Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
duże zużycie oleju-kompresor
Autor Wiadomość
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 21 Wrzesień 2007, 11:20   duże zużycie oleju-kompresor

Witajcie, postanowiłem założyć nowy temat, gdyż zmagam się z dużym zużyciem oleju (ok 1l/1000 km) już doszedłem do przyczyny. Jest nią dolna odma, tylko nie wiem jak się zabrać do tego, czy któryś z Was miał do czynienia z naprawą taką? Chodzi mi konkretnie o dojście, czy jest możliwe rozebranie od zewnątrz?
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
andrzej 

Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 80
Skąd: ok Katowic
Wysłany: 21 Wrzesień 2007, 19:23   

Moim zdaniem jak silnik wyrzuca olej odmą to oznacza ze ma przedmuchy kompresji.
A jak ma przedmuchy to świadczy o zuzyciu silnika . Podjedz sobie do mechanika niech Ci zbada sprężanie na poszczegulnych cylindrach. Ale to niezbyt ciekawy scenarjusz. No chyba ze odma jest zatkana i silnik nieoddycha :shock:
Pewnie Cie niepocieszylem .
_________________
W 202 C 1.8 1994 LPG
 
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 21 Wrzesień 2007, 20:17   

Podobna sytuacja jag w dziale. "Problem! slaba moc"
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
andrzej 

Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 80
Skąd: ok Katowic
Wysłany: 21 Wrzesień 2007, 22:18   

pavel napisał/a:
Podobna sytuacja jag w dziale. "Problem! slaba moc"


Dokładnie tak samo i to samo :(

aha zatkanie odmy raczej bym wykluczył bo spowodowało by to rozszczelnienie silnika (poszedł by jakiś simering) a niepisałeś żeby się silnik pocił (smolił) albo coś podobnego :wink:
_________________
W 202 C 1.8 1994 LPG
 
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 21 Wrzesień 2007, 22:45   

andrzej napisał/a:
pavel napisał/a:
Podobna sytuacja jag w dziale. "Problem! slaba moc"


Dokładnie tak samo i to samo :(

aha zatkanie odmy raczej bym wykluczył bo spowodowało by to rozszczelnienie silnika (poszedł by jakiś simering) a niepisałeś żeby się silnik pocił (smolił) albo coś podobnego :wink:



Zeby silnik sie pocil i smolil to nie jest zalezne och kompresji czyli wysokosci sprezania. to juz jak mi sie wydaje sprawa wentylacji w silniku albo zuzyte kapelusze w prowadnicach zaworow albo zatkane przewody wentylacyjen (watpie).
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
andrzej 

Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 80
Skąd: ok Katowic
Wysłany: 21 Wrzesień 2007, 23:14   

Ale jak zatkana jest odma to cisnienie gdzieś musi sie podziac i najczesciej wybija przedni badz tylny simering na wale korbowym 8) i to miałem na mysli
_________________
W 202 C 1.8 1994 LPG
 
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 21 Wrzesień 2007, 23:37   

Doskonale zrozumialem tego co napisalesz.
teraz tak mysle, skad sie tam wzielo cisnienie w komorze olejowej?
Podejrzenie jest nastepujace jak na moj rozum.
Jezeli ktorys cylinder ma slaba kompresje, czyli pierscienia tloka i cylinder zuzyty. Tlok idzie w g;re przy zamknietych obu zaworow i cisnienie przechodzi przez pierscienia na druga strone tloka do komory olejowej. tlok spada w dol i powoduje tam cisnienie. za kazdym razem to sie powieksza i wystrzeli zimmeringi na wale. Dobrze myslisz.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
andrzej 

Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 80
Skąd: ok Katowic
Wysłany: 21 Wrzesień 2007, 23:45   

pavel napisał/a:
Doskonale zrozumialem tego co napisalesz.
teraz tak mysle, skad sie tam wzielo cisnienie w komorze olejowej?
Podejrzenie jest nastepujace jak na moj rozum.
Jezeli ktorys cylinder ma slaba kompresje, czyli pierscienia tloka i cylinder zuzyty. Tlok idzie w g;re przy zamknietych obu zaworow i cisnienie przechodzi przez pierscienia na druga strone tloka do komory olejowej. tlok spada w dol i powoduje tam cisnienie. za kazdym razem to sie powieksza i wystrzeli zimmeringi na wale. Dobrze myslisz.


Sam bym tego lepiej nieopisał :) dokładnie to miałem na mysli
Pozdrawiam miłej nocki
_________________
W 202 C 1.8 1994 LPG
 
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 21 Wrzesień 2007, 23:49   

no wiesz!!!!!
przeciez 30 lat tu mieszkam i troche zapomnialem.
hehehe
dobrej nocki
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 22 Wrzesień 2007, 14:25   

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Chciałbym nadmienić to, że mocy nie stracił, ciśnienie w cylindrach jak najlepsze, przedmuchów nie ma, a olej pojawia się w kolektorze ssącym od wężyków, które idą od dolnej odmy przez zawór PCV. Sprawdzone wszystko, wiele wskazuje na dolną odmę, silnik oddycha jeszcze górą i gdyby miał przedmuchy, wyrzucałby tamtędy olej. Jeżeli dolna odma jest zapaździeżona to nie oddziela poprostu powietrza od oleju i siłą ssania wysysa olej stamtąd. To jest moja teoria. Dla świętego spokoju chciałbym jednak dostać się do tej odmy, tym bardziej, że ja tylko go kupiłem-wymieniłem olej na nowy, był sporo zużyty pomimo jak domniemam poprzedni właściciel musiał dolewać, stąd moje zdanie, że może być tam zawalone nagarem. Nie wiem czy lepiej bedzie dokopywać się do tego czy spróbować powiedzmy "cudowny środek" dolać do mycia silnika. Moje pytanie jednak zostaje-czy jest problemem dostać się do tej odmy, wiem że trzeba zacząć od kolektora ssącego.
Pozdrawiam i życzę miłego weekendu-Adam
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 22 Wrzesień 2007, 17:03   

Dobrze ze sprawdziles silnik i juz wiesz co to jest.
Co do "mycia" ukladu smarowania, przyznaje sie ze nie wiem o tym. Moze coss takiego jest u zle utrzymanych silnikow. Warto popytac sie a moze ktos z nas forumowiczow o tym wie i ta czynnosc wykonal.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
andrzej 

Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 80
Skąd: ok Katowic
Wysłany: 22 Wrzesień 2007, 19:32   

Wydaje mi sie ze 1 litr oleju na 100 km to troszke zadużo jak na odme.
Ale jak sprawdzaleś cisnienie i jest oki


A może uszczelniacze na zaworach sprawdzałeś??
_________________
W 202 C 1.8 1994 LPG
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 12:33   

Panowie, w sobotę do wieczora walczyłem, doszedłem do miejsca, które mnie nurtowało i moje przypuszczenia potwierdziły się. Miejsce zwane dolną odmą to jest tak jakby odstojnik przykręcony do korpusa silnika (z boku) z dużą ilością komór, które powodują że olej nie dostaje się do węża kolektora ssącego. Po odręceniu :shock: nie mogłem uwierzyć ile nagaru tam było, zatkany był otwór odpływu do miski olejowej, dlatego w tym całym ustrojstwie olej gdy podszedł do góry-wężykiem od kolektora ssącego wciągał całą nadwyżkę oleju i spalał go. Ciśnienia nie było w silniku i nic się nie stało (całe szczęście), bo jeszcze wężykiem miał ujście. Teraz zostaje czekać, niestety nie mam żadnej trasy by sprawdzić efekt, ale jak tylko sprawdzę to Was powiamomię :lol: . Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Pozdrawiam-Adam.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 12:37   

Super!!! ze odkrylesz przyczyne. przy okazji sprawdz zuzycie oleju, czy bedzie duza poprawa.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 24 Wrzesień 2007, 12:41   

Uszczelniacze Andrzeju są ok, może to stara przedpotopowa metoda na sprawdzenie, ale przy uszkodzonych uszczelniaczach, jest efekt "kopcenia" z rury po przegazowaniu rozgrzanego silnika, najlepiej widać na postoju, musi popracować na wolnych obrotach parę minut i "depnąć" na gaz, nawet najmniej puszczające uszczelniacze pokażą dym z rury. U mnie sprawdzałem jeszcze jadąc przed kolegą, który zwracał uwagę czy kopci moja gwiazdka-i nic nawet przy porządnym przyśpieszaniu.
Pozdrawiam wszystkich Mercmaniaków.

[ Dodano: 24 Wrzesień 2007, 12:41 ]
Pavel-nie omieszkam napisać o tym. :lol:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,183 sekundy. Zapytań do SQL: 9