Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kontrolka świec żarowych
Autor Wiadomość
krzemo 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 97
Skąd: Wies Warszawa
Wysłany: 30 Październik 2007, 10:43   kontrolka świec żarowych

Ello,
Temat chyba juz poruszany ale odpowiedzi konkretnej nie znalazlem. Własciwie moje pytanie pojawia sie dlatego ze objaw ktory mam opisany tu zostal jako usterka.
Do sedna:
Po odpaleniu auta - zawsze odpala za pierwszym razem - zaraz po zakreceniu. Oczyiwscie odczekuje te kilka sekund zanim zgasnie kontrolka swiecy zarowej. Zaraz po odpaleniu zapala sie na jakies 30 sekund kontrolka wlasnie swiec zarowych. Ktos napisal ze to sygnał błedu silnika - moge sie dowiedziec cos wiecej na ten temat? Cos powaznego? Dodam ze autko jezdzi dobrze, nie kopci, rowne obroty na zimnym jak i na cieplym silniku.... Na zimnym jest glosniejszy ale to chyba akurat normalne.
pozdrawiam,
krzemo
 
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 620
Skąd: Ełk
Wysłany: 30 Październik 2007, 12:08   

spalpna któraś świeca
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 30 Październik 2007, 12:30   

Tak jak napisal kolega pstrąg21 :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
krzemo 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Maj 2006
Posty: 97
Skąd: Wies Warszawa
Wysłany: 30 Październik 2007, 12:52   

Ello,
No dzieki za szybka odpowiedz ale spalona moze byc jakos czesciowo? Bo nie czuje jakis zlych obajwow.
Pozdrawiam,
Krzemo
 
 
 
halik_ltd 
C220T CDI ESPRIT


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 68
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 30 Październik 2007, 13:19   

WITAM
Puki jest ciepło nie odczujesz różnicy(zwłaszcza w sześciocylindrowcu), kłopoty mogą zacząć się w czasie odpalania zimnego silnika na mrozie.
_________________
Sprzedany :( W202 C220T CDI ESPRIT
WDB2021931F773512

R.I.P.: W202 C250TD Combi ESPRIT - WDB2021881F487057
 
 
intel386 
intel386

Dołączył: 27 Lut 2007
Posty: 52
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30 Październik 2007, 17:18   

Miałem to: spalona świeca żarowa. Musisz sprawdzić czy jedna ze świec nie padła. Da sie to zrobić omomierzem a nawet próbnikiem na 12 V - trzeba odpiąć wtyk świec w komorze silnika. Może to też być błąd przekaźnika świec - jeśli się uszkodził - będzie drożej.
_________________
Śpiesz się powoli! W202 C200D OM601 1994 75KM nautic blue niebieskie wnętrze, skórzane boczki i kierownica... Samodzielnie dołożone: spojler, podłokietnik, ciemne lampy po lifcie, szyba tylna z anteną. 10 głośników. Średnie spalanie to max 6,5l 100km.
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 1 Listopad 2007, 12:56   

odepnij gruba wtyczke od automatu do grzania swiec i omomierzem sprawdz czy sa sprawne. wartosc swiecy okolo 0,9 ohma jak inna do do wyyyyyymiany. wymiana jest uciazliwa na tyle ze moze sie skonczyc zdjeciem głowicy.
druga sprawa jest taka a malo kto to wie ze jezeli jest spalona kontolka silnika to wtedy tez moze w zamian palic sie kontrolka swiec prze jakis usterkach.
pozdro.
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
mariox

Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 4
Skąd: lodz
Wysłany: 1 Marzec 2008, 20:00   

mialem ten sam problem pierwszaa rzecz to faktycznie swiece ale w moim przypadku byl to przekaznik stojac przodem do silnika jest po prawej stronie zaraz pod kielichem prawego amorka pozdro
 
 
Jarek_W 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 47
Skąd: Sz-cin
Wysłany: 2 Marzec 2008, 14:54   

waldek500 napisał/a:
odepnij gruba wtyczke od automatu do grzania swiec i omomierzem sprawdz czy sa sprawne. wartosc swiecy okolo 0,9 ohma jak inna do do wyyyyyymiany..


Bardziej wiarygodnym sposobem jest użycie żarówki 12V o stosunkowo dużej mocy (może być nawet 100W). Do żarówki dołączamy kable, jeden z nich łączymy z plusem (złącze do ładowania po tej samej stronie co przkaźnik świec) i do wypiętej wtyczki z kablami do świec po koleii przyłączamy drugi kabel od żarówki. Jak żarówa świeci pełnym światłem to świeca powinna być ok.
I ostrożnie z potencjalną wymianą. Świece lubią się urywać.
_________________
W210 E300 T DT - Italanka
 
 
RYCHOSND 
WDB2021941f966610

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 166
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Listopad 2008, 15:53   

Czyli lepiej wstawic na warsztat w razie co to niech oni sie martwią??

A Ile kosztują swieczki??
Pozdrawiam
_________________
Rusty Garage
mechanika samochodowa i motocyklowa
ul Parowcowa 18/22 Warszawa tel 883-599-555
 
 
makawel 
VIP


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 760
Skąd: K- Koźle/EŁK
Wysłany: 8 Listopad 2008, 10:09   

RYCHOSND napisał/a:
Czyli lepiej wstawic na warsztat w razie co to niech oni sie martwią??

ale na warsztacie sprawdza czy da sie wykrecic lekko jak nie to zadzwonia do ciebie ze moga probowac ale jak sie zerwie swieca to oczywiscie na twoja odpowiedzialnosc :twisted: dlatego ja robie to sam bo jak urwe swiece to 400 zl w lomiankach biora za wykrecenie takiej swiecy(w siedlcach podobo 250 ale nie mam pojecia gdzie).
a odkrecic zapieczona swiece nie jest trudno odpowiedni srodek(podawalem w jakims poscie jego nazwe) jeden dzien wolnego pare piw i odkrecisz :D
pozdro

[ Dodano: 8 Listopad 2008, 10:13 ]
tu masz dokladny opis jak to zrobic i w moich postach masz podany ten srodek do pomocy w odkreceniu swiec http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=1322
_________________
Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.

Moje autko
WDB2021881F621600
 
 
 
PAWELM 

Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 24
Skąd: Ustroń
Wysłany: 18 Październik 2012, 12:54   

Zapytam z innej strony. Jakie sa konsekwencje dla silnika, samochodu, jesli sie od razu nie zmieni swiecy? Ile mozna jezdzic ze spalona swieca?
_________________
pm
 
 
kołczu 


Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 60
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Październik 2012, 16:15   

Ile wlezie przynajmniej. W124 jak miałem to jedna świeca była chyba od nowości nie wymieniana bo dostęp to tragedia. I tak jeździł. Z czasem zapaliła się kontrolka i wtedy już 2 zostały. Zapal bez problemu do 3 stopni na plusie. Potem już na 2/3 razy. No i aż do wymiany. Z czasem na pewno rozrusznik dostał by (wiadomo ile razy kręcisz tyle zżera prądu na rozruch) Czym zimniej tym gorzej będzie zapalał a zima tusz tusz.
 
 
Greg_G 
The Best or Nothing.


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 1494
Skąd: lubelskie
Wysłany: 18 Październik 2012, 18:28   

Tusz tusz? do drukarek? REALLY? :)
_________________
W211 E320 CDI V6 FL Avangarde Kombilimousine Sport Package
 
 
tomi382 
;)

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 643
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Wysłany: 18 Październik 2012, 19:34   

PAWELM napisał/a:
Zapytam z innej strony. Jakie sa konsekwencje dla silnika, samochodu, jesli sie od razu nie zmieni swiecy? Ile mozna jezdzic ze spalona swieca?
P
Przy jeździe ze spaloną świecą spalisz przekaźnik. Niestety tego doświadczyłem
_________________
C220 98r na boschu
WDB2021211A601521

ROZBITY :(
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,035 sekundy. Zapytań do SQL: 9