. Ale jeżeli występują problemu jak u Ciebie to w takim przypadku odłączam instalacje lpg.
Dlatego doradzam jak wyżej. Przecież tan gaz w jakiś sposób musi dotrzeć do komory spalania. Nie jest żadną tajemnicą, że w pewnym momencie trasa gazu "krzyżuje się" z trasą benzyny. Może właśnie w tym "skrzyżowaniu" pojawia się jakaś nieszczelność, czyli zasysane jest tzw. dzikie powietrze - nie twierdze, że to stało się w Twoim samochodzie. Ale twierdze, że to mogło się stać w Twoim samochodzie. Wyjmowałeś stycznik może trzeba było coś wtrysnąć w styki do których montujesz stycznik. Może poprostu wymień ten stycznik bo to, że on wygląda dobrze nie znaczy, że z cewka jest w porządku.
Trzeba najpierw sprawdzić czy paliwo jest prawidłowo podawane a później sprawdzić reszte. Począwszy od świec skończywszy na kabelkologi. Bardzo często jest tak, że kabelek/linka miedziana pęka a otulina plastikowa jest nie naruszona. Wizualnie kabel jest normalny ale nie przewodzi - oczywiście nie twierdze, że to stało się w Twoim samochodzie. Ale po raz drugi twierdze, że to mogło się stać w Twoim samochodzie. I dlatego stwierdzam, że takie rzeczy należy sprawdzać.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Podkopnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 195 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 16:38
|
|
|
Problem wg mnie jest po stronie elektrycznej. Tylko ciężko coś zdiagnozować jak ten problem występuje bardzo rzadko. Wyczytałem , że takie objawy jeden forumowicz miał kiedy był słaby styk w module zapłonowym.
Z tego co wiem znajduje się on pod zbiornikiem płynu do spryskiwaczy. Jak zjadę płyn do zera będę musiał to sprawdzić.
Świece były wymieniane w tym roku zresztą iskra jest bo to sprawdzałem kiedy auto nie chciało odpalić pierwszym razem. Odpaliło wtedy na chwilę i znowu zgasło.
Czy jeżeli przekręcę zapłon , załączy się pompka wyłączę go znowu na kilka sekund i załączę spowrotem to znowu powinno być ją słychać skoro przed chwilą dopompowała paliwo?
Jutro muszę zakupić też ten środek do styków. |
_________________ poszukuje |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 17:02
|
|
|
Wylej płyn ze zbiorniczka i sprawdź - bo to można zawału dostać jak tak pali. Tylko miej pod ręką wd40 i wszystkie styki popryskaj.
Jeżeli włączysz kluczyk pompka dopompuje paliwa i się wyłączy. Jeżeli wyłączysz i znowu kluczyk pompka nie powinna już pompować bo jest w przewodzie paliwo pod pewnym ciśnieniem. Jak troche poczekasz i włączysz kluczyk pompka znowu zacznie pompować. Tam jest zawór ciśnieniowy który ustala ciśnienie paliwa.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Podkopnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 195 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 17:37
|
|
|
WD 40 bedzie miał podobne właściwości jak ten specjalny preparat kontakt do styków?
W sumie chyba jutro się za to zabiorę. Z wylaniem płynu nie będzie problemu przez tą ogromną dziurę można jakiś pojemniczek włożyć i wyciągnąć prawie cały płyn. |
_________________ poszukuje |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 17:54
|
|
|
Ten kontakt wszyscy chwalą. Ale to jest płyn do mycia ścieżek na płytkach drukowanych obwodów elektronicznych. Niestety do styków samochodowych czyli takich co pracują w kurzu i brudzie to jednak jest lepszy wd40. Sam osobiście sprawdziłem na stykach swojego poprzedniego samochodu. Od tej pory przy samochodzie używam wd40. A kontaktem czyszcze płytki. Dlatego do czyszczenia styków w samochodzie polecam wd40
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
zajeliminick
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2017 Posty: 16 Skąd: tomaszów maz.
|
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 18:33
|
|
|
Na początek sprawdziłbym czy benzyna dochodzi do wtryskiwaczy. Na listwie z wtryskiwaczami masz czarny korek, a pod nim odpowietrznik. Jak go wciśniesz to paliwo powinno TRYSKAĆ do góry i wtedy wiesz, że pompa i wszystkie jej przekaźniki i inne pierdolniki są ok, potem można szukać dalej. |
_________________ czorny c230k 95' WDB2020241F327544 |
|
|
|
|
Podkopnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 195 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 21:02
|
|
|
Czy do tego korka można się łatwo (na ulicy ) dostać bez demontażu pokryw??? Nie przyglądałem się dokładniej. Zakładając, że wina leży po stronie słabego styku w module zapłonowym to wiąże się to jednocześnie z tym, że pompka nie będzie pompować paliwa?? Czy mimo tego powinna ona podawać paliwo? |
_________________ poszukuje |
|
|
|
|
zajeliminick
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sty 2017 Posty: 16 Skąd: tomaszów maz.
|
Wysłany: 24 Styczeń 2017, 21:34
|
|
|
U mnie w 2.3k jest jak na zdjęciu, w c180 jest podobnie i u Ciebie powinno być coś takiego. A czy pompa paliwa jest połączona z modułem zapłonowym to nie wiem.
|
_________________ czorny c230k 95' WDB2020241F327544 |
|
|
|
|
|