co robić z turbiną? |
Autor |
Wiadomość |
marcinzielak
marcinzielak
Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 41 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Październik 2007, 21:59 co robić z turbiną?
|
|
|
Proszę o radę.
Właśnie odebrałem mojego po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów.
Mechanik powiedział mi, doś sporo oleju jest w kolektorze ssącym.
Prawdopodobnie turbina powoli szwankuje.
Moje pytanie to:
-co może się stać jak podnie doszczętnie turbina, czy można sobie narobić kłopotu, czy po prostu turbo padnie spadnie moc i to wszystko
-ile kosztuje regeneracja turbiny i na co w szczególności zwrócić uwagę wybierając warsztat
A może to nie turbina skoro nie odczułem spadku mocy, autko nie kopci jedynie ten olej w kolektorze i w rurze od interkulera |
_________________ W202 C250 TD ESPRIT '97 |
|
|
|
|
booz
booz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 91 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Październik 2007, 22:10
|
|
|
ja miałem (oby tylko miałem a nie jeszcze mam) tak, że odmą walił olej do turbiny - turbina poszła do regeneracji (+-800PLN) ale olej walił dalej - była obawa, że jak to określił mechanik "silnik sie kończy" - ale podobno - coś było nie tak poskładane i olej dostawał się do kolektora. Od dwóch tygodni jest spoko - ale nie jeżdże dużo więc nie mam pewności - jeśli chodzi o awarię turbiny - mechanik raz mi powiedział coś takiego - taki olej w turbinie może spowodować, że nie będziesz mógł zgasić silnika bo stale będzie pluła olejem.. - nie bardzo moge to zrozumiec, ale mam szacunek do wiedzy goscia. Raczej więc musisz to wszsystko ponaprawiać...
Pozdrawiam |
_________________ C250TD kombi elegance '97 |
|
|
|
|
Marian25td
Marian25td
Dołączył: 22 Lip 2007 Posty: 167 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 27 Październik 2007, 12:39
|
|
|
Witam,olej w kolektorze w silniku td jest czestym zjawiskiem.U mnie wali jeszce w kolektor zrobiłem mały zabieg uszczelniłem silikonem.Jeden mechanik powiedział ze moge miesc juz starte piescienie.Zuzycie oleju nie jest duze ma 7 tyś dolałem około 1 litr Wiec narazie nic nie robie:d |
|
|
|
|
Macias27td
wymęczony
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Cze 2007 Posty: 153 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 28 Październik 2007, 15:17
|
|
|
cześć!
jeśli doprowadzisz do całkowitego uszkodzenia turbiny , narobisz sobie kłopotu.
pomijam fakt ,że pewnie do tego nie doprowadzisz, bo chałas ,wycie spod maski "zaprowadzi" Cie do najbliższego warsztatu, odgłos odkurzacza na pewno Cie zaniepokoi.
Jeżeli jednak zaniedbasz prawidłową eksploatacje silnika z turbiną narazisz się na niebotyczne koszta naprawy turbiny a nawet samego SILNIKA.
Chociaż w przypadku luzu panewek- (ułożyskowania, panewka to rodzaj łożyska ślizgowego)-na osi wirnika turbiny naprawa jest jeszcze prosta i tania, to już w przypadku samego wirnika jest już drożej.
Niestety zaniedbanie jednego elementu doprowadza do efektu "domino"czyli:
uszkodzeniu ulegają kolejno
łożyska-->wirnik-->obudowa turbiny-->silnik (np zawory)
zużycie samego wirnika może wyglądać różnie, może po prostu się zcierać o wewnętrzną część obudowy turbiny, a może również po prostu pęknąć kawałek i dostać się dalej do silnika. oczywiście po drodze mogą ale nie muszą być jakieś filtry ,siatki itp (piszę ogólnie o silnikach) które zabezpieczą silnik przed następstwami zaniedbania.
przyczyna może być prosta, niewłaściwy lub zużyty olej w silniku(ten sam smaruje turbine) niewłaściwa eksploatacja takiego silnika, np: obciążanie nierozgrzanego silnika, "przygazówki" zimnego silnika , brak czasu na ostudzenie turbiny (olejem)
nie piszę o spadku mocy, bo to oczywiste, zużycie samego oleju terz nie musi być duże, olej w turbinie od strony powietrznej, może tam się dostawać również przez nieszczelne pierścienie tłokowe. Chodzi po prostu o przedmuchy z karteru.
pozdrawiam. |
_________________ naprawy modyfikacje silników i instalacje audio
zawieszenia (naprawy regulacje)
2.5TD
R.I.P
(już 2 razy ją oszukałem) |
|
|
|
|
marcinzielak
marcinzielak
Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 41 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Październik 2007, 08:33
|
|
|
Marian25td napisał/a: | Zuzycie oleju nie jest duze ma 7 tyś dolałem około 1 litr Wiec narazie nic nie robie:d |
U mnie nie ma czegoś takiego jak zużycie oleju. Stan jest ok.
Jak myślicie chyba narazie nie ma co panikować tylko jeździć. |
_________________ W202 C250 TD ESPRIT '97 |
|
|
|
|
Marian25td
Marian25td
Dołączył: 22 Lip 2007 Posty: 167 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 1 Listopad 2007, 10:28
|
|
|
MÓJ ZJADA 1 LITR NA 10 TYS |
|
|
|
|
giet
Wolnossące 122KM
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 144 Skąd: 0-22
|
Wysłany: 1 Listopad 2007, 11:10
|
|
|
marcinzielak napisał/a: | -co może się stać jak podnie doszczętnie turbina, czy można sobie narobić kłopotu, czy po prostu turbo padnie spadnie moc i to wszystko |
W najmniej przykrym scenariuszu padnie ci turbina. Objawem przewaznie jest niesamwite kopcenie z wydechu, totalny brak mocy. W najgorszym przypadku część wirnika może dostać się do silnika, a tam robi się wtedy spagettii:( Może zdarzyć się tak,...
booz napisał/a: | taki olej w turbinie może spowodować, że nie będziesz mógł zgasić silnika bo stale będzie pluła olejem.. |
...że auto bedzie i samoczynnie wchodzic na obroty, co może doprowadzić do przekręcenia silnika. Najgorsze jest to, iż nie da rady w tym przypadku zgasić silnika wyjmując kluczyk. Sam to przechodziłem, jedynym wyjściem jest zdławianie silnika za pomocą skrzyni biegów.
marcinzielak napisał/a: | Mechanik powiedział mi, doś sporo oleju jest w kolektorze ssącym.
Prawdopodobnie turbina powoli szwankuje. |
Film olejowy zawsze wystepuje w dolocie i intercoolerze, choć w minimalnych ilościach. Jeżeli masz dużo oleju może to znaczyc, iż rzeczywiście coś nie tak dzieje się z Twoją turbiną. Możliwe, że masz luzy na wirniku (łożyska do wymiany).
Macias27td napisał/a: | pomijam fakt ,że pewnie do tego nie doprowadzisz, bo chałas ,wycie spod maski "zaprowadzi" Cie do najbliższego warsztatu, odgłos odkurzacza na pewno Cie zaniepokoi. |
Dokładnie, mniej więcej taki odgłos pojawia sie pod maską lub dobrze słyszalne gwizdy.
Macias27td napisał/a: | przyczyna może być prosta, niewłaściwy lub zużyty olej w silniku(ten sam smaruje turbine) niewłaściwa eksploatacja takiego silnika, np: obciążanie nierozgrzanego silnika, "przygazówki" zimnego silnika , brak czasu na ostudzenie turbiny (olejem) |
O turbine trzeba zawsze pamietac: nie pałować na zimnym oleju i poczekać, aż się wystudzi chwilkę po ostrej jeździe.
Jeżeli turbina nie ma zmiennej geometri łopatek to w mieście niepowinno sie jeździc na maksa od świateł do świateł na zasadzie: zielone ogien, następne światła ostre hamowanie. Gdy jest duże doładowanie ciśnienia turbo, hamując całe ciśnieie w przypadku turbiny bez łopatek dosłownie wali w silnik, w przypadku turbiny ze zmięnną geometrią łopatki będące kierownicami spalin niwelują to ogromne ciśnienie. Ciśnienie kierowane jest odprowadzane do spalin. Nie ma więc wtedy szkodliwego działanie na silnik.
marcinzielak, powiedz na jakim oleju jeździsz? |
_________________ W202 http://picasaweb.google.pl/W202C180
|
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 1 Listopad 2007, 14:23
|
|
|
giet napisał/a: | ...że auto bedzie i samoczynnie wchodzic na obroty, co może doprowadzić do przekręcenia silnika. Najgorsze jest to, iż nie da rady w tym przypadku zgasić silnika wyjmując kluczyk. Sam to przechodziłem, jedynym wyjściem jest zdławianie silnika za pomocą skrzyni biegów. | pytanie teoretyczne, co jesli ktos ma automat ? jakies pomysly ? |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
giet
Wolnossące 122KM
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 144 Skąd: 0-22
|
Wysłany: 1 Listopad 2007, 16:21
|
|
|
mrrocky napisał/a: | pytanie teoretyczne, co jesli ktos ma automat ? jakies pomysly ? |
Bardzo dobre pytanie, co wtedy?
Może z D na 1 lub 2 przełączyc. To tak jakby redukcja (chyba, jak nie to poprawcie mnie)
Pozdrawiam Giet |
_________________ W202 http://picasaweb.google.pl/W202C180
|
|
|
|
|
mrrocky
Grupa 3-miasto
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 1571 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 1 Listopad 2007, 20:05
|
|
|
mozna ubic biegi recznie ale to nie zgasi silnika bo automat wysprzegli na wolnych obrotach. |
_________________ s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D |
|
|
|
|
booz
booz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 91 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 1 Listopad 2007, 23:23
|
|
|
a czy możecie poradzić w takiej sprawie - mój mechanik już się zaczyna poddawać - turbina zasysa olej przez odmę silnika - silnik pracuje bardzo równo, cicho, nie szarpie i nie stuka - więc nie wydaje się że jest wylatany - a w odmie stale pojawia się olej który jak u marcinzielak pojawia sie w turbinie. Ostatni patent mechanika jest taki, że odma jest puszczona swobodnie pod silnik i czasem objawai się to dymieniem spod maski jak długo stoję w korku - mam jednak wrażenie, że przez taka operację samochód staje się słabszy.. - czy ktoś z Was spotkał sie z takim probleme (acha - 2,5TD 97r) |
_________________ C250TD kombi elegance '97 |
|
|
|
|
marcinzielak
marcinzielak
Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 41 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Listopad 2007, 01:04
|
|
|
giet napisał/a: | marcinzielak, powiedz na jakim oleju jeździsz? |
Mobil 1 5/W40 |
_________________ W202 C250 TD ESPRIT '97 |
|
|
|
|
giet
Wolnossące 122KM
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 144 Skąd: 0-22
|
Wysłany: 3 Listopad 2007, 22:29
|
|
|
marcinzielak napisał/a: | Mobil 1 5/W40 |
marcinzielak napisał/a: | U mnie nie ma czegoś takiego jak zużycie oleju. Stan jest ok. |
Skoro nie masz ubytków oleju to turbina nie rozsypuje się, bo jeżeli puszczalaby olej to zauważył byś jego ubytki... |
_________________ W202 http://picasaweb.google.pl/W202C180
|
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 4 Grudzień 2007, 23:32
|
|
|
zdarzyło sie wam zeby spadła opaska z turbiny ? bo mi spadła dzis i jak depne mu to nadal spada i nie wiem co robic |
_________________ C250TD 1996 Był
C200CDi 2000 Był
Skoda Octavia Był
BMW 530D Był
C200Cdi 2000 Classic Selection Był
Bmw e46 330d M-Pakiet 2001 Sedan Był
C270Cdi 2006 Avantgarde Był
Bmw e39 530d M-Pakiet 2003 Individual JEST
Skoda Fabia 1,6 Tdi CR 2011 Służbowa
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 4 Grudzień 2007, 23:42
|
|
|
Jaka opaska |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
|