Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Grudzień 2012, 23:02
Sciąga na prawo:(
Autor Wiadomość
witek 

Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 6 Listopad 2007, 20:20   Sciąga na prawo:(

Wczoraj dałem sie przejechać dla mojej siostry moim Mesiem po polnej drodze... Gdy miała na liczniku około 40-50 km/h najechała na dużą dziure...lecz gdy wjechała w nia nacisneła pedał hamulca, teraz gdy kierownice trzymam prosto to samochód ściąga na prawo i musze miec kierownice lekko skrecona w lewo strone to wtedy jest ok. Chciałbym sie dowiedziec co mogło sie uszkodzić podczas tego zdarzenia i ewentualne koszty naprawy. Z góry dzieki za rady i Pozdrawiam
 
 
zmichal 
Moderator


Pomógł: 10 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Mar 2006
Posty: 736
Skąd: lubelskie
Wysłany: 6 Listopad 2007, 21:16   

To nie wiedziałeś, że żony i samochodu... :D
A tak na poważnie to sprawdzisz to tylko na diagnostyce i możesz mieć z tym niemały problem :? Zgiął się najprawdopodobniej jakiś element zawieszenia.
Być może ponowne ustawienie zbieżności załatwi sprawę...
_________________
E320 4matic '04
Forum Mercedes C klasa W203
Forum Mercedes C klasa W204
Forum Mercedes E klasa W210
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 615
Skąd: Ełk
Wysłany: 6 Listopad 2007, 21:24   

na bank pomoze zbieżnosc kół
 
 
MikiPOZ 
Klubowicz

Pomógł: 59 razy
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1998
Skąd: Poznań-Czmoniec
Wysłany: 6 Listopad 2007, 21:54   

Zbieżność :) nic innego nie powinno sie stac :)
_________________
W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde
 
 
 
Kowal 
Moderator
Mercedes C220D


Pomógł: 33 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1049
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Listopad 2007, 22:34   

Hmmm a geometrii przy takim czymś nie trzeba robić ??? ;>
Pozdro
_________________
Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson

Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień :mrgreen:



:!: Odzież motocyklowa :!:
 
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Wiek: 68
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 6 Listopad 2007, 23:44   

Na stacji zbieznosci kol wszystko sprawdza. Zbieznosc toe-in, caster, camber i wtedy mozna powiedziec co to bylo. Ja uwazam ze tylko zrobic regulacje zbieznosci,
Zrob to w najblizszym czasie by nie zdzierac bieznika prawej opony.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 615
Skąd: Ełk
Wysłany: 7 Listopad 2007, 00:15   

Kowal, witek, gemotrie robi sie zawzwyczaj przy wymianie tulej na wachaczu lub zmienianiu kompletnego całego wachacza i to nie zawsze!!
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Wiek: 68
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 7 Listopad 2007, 00:17   

pstrag21 napisał/a:
Kowal, witek, gemotrie robi sie zawzwyczaj przy wymianie tulej na wachaczu lub zmienianiu kompletnego całego wachacza i to nie zawsze!!

a po uderzeniu nie sprawdzac, jezeli ciagnie na prawo??? wolalbym sprawdzic.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 615
Skąd: Ełk
Wysłany: 7 Listopad 2007, 00:19   

sprawdzic można ale napewno od uderzenia geometria sie nie "psuje" od tego jest zbieżność :)
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Wiek: 68
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 7 Listopad 2007, 00:29   

przeczytajcie jeszcze raz co Witek napisal. szybkosc byla 40-50 km/godz i w dodatku jak kolo juz weszlo w row to zachamowala. czyli duza sila uderzenia....wolalbym sprawdzic i nie wydawac za zdzieranie opon.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 615
Skąd: Ełk
Wysłany: 7 Listopad 2007, 00:31   

no to oki niech sprawdza zobaczymy kto był bliżej prawdy :P a jak w szwecji bo u nas juz ŚNIEG !!!!! BIAŁO NA DROGACH !!!
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 7 Listopad 2007, 10:22   

PAAANOOOWIE...... :roll:

Piszecie dyrdymały i nic z nich nie wynika.

Na GEOMETRIĘ zawieszenia składają się trzy elementy: zbieżność, pochylenie koła i wyprzedzenie kąta zwrotnicy.
Sprawdzenie geometrii obejmuje te trzy elementy łącznie (zawsze!).

Co do twórcy tematu - to muszę cię zmartwić: opisane przyczyny (zaliczenie dużej dziury na zahamowanym kole) najczęściej kończy się wygięciem wahacza lub jego mocowania, i regulacja geometrii może nie pomóc. Koniecznie trzeba jednak od tego zacząć (najlepiej na dobrej SKP).
Regulacja samej zbieżności na 99% nie pomoże, jak bardzo ściąga (tzn konieczna jest duża korekta kierownicą), to najprawdopodobniej przestawione jest wyprzedzenie kąta zwrotnicy (z powodów jak wyżej).
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Wiek: 68
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 7 Listopad 2007, 12:50   

Sevan. Wlasnie o tym pisze... (toe-in, caster, camber ).
Pstrag. COOOOO?????
Juz u Was spadl snieg???.
U nas jeszcze nie w okolicach Goteborga. slyszalem ze w Uppsali byl snieg.
Ale zimowki juz mam zalozone.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
witek 

Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 43
Skąd: Białystok
Wysłany: 7 Listopad 2007, 19:58   

Pojechałem na geometrie i wydałem stówke zeby sie dowiedziec ze koło jest pochylone o 4 stopnie i trzeba zajechac do ASO po jakies śruby do ustawienia tego, lecz jak dzisiaj zauwazyłem że już tak bardzo nie ciagnie w prawo lecz troche ciagnie jak kierownice ustawiam na wprost..

[ Dodano: 7 Listopad 2007, 22:05 ]
a mozecie mi poleciec jakis dobry warsztat na terenie białegostoku lub w okolicach???? w ktorym by mi to sprawdzili i naprawili:)
 
 
spiknief


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 45
Skąd: Kutno
Wysłany: 6 Luty 2008, 15:52   

Witam
Podpinam się pod temat bo mam taki mały OT a nie chce zaczynać całego posta.
Dowiedziałem sie od magików/mechaników że w tylnej osi mam rożnice w geometrii 1" (minuta), nie wiem w którym kierunku. Nie byli w stanie poprawić tego na tych drązkach co są za to odpowiedzialne i chcą je wymieniać za jakiś czas(komplet tył ok 250 zł z wymianą mi powiedzieli). Co o tym sądzicie ?
_________________
w202 2.2 CDI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13