Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:35 |
kontrolka EPC- pompa wtryskowa |
Autor |
Wiadomość |
K@MIL
C 220 Diesel---93r.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2011 Posty: 179 Skąd: EKU
|
Wysłany: 9 Październik 2011, 21:47
|
|
|
podepnij pod komputer i zobacz czy ten czujnik jest spawny, jak nie to wymień i wtedy sie można zastanawiać |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Październik 2011, 21:18
|
|
|
Wracam do mojego przypadku zaświecania się kontrolki EPC.
Winnym okazał się PRZEPŁYWOMIERZ.
Po wymianie spokój, ale gdyby nie pojawiające się przypadki nierównej pracy silnika po zapaleniu, to pewnie miałbym już wymienioną pompę wysokiego ciśnienia, bo taka była diagnoza. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 16 Grudzień 2011, 23:21
|
|
|
mam pytanie. Czy wie ktoś który kabel idzie do zaworu stop z puszki na prawym nadkolu ? Chodzi mi np o fotke bo chce podać na niego napięcie w celu sprawdzenia. |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 17 Grudzień 2011, 11:17
|
|
|
tomi382 napisał/a: | który kabel idzie do zaworu stop |
Zależnie jaki masz kabel, albo piny 2-3, albo 38-47, rezystancja powinna wynosić 1-2 ohma. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 17 Grudzień 2011, 22:49
|
|
|
Masz na myśli puszke bezpieczników ? |
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 18 Grudzień 2011, 11:24
|
|
|
Nie gniazdo sterownika i wtyczkę kabla pompy wtryskowej. Przy długim kablu, to prawe podszybie. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
tomi382
;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 643 Skąd: Ząbkowice Śląskie
|
Wysłany: 18 Grudzień 2011, 14:52
|
|
|
to ja mam krótki kabel bo wtyczkę mam przy samej pompie.
dodaje foto bo wyjmująć wtyczkę przy kompie pod nr 2 i 3 nie mam nic i zał foto
DSC00059.JPG
|
|
Plik ściągnięto 291 raz(y) 90,91 KB |
DSC00056.JPG po rozebraniu wtyczki |
|
Plik ściągnięto 290 raz(y) 89,94 KB |
DSC00053.JPG
|
|
Plik ściągnięto 260 raz(y) 55,81 KB |
|
_________________ C220 98r na boschu
WDB2021211A601521
ROZBITY |
|
|
|
|
KamilRDK
KamilRDK
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 51 Skąd: Tuszyn
|
Wysłany: 5 Kwiecień 2012, 22:08
|
|
|
Panowie pomocy.
niebieski dym, klekot, brak mocy, ubytki olej/ropy werdykt uszkodzony zawór regulacji kąta wtrysku, czyszczenie nie pomogło, regeneracja nie pomogła chociaż na stole probierczym podobno wykazało, że lucas(na tzw. krótki kablu czyli kostka pod lucasem) działa po włożeniu do S202 ciągle ten sam objaw. Mechanik prowadzący sprawę stwierdził, że należy szukać nowej i nic się nie da zrobić. Gdzie szukać nowej w okolicach Łodzi czy ktoś miał podobny problem wym samego zawór tez nie załatwiła sprawy. W czym szukać problemu. Czy faktycznie nic się ze stara nie da zrobić? Pompa wcześniej była sucha.
Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam Kamil
S202 IX.1997
__________ |
_________________ "Strzeż się kobiet, które najpierw chwalą się swoją cnotą, a dopiero potem zapasami na zimę."
WDB2021821F676169 w tym zamiast Lucasa pompa Bosch |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
KamilRDK
KamilRDK
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 51 Skąd: Tuszyn
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2012, 21:04
|
|
|
Jednak to Lucas. Mam jeszcze takie dwa pytania czy pompa Lucasa W 220D w 202 i 210 była taka sama, kody silników podobno się różnią w 202 jest 604.910 a w 210 604.??2 , jaki to ma wpływ na przełożenie pompy? Mam na myśli lucasa z krótkim kablem. Znacie może jakieś historie na tema przeróbek na pompy boscha jaki skutek niesie za sobą takie "druciarstwo"?
Z góry dzięki za odpowiedź |
_________________ "Strzeż się kobiet, które najpierw chwalą się swoją cnotą, a dopiero potem zapasami na zimę."
WDB2021821F676169 w tym zamiast Lucasa pompa Bosch |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2012, 21:45
|
|
|
KamilRDK napisał/a: | .....jaki skutek niesie za sobą takie "druciarstwo"? |
To "druciarstwo" niesie taki skutek, że zapominasz co to pompa wtryskowa, a pod maską jest tak samo - za wyjątkiem pompy |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
chudybelfer
chudybelfer
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 13 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 26 Maj 2012, 22:15 Znowu problemy z zasilaniem
|
|
|
Witam ponownie. Przed ponad rokiem miałem problemy z pompą. Opisywałem je pokrótce na tym forum. Dopowiem, że zdecydowałem się wówczas na naprawę Lucasa - wymianę czujnika położenia rotora. Ostatnio problemy powróciły. Zimne auto bez problemu zapala i pracuje przez pierwsze ok. 10 minut lub kilkanaście kilometrów. Potem zaczyna lekko poszarpywać i wystarczy zwolnić bądź zatrzymać się na światłach, aby pojawiło się falowanie obrotów (do 1000-1200 obr.) i zapalenie kontrolki EPC. Silnik niekiedy wówczas gaśnie. Da się go następnie łatwo uruchomić i dojechać do następnych świateł, gdzie sytuacja może się powtórzyć. Na szczęście po ok. 25-30 minutach jazdy auto przestaje wariować i od tej pory można nim jeździć jak nowym przez cały dzień - byleby zbytnio nie ostygł. Diagnozowałem go u dosyć konkretnego mechanika, który stwierdził uporczywie pojawiający się błąd czujnika dawkowania paliwa (wg majstra jest ten sam który był wymieniany). Czy ktoś miał podobne problemy? Jeszcze mam nadzieję, że problem leży gdzieś obok pompy (rzekomo jest to możliwe). Jeżeli to jednak Lukas, to nie mam zamiaru w niego dalej inwestować i zamierzam założyć rzędówkę.
Witam ponownie! Udałem się do serwisu Boscha (naprawiają Lukasy) i poprosiłem o podłączenie do komputera. Wyszły błędy 1224 i 1619. Sprawdzane było na KTS 650. Rzekomo programowanie jednego z czujników zanika i ponownie się pojawia. Miał ktoś podobny problem? |
_________________ C220 Diesel (1997) już bez lucasa, WDB2021211A520758, |
|
|
|
|
kamizelka
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 60 Skąd: internet
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2012, 14:05
|
|
|
Cześć,
Odświeżam, bo po przeczytaniu stwierdzam, że nikt takich objawów nie miał...
Mianowicie, kontrolka EPC zapaliła mi się po przejechaniu na rezerwie ok 40 km. Autem zaczęło bujać, dymiła, brak mocy. Dojechałem do stacji, zalałem vervą i wszystko było ok. Potem byłem na wymianie oleju i filtrów. Niedawno po tym niestety dopuściłem do sytuacji w której sporo przejechałem na rezerwie i problem się powtórzył. Pomogło także tankowanie. Od tamtej pory było ok, musiałem uważać, żeby za dużo na rezerwie nie przejechać. Jedyny objaw jaki mógł wskazywać, że coś się dzieje, był taki-po odpaleniu(na dotyk) obroty niebezpiecznie szybko spadały, aby w ostatniej chwili podskoczyć do normalnych-potem wszystko OK. Tak jakby miał zgasnąć, ale w ostatniej chwili coś go poderwało. Ewentualnie coś takiego pojawiało się w korkach-np podjeżdżam na połsprzęgle do samochodu przede mną i gdy zdejmowałem nogę z gazu obroty potrafiły na chwilę szybko spaść. Ale nie gasł...
Parę dni temu, po odpaleniu wywaliło EPC-objawy takie same jak przy małej ilości paliwa(w baku 1/4 więc nie ma tragedii). Nie da się jeździć. Oczywiście działa sposób na szybkie odpalenie bez czekania aż zagrzeją się świece, gdyż wtedy komputer nie robi testów i oszukujemy go w ten sposób. Byłem u mechanika-komputer wywalił 4 błędy. 3 skasowaliśmy, jeden nie dał się skasować. Mianowicie: czujnik położenia wałka rozrządu :O. Po przeczytaniu całego wątku nie spotkałem takiego błędu. Oczywiście sprawdziliśmy czujnik - po wstawieniu innego błąd dalej występował. Więc diagnoza padła na pompę. Podobno tam też jest ten czujnik-chociaż nie wydaję mi się, żeby tak się nazywał. Dodam jeszcze, że podczas diagnozowania i szukania co to może być - gdy na zapalonej kontrolce EPC przygazowaliśmy silnik w przewodach przy filtrze poleciało trochę powietrza. Gdy zwróciłem na to uwagę-mechanik powiedział, że tyle, to nie ma problemu... Polecili mi serdecznie, aby dzwonić do Lubartowa, ponieważ w Wawie nie ma specjalistów od pomp, tylko sami naciągacze, którzy i tak to wysyłają do Lubartowa. Mechanik zaufany, ale coś mi jednak tutaj nie pasuje... Pompa była regenerowana przez poprzedniego właściciela-jest sucha i wygląda świeżo.
Tankuję na NESTE, używam uszlachetniaczy do paliw STP. Co sądzicie o tych objawach, dzwonić do Lubartowa, czy może coś jeszcze posprawdzać?
Z góry dzięki za pomoc,
Pozdro
Ps.
dodam jeszcze, że kopci na biało.
Dzisiaj nią jechałem i po odpaleniu "na szybko" wszystko było ok, nie było objawów spadających obrotów. |
_________________ w202, 2.2D, 98 r,
WDB2021211A639840 |
|
|
|
|
wito74
Pomógł: 95 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 579 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 27 Czerwiec 2012, 21:39
|
|
|
Nigdzy nie miałem doczynienia z dislami ale może wymień filtr paliwa? |
_________________ MB C200 T 1998r benzyna+lpg
WDB2020801F739780
|
|
|
|
|
chudybelfer
chudybelfer
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 13 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2012, 08:14
|
|
|
Kamizelka wszystko wskazuje, że zaczęły się problemy z czujnikiem położenia rotora (dawki paliwa) w Lukasie. To jest ten droższy i wymagający programowania razem z pompą po jej wykręceniu. Robią to tylko serwisy naprawiające te pompy. Przerabiałem ten temat przed około rokiem. Pompa również była (i jest) całkiem sucha. po roku od naprawy problemy wróciły w podobnej formie (opisałem dwa posty wyżej). Może warto pomyśleć o rzędówce Boscha. Ja jeszcze się waham, ale kiedy pompa całkowicie padnie będę musiał podjąć decyzję. Powodzenia! |
_________________ C220 Diesel (1997) już bez lucasa, WDB2021211A520758, |
|
|
|
|
|