Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:35
kontrolka EPC- pompa wtryskowa
Autor Wiadomość
chudybelfer 
chudybelfer

Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Stargard
Wysłany: 30 Marzec 2011, 18:37   

Witam, ja jeszcze raz o EPC. Dzisiaj podczas jazdy auto straciło nagle ciąg i zapaliła się kontrolka EPC. W tej chwili autem dosyć płynnie daje się jeździć tylko na trójce przy prędkości 60km/h i ok.2800 obrotów. Na czwórce i piątce wcale nie ciągnie, na pierwszym i drugim biegu straszny muł. Kontrolka EPC wciąż się pali. Silnikiem na jałowym trochę telepie, spaliny aż gryzą (chociaż nie kopci). Pierwszy pod ręką mechanik z komputerem uważa, że na 99% pompa (Lucas). Auto ma przebieg 112 tys., pompa idealnie sucha. Bardzo proszę o jakieś sugestie zanim wybiorę się do fachowców od Lucasów i wyłożę kilka tysięcy. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
_________________
C220 Diesel (1997) już bez lucasa, WDB2021211A520758,
 
 
pabl0 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Kwiecień 2011, 13:29   

Jaki kod błedu pokazalo na komputerze?
 
 
chudybelfer 
chudybelfer

Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Kwiecień 2011, 20:46   

Witam ponownie. Majster elektryk tego mi nie powiedział, ale na 99% twierdzi, że padła elektronika pompy. Dzisiaj dla pewności połączyłem zasilanie paliwem z pominięciem filtra - bezpośrednio z podgrzewacza do pompy. Niestety bez zmian - na zimnym dobrze zapalił i równo pochodził przez ok. 1 minutę. Potem włączyło się EPC i zaczął nierówno chodzić. Z rury jak z autosana. Raczej nie jest to więc problem z powietrzem w układzie.
_________________
C220 Diesel (1997) już bez lucasa, WDB2021211A520758,
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 2 Kwiecień 2011, 00:29   

Podłączałeś pod SD/HHT czy pod jakiś wynalazek, co tylko OBD czyta :?:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
chudybelfer 
chudybelfer

Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Stargard
Wysłany: 2 Kwiecień 2011, 09:59   

Nie będę się wymądrzał, bo po prostu nie wiem. Auto padło kiedy żona była nim w pracy i tam na telefon (w innej miejscowości) załatwiłem "dobrego" elektryka. Jestem umówiony na środę w serwisie w Gryfinie - mają tam autoryzację na pompy Lucasa. Za diagnostykę wołają 200zł. Potem w zależności od problemu 1500zł (jakiś problem we wnętrzu pompy) do 4000zł (elektronika dla pompy z krótkim kablem). Naprawa do 1 tygodnia. Na razie w pobliżu nie namierzyłem fachowca, który potrafi zdiagnozować problem z Lucasem. Dajcie jakieś sugestie, co mógłbym jeszcze zrobić.
_________________
C220 Diesel (1997) już bez lucasa, WDB2021211A520758,
 
 
jazoneczek 
W202-1996-2.2D Kombi


Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: Ozorków
  Wysłany: 2 Kwiecień 2011, 13:36   

LUCAS ----- BOSCH zmiana
Jeżeli faktycznie padła elektronika to koszta pewnie od 2500 ... miałem ten sam problem auto jechało ... kontrolki się zapaliły podczas jazy i koniec .... auto uruchomiłem dopiero po wymianie pompy ... padła elektronika ... przemyśl zmianę na Boscha chyba najtańsze wyjście z sytuacji chyba , że kupisz nową pompę za 1900 pln - jak to ktoś pisał na forum ...
ALE DIAGNOZA PROBLEMU OCZYWIŚCIE JAK NAJBARDZIEJ, MOŻE TO JAKAŚ PIERDOŁA ... TAK BYWA NIERAZ....
_________________
Mercedes C-klasa W202 2.2D rok.1996 Kombi-Esprit
 
 
zbiju

Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 26
Skąd: szczecin
Wysłany: 4 Kwiecień 2011, 19:57   

witam
mam nastepujacy problem:
wracalem dzis z pracy i nagle wylaczyl sie silnik i wyskoczyla kontrolka EPC.
gdy probowalem odpalic to owszem samochod odpalil ale po kilku sekundach znow gasl. po kilku godzinach :) odlaczylem jeden przewod dzieki czemu kontrolka zgasla i samochod jezdzi ale nie mam turbo. i teraz moje pytanie co to jest??

jest to po dwoch stronach chlodncy. jedno to chyba pompa recyrkulacji spalin a drugie to wlasnie odlaczylem. czy to jakas pompa do turbo??
czy musze to wymienic czy juz turbo??
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 4 Kwiecień 2011, 20:18   

zbiju napisał/a:
czy musze to wymienic czy juz turbo??

Zacznij od tego albo zamień z tym po przeciwnej stronie. Jeśli usterka się nie przeniesie - szukaj w systemie podciśnienia, jeśli tak - masz winowajcę...
To jest aktuator (włącznik, zawór) podciśnienia do "włączania" turbiny...

WARTO także odczytać błędy na Star Diagnosis - skoro świeciła kontrolka, na pewno coś będzie zapisane... na SD można też sprawdzić live działanie samego zaworu...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
zbiju

Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 26
Skąd: szczecin
Wysłany: 4 Kwiecień 2011, 20:20   

jak pare dni pojezdze bez tego to krzywdy samochodowi nie zrobie??
z 2 tygodnie temu moj mechanior zalozyl mi filtr, moze jakos za malo powietrza przez ten filtr dostaje??

Star Diagnosis to podlaczenie do kompa??
 
 
chudybelfer 
chudybelfer

Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Stargard
Wysłany: 10 Kwiecień 2011, 11:45   

Witam ponownie. Kilka dni temu wspomniałem o awarii pompy w mojej celinie. Od tamtej pory przejrzałem forum wzdłuż i wszerz (również inne fora). Z przykrością stwierdzam, że w temacie pomp lucasa panuje totalny chaos. Jedni twierdzą, że naprawa tej pompy to jedynie uszczelki (bo nie ma tam żadnej skomplikowanej elektroniki), inni wskazują na obecność trzech skomplikowanych podzespołów elektronicznych wymagających specjalistycznego programowania. Trzecia grupa fachowców potwierdza obecność tej elektroniki, jednak wskazuje, iż są to jedynie wymienne i tanie (nieskomplikowane) elementy. Nie liczę na liczne "kompetentne" odpowiedzi. Proszę o krótką informację od fachowca. Czy serwis który robi moje auto i twierdzi, że wymontowaną pompę wysyła do Warszawy w celu zainstalowania skomplikowanego programowalnego sensora zwyczajnie mnie oszukuje. Czy ktoś kompetentny może potwierdzić informację o konieczności specjalistycznego programowania tego czujnika/sensora? Trochę się rozpisałem, ale wynika to z następującego spostrzeżenia: -Im dłużej czytam posty na tym forum , tym mniej wiem o problemach z pompami Lucasa. Odnoszę wrażenie, że wielu osobom na forum zależy na tym chaosie. Pozdrawiam.
_________________
C220 Diesel (1997) już bez lucasa, WDB2021211A520758,
 
 
godaC 
godaC


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 731
Skąd: 26-340
Wysłany: 10 Kwiecień 2011, 21:11   

Jest taki ktoś na forum NOC poszukaj kontaktu z nim , może on się wypowie .
_________________
C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 11 Kwiecień 2011, 17:49   

chudybelfer napisał/a:
Jedni twierdzą, że naprawa tej pompy to jedynie uszczelki (bo nie ma tam żadnej skomplikowanej elektroniki)
W większości przypadków to wystarcza...
Elektronika to sterownik + nastawnik pompy, który jest precyzyjnym elementem elektromechanicznym.
chudybelfer napisał/a:
inni wskazują na obecność trzech skomplikowanych podzespołów elektronicznych wymagających specjalistycznego programowania.
Dla mnie to bzdura... drogie są jedynie czujniki występujące wewnątrz pompy, których uszkodzenie związane jest zwykle z wyciekiem wewnętrznym (pierwsze powoduje drugie) - to jest przypadek, kiedy uszczelnienie nie wystarcza i naprawa jest droższa o cenę czujnika.
chudybelfer napisał/a:
Czy serwis który robi moje auto i twierdzi, że wymontowaną pompę wysyła do Warszawy w celu zainstalowania skomplikowanego programowalnego sensora zwyczajnie mnie oszukuje.
Wg wiedzy, jaką posiadam nt. Lucasów - jest to bardzo prawdopodobne... zawsze możesz zażądać udokumentowania naprawy przez podwykonawcę albo sam się z nim skontaktować... jeśli Twój serwis jest uczciwy, to raczej powinni Ci podać namiary na firmę, której podsyłają sprzęt do naprawy...

Mnie nie zależy na chaosie nt. Lucasów, nie zajmuję się ich naprawą, choć gdybym mial czas i warunki, pewnie bym się za to wziął... :P
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
pabl0 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 12:30   

JA sie podlacze pod pytanie,
mianowicie czy jest mozliwosc aby samochod znacznie zwiekszyl spalanie przez uszkodzenie pompy wtryskowej ? Po tym jak zaczela mi sie pojawiac kontrolka EPC moje autko pali 12-13 litrow ropy (motor 2,2 D, 96 rok). Z tego co komputer mi pokazal to jest to blad p1227 - blad polozenie czujnika iglicy. Czy ktos sie orientuje jaki moze byc koszt naprawy tego ?
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 12 Kwiecień 2011, 22:05   

pabl0 napisał/a:
mianowicie czy jest mozliwosc aby samochod znacznie zwiekszyl spalanie przez uszkodzenie pompy wtryskowej ?

Jak najbardziej. Przecież w pompie ustalana jest dawka paliwa wtryskiwana do komory spalania...
Kosztów nie podam, bo nie naprawiam...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
KamilRDK 
KamilRDK

Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 51
Skąd: Tuszyn
Wysłany: 22 Kwiecień 2011, 12:01   

Witam,
Posiadam S202 z listopada 97 silnik 220D, żadne CDI.
Jakiś czas temu zauważyłem, że mam wyciek przy pompie Lucasa, poza tym nie widzę, żadnych innych niepokojących objawów (spalanie 7-8, silnik odpala bez problemu).
W związku z tym mam pytanie czy sam wyciek stanowi problem czy prze to mogę mieć poważniejsze problemy z lucasem oraz czy samo uszczelnienie zapobiegnie lawinie finansowej? Pozdrawiam :mb:
_________________
"Strzeż się kobiet, które najpierw chwalą się swoją cnotą, a dopiero potem zapasami na zimę."
WDB2021821F676169 w tym zamiast Lucasa pompa Bosch
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,178 sekundy. Zapytań do SQL: 6