Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem ze szczękami
Autor Wiadomość
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 22:41   Problem ze szczękami

witam, zabrałem się dzisiaj za wymianę tarcz na tyle, przy okazji chciałem wymienić szczęki ze sprężynkami, po założeniu wszystkiego lewego koła nie da się praktycznie obrócić, z kolei prawe idzie z bardzo dużym oporem, brakuje mi już przy bębnach regulacji a one nadal trą i to raczej nie kwestia dotarcia :/ hamulec na pedale nie może nawet na 1 ząbek złapać tak jest wszystko napięte :/ spotkał się ktoś z czymś podobnym ? cały dzień mi to zajęło a i tak auto unieruchomione.
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
Ostatnio zmieniony przez MICHAL200 5 Kwiecień 2013, 19:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 22:59   

Pod tylnym siedzeniem popuszczałeś regulację linki?
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 23:02   

Adaśko, niestety nie wiem jak ja poluźnić, jedynie udalo mi się przez przypadek podciągnąć o 2 zabki bo nie rozumiem zasady działania tego mechanizmu :/

wcześniej pedał wpadał mi w podłogę i reczny nie trzymał, po rozebraniu wszytko było ok, ale ząłożyłem nowe szczeki i teraz nawet na ząbek nie moge wcisnąc pedału bo tak twardy jest
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
Ostatnio zmieniony przez marcinns1991 4 Kwiecień 2013, 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MICHAL200 
Michal200


Pomógł: 187 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 7365
Skąd: _____
Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 23:06   

marcinns1991, http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=1271 :wink:
_________________
Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/

W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003

EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 23:12   

niestety nic tam na mój temat nie znalazłem, tam jest tylko o pedale w podłogę a mój po wymianie nie chce nawet na 1 ząbek wskoczyć i blokuje mi koła przy nie zaciągniętym :.
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 23:13   

tu masz opisane
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 23:40   

linki dosyć luźne mam i nie wiem co to może być :/
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 23:52   

Sprawdź w szczękach, w dolnej części tam gdzie linki dochodzą, potrafi zapiec się (drugie zdjęcie część nr 6), trzeba to dobrze rozruszać, pomóż sobie wd40.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 23:55   

Adaśko, no własnie chodzi to z delikatnym oporem, a czy dostanę ten "rozpierak" w sklepie nowy ? z uwagi na jego drobna budowę nie mam możliwości go wyczyścić, a wd40 chyba nie wyżre tego tak dobrze, czy to jest razem z linką bo nie zauwazyłem żadnego skręcania
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 5 Kwiecień 2013, 08:56   

Czy na pewno dobre szczęki kupiłeś, albo czy dobrze zostały złożone? Budowa tego układu jest prosta i nie ma wielkiej filozofii, może linki masz zapieczone? Tak można gdybać tygodniami.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 5 Kwiecień 2013, 09:25   

Przed założeniem sprawdziłem linki i chodziły ładnie, szczęki sa takie same jak stare tylko mają grubsza warstwę ścierna, czy szczęki różnią się która ma iść na górę a która na dół bo wyglądają identycznie.
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 5 Kwiecień 2013, 14:41   

marcinns1991, musisz zdjąć koło i tarczę jeszcze. Weż drugą osobę do pomocy i niech wciskac pedał ręcznego. Jeśli pedał bedzie wpadał głebiej, to obserwuj zachowanie rozpieraków(to co rozpiera szczęki). Póżniej ewentualnie niech ona próbuje szarpać linka idącą do koła. Ty w tym samym czasie również patrz na mechanizm rozpieraków czy sie porusza.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
marcinns1991 


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 1540
Skąd: Wlkp < Pleszew
Wysłany: 5 Kwiecień 2013, 16:31   

perzu126, dzisiaj na spokojnie rozebrałem wszystko jeszcze raz, okazało się że rozpierak mega zapieczony, a ja zapomniałem go rozruszać, zdjąłem szczeki wybiłem rozpierak z linki hamulcowej, wszystko przeleciałem wd40, zamoczyłem w benzynie ekstrakcyjnej przeleciałem papierkiem ściernym, nasmarowałem, rozruszałem i wszystko ładnie poszło, bęben wszedł bez żadnych oporów, czuć delikatne tarcie w bębnie ale to pewnie kwestia dotarcia się, pedał hamulca postojowego wpada na 5 ząbków i jest twardy, tarcie nie jest duże bo auto swobodnie mogę przepchnąć na spuszczonym ręcznym, za to na zaciągniętym rusza z wielkim oporem. Straciłem 2 dni ale jestem dumny, dzięki za cenne wskazówki, tak to jest jak się pierwszy raz za naprawę auta bierze, przód to był bajka w porównaniu z tyłem, ale teraz mam spokój na długi czas.
_________________
KIA Cee'd SW Buisness Line 1.6 GDi ||| 2018 ||| Jest
VW GOLF MK 5 1.6 FSI (BAG)||| luty 2004||| Jest
W202 Elegance, 2.2d ||| marzec 95r ||| Był
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 5 Kwiecień 2013, 17:34   

marcinns1991 napisał/a:
no własnie chodzi to z delikatnym oporem,
marcinns1991 napisał/a:
okazało się że rozpierak mega zapieczony,
A widzisz, czyli nie do końca sprawdziłeś :wink:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
mlody21989 

Pomógł: 49 razy
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 2354
Skąd: PPL
Wysłany: 5 Kwiecień 2013, 18:09   

w sumie tak na 3 ząbki byłoby idealnie ale wyregulować to to nie problem wystarczy kolo odkręcić :) wiec robota na 5min jak będzie Ci się chciało
_________________
Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,206 sekundy. Zapytań do SQL: 12