Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukanie na kierownicy
Autor Wiadomość
union909 
Bartek

Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Wrzesień 2017, 22:56   Stukanie na kierownicy

Witam, od kiedy kupiłem auto, mam pewien problem, mianowicie w zakręcie na skręconych kołach gdy te wpadną w delikatna dziurę albo najadą na koleinę to na kierownicy odczuwam stuknięcie. końcówki mam nowe, tuleje na wahaczach dolnych też , koła są wyważone oraz ustawiona zbieżność . Myślę ze to wina albo tego amortyzatora który jest na drążku , albo kardana który łączy kolumnę z przekładnią albo samej przekładni bądź wahaczy górnych (nie wiem jak je zdiagnozować na diagnostyce nic nie wyszło) . Czy mieliście podobny problem u siebie? Model to w202 c200 98' benzyna+lpg
 
 
smolikpl 

Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: lubelskie
Wysłany: 22 Wrzesień 2017, 09:11   

Witaj,
Moje stuknięcia zakończyły się wymianą końcówek drążka kierowniczego po obu stronach. Ponadto sforzeń wahacza lewy dolny oraz tuleja wahacza lewego tylna. Wszystko w obrębie przedniego lewego koła. Doszło do tego wymienienie tarcz hamulcowych i klocków. Od teraz nic już nie stuka. A może to kolumna kierownicza. Można tam niwelować luz. Ale jak się już nie da to regeneracja. Pozdrawiam.
_________________
smol
 
 
union909 
Bartek

Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Wrzesień 2017, 16:27   

Końcówki nowe TRW , sworzeń nie ma luzów. A gdzie jest to niwelowanie luzów kolumny? Dzisiaj sprawdze ten amortyzator drgań drążka, i może uda się jeszcze zdiagnozować sworznie na górnych wahaczach
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 22 Wrzesień 2017, 18:06   

jeszcze luzy na łożyskach
 
 
union909 
Bartek

Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Wrzesień 2017, 20:28   

Iuzów na łożyskach nie ma. Jak samemu sprawdzić górne wahacze? Na diagnostyce na szarpakach nic nie wyszło. Amortyzator drgań na drążku dzisiaj sprawdziłem i jest kompletnie zniszczony, chodzi luźno bez żadnych oporów
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 23 Wrzesień 2017, 12:17   

Jedną ręką chwytasz za sworzeń a drugą szarpiesz kołem. Można też podważać jakąś łyżką czy będzie luz. Jak amor lata to do wymiany.
 
 
union909 
Bartek

Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Wrzesień 2017, 15:41   

dzięki za rade, sprawdziłem dzisiaj górne wahacze i luzów nie mają. amorki zdrowe ponad 80% na diagnostyce pokazały przednie , tylne około 75% ale pocą się i będę je na dniach wymieniał. Może to wina samego amortyzatora na drążku kierowniczym.
 
 
smolikpl 

Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: lubelskie
Wysłany: 24 Wrzesień 2017, 11:55   

Dokladnie nie wiem gdzie sie niweluje ten luz ponieważ usłyszałem to od mechanika. Wydaje mi sie ze Twoje problemy zdiagnozuje dobry mechanik. Życzę powodzenia.
_________________
smol
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 24 Wrzesień 2017, 16:41   

https://megawrzuta.pl/download/6453d55bdde0e0497291491beafd27a4.html
 
 
union909 
Bartek

Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24 Wrzesień 2017, 17:24   

Dzieki wielkie jutro biore się za robotę

[ Dodano: 24 Wrzesień 2017, 23:57 ]
nie do końca zrozumiałem co należy zrobić. mam na przekładni kierowniczej kręcić śrubą regulacyjną, ale teraz nie wiem, czy kiedy mam te stuki to mam za duży luz czy za mały, oraz z jaką siłą to dokręcić do jakiego momentu?
 
 
adamd

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Cze 2012
Posty: 443
Skąd: Brzesko
Wysłany: 25 Wrzesień 2017, 17:14   

Kręcisz w lewo 1/4 obrotu i luz się zmniejsza. Nigdy tego nie robiłem ale ktoś tu pisał na forum że jest lepiej. Tylko wtedy przekładnia się szybciej zużywa. Szczerze to u mnie też czasami stuknie jak przejeżdżam na skręconych kolach przez krawężnik. Ale tego nie ruszam bo nie jest tak tragicznie.
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 30 Wrzesień 2017, 11:22   

union909 napisał/a:
A gdzie jest to niwelowanie luzów kolumny?



Luzów w przekładni się nie kasuje.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
4mario 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 409
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Październik 2017, 03:42   

Daniel napisał/a:
union909 napisał/a:
A gdzie jest to niwelowanie luzów kolumny?



Luzów w przekładni się nie kasuje.


Czemu??
W maglownicy, nie zawsze można, ale w przekładni ( z tego co pamiętam) jest śruba regulacyjna ... a regulacje najlepiej zrobić na uniesionych ( obu) kołach delikatnie dokręcając ( po mnw 1/4 obrotu) i sprawdzając, czy luz nie przechodzi w opór. Jak będzie za mocno skręcona, nie będzie wracała kierownica po pokonaniu zakrętu i przekładnia zużyje się duuużo szybciej.
_________________
V8 Ma coś w sobie...
 
 
union909 
Bartek

Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Październik 2017, 10:10   

Luz na przekładni zrobiony , dalej w zakręcie na skręconych kołach występowały stuki , przyczyną był amortyzator drążka kierowniczego. Po jego wymianie wszystko wróciło do normy
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 13 Październik 2017, 14:12   

4mario napisał/a:
Czemu??



Bo tak w W202 jest. Kropka.


4mario napisał/a:
Jak będzie za mocno skręcona, nie będzie wracała kierownica po pokonaniu zakrętu i przekładnia zużyje się duuużo szybciej.



Zanim się zużyje, to wcześniej wylądujesz w rowie lub na drzewie :evil:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,117 sekundy. Zapytań do SQL: 9