Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
8 Luty 2012, 17:59
Róznice miedzy silnikami cdi a td
Autor Wiadomość
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 9 Październik 2007, 11:39   Róznice miedzy silnikami cdi a td

Ojciec prosił mnie o znalezienie róznic miedzy silnikami cdi a td i nie znalazłem, moze szukajka nie podała na moje zapytania, tak czy inaczej prosił bym Was Szanowni Koledzy i Kolezanki o wyjasnienie róznic miedzy tymi silnikami (poza pojemnoscią oczywiscie)

dzieki z góry.

Axwell









Ok, znalazłem :)

td jest starszym systemem wtrysku w silnikach diesla
cdi jest ulepszonym o sysytem common rail co wyjasnia wiki ponizej.

Common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla.

W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub komorze spalania. Ten system wymaga korektora dawki paliwa (przy pompie sekcyjnej), gdyż dawka paliwa rośnie w funkcji obrotów (bez tego silnik charakteryzowałby się niestatecznością obrotów). Nowszym rozwiązaniem jest pompa rozdzielaczowa, nie wymagająca już korektora dawki. W systemie Common-rail pompa wytwarza cały czas ciśnienie, akumulator ciśnienia wyrównuje ciśnienie, zaś wtryskiwacze otwierane są elektronicznie. Właśnie rozwój elektroniki i precyzji obróbki wtryskiwaczy (mikrodawki paliwa) sprawił, że system common-rail mógł się zrealizować w praktyce. W systemie tym wtrysk odbywa się pod znacznie wyższym ciśnieniem (nawet o około 10 razy wyższym niż ma to miejsce w klasycznych układach wtryskowych).

Warto w tym miejscu powiedzieć, iż idea zasilania ze wspólnego zbiornika (nazywano to systemem akumulatorowym) była znana od dawna. Jednakże silnik wysokoprężny z klasycznym układem wtrysku (układ stricte mechaniczny) charakteryzował się niestatecznością obrotów - dawka paliwa rosła w nim w miarę wzrostu obrotów - co sprawiało, iż system ten sprawdzał się jedynie do silników stacjonarnych o stałych obrotach (np. do zasilania generatora prądotwórczego). Dopiero rozwój elektroniki umożliwił praktyczne wykorzystanie systemu akumulatorowego pod szyldem Common-rail.

Sterowanie elektroniczne oraz szybkie otwieranie i zamykanie wtryskiwacza (znikomy czas zwłoki) pozwala na podział dawki paliwa na 3 etapy: dawka pilotująca, dawka właściwa oraz dawka dopalająca. W kolejnych generacjach silnika Common rail jak np. MultiJet Fiata liczba etapów wtrysku może być większa niż 3 i nie musi być stała - może się zmieniać w zależności od takich czynników jak obciążenie silnika, obroty itp.

Silniki Common rail charakteryzują się:

* lepszym spalaniem paliwa,
* wysoką sprawnością termodynamiczną,
* mniejszym wydzielaniem ciepła,
* mniejszym hałasem,
* mniejszą emisją spalin niż silniki poprzedniej generacji.
* łatwością uzyskania wysokich parametrów użytkowych (moc, moment obrotowy).


jesli moderator uzna za zbyteczny temat, prosze o usunięcie.


tak czy inaczej Pozdrawiam


Axwell
_________________


 
 
anubus 

Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 13
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 11 Październik 2007, 21:13   

a jak sie ma roznica w tych silnikach jesli chodzi o spalanie i dynamikie...???
_________________
2,5 TD Elegance 1996
 
 
 
Macias27td 
wymęczony

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 153
Skąd: 3miasto
Wysłany: 11 Październik 2007, 21:43   

przecie kolega ładnie napisał, CDI są EFEKTYWNIEJSZE a 2.5 TD kochamy za trwałość sprawdzonej konstrukcji,5 garków , odpowiednie osiągi i tańsze koszty obsługi w porównaniu do cedeków.
np koszt wtrysków błeee...
_________________
naprawy modyfikacje silników i instalacje audio
zawieszenia (naprawy regulacje)

2.5TD
R.I.P

(już 2 razy ją oszukałem)
 
 
 
Mirek04 
Mirek

Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 41
Skąd: Żary
Wysłany: 7 Grudzień 2008, 14:14   

Mam pytanie w tym watku, może naiwne ale,: 1. czy CDI ma jakies turbo 2.koło dwumasowe? -trwałośc tego elementu w C klasie 3. Pisza o eksploatacji turbiny zeby po jeżdzie silinik popracował na wolnych obrotach. Jesli grzeje autostradą i potem musze w miescie stac na kilku skrzyżowaniach ze swiatlami,to czy to nie wystarczy ?
Pozdrawiam
_________________
CDI 220 2000r
WDB 2021331A845359
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 8 Grudzień 2008, 07:11   

wystarczy 1 min. spokojnej pracy aby schłodził się olej i turbina. - pamiętać o tym jak zjeżdżacie z autostrady na tankowanie :-)
co do cdi i td to bardzo tendencyjny ten "artykuł"
:wink:
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
wojtas_p 
NYC TAXI 4.6 V8


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 353
Skąd: PL
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 03:59   

Hehe.. "Mniejszym hałasem". Tu chyba ciutkę poniosła fantazja. Ideologicznie może i tak, praktycznie nie!
_________________
https://nyc-taxi-wroclaw.pl/
 
 
MikiPOZ 
Klubowicz

Pomógł: 59 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: Poznań-Czmoniec
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 08:01   

wojtas_p, i tu sie mylisz ....

ja mam silnik w 203 z rocznika 2005 po lifcie... taki sam jak 211 po lifcie.
i róznia sie od silników od wesji przed liftem. Cichą charakterystyką pracy.

Nie wierzysz, zapraszam :)
_________________
W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde
 
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 08:10   

ja mam td i jeszcze nie słyszałem aby jakiś cdi lepiej pracował (kultura pracy) od mojego - fakt, że chyba nie trafiłam nigdy na bardzo zadbany silnik -tak jak mój, ale świadczy to też o tym, że jeździ dużo nie zadbanych - i te wibracje.
u mnie nic nie wibruje.
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 13:41   

wojtas_p napisał/a:
Hehe.. "Mniejszym hałasem". Tu chyba ciutkę poniosła fantazja. Ideologicznie może i tak, praktycznie nie!

Hałas wewnątrz kabiny w CDi jest o wiele mniejszy, dźwiękowo porównałbym do "ciszy" w wersji benzynowej a nie "hałasu"w zwykłym dieselu. Na zewnątrz to inna bajka ale każdy z tych silników ma inną kulturę pracy, ze swojej strony mogę jeszcze dodać że ja po prostu wolę CDI. Do czynienia mam z obydwoma.
pip napisał/a:
i te wibracje

Jakie wibracje? :shock:
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Grzehoo 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 48
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 19:47   

Jeżeli chodzi o kulture pracy TD a CDI to również sie przychylam do opini iż CDI jest o wiele cichszy. Troche hałasuje gdy jest zimny po dogrzaniu na 80 stopni prawie wogole nie słychać "klekotu".

Cytat:
i te wibracje

Wibracji żadnych nie odczuwam oprocz jednej, na zimnym silniku gdy stoje w miejscu w momencie kiedy orotomierz opada przy 1k raz go zabuja. Byłem u mechanika powiedział żeby przyjechać gdy będzie to bardziej odczuwalne, także chyba to nic poważnego hehe :) pozdrawiam :)
_________________
W202 C200 CDI 99r
---------------------------------------------------------
 
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 07:09   

dlatego mówię, w każdym którym jechałem wibrowało nadwozie (lekki dyskomfort) podczas postoju - ale nie wiem w jakim były stanie.

w żadnym z td, którymi jeździłem tego nie doświadczyłem.
w td jest jedna niezaprzeczalna zaleta - brak pompy Lucas :-)
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 07:45   

OK, ok.. ale uściślijmy..

Co to jest TD? :D
 
 
arekmroz 
Ggrzech


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 10:58   

Gomezio napisał/a:
Co to jest TD?

w wykazie VIN mój S124 E250TD oznacza:
E=e klasa,
250=2500 cm3 pojemności,
T= towarenwagen tj. kombi - czyli rodzaj nadwozia: tzn. S przed 124 (W to sedan, a C coupe),
D=diesel.
605.911... to motor z okulara 210, a raczej w okularze z mojego hi hi.
Kolega miał chyba na myśli T jako turbo; choć opis dotyczy silnika bez turbo.
Czyli, że TD ==> turbo diesel
_________________
S124 E250TD 1995 r. - tourmaline green metallic [269]
Samochody dzielą się na :mb: Mercedesy :mb: i inne pojazdy !
WDB1241861F321237 motor 605 911... ; 113 KM
Ostatnio zmieniony przez arekmroz 1 Luty 2009, 09:26, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 11:11   

O jedno T zamało, TDT, to turbodiesel kombi .
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Grzehoo 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 48
Skąd: Trojmiasto
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 11:27   

TD to skrot od turbodiesla zarówno w sedanach jak i w kombi :)
_________________
W202 C200 CDI 99r
---------------------------------------------------------
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,162 sekundy. Zapytań do SQL: 12