Przesunięty przez: Łukasz 1 Luty 2012, 21:08 |
akumulator i prostownik |
Autor |
Wiadomość |
liser91
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 43 Skąd: PL
|
Wysłany: 30 Grudzień 2009, 19:18
|
|
|
Ja koledzy mam pytanie na temat ustawiania szyb i szyberdachu. Jak to się robi i na czym to w ogóle polega? |
Ostatnio zmieniony przez liser91 30 Grudzień 2009, 19:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tomek.L
2.2D Esprit 1998
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 30 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 30 Grudzień 2009, 19:28
|
|
|
Dwa tygodnie temu musiałem wymienić środkowy tłumik, mistrz spawary podłączył dziwne urządzenie do akumulatora i spawał ( podgrzewał ) układ wydechowy bez odłączania baterii. To pewnie to urządzenie, o którym piszą wcześniej koledzy. Cała elektronika działa bez zastrzeżeń ( i niech tak zostanie ) a i obyło się bez ustawiania szyb i szyberdachu.
Najlepszego w Nowym Roku życzę Wszystkim. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 30 Grudzień 2009, 19:59
|
|
|
puras napisał/a: | Gerri jest taki bajer który się zakłada na klemy podczas spawania i nie trzeba odłączać wtedy aku. Słyszałeś o czymś takim ? Dobre to? Ponoć zabezpiecza przed jakimiś przepięciami. |
Znalazłem np. coś takiego:
http://moto.allegro.pl/it...s_spawania.html
i to ustrojstwo nie wbudziło mojego entuzjastycznego zachwytu. Generalnie takie urządzenia stosujemy, jeżeli istnieje podejrzenie iż odłączenie akumulatora spowoduje rozprogramowanie zbyt dużej liczby urządzeń na pokładzie pojazdu Np.: radio do którego nie ma kodu, ESP (nie wiadomo jak zaprogramować), szyby elektryczne (to samo co poprzednio) Czasami głupie zaprogramowanie zegarka stwarza problemy nie do przejścia
puras napisał/a: | A aku do ładowania jest najbezpieczniej wyjąć z auta ponieważ podczas ładowania wydzielają się kwasy które są ,,wybuchowe,, na własne oczy widziałem jak się zapalają od iskr. Widziałem jak też raz rozsadziło aku podczas ładowania. A nasze aku są we wnętrzu tak że lepiej wcześniej wyjąć. |
1. Dobry prostownik nie powinien dopuścić do długotrwałego gotowania się elektrolitu w czasie ładowania
2. Jeżeli akumulator jest w kabinie - to jest wymóg żeby opary powstające podczas ładowania były odprowadzane rurką pod podwozie pojazdu.
3. Na "zapalenie od iskr." też jest rada:
- zapinamy krokodylki na klemy akumulatora i dopiero wtedy załączamy zasilanie prostownika
- zapinamy najpierw dodatniego krokodylka na klemę dodatnią akumulatora a następnie klemę ujemną na dobrą masę w oddaleniu od akumulatora (np. element silnika) wtedy ewentualna iskra wystąpi w oddaleniu od strefy niebezpiecznej.
Pzdr. G |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30 Grudzień 2009, 20:08
|
|
|
liser91 napisał/a: | Ja koledzy mam pytanie na temat ustawiania szyb i szyberdachu. Jak to się robi i na czym to w ogóle polega? |
Było na Forum - poszukaj. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 30 Grudzień 2009, 23:10
|
|
|
liser91 napisał/a: | Ja koledzy mam pytanie na temat ustawiania szyb i szyberdachu. Jak to się robi i na czym to w ogóle polega? - C180 Esprit '97 |
Prosiłem wcześniej (i to wielokrotnie - literami jak "byki" w kolorze rzucającym się w oczy!!!!) - żeby podawać w roczniku `97 JAKI KLUCZYK ??? "Rybka" czy "scyzoryk"???
Zupełnie inaczej przebiega programowanie dachu w obu modelach!
Widzę z profilu że śledzisz forum - tak więc powinieneś o tym wiedzieć :-/ |
|
|
|
|
liser91
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 43 Skąd: PL
|
Wysłany: 30 Grudzień 2009, 23:22
|
|
|
Sorry, niedopatrzenie Oczywiście kluczyk scyzoryk, gdyż auto jest sprzed FL. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 31 Grudzień 2009, 09:33
|
|
|
Opis programowania szyb jest na forum - znajdziesz bez problemu. Natomiast dach miał przed liftem silniczek z mikrowyłącznikami i jego programowanie było dosyć skomplikowanym zabiegiem. Trzeba było ustawiać niektóre z kółek wewnątrz silniczka "na znaki" a potem wszystko osadzić w ramie dachu przy odpowiedniej pozycji reszty mechanizmu. Z uwagi na to jednak dach nie powinien się rozprogramować po odłączeniu zasilania. Możesz coś bliżej napisać - jakie są objawy? |
|
|
|
|
liser91
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 43 Skąd: PL
|
Wysłany: 31 Grudzień 2009, 12:10
|
|
|
Nie nie, pytam po prostu na zapas, bo właśnie u mnie jak odłączyłem aku to nic poza ustawieniem godziny i odkodowaniem radia nie musiałem robić. Stąd moje wątpliwości, czemu niektórzy mają naprawdę sporo do roboty.. Ewentualnie takie pytanie odnośnie szyb - naciskając mocniej szyba opuszcza się cała, a nie da się nacisnąć mocniej, żeby automatycznie się podniosła. Czy coś jest nie tak? Czy tak było fabrycznie? Bo np. domykanie z kluczyka szyb i szyberdachu działa. Przejrzałem i odpowiedzi na to konkretne pytanie nie znalazłem. |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 31 Grudzień 2009, 12:17
|
|
|
liser91 napisał/a: | Przejrzałem i odpowiedzi na to konkretne pytanie nie znalazłem. |
Słabiutko szukałeś. Musisz zaprogramować szyby - odpowiedź jest w instrukcji.
szyby.jpg
|
|
Plik ściągnięto 8873 raz(y) 29,37 KB |
|
|
|
|
|
liser91
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 43 Skąd: PL
|
Wysłany: 31 Grudzień 2009, 15:44
|
|
|
Ok, dzięki. Dziwiło mnie to od zakupu autka czemu szyba opuszcza się sama, a podnieść się nie chce. |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 31 Grudzień 2009, 15:51
|
|
|
liser91 napisał/a: | Dziwiło mnie to od zakupu autka czemu szyba opuszcza się sama, a podnieść się nie chce. |
Jak kupisz sobie nowy telewizor, lodówkę czy mikrofalę - koniecznie przeczytaj instrukcję zanim podłączysz do prądu
Ech.. korzystanie z instrukcji to nie jest żaden grzech |
|
|
|
|
liser91
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 43 Skąd: PL
|
Wysłany: 31 Grudzień 2009, 16:16
|
|
|
No wiem wiem Przy czym instrukcji i innych papierów od autka nie mam, ale nadrobię i ściągnę |
|
|
|
|
ttoip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Paź 2008 Posty: 115 Skąd: lublin
|
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 19:25
|
|
|
liser91 napisał/a: | Ok, dzięki. Dziwiło mnie to od zakupu autka czemu szyba opuszcza się sama, a podnieść się nie chce. |
czyli ?? co dało zaprogramowanie , podnoszą się same , ja też mam auto przed FL , ale nic sie nie zaprogramowało bo nic sie nie zmieniło, albo coś źle robię , przełacznik szyb na "opuść" jest tak jakby "dwustopniowy " i jak się mocniej nadusi to szyba sama idzie na sam dół a aby ją podnieść trzeba trzymać ale uważałem że tak ma być , aby np dziecko nie nacisnęło zamknięcia a potem nie włożyło np głowy w okno , a coś daje programowanie ?? |
_________________ C250TT ; WDB2021881F506924 ; 1996 |
|
|
|
|
liser91
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2009 Posty: 43 Skąd: PL
|
Wysłany: 2 Styczeń 2010, 20:13
|
|
|
Wiesz co, w sumie nie wsiadałem jeszcze do samochodu od sylwestra . A co do guzika to mam tak samo, w dół jest dwustopniowy, a w górę jednostopniowy. |
|
|
|
|
misiu129
C 220 CDI 99r
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 254 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wysłany: 3 Styczeń 2010, 00:03
|
|
|
ttoip napisał/a: | a coś daje programowanie ?? | tak
liser91 napisał/a: | co do guzika to mam tak samo, w dół jest dwustopniowy, a w górę jednostopniowy |
Więc otwórz wszystkie szyby nawet kawałek i po kolei zamykaj ale wsłuchaj się. trzymasz guzik zamykania pierwszej...szyba się zamknie to go nie puszczaj aż po ok 1-2 sek usłyszysz ze "układ sam przerwał probe dalszego podnoszenia". czyli trzymasz zamykanie dłużej niż do zamknięcia o te ok 2 sekund. zrób tak z kazdą szybą a 2stopniowe działanie będzie i w dól i w górę. A ta czynność to właśnie programowanie szyb |
_________________ W202 C220 CDI ELEGANCE 1999r ASB
W203 C200 KOMPRESSOR AVANGARD
new W203 C320 AVANGARD |
|
|
|
|
|