Przesunięty przez: Pioterek 1 Grudzień 2012, 23:02 |
Sciąga na prawo:( |
Autor |
Wiadomość |
witek
Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 43 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 6 Listopad 2007, 20:20 Sciąga na prawo:(
|
|
|
Wczoraj dałem sie przejechać dla mojej siostry moim Mesiem po polnej drodze... Gdy miała na liczniku około 40-50 km/h najechała na dużą dziure...lecz gdy wjechała w nia nacisneła pedał hamulca, teraz gdy kierownice trzymam prosto to samochód ściąga na prawo i musze miec kierownice lekko skrecona w lewo strone to wtedy jest ok. Chciałbym sie dowiedziec co mogło sie uszkodzić podczas tego zdarzenia i ewentualne koszty naprawy. Z góry dzieki za rady i Pozdrawiam |
|
|
|
|
zmichal
Moderator
Pomógł: 10 razy Dołączył: 20 Mar 2006 Posty: 736 Skąd: lubelskie
|
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 6 Listopad 2007, 21:24
|
|
|
na bank pomoze zbieżnosc kół |
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 6 Listopad 2007, 21:54
|
|
|
Zbieżność nic innego nie powinno sie stac |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
Kowal
Moderator Mercedes C220D
Pomógł: 33 razy Dołączył: 03 Kwi 2006 Posty: 1046 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Listopad 2007, 22:34
|
|
|
Hmmm a geometrii przy takim czymś nie trzeba robić ??? ;>
Pozdro |
_________________ Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień
Odzież motocyklowa |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 6 Listopad 2007, 23:44
|
|
|
Na stacji zbieznosci kol wszystko sprawdza. Zbieznosc toe-in, caster, camber i wtedy mozna powiedziec co to bylo. Ja uwazam ze tylko zrobic regulacje zbieznosci,
Zrob to w najblizszym czasie by nie zdzierac bieznika prawej opony. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 7 Listopad 2007, 00:15
|
|
|
Kowal, witek, gemotrie robi sie zawzwyczaj przy wymianie tulej na wachaczu lub zmienianiu kompletnego całego wachacza i to nie zawsze!! |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 7 Listopad 2007, 00:17
|
|
|
pstrag21 napisał/a: | Kowal, witek, gemotrie robi sie zawzwyczaj przy wymianie tulej na wachaczu lub zmienianiu kompletnego całego wachacza i to nie zawsze!! |
a po uderzeniu nie sprawdzac, jezeli ciagnie na prawo??? wolalbym sprawdzic. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 7 Listopad 2007, 00:19
|
|
|
sprawdzic można ale napewno od uderzenia geometria sie nie "psuje" od tego jest zbieżność |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 7 Listopad 2007, 00:29
|
|
|
przeczytajcie jeszcze raz co Witek napisal. szybkosc byla 40-50 km/godz i w dodatku jak kolo juz weszlo w row to zachamowala. czyli duza sila uderzenia....wolalbym sprawdzic i nie wydawac za zdzieranie opon. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 7 Listopad 2007, 00:31
|
|
|
no to oki niech sprawdza zobaczymy kto był bliżej prawdy a jak w szwecji bo u nas juz ŚNIEG !!!!! BIAŁO NA DROGACH !!! |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 7 Listopad 2007, 10:22
|
|
|
PAAANOOOWIE......
Piszecie dyrdymały i nic z nich nie wynika.
Na GEOMETRIĘ zawieszenia składają się trzy elementy: zbieżność, pochylenie koła i wyprzedzenie kąta zwrotnicy.
Sprawdzenie geometrii obejmuje te trzy elementy łącznie (zawsze!).
Co do twórcy tematu - to muszę cię zmartwić: opisane przyczyny (zaliczenie dużej dziury na zahamowanym kole) najczęściej kończy się wygięciem wahacza lub jego mocowania, i regulacja geometrii może nie pomóc. Koniecznie trzeba jednak od tego zacząć (najlepiej na dobrej SKP).
Regulacja samej zbieżności na 99% nie pomoże, jak bardzo ściąga (tzn konieczna jest duża korekta kierownicą), to najprawdopodobniej przestawione jest wyprzedzenie kąta zwrotnicy (z powodów jak wyżej). |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 7 Listopad 2007, 12:50
|
|
|
Sevan. Wlasnie o tym pisze... (toe-in, caster, camber ).
Pstrag. COOOOO?????
Juz u Was spadl snieg???.
U nas jeszcze nie w okolicach Goteborga. slyszalem ze w Uppsali byl snieg.
Ale zimowki juz mam zalozone. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
witek
Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 43 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 7 Listopad 2007, 19:58
|
|
|
Pojechałem na geometrie i wydałem stówke zeby sie dowiedziec ze koło jest pochylone o 4 stopnie i trzeba zajechac do ASO po jakies śruby do ustawienia tego, lecz jak dzisiaj zauwazyłem że już tak bardzo nie ciagnie w prawo lecz troche ciagnie jak kierownice ustawiam na wprost..
[ Dodano: 7 Listopad 2007, 22:05 ]
a mozecie mi poleciec jakis dobry warsztat na terenie białegostoku lub w okolicach???? w ktorym by mi to sprawdzili i naprawili:) |
|
|
|
|
spiknief
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 45 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 6 Luty 2008, 15:52
|
|
|
Witam
Podpinam się pod temat bo mam taki mały OT a nie chce zaczynać całego posta.
Dowiedziałem sie od magików/mechaników że w tylnej osi mam rożnice w geometrii 1" (minuta), nie wiem w którym kierunku. Nie byli w stanie poprawić tego na tych drązkach co są za to odpowiedzialne i chcą je wymieniać za jakiś czas(komplet tył ok 250 zł z wymianą mi powiedzieli). Co o tym sądzicie ? |
_________________ w202 2.2 CDI |
|
|
|
|
|