Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Lipiec 2012, 20:20
Ogrzewanie - elektro zawory
Autor Wiadomość
Stuku 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 165
Skąd: NO/NOS
Wysłany: 11 Kwiecień 2012, 06:34   

jjankiello napisał/a:
Ze wszystkimi dyszami dla danej strony tak się dzieje?

To, że zaworki klikają, nie oznacza, że (nie)przepuszczają prawidłowo płyn... Podmień na próbę na inne sprawne...


Wystarczy rozebrać i sprawdzić jak sprawują się na sucho. Ps ważne jest żeby odłączyć pompę obiegową :mrgreen:
_________________
każdy właściciel BMW kupił je tylko dlatego, że nie potrafił przeliterować słowa Mercedes
 
 
artib4 
W202 250TD,1997

Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 26
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 24 Kwiecień 2012, 12:26   

w wersji z klima z srodkowych nawiewów moze leciec gorace
_________________
W202 250 TD 1997r.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 24 Kwiecień 2012, 13:41   

Stuku napisał/a:
Wystarczy rozebrać i sprawdzić jak sprawują się na sucho.

Nie wystarczy - z pewnymi silnikami i klimatronikiem sa wersje tych zaworków z czterema króćcami na węże... jest tam w środku gumowa membrana, która z pozoru zwykle wygląda ok, bo jest cała, ale przepuszcza gorący płyn przy zamkniętych zaworkach...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
mchali 
W202 2.5td 95'


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 125
Skąd: MC-P
Wysłany: 26 Kwiecień 2012, 15:19   

Miałem kiedyś problem z nadmuchem, już nie pamiętam czy leciało cały czas ciepłe czy cały czas zimne, orozbierałem sie ich chyba z kilkanaście razy, w końcu doszedłem do wniosku ze takie dwie małe gumeczki jak by spuchły więc trochę je spiłowałem okrągłym małym pilnikiem tylko w miejscu styku grzybków. Nie działają teraz precyzyjnie, ale za to ogólnie działają, w sensie, albo zimne, albo chłodne albo cieple albo gorące, takie trzy opcje :) nie wiem czy da się może kupić je w serwisie? Próbował ktoś ?
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 27 Kwiecień 2012, 07:28   

Za parę groszy znajdziesz na złomie lub szrot nawet od mercedesa 124 i 201 pasują. Założyłem od 124 i działa aż miło. Jest tylko minimalnie większy ale nie sprawia problemu bo mieści sie jak od 202 i pasuje wtyczka
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
raafe 

Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17 Maj 2012, 08:39   

Witam ponownie,

niestety mam bardzo utrudniony dostep do garazu, wiec na razie zbieram dane teoretyczne.

Zastanawia mnie pewien fakt. Moja fura jest powypadkowa i na pewno ma popękane kanały powietrza (część posklejałem). Czy to ma jakikolwiek wpływ na grzanie tylko z prawej strony? Mam na mysli sytuacje ze kiedy zawory ogrzewania sa zamkniete tzn kiedy w kabinie jest temperatura wyższa od nastawionej), to chyba w ogole zadne ciepło nie powinno byc przesylane do kabiny, dobrze mysle? Idąc dalej tym tropem oznaczało by to uszkodzone zaworki, tak?

Cały czas leci mi ciepłe z prawej, chłodne z lewej, bez wzgledu na temp w kabinie. Dopiero jak załacze klime to jako tako wszedzie chłodzi....
 
 
viper29 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 54
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 17 Maj 2012, 09:01   

nie jestem pewien ale jesli masz zwykłe pokrętła po prawej i po lewej ustawione na max zimne i ci grzeje to chyba masz padnięty ten zawór
nie wiem jak to wygląda przy wersji klimą czy jest jakieś sterowanie dodatkowe do tych zaworków
chyba zależy od klimy masz klima tronik czy manual

bo chyba przy bardziej rozbudowanej wersji to ustawiasz daną temp i ci do tej temp chłodzi lub grzeje żeby ją uzyskać
mogę się mylić
_________________
w202 1,8 LPG 1994r ELEGANCE
VIN:WDB2020181F068320

http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=17104
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 17 Maj 2012, 09:38   

u mnie jest tak, że mam wersję bez klimy i latem po ustawieniu na środkowy zakres, czyli to białe pole to leci zimne powietrze. Niekiedy tylko jest tak że puści wrzatek :mrgreen: A jak zimno na dworze to wtedy nawiewy grzeja aż w kabinie zrobi się ciepełko. Niekiedy też się tak zdarzy że leci wrzatek :? Ale to pewnie czujnik temperatury w kabinie wariuje.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
raafe 

Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Maj 2012, 13:00   

mam klimatronic wiec nie pobawie sie zadnymi pokrętłami...gdyby ktos wiedział jak to jest zrobione, czy zawory powinny całkowicie zablokowac cieple powietrze, to ułatwiłoby mi zlokalizowanie usterki....hmm
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Maj 2012, 16:07   

raafe napisał/a:
czy zawory powinny całkowicie zablokowac cieple powietrze, to ułatwiłoby mi zlokalizowanie usterki....hmm


Po nastawieniu temperatury niższej niż temperatura w kabinie zawory powinny całkowicie odciać dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy. Zatem w twoim wypadku uszkodzenie może być elektryczne (zawór sprawny - brak sterowania) lub mechaniczne (zawór zablokowany w pozycji otwartej).
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
raafe 

Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Maj 2012, 13:56   

ok, dzieki za pomoc, jak tylko znajde kawałek garażu, bede lokalizował usterke...obstawiam ze to sterowanie padło bo zaworki klikały jak podłaczyłem je do prostownika....sprawdzimy
 
 
phan 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 346
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Maj 2012, 22:36   

Wyczytałem tu że ze środkowej kartki leci ciepłe tylko w manualnej klimce a w auto zawsze zimne - tak jest ?

Do setna... mam manualną klimke, i gdy odpalam zimne auto klima śmiga, ale gdy się nagrzeje, zgaszę i ponownie odpalę to (nie zawsze, nie ma reguły) leci gorące powietrze z jednej strony, raz z prawej raz z lewej (nie ma reguły) i albo wyłączę dmuchawę i włączę za kilka minut i pomału będzie się chłodzić albo muszę zgasić auto i odpalić ponownie wtedy zaczyna lecieć pomału zimne z obu stron. Czy to będą te elektro zawory ? nie zacinała by się zawsze tylko jedna strona ?, czy coś ze sterowaniem ?
_________________
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)
 
 
AdamWro25 
*C250 TD*

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lip 2006
Posty: 65
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Lipiec 2012, 21:49   

Witam,

Mam ciągle problem z klimatronikiem mianowicie przy włączonej klimie na LO leci mi gorące powietrze z lewej i prawej kratki, do tej pory zrobiłem:

- przeczyściłem zaworki ogrzewania,
- sprawdziłem rezystancję cewek(mają około 16ohm),
- podłączyłem na krótko zaworki do akumulatora (działają)
- podłączyłem do kostki sterowania zaworków dwie żaróweczki, klima ustawiona w pozycji LO i tu dziwna sytuacja bo żarówki raz się zapalały, a raz gasły (czyli jakby napięcie sterujące zaworkami raz było a raz nie) a z kratki lewej i prawej leciało raz chłodniejsze powietrze (zarówki swieciły się) a raz b. gorące(zarówki gasły) i tak na zmianę, po wprowadzeniu klimatronika w tryb diagnostyczny(REST) w pozycji 03 (Temperatura nagrzewnicy lewej w °C ) temperatura rosła-leciało gorące powietrze, a gdy malała chłodniejsze i znów tak na zmianę jak w przypadku żarówek

Panowie może macie pomysł gdzie dalej szukać?? bo już nie mam siły a na zewnątrz leje się żar z nieba :(

p.s. przeszukuje od paru dni forum i nie znalazłem podobnych objawów, dzięki za jakieś naprowadzenie i pozdrawiam
_________________
C250TD 1996 WDB2021281F391503
 
 
raafe 

Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Sierpień 2012, 12:47   

A czy to normalne zachowanie, w przypadku klimatornica, ze jak mam wyłaczona opcje Auto (dioda nie świeci) to i tak mi sam dogrzewa kabine do zadanej temp na wyswietlaczu? Jełśi tak w po co jest ta opcja auto?
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Sierpień 2012, 10:03   

raafe napisał/a:
A czy to normalne zachowanie, w przypadku klimatornica, ze jak mam wyłaczona opcje Auto (dioda nie świeci) to i tak mi sam dogrzewa kabine do zadanej temp na wyswietlaczu?


Tak

raafe napisał/a:
Jełśi tak w po co jest ta opcja auto?


Automatycznie ustawia siłę i kierunek nawiewu. Natomiast automatyczna regulacja temperatury jest nawet w wersjach bez klimatronika.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,198 sekundy. Zapytań do SQL: 10