Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
1 Luty 2012, 21:08
akumulator i prostownik
Autor Wiadomość
endriu72 
esprit'98-1.8B+G

Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 49
Skąd: lublin
Wysłany: 7 Listopad 2007, 00:01   akumulator i prostownik

witam mam pytanie czy zeby podladowac prostownikiem akumulator (moj jest w MB od nowosci) to nalezy go odlaczyc czy mozna ladowac tak jak jest podlaczony w bagazniku? a czy w przypadku odlaczenia nie spowoduje to skasowania jakis zapisanych w pamieci auta informacji? dzieki za szybkie i konkretne odpowiedzi bo poranki coraz zimniejsze :-)
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 620
Skąd: Ełk
Wysłany: 7 Listopad 2007, 00:05   

mozna ładowac podłąńczony jak i odłąńczony to w niczym nie pomaga,

Śmiało także mozesz odłąnczyc amumulator!
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 7 Listopad 2007, 00:21   

Dokladnie tak jak wyzej :) kiedys sie spieszylem a mialem rozladowany akumulator to zapalalem go z podlaczonego prostownika :) i nic sie nie stalo :) Jak odlaczysz akumulator to jedyne co bedzie trzeba zrobic to ustawić zegarek :D i jak masz dwustopniowe elektryczne szyby zaprogramowac automatyczne otwieranie i zamykanie :) nic wiecej :) (bynajmniej ja nie musialem)

Pozdrawiam
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
DarekGA 
270000km

Pomógł: 22 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 273
Skąd: 3miasto
Wysłany: 7 Listopad 2007, 00:32   

Dojdzie jeszcze zablokowanie radia jak się odłączy akumulator, trzeba więc znać kod aby je później odkodować oczywiśćie jeśli radio jest fabrycznie zakładane lub ma kodowanie. Kolega nie napisał jaki ma model :mb: ale jeśli ma z elektroniką silnika lub skrzyni biegów lepiej jednak ładować odłączając akumulator z samochodu.
_________________
C220 T CDI Esprit WDB2021931F979448
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 8 Listopad 2007, 13:50   

pstrag21 napisał/a:
mozna ładowac podłĄczony jak i odłĄczony to w niczym nie pomaga,

Śmiało także mozesz odłĄczyc amumulator!


Nie byłbym taki pewien. Skąd wiesz, jaki to prostownik?
Na własne oczy widziałem prostowniczki (głównie produkcji rzemieślniczej) dające końcowe napięcie ładowania rzędu 17-18 volt i efekt gotowania się elektrolitu (GOTOWANIA - nie GAZOWANIA) Elektronika samochodu powinna w zasadzie tej wielkości napięcie wytrzymać - tak więc jeżeli prostownik nie jest duży, to jest raczej małe prawdopodobieństwo, że bezpieczne napięcie zostanie przekroczone. Najlepiej jak wewnątrz prostownika jest układ elektroniczny odłączający zasilanie lub ograniczający prąd ładowania w momencie, gdy akumulator jest naładowany
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 8 Listopad 2007, 15:22   

bezpieczniej będzie zawsze odłączyć akumulator,
nie jest to taki wielki problem (zegarek, radio i szyby) do ustawienia.
czy coś jeszcze?
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 8 Listopad 2007, 17:18   

pip napisał/a:
bezpieczniej będzie zawsze odłączyć akumulator,
nie jest to taki wielki problem (zegarek, radio i szyby) do ustawienia.
czy coś jeszcze?

zespoly, ktore maja memory, czyli pamiec. np ustawianie elektrycznych foteli.
Elektronika zaplonu sama sie ustawi po wlaczeniu akumulatora.

[ Dodano: 8 Listopad 2007, 17:20 ]
Tylko pamietajcie, jak bedziecie chcieli cos pospawac to zdjac kable akumulatora, koniecznie, gdyz mozna zniszczyc diody w alternatorze. Dobrze byloby, zeby kazdy o tym wiedzial.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
endriu72 
esprit'98-1.8B+G

Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 49
Skąd: lublin
Wysłany: 8 Listopad 2007, 21:27   

dzieki za odpowiedzi a puki co licze na lekka zime :)
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Listopad 2007, 20:50   

Ja liczę razem z tobą endriu72. :wink:
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
endriu72 
esprit'98-1.8B+G

Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 49
Skąd: lublin
Wysłany: 11 Listopad 2007, 12:52   

musimy byc mocni i wierzyc w sebie :D a raczej w moc niemieckiej technologii :D ale Ty i tak masz lepiej bo w zimie w GD jest lagodniejszy klimat :D
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Listopad 2007, 12:59   

endriu72 napisał/a:
musimy byc mocni i wierzyc w sebie :D a raczej w moc niemieckiej technologii :D ale Ty i tak masz lepiej bo w zimie w GD jest lagodniejszy klimat :D


To prawda dziś prawie w całm kraju śnieg a nad morzem piękna jesień :mrgreen:
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
waldek500 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Chełm
Wysłany: 11 Listopad 2007, 17:26   

podczas odpalania z prostownika rozruchowego moduł poduszki na 50% przypadków idzie w kosmos. jednak do ladowania klem nie musisz odłaczac. ja przynajmniej tego nie robie nigdy.
_________________
E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem.
 
 
ascorp 

Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 83
Skąd: WLKP
Wysłany: 30 Grudzień 2009, 09:14   

a teraz słowa zaczerpniete z ksiązki pt."Sam naprawiam MERCEDES C W202"

-Przed ładowaniem należy sprawdzić gęstośc elektrolitu, w razie potrzeby dolać wody destylowanej
-Odłączyć od akumulatora najpierw przewód masy, potem przewód dodatni.
-zamarznięty akumulator należy rozmrozic (rozładowany zamarza w -12 C)
-Normalny prad ładowania wynosi 10% pojemności akumulatora
-Lączyć najpierw biegun dodatni akumulatora z dodatnim biegunem prostownika
-Temperatura elektrolitu podczas ładowania nie powinna przekraczać +55 C
-Akumulator należy ładować tak długo, ąż wszystkie ogniwa zaczną gwałtownie wydzielać gaz i trzy przeprowadzone kolejno, w odstępie jednej godziny, pomiary wykażą, że napięcie i gęstość elektrolitu przestały roznąc
-Po naładowaniu sprawdzić poziom elektrolitu, w razie potrzeby dolać wody destylowanej
-Pozostawić akumulator do odgazowania przez około 20min., następnie zakręcić korki
UWAGA silnik nie powinien pracować przy odłączonym akumulatorze, gdyż grozi to do uszkodzenia wyposażenia elektrycznego
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 30 Grudzień 2009, 11:18   

pavel napisał/a:

Tylko pamietajcie, jak bedziecie chcieli cos pospawac to zdjac kable akumulatora, koniecznie, gdyz mozna zniszczyc diody w alternatorze. Dobrze byloby, zeby kazdy o tym wiedzial.

Dody w alternatorze najpodlejszego gatunku wytrzymują min. 50 voltów, natomiast sterowniki w pozostałej elektronice zaczną się już z nami bezpowrotnie żegnać przy ponad dwudziestu woltach. Z tymi diodami alternatora to właśnie taki mit wymyślony przez mechaników i spawaczy nie mających pojęcia o elektryce. Nie pisze się jednak o najważniejszej rzeczy: W CZASIE SPAWANIA ŁUKOWEGO MIEJSCE "MASY" MUSI BYĆ ZAMOCOWANE W BEZPOŚREDNIEJ BLISKOŚCI MIEJSCA SPAWANEGO - zabezpiecza to w znacznym stopniu przed niszczącym prądem w instalacji!
Prosty przykład: spawamy coś przy nadkolu (jest zdjęte koło) - no to masę przypinamy do zawieszenia (bo tam nie ma lakieru) :mrgreen: Często nie bierze się pod uwagę, że bezpośrednie połączenie osi z nadwoziem jest bardzo nikłe :?
Tak więc na ośće mamy 0 voltów, a w miejscu spawania ponad 80. Prąd ochoczo po kabelku z czujnika klocków idzie do nadwozia i w ułamku sekundy mamy zniszczoną wiązkę (lub przebija się do cewki czujnika ABS i demoluje sterownik)
Identyczna sytuacja nastąpi przy spawaniu nadwozia i połączeniu się z masą na silnik. Jeżeli oryginalna "plecionka" pomiędzy silnikiem i nadwoziem będzie słaba - to różnica napięć ładnie spali nam komputer z silnika (który jest przykręcony do auta, a z czujników zamocowanych na silniku dostaje w tym momencie 80 volt)
ascorp napisał/a:
UWAGA silnik nie powinien pracować przy odłączonym akumulatorze, gdyż grozi to do uszkodzenia wyposażenia elektrycznego

Tutaj przypadkowo pojawił się jeszcze inny aspekt sprawy spawania: Akumulator podłączony do pojazdu zabezpiecza przed nadmiernym wzrostem napięcia w instalacji!!! Czyli paradoksalnie przy odłączonym akumulatorze jest większa możliwość że na klemach wygeneruje się szkodliwe napięcie niż przy akumulatorze podłączonym! Najbezpieczniej jednak zdjąć klemy z czopów akumulatora i zewrzeć je ze sobą. Wtedy napięcia w instalacji pojazdu nie ma - a nawet jak by się chciało jakieś "wygenerować" - to nic z tego, bo mamy zwarte klemy...
 
 
puras 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 159
Skąd: Z-DOLNY ŚLĄSK
Wysłany: 30 Grudzień 2009, 18:56   

Gerri jest taki bajer który się zakłada na klemy podczas spawania i nie trzeba odłączać wtedy aku. Słyszałeś o czymś takim ? Dobre to? Ponoć zabezpiecza przed jakimiś przepięciami. A aku do ładowania jest najbezpieczniej wyjąć z auta ponieważ podczas ładowania wydzielają się kwasy które są ,,wybuchowe,, na własne oczy widziałem jak się zapalają od iskr. Widziałem jak też raz rozsadziło aku podczas ładowania. A nasze aku są we wnętrzu tak że lepiej wcześniej wyjąć.
_________________
był w202 jest e39...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,134 sekundy. Zapytań do SQL: 11