Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:35 |
kontrolka EPC- pompa wtryskowa |
Autor |
Wiadomość |
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 1 Grudzień 2007, 00:00
|
|
|
Z boku pompy na wysokości rozdzielacza (wirnika), łatwo znależć |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
mecik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 61 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 1 Grudzień 2007, 00:09
|
|
|
Dzieki,jak wedlug ciebie-na starawym programie diagnostycznym pokazało bład iglicy,zaworu iglicy(zalezy jak to tlumaczyc),takie cos jest w starych silnikach,czy stawialbys na ten czujnik rozdzielacza wlasnie ze to to?czy sam czyjnik jest wymienny?
[ Dodano: 7 Grudzień 2007, 14:20 ]
No więc jestem po poważnej diagnozie na programie do tych zas..nych lukasów,wyszlo ze w pompie jest uszkodzony zawor od dawki paliwa,co wy na to?gosc zaspiewal mi koszt naprawy pompy od 3 do 5 tys.złotych,mysle ze to mocne przegięcie z ta kwota.proszę o porade |
|
|
|
|
sosobass
Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 10 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 8 Styczeń 2008, 11:02
|
|
|
cd... miecia zdjagnozowałem u mechanika i wykasował błędy EPC ale kontrolka świeciła się dalej przy odpalaniu, powiedział, że to może być awaria stacyjki - że wyrobiona itp...
pojeździłem niedługo.... teraz rano miał problem z odpaleniem, a jak już zapalił świeciła się kontrolka EPC jaksię rozgrzał zgasiłem i jak zawsze kontrolka zgasła, ale zaczęła się zapalać podczas jazdy i jak się zapalała, silnik zaczynałwariować niskie obroty strasznie nierówne i strzsznie dymił, aż w końcu zgasł i nieodpalił..R.I.P....odstawiłem do elektro-mechanika i po podłączeniu do kompa wyskoczył mu jakiś nieznany błąd który niejest typowym dla wadliwej pompy, dzis mam mieć diagnozę zupełną, czyli będzie grzebał w pompie i do okoła niej, co się będzie daiąło dalej napisze wkrótce, ale jest szansa że nietrezba będzie wymieniać pompy..mam nadzieję |
_________________ Mercedes C220D '98 automat, kość słoniowa/budyń/majonez - jak kto woli
vin WBD2021821F722299 |
|
|
|
|
AutoElegance.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 87 Skąd: Radom
|
Wysłany: 14 Styczeń 2008, 02:09
|
|
|
sosobass, czy juz cos wiesz? |
_________________ AutoElegance... (prawie) wszystko czego potrzebuje Twój samochód.
www.autoelegance.pl |
|
|
|
|
sosobass
Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 10 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 14 Luty 2008, 10:31
|
|
|
naprawiłem już mojego mercedesa.
Po zdjagnozowaniu na kompie wyskoczyły 3 będy:
1. spalona świeca - wiem o tym bo zapala się kontrolka na desce rozdzielczej
2. błąd pompy
3. błąd złego kąta wtrysku
świecę wymieniłem - niewpływało to na błąd EPC,
elektro mechanik ustwił odpowiedni kąt wtrysku i od 3 dni niema żadnego problemy bład pompy po wykasowaniu już się nie pojawił więc na razie wszystko jest w porządku.
za podłączenie do kompa 80zł, za wyregulowanie kąta wtrysku - 80zł znaczy pompa jest okej! |
_________________ Mercedes C220D '98 automat, kość słoniowa/budyń/majonez - jak kto woli
vin WBD2021821F722299 |
|
|
|
|
booyaka
c220d
Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 4 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 14 Luty 2008, 21:30
|
|
|
Elo jeżeli jeszcze nie uporałeś sie z problemem gasnącego silnika to czytaj:
w/w objawy pasują do 2 usterek pierwsza nie jest groźna to zapowietrzanie( wymiana uszczelnień na układzie paliwowym) i po sprawie jeżeli zapowietrza się pompa to koszt ok 1700pln w profesjonalnym warsztacie, druga to sensor na pompie- jedne kosztują 1400 drugie 2500pln + naprawa pompy demont mont itd. wiem co pisze - i się tym nie chwalę pomagam. Żadnych zaworów ani sensorów nie dawaj sobie zmieniać bez wyjmowania pompy i kalibracji bo będzię jescze gorzej. zacznij od wymiany oringów na przewodach paliwowych. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 14 Luty 2008, 22:20
|
|
|
booyaka napisał/a: | jeżeli zapowietrza się pompa to koszt ok 1700pln w profesjonalnym warsztacie | ...natomiast samemu - max. 200PLN za kpl uszczelek.
Co do kosztów czujników pompy to prawda niestety |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 15 Luty 2008, 11:53
|
|
|
booyaka napisał/a: | ....zacznij od wymiany oringów na przewodach paliwowych. |
Bo powietrze jest podstawą większości sensacji z pompą Lucasa |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Rado818
Rado
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 31 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2008, 20:41
|
|
|
Witam. W moim C220 D VIN WDB2021821F647367 nieraz zapala się EPC i silnik nie ma mocy, jednak gdy podgrzeje świece zgaszę zapłon i od razu przekręce dodając gazu silnik pracyje bez zastrzeżeń i kontrolka się nie świeci. Zapalając tak samochód nie zapala się EPC. Co robić??? |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2008, 22:05
|
|
|
Rado818 napisał/a: | Co robić??? |
Poszukać usterki w układzie elektrycznym pompy |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 10 Sierpień 2008, 22:17
|
|
|
Witam wszystkich.
niedawno tez mialem problem z odpalaniem mojej gwiazdy. tak jak piszecie odpalała na chwile, zapalała sie kontrolka od pompy i gasła. znalazlem dobrego pompiarza. podłaczył komputer, nie znalazła zadnego bledu.
diagnoza: zapowietrzanie sie układu paliwowego.
nie mial czasu zeby szukac mi nieszczelności wiec pojechalem do innego warsztatu a tam pan mechanik stwierdzil uszkodzenie elektrozaworu który bagatel kosztuje 2500 zł.
zadzwonilem znowu do pompiarza i kazal mi go jak najszybciej zabrac od tego naciagacza i przyprwadzic.
okazało sie ze koncówki węzy były juz mocno zuzyte, zasysały powietrze, a pozatym peknięta była podstawa filtra paliwa. wymienił dodatkowo oringi przy filtrze paliwa.
od tamtej pory pracuje bez problemu.
zrobilem juz jakies 10 000 km.
a za usługę zapłaciłem 270 zł.
może się wam ta wiedza przyda.
mam oczywiście pompe lukas, silnik 2,2 D |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 10 Sierpień 2008, 22:39
|
|
|
dominikmalkowsk napisał/a: | a za usługę zapłaciłem 270 zł. |
Też nie tanio, ale Twój post jest dowodem na to jak "pompiarze" żerują na niewiedzy właścicieli z pompą Lucasa . |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Rado818
Rado
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 31 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 12 Sierpień 2008, 16:44
|
|
|
Witam, czytałem Twój post, czy może miałeś takie oznaki jak opisywałem w swoich postach..
... W moim C220 D VIN WDB2021821F647367 nieraz zapala się EPC i silnik nie ma mocy, jednak gdy podgrzeje świece zgaszę zapłon i od razu przekręcę dodając gazu silnik pracuje bez zastrzeżeń i kontrolka się nie świeci. Zapalając tak samochód nie zapala się EPC. Co robić??? |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 12 Sierpień 2008, 22:28
|
|
|
juz gdzies czytalem o podobnym problemie wiec opcja szukaj idzie z pomoca.
Przepraszam ze nei odpowiem co i jak ale mialem w sobote Swoj wlasny slub i do tej pory myla mi sie literki na klawiturze |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
jones86
Dołączył: 15 Wrz 2008 Posty: 5 Skąd: czarnkow
|
Wysłany: 15 Wrzesień 2008, 18:58
|
|
|
Wita Ja aktualnie posiadam Mercedesa C220 z 97 r i posiadam pompe Lucasa i mam problem z pompa.....
Jak silnik stoi dłuszy czas to po jego właczeniu nie gasnie mi Kontrolka EPC a silnik ma problemy zeby wejsc na obroty...... dusi sie.... Po ponownym zapaleniu kontrolka gasńie i działa poprawnie.... Byłem na diagnozie komputerowej i wykazał mi ze jest uszkodzony czujnik pompy tzw czujnik położenia iglicy.... Ktoś moze wie Gdzie to naprawić i jaki koszt tego.... Pozdrawiam |
|
|
|
|
|