Grzanie się silnika |
Autor |
Wiadomość |
KBK
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 65 Skąd: ok. Płocka
|
Wysłany: 25 Marzec 2017, 18:23 Grzanie się silnika
|
|
|
W202 2.2 Cdi nie moge go odpowietrzyć, najpierw był niedogrzewany, założyłem używke termostat bo miałem. Wahania temp miałem, takie było ciśnienie, że wąż mi pękł. Dzisiaj wymieniłem wąż zalałem płynem i chodził 30 min aż nagrzał sie do 80 stopni na odkreconym ogrzewaniu. Było dobrze z nawiewów ciepło dmuchało, ale nadal przy dymamicznej jeździe skakała temp nagle do 120 stopni i znów zaczeło dmuchać zimno z nawiewów, ubywa płynu z zbiorniczka jak odkręce korek to znowu przybywa płynu. Ten korek od zbiorniczka daję dupy? Już 3 używke założyłem. Ogrzewanie postojowe ominięte. Juz nie wiem co może być, upg? |
|
|
|
|
Majster48
Dołączył: 01 Mar 2017 Posty: 50 Skąd: Janikowo
|
Wysłany: 25 Marzec 2017, 19:03
|
|
|
A zostaw ten korek od wyrównawczego otwarty. A z pompą wszystko OK? |
_________________ Mercedes W 202 2.5 Diesel
WDB2021251A036325 |
|
|
|
|
KBK
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 65 Skąd: ok. Płocka
|
Wysłany: 25 Marzec 2017, 19:19
|
|
|
Odpowietrzałem na otwartym, pompa nówka sztuka |
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25 Marzec 2017, 20:14
|
|
|
Wąż pękł Ci raczej ze starości niż od wahań temperatury.
Moim zdaniem powinieneś zacząć od sprawdzonego termostatu. Tą używkę gotowałeś? Ten termostat jest do Twojego auta? Czy po prostu pasuje? |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25 Marzec 2017, 20:17
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Może uszczelka pod głowicą poszła? W Mercedesach się raczej nie zdarza , że jest problem z odpowietrzeniem. |
Dla mnie na myśl przyszła pęknięta głowica, ale to nie wyjaśnia dlaczego po odkręceniu zbiorniczka wyrównawczego przybywa w nim płynu. |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
KBK
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 65 Skąd: ok. Płocka
|
Wysłany: 25 Marzec 2017, 21:02
|
|
|
Takie ciśnienie sie robi na wezach, są takie twarde.
Uzywke brałem pod opalarke, funkjomuje niby. Otwiera sie i zamyka |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 25 Marzec 2017, 21:26
|
|
|
W mercedesie odpowietrzanie to temat bardzo na wyrost... wystarczy przejechać się samochodem do uzyskania temperatury pracy, ewentualne braki płynu uzupełnić i tyle z odpowietrzania.
Obydwa termostaty masz sprawne? Pytam sie, bo nie wiem czy ten wodny układu paliwowego ma wpływ na temperaturę powyżej 60c , bo jak jest strzelony to samochód sie nie nagrzeje do 80c nawet przy nowym głównym - a jak to działa w drugą strone? raczej mało prawdopodobne.
Druga sprawa, że jak wymieniałeś termostat mam nadzieję, że nie wlałeś pod sam korek płynu chłodniczego U mnie w CDI'ku jak się mocniej zagrzeje w korku niż 80c to ubywa płyn, a jak temperatura to się podnosi - zauważyłem to podczas jeżdżenia na skraju płynu chłodniczego w zbiorniczku (jak czujnik) żeby obserwować czy coś wypija tego płynu - stałem w korku na autostradzie (temperatura 35c) i poszło do 90c a na desce kontrolka od płynu chłodniczego - po czym jak ruszyłem temperatura spadła to kontrolka zniknęła.
Kiedyś robiłem opla omegę to na ciepłym silniku był to normalny objaw - jeżeli robi Ci to na zimnym to upg mówi papa |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
Pyra
Latarkoholik
Pomógł: 25 razy Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 1106 Skąd: Gądki/Poznań
|
Wysłany: 25 Marzec 2017, 22:12
|
|
|
Witam
KBK napisał/a: | pompa nówka sztuka |
Już kilka razy się w życiu "przejechałem" na "nówka sztuka", więc podchodzę z rezerwą. Jeśli masz jeszcze ten stary termostat, zablokuj go w pozycji otwartej lub wywal tarczę zaworu, i wtedy sprawdź. Tym sposobem wyeliminujesz, albo termostat (temperatura będzie niska), albo pompę (temperatura nadal będzie rosła ponad normę).
Pozdrawiam |
_________________ W202, C200 CDI, 11.1998r - WDB2021941F817807
W203, C220 CDI, 07.2002r - WDB2032051F305697
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 25 Marzec 2017, 23:48
|
|
|
Dandiee napisał/a: | Obydwa termostaty masz sprawne? |
To są dwa?
Termostat zainstalowany na układzie powrotu paliwa nie ma większego wpływu na temperaturę silnika - to jest miejska legenda przekazywana z postu na post. A już tym bardziej nie ma wpływu na objawy przekazane przez KBK.
[ Dodano: 25 Marzec 2017, 22:50 ]
Niedzwiad napisał/a: | dlaczego po odkręceniu zbiorniczka wyrównawczego przybywa w nim płynu |
Tak się dzieje. Dlatego nie odkręcamy korka za gorącym silniku. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
KBK
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 65 Skąd: ok. Płocka
|
Wysłany: 25 Marzec 2017, 23:58
|
|
|
Dzisiaj zrobiłem ze 100 km i jak jade do 2k obrotów to wskazówka spada mi do 40stopni, a jak przycisne 130-140 to wskazówka rośnie do 80 no a dalej bałem sie tak cisnąć bo byłem daleko od domu jakby sie zagotował. Wiatrak od ilu stopni powinien sie załączać. Dodam że te objawy zaczeły sie nasilać przy wymianie albo pompy albo termostatu. Bo wymieniałem to razem. Tamten termostat znowu miał takie coś że miałem 60stopni normalnej pracy to chyba troche za mało |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25 Marzec 2017, 23:59
|
|
|
Daniel napisał/a: |
Termostat zainstalowany na układzie powrotu paliwa nie ma większego wpływu na temperaturę silnika - to jest miejska legenda przekazywana z postu na post. |
O którym mówisz? |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Marzec 2017, 00:06
|
|
|
Muciek napisał/a: | O którym mówisz? |
O tym "drugim". |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Marzec 2017, 00:07
|
|
|
Jeśli Ci chodzi o ten co znajduje się przy intercoolerze, to niestety zmuszony jestem wyprowadzić Cię z błędu ale ma wpływ na temperaturę, a na dowód może sobie poczytać wątek mojej C-Klasy |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 26 Marzec 2017, 00:15
|
|
|
Muciek napisał/a: | to niestety zmuszony jestem wyprowadzić Cię z błędu |
Nie musisz. Znam historie różnych samochodów. Ogólnie - moim zdaniem - temat mocno przereklamowany. Jednak biorąc pod uwagę, że sam element kosztuje niezbyt dużo a wymiana jest prosta - to niech sobie ludzie wymieniają.
Natomiast w jednej kwestii należy powiedzieć stanowczo - zabieranie się do wymiany "drugiego" termostatu PRZED wymianą głównego jest bez sensu. Najczęściej winą za kłopoty z temperaturą ponosi termostat silnika. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
|