Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:22 |
zaworki ogrzewania |
Autor |
Wiadomość |
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 2 Listopad 2007, 23:08 zaworki ogrzewania
|
|
|
nie orientujecie sie czy zaworki ogrzewania pasuja od W124 do naszych cklas W202?? |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 4 Listopad 2007, 20:45
|
|
|
Nie pasują, innee wejścia czy wyjścia ale jakoś tak. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 5 Listopad 2007, 11:23
|
|
|
Jeśli chodzi Ci o elektrozawór to jest inny , cewki są większe i ma jedno wyjście.Ale jeśli zastosujesz trójnik to będzie działał.Ja mam tak zrobione. |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 6 Listopad 2007, 18:02
|
|
|
wlasnie na zdjeciach sa niemal identyczne... ale na zdjeciu wielkosc trudno ocenic |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 6 Listopad 2007, 21:10
|
|
|
staszko napisał/a: | Jeśli chodzi Ci o elektrozawór to jest inny , cewki są większe i ma jedno wyjście.Ale jeśli zastosujesz trójnik to będzie działał.Ja mam tak zrobione. |
Ale jeśli tak zrobiłeś to baj baj dwustrefowa regulacja nawiewu, czy tak ? |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 6 Listopad 2007, 23:46
|
|
|
Wszystko działa normalnie tak jak się należy.Trójnik zakładasz na wyjściu z elektrozaworu bo orginalny ma dwa wyjścia (jedno powrót do silnika a drugie podgrzewanie płynu spryskiwaczy) a z w124 jedno i trzeba zrobić trójnik żeby leciał płyn do silnika i do ogrzewania płynu . |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 7 Listopad 2007, 13:57
|
|
|
staszko, możesz zapodać jakieś fotki tego trójnika wtedy może będzie bardzie wiadomo na czym polegała twoja przeróbka |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 8 Listopad 2007, 12:29
|
|
|
Jak zrobię to podeślę.A sprawa wygląda tak. Wymontować stary elektrozawór ,włożyć nowy,podpiąć przewody z nagrzewnicy(szt.2)kupić trójnik (tam gdzie instalują gaz do samochodów plastikowy cena ok3zł) w sklepie motoryzacyjnym kupić przewód wodny o średnicy odpowiadającej trójnikowi i wyjściu z elektrozaworu ok 15zł. kupić opaski zaciskowe szt.2 .Sciągamy przewód ogrzewania zbiorniczka spryskiwaczy i chowamy go na lepsze czasy(robimy to po to żeby go nie ciąć)przymierzamy przewód który kupiliśmy (długość powinna być taka że po nałożeniu na wyjście z elektrozaworu które jest tylko jedno powinien wystawać ok.3cm poza blachę odgradzającą od komory silnika)i tniemy. Zakładamy ucięty przewód na elektrozawór i zaciskamy opaską. Do drugiego końca przewodu wkładamy trójnik i zaciskamy opaskę. Teraz mamy dwa wyjścia z trójnika . Do dolnego przymierzamy przewód który nam został po ucięciu i dpoasowujemy tak żeby nałożyć na trójnik oraz taką metalową rurkę przez którą płyn ogrzewa zb. spr. zakładamy i ściskamy opaskami . Zostało nam jedno wyjście z trójnika na które zakładamy przewód którym wraca płyn do silnika . Wszystkie opaski dociągnąć dolać płynu i robimy próbę szczelności . Jak działa (a powinno) myjemy ręce i cieszymy się z dobrej roboty . Powodzenia |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 8 Listopad 2007, 13:38
|
|
|
W starszych 124 był jeden rodzaj zaworków (duże), w nowszych z końcowej serii były zaworki mniejsze(najczęściej zintegrowane z pompą obiegową), i było ich co najmniej kilka rodzajów ze względu właśnie na wyposażenie (podgrzewacz płynu, Webasto, rodzaj ogrzewania/klima itp) |
|
|
|
|
staszko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Cze 2006 Posty: 66 Skąd: katowice
|
Wysłany: 9 Listopad 2007, 10:58
|
|
|
Ja kupiłem ten i wszystko ok.http://moto.allegro.pl/item261720023_elektrozawor_ogrzewania_mercedes_124.html |
_________________ C250TD 96" |
|
|
|
|
HubertJ
Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 10 Skąd: Gorzów Wielkopolski
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2011, 13:18
|
|
|
Witam,
mnie również dopadł problem z ogrzewaniem. Czytając wątki na forum sprawdziłem co jest wadliwe w moim C180 (efekt to grzanie cały czas prawej strony- lewa działa ok) i wyszło, że zaworki. Czyszczenie nic niestety nie dało (są dość zmęczone..). Chciałbym kupić nowy bloczek zaworów i tutaj pytanie- czy wszystkie zawory od W202 będą pasowały do mojego modelu bez przeróbek? Na allegro raczej przeważają zaworki od CDI, a mnie zależy na bloczku do benzyny.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
rafal21b
Nowy
Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 156 Skąd: łódź
|
Wysłany: 18 Maj 2013, 11:48
|
|
|
U mnie też jest to samo co u HubertJ działa prawa strona grzeje jak szalona nie da się wyłączyć ciepłego lewa ok włączam zimno czy ciepło chodzi jak powinno. Ostatnio dopadła mnie ta dolegliwość:/ Ktoś wie możeile kosztuje nowa część? lub ewentualnie jak przeczyścić ten elektrozaworek i czy to w ogóle pomoże? |
_________________ http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=17219 |
|
|
|
|
daviders
Mercedes C250 TD T
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 284 Skąd: Gostyń/Krobia
|
Wysłany: 26 Maj 2013, 15:19
|
|
|
Nowe zaworki ogrzewania w serwisie kosztują koło do 1000zł, ale żeby była pewność to najlepiej przedzwonić i się zapytać jaki jest aktualny koszt tych zaworków . A czytałeś ten temat http://www.w202.pl/viewto...ghlight=zaworki . |
_________________
S202 C250 TURBODIESEL 1999r. CLASSIC
WDB2021881F824254
W202 C180 1995r. ELEGANCE (była 10 lat)
WDB2020181A329196 |
|
|
|
|
ttoip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 115 Skąd: lublin
|
Wysłany: 26 Maj 2013, 19:02
|
|
|
co do zaworków niedawno przerabiałem ten temat u siebie , z tego co udało mi się zaobserwować są dwa rodzaje zaworów do w202 , jeden rodzaj to taki z jednym wlotem i dwoma wylotami (trzy króćce przyłączeniowe) i takie z dwoma wlotami i dwoma wylotami ( cztery króćce) ja u siebie chyba z trzy razy rozbierałem zaworki , czyściłem przemywałem , ale po jakimś czasie problem powracał. Udało mi się jednak zakupić na allegro bardzo tanio zaworki i z dwóch zestawów złożyłem jeden działający już od jakichś z 8 miesięcy . Problem stanowi wycieranie się grzybków zaworków i podejrzewam że powoduje to przepuszczanie płynu i ciągłe grzanie , dlatego u siebie założyłem grzybki z zakupionych zaworków i jest ok. |
_________________ C250TT ; WDB2021881F506924 ; 1996 |
|
|
|
|
rafal21b
Nowy
Dołączył: 27 Maj 2012 Posty: 156 Skąd: łódź
|
Wysłany: 27 Maj 2013, 13:05
|
|
|
daviders fajny artykulik:) kupilem używkę za 80 zl jak znajdę trochę czasu na dlubanko to wymienię narazie leży część w garażu;) Pewnie z dwóch zlożę jeden:P |
_________________ http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=17219 |
|
|
|
|
|