Wkład stacyjki |
Autor |
Wiadomość |
Pawelo
Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 55 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 28 Wrzesień 2007, 10:36 Wkład stacyjki
|
|
|
Witam przymierzam się do wymiany wkładu stacyjki (Foto) czy ktoś ma pomysł jak to zrobić , czytałem w innych postach że trzeba odkręcić osłone plastikową pod kierownicą ale co dalej ??
Będe to wymieniał pierwszy raz i nie chce czegoś sknocić
pozdro.
Stacyjka.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1011 raz(y) 22,74 KB |
|
_________________ Gwiazda i jazda
C 200 ELEGANCE 1994r. + LPG |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 28 Wrzesień 2007, 19:51
|
|
|
Wkładasz kluczyk, obracasz w pierwszą pozycję (radio) - wtedy możliwe jest obrócenie czarnej nakładki o kąt ok. 90 stopni w dowolną stronę. W tym momencie wkład z kluczykiem i nakładką możemy wyciągnąć z blokady. |
|
|
|
|
PiotrekM
Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 68 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Wrzesień 2007, 21:47
|
|
|
A tu masz wersję filmową:
http://pl.youtube.com/watch?v=sSSgf4ZZCfA
Ale coś mi się wydaje, że kolega nie chce wymienić sam wkład tylko cały mechanizm z wkładem |
_________________ W202 C180 '95 |
|
|
|
|
Pawelo
Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 55 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 09:29
|
|
|
no tak chodzi mi o cały mechanizm czyli to co na foto |
_________________ Gwiazda i jazda
C 200 ELEGANCE 1994r. + LPG |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:19
|
|
|
przekrecasz kluczyk w pozycję 1 naciskasz guzik, ktory widac na foto. odginasz deskę zeby sie stacyjka minęła z nią i wyjmujesz.
nie ma trudnosci. tylko ze zlokalizowaniem guzika. ale jak masz drugą stacyjke to sobie porównasz.
pozdro. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:31
|
|
|
waldek500 napisał/a: | odginasz deskę |
Skoro da się przekręcić kluczyk, to całą operację zaczyna się od wyjęcia wkładu. Wtedy nie trzeba nic "odginać" |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 30 Wrzesień 2007, 11:39
|
|
|
Gerri napisał/a: | Skoro da się przekręcić kluczyk, to całą operację zaczyna się od wyjęcia wkładu. Wtedy nie trzeba nic "odginać" |
ma racje. sorry nieprzemyslałem. bo ostatnio wyciagałem bez kluczyka to był koszmar. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
marcmerc
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 187 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 22 Październik 2007, 21:15
|
|
|
Panowie mam pytanie a w szczególności do waldek500, muszę wyjąć stacyjkę bez klucza tzn nie mogę przekręcić klucczyka w poz 1 podobno jakaś blokada się zawiesila czy coś takiego przyjechal dziś do mnie jakiś magik popatrzyl naopowiadal ile to roboty i umówil się ze mna na 18 po czym oczywiście się nie zjawil. Moje pytanie brzmi czy można wyjąć stacyjkę bez klucza i drugie pytanko czy trzeba odkręcać kierownicę aby tez zabieg przeprowadzić. Czekam na pilną odpowiedź bo nie mogę jeździć |
_________________ okazuje się że mercedes i BMW są w stanie stać na jednym podwórku
w202 c250 WDB2021251F056553
E39 523i, same automaty |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 22 Październik 2007, 21:31
|
|
|
Jeżeli zacięło się pierwszy raz, to zazwyczaj odpowiednio (i cierpliwie) manewrując kluczykiem można stacyjkę odblokować. Jeżeli jednak jest to niemożliwe, to pozostaje demontaż kolumny kierowniczej i praca w imadle. Kierownicę oczywiście wtedy trzeba zdjąć. A za jakimkolwiek "odginaniem" nie jestem. Na siłę mozna zrobić prawie wszystko... |
|
|
|
|
Kolber
kombi-nator
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 368 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 23 Październik 2007, 02:57
|
|
|
mi tydzień temu w czwartek zablokowała się stacyjka....
po chyba 15 min manewrowania kluczykiem udało mi się ją odblokować...
pojechałem do serwisu, w którym robią tylko MB... gość zaśpiewał 400-500 zł za naprawę....
kmpel dał mi jednak namiar do speca od otwierania i naprawy zamków...
w minute wyjął wkład stacyjki, poźniej go zregenerował + dorobił nowy grot do kluczyka, który idelanie spasował z nowym wkładem....
zapłaciłem w sumie 170 zł...
każdemu, komu się zaczyna blokować stacyjka polecam taki zabieg, pół biedy przy manualnej skrzyni... ale przy automacie, jak się stacyjka zablokuje to jest kaplica... nawet na lawetę się auto nie wciągnie bo jest na P |
_________________ VW PASSAT VARIANT '01 & AUDI 80 AVANT '95
|
|
|
|
|
marcmerc
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 187 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 23 Październik 2007, 10:16
|
|
|
stacyjka już zdemontowana ale za żadną cholerę nie mogę wyjąć kostki elektrycznej ze stacyjki z tego co wiem trzeba przekręcić kluczyk w odpowiednie położenie ale ja tego niestety nie mogę zrobić,(czy jest jakaś inna możliwość odłączenia tego ustrojstwa?) a co do automatu to jest możliwość wciągnięcia na lawetę wystarczy ze stacyjki odkręcić cięgno do skrzyni potem wcisnąć taki "drut" wewnątrz linki i biegi działają |
_________________ okazuje się że mercedes i BMW są w stanie stać na jednym podwórku
w202 c250 WDB2021251F056553
E39 523i, same automaty |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 23 Październik 2007, 11:05
|
|
|
marcmerc napisał/a: | za żadną cholerę nie mogę wyjąć kostki elektrycznej ze stacyjki |
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale ona chyba jest przykręcana wkretami, kluczyk w położeniu I |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
marcmerc
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 187 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 23 Październik 2007, 11:30
|
|
|
Jary napisał/a: | marcmerc napisał/a: | za żadną cholerę nie mogę wyjąć kostki elektrycznej ze stacyjki |
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale ona chyba jest przykręcana wkretami, kluczyk w położeniu I |
no właśnie ale ja niestety nie ogę przekręcić kluczyka w położenie I a niechciałbym ciąc kabli od kostki bo to już chyba ostateczność |
_________________ okazuje się że mercedes i BMW są w stanie stać na jednym podwórku
w202 c250 WDB2021251F056553
E39 523i, same automaty |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 23 Październik 2007, 12:39
|
|
|
marcmerc napisał/a: | no właśnie ale ja niestety nie ogę przekręcić kluczyka w położenie I |
Masz 3 wyjścia:- pobawić się samemu może się uda przekręcić,
- udać się do jakiegoś zamkarza,
- rozwiercić wkładkę
Powodzenia |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 23 Październik 2007, 20:15
|
|
|
Są jeszcze dwa wyjścia:
- w osi wkrętów wiercisz przez plastikową kapę wtyczki trzy otwory. Przez nie możesz dostać się do łbów wkrętów pomimo tego, że wtyczka jest założona.
-Bierzesz w łapę brzeszczot owinięty szmatą (lub kątówkę jeżeli w pobliżu jest prąd) i przecinasz wkręty w połowie długości (w miejscu gdzie kostka stacyjki schodzi się z blokadą) |
|
|
|
|
|