Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Szpera
Autor Wiadomość
BEENN 
E 270 CDI/BMW 530d


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: LESZNO
Wysłany: 24 Październik 2007, 09:15   Szpera

Witam,

Mam pytanko: czy każdy Mercedes ma szpere. Szłyszałem, że maja je tylko modele z ASR i po wyłączeniu tego systemu szpera też przestaje działać. Co z tego jest prawdą??
_________________
MB W210 E 270 CDI ELEGANCE
BMW e39 530d

BEENN Ma Wóz...
"Dobrego kierowcę BMW można poznać po tym, że ma na bocznych szybach więcej much niż na przedniej"
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 24 Październik 2007, 09:44   

Prawdopodobnie myślisz o ASD:
Automatische
Sperr
Diferential

Było to wyposażenie dodatkowe, wprowadzone do produkcji zanim wymyślono ASR.
Pomimo że ASR i ASD spełniają podobne funkcje, jednak konstrukcyjnie całkowicie się różnią. Jeżeli auto ma ASR, to nie może mieć jednocześnie ASD...
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 24 Październik 2007, 14:28   

ja mam ESP bez możliwości wyłączenia (różnie w różnych modelach jest) i szpera załącza się automatycznie. Gdy nie można ruszyć z miejsca wystarczy dodać gazu (>40 km\h) i załącza się drugie koło. Efekt jest taki, że jak diagnosta nie mógł wyjechać z rolek to jak dodał gazu wyskoczył jak z procy! o mały włos nie zdemolował mi samochodu a sobie stanowiska pracy.
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 24 Październik 2007, 20:23   

pip napisał/a:
szpera załącza się automatycznie


Żadna szpera ci się nie załączyła - ESP działa na zasadzie przyhamowywania koła o większej prędkości obrotowej (ślizgającego się) aby mechanizm różnicowy mógł przekazać napęd na koło o większym współczynniku przyczepności.

W ESP NIE MA "SZPERY"!!!
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 24 Październik 2007, 20:32   

nie sprecyzowałem, przy okazji ESP mam
elektoroniczną blokadę mech. różn. - chyba tak się to nazywa w instrukcji (nie pamiętam), którą posiadam a odczuwalne efekty to tak jak napisałem wcześniej
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
Macias27td 
wymęczony

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 153
Skąd: 3miasto
Wysłany: 25 Październik 2007, 02:23   

ASR-->układ zapobiegający ślizganiu się kół napędowych podczas ruszania
ASD-->automatyczna blokada mechanizmu różnicowego (szpera)
ESP--->układ stabilizacji toru jazdy
BAS-->układ wspomagania nagłego hamowania

ZAleżnie od modelu i wyposażenia,zamiast układów ABS i ASR może być zamontowany układ ESP przez interencję w prace chamulców każdego z kół i przez regulacje momentu obrotowego silnika samochód utrzymywany jest na optymalnym kursie jazdy,zapobiega wypadnięciu auta z trasy.

BAS jest montowany od VI 1997. analizując szybkość i sposób naciskania pedału hamulca system ten rozpoznaje sytuację awaryjną.
przy pr. 100 km/h skraca droge hamowania o 45% !!!

z układem ABS zintegrowany jest system ASR.
ASR jest systemem elektronicznym,układ sprawdza, które koło jest skłonne do poślizgu i natychmiast przykłada do niego odpowiednią siłę chamowania.
dzięki temu jest wykorzystywana zawsze najwiękrza możliwa siła napędowa, w szczególnym przypadku nawet na jednym kole.
ASR wykorzystuje wiele elementów systemu ABS.
ASR działa podczas ruszania i wyłącza się przy prędkości 40 km/h.
System w razie potrzeby redukuje też moc silnika.
krótko pisząc--nawet jak ciśniesz gaz do deski elektronika która "uzna" ,że jedno koło jest już automatyczne przychamowane a drugie napędzające osiąga granice poślizgu, elektronika sterująca przepustnicą (EGAS-->elektroniczny pedał przyśpieszenia) zmieni jej położenie w taki sposób,że zdławi powietrze, zmniejszy moment obr. silnika i oba koła znów będą mogły przenosić siłę napędową.
Wyłączenie ASR jest możliwe jednak przy niskich prędkościach jazdy wciąż pozostaje aktywny układ kontroli trakcji tylnego koła napędowego.

Więc jak już wiesz ASR to nie szpera.
pozdrawiam :)

/materiały które mnie wspomogły pochodzą z "biblii" czyli "MERCEDES-BENZ c-200(..)c250TD H.R.Etzold" tłumaczenie z d. dr inż Marek Chalecki) i są częściowo wyrwane z kontekstu,częsciowo zinterpretowane przezemnie)
_________________
naprawy modyfikacje silników i instalacje audio
zawieszenia (naprawy regulacje)

2.5TD
R.I.P

(już 2 razy ją oszukałem)
 
 
 
pudel 
----------------

Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Październik 2007, 03:56   Re: Szpera

BEENN napisał/a:
Witam,

Mam pytanko: czy każdy Mercedes ma szpere. Szłyszałem, że maja je tylko modele z ASR i po wyłączeniu tego systemu szpera też przestaje działać. Co z tego jest prawdą??


Jeśli zastanawiasz się czy Twoja :mb: ma szperę, to sam to sprawdz! Stań jednym kołem na asfalcie a drugim na śliskim poboczu i "gaz do dechy"! Jeśli zostawisz ślad opony na asfalcie - masz szperę ;-)
_________________
C 180T Elegance 98'
 
 
 
Macias27td 
wymęczony

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 153
Skąd: 3miasto
Wysłany: 25 Październik 2007, 04:55   

pudel kolega podpisał że ma AMG z wypaśnym silnikiem.
jeśli ma przycisk ASR to ma ten system, jeśli inny to wyświetli mu na desce kontrolke, lub wykrzyknik w trójkącie o zadziałaniu systemu.
metoda prosta jak budowa cepa, którą opisałeś nie zadziała...patrz mój wcześniejszy post.
proponuje poczytać w necie artykuły o przekładniach planetarnych (mechnizmach różnicowych) w celu zrozumieć problem :)
jak również prase.
pozdro i fru
_________________
naprawy modyfikacje silników i instalacje audio
zawieszenia (naprawy regulacje)

2.5TD
R.I.P

(już 2 razy ją oszukałem)
 
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 25 Październik 2007, 11:16   Re: Szpera

BEENN napisał/a:
...Stań jednym kołem na asfalcie a drugim na śliskim poboczu i "gaz do dechy"!...

gdybym ja tak zrobił u siebie to uzyskał bym efekt podobny jak w polonezie :) (tekst - bez złośliwości z mojej strony)
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
BEENN 
E 270 CDI/BMW 530d


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: LESZNO
Wysłany: 25 Październik 2007, 13:22   

Dzięki wszystkim za wyczerpujące wyjaśnienie tematu :D

Pozdrawiam
_________________
MB W210 E 270 CDI ELEGANCE
BMW e39 530d

BEENN Ma Wóz...
"Dobrego kierowcę BMW można poznać po tym, że ma na bocznych szybach więcej much niż na przedniej"
 
 
 
buszido-2008 
C 202 180 2.3 K

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 129
Skąd: Wrocław
Wysłany: 8 Listopad 2009, 19:12   

Witam a co myślicie o zamontowaniu tylnego mostu z ASD ? :?: :?: Most ten ma chyba fabrycznie podwyższone tarcie a do tego można go zblokować całkowicie.
_________________
MERCEDES C 180 2.3 KOMPRESOR
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 8 Listopad 2009, 19:28   

Koszta Kolego :D Taniej będzie kupić W 124 z ASD.
 
 
buszido-2008 
C 202 180 2.3 K

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 129
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Listopad 2009, 18:35   

No ale nie trzeba montować całego systemu bo to było by bez sensu . Chciał bym zamontować most tylny który bez instalacji ma około 30 % tarcia ,a przy wykonaniu dość prostej instalacji można by go było blokować nawet całkowicie. :D
_________________
MERCEDES C 180 2.3 KOMPRESOR
 
 
puras 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 159
Skąd: Z-DOLNY ŚLĄSK
Wysłany: 11 Listopad 2009, 10:48   Re: Szpera

pip napisał/a:
BEENN napisał/a:
...Stań jednym kołem na asfalcie a drugim na śliskim poboczu i "gaz do dechy"!...

gdybym ja tak zrobił u siebie to uzyskał bym efekt podobny jak w polonezie :) (tekst - bez złośliwości z mojej strony)

Wystarczy stanąć i skręcić koła na maxa w którąś stronę i pojechać do tyłu jak będzie ściągać przód -nie będzie płynnie jechał to blokadę.
_________________
był w202 jest e39...
 
 
buszido-2008 
C 202 180 2.3 K

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 129
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Lipiec 2010, 13:21   

madzara31 napisał/a:
Koszta Kolego :D Taniej będzie kupić W 124 z ASD.


Witam no i dało sie zamontować most z ASD oraz sterowanie proste hydrauliczne . I teraz jest szpera o płynnej regulacji ale najlepiej i najłatwiej jest "latać" ze zblokowaną prawie na maxa . Jak by ktoś byl zainteresowany to niech pisze a odpowiem na wszystkie pytania.
_________________
MERCEDES C 180 2.3 KOMPRESOR
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,187 sekundy. Zapytań do SQL: 10