|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
dodatki do paliwa ( jakość ON na naszych stacjach) |
Autor |
Wiadomość |
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29 Styczeń 2015, 17:41
|
|
|
Dolałem taki do wtrysków przed wczoraj. Zobaczymy czy to w ogóle cos daje ^_^ albo bedzie jakakolwiek zauważalna różnica. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
KarczuW202
W202
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 168 Skąd: Opolskie
|
Wysłany: 29 Styczeń 2015, 23:38
|
|
|
Ja słyszałem różne opinie, że to nic nie daje.. Drugie, że bardziej zawala się silnik, trzecie(bez dowodów) że to coś komuś dało(legenda głosi...)
Napisz jak po |
_________________ VW Golf 3 GL - Sprzedany
Mercedes-Benz w202 Classic C-180 12/93r. - Sprzedany
Opel Vectra C 2.0 Turbo - Jest
Pomogłem? +
|
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 29 Styczeń 2015, 23:53
|
|
|
do wtryskow to jak już do z liqui molly i podczas wymiany filtra paliwa, zalać nim nowym filtr i wtedy coś daje ale jeśli wtrysk juz leje no raczej plyn w cudowny sposób go nie uzdrowi |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
Mors
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 211 Skąd: ZS
|
Wysłany: 30 Grudzień 2015, 21:19
|
|
|
Podepnę się pod temat.
Nigdy nie miałem diesla, a spotkałem się z opiniami, że przy minusowych temperaturach wytwarza się parafina...sporo jest uzdatniaczy na zimę na rynku, obiło mi się o uszy, aby zalac PB (ileś % na cały zbiornik). Więc pytanie do was, co zrobić aby spać spokojniej ?:) |
_________________ Mercedes Benz S202 C220T CDI Elegance '99
WDB2021931F856499
Mercedes Benz C124 E200 Sportline '93r
WDB1240401C019974 |
|
|
|
|
iparts
Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Styczeń 2016, 12:42
|
|
|
Upewnić się, że akumulator jest dobrze naładowany i ewentualnie przepalić silnik przed zaśnięciem, jeśli nie masz żadnych usterek to możesz spać spokojnie |
_________________ http://www.iparts.pl/auto/mercedes-benz,74.html |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20 Styczeń 2016, 09:32
|
|
|
Mors napisał/a: | Więc pytanie do was, co zrobić aby spać spokojniej ?:) |
Tankować na markowych - lub sprawdzonych - stacjach.
Dodatki? - u nas nie ma takich mrozów. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
mlody21989
Pomógł: 49 razy Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 2354 Skąd: PPL
|
Wysłany: 20 Styczeń 2016, 13:59
|
|
|
mozna stosowac castrol TDA ewentualnie znany i lubiany mixol ale to nawet calorocznie nie tylko zima i unikac dziwny promocji na dziwnych stacjach |
_________________ Było: Wiśniowe 220D '99
Jest: BMW E39 528i M-pakiet
|
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20 Styczeń 2016, 18:27
|
|
|
Ja polecam dobre paliwo i wtedy nie trzeba żadnych dodatków. Co do jakości paliw to już w innym temacie pisałem, żeby unikać Vervy (jak tankujesz na Orlenie to już lepiej zwykłego diesla lać na zimę), lub pytać się o napęd "arktyczny", który jest zwykłym napędem, bez domieszek biopaliw.
Śmiechem żartem to olej napędowy "arktyczny" nie występuje za naszą wschodnią granicą, tam po prostu jest czysty napęd cały rok i nie mają problemu z zamarzającym paliwem. W Polsce natomiast normy pozwalają oszczędzać producentom i do 5% mogą wlać "rzepaku", a te 5% to bardzo śliska granica. |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 17:45
|
|
|
Niedzwiad napisał/a: | Ja polecam dobre paliwo i wtedy nie trzeba żadnych dodatków. Co do jakości paliw to już w innym temacie pisałem, żeby unikać Vervy (jak tankujesz na Orlenie to już lepiej zwykłego diesla lać na zimę), lub pytać się o napęd "arktyczny", który jest zwykłym napędem, bez domieszek biopaliw.
Śmiechem żartem to olej napędowy "arktyczny" nie występuje za naszą wschodnią granicą, tam po prostu jest czysty napęd cały rok i nie mają problemu z zamarzającym paliwem. W Polsce natomiast normy pozwalają oszczędzać producentom i do 5% mogą wlać "rzepaku", a te 5% to bardzo śliska granica. |
Po co piszesz takie brednie?
Ja polecam dobre paliwo i wtedy nie trzeba żadnych dodatków.
A które paliwo jest dobre? Przecież Polska jest krajem UE i w każdym paliwie są domieszki bio. To nie te czasy gdzie kupowało się na każdej stacji zwykły olej napędowy.
Co do jakości paliw to już w innym temacie pisałem, żeby unikać Vervy (jak tankujesz na Orlenie to już lepiej zwykłego diesla lać na zimę),
Vervy też nie tankuje ale z musu to czasem trzeba. A ten zwykły diesel to biopaliwo i jeszcze szybciej Ci zmarznie niż ta verva bo tam więcej jest bio dodatków niż samego paliwa.
Za wschodnia granicą jezt zwykły olej npędowy bez dodoatków ale tylko dlatego, że rosja nie jest krajem UE i jej takie przepisy nie dotyczą. Jeszcze nie dawno na Łukoilu było takie paliwo ale ze względu na kary muszą to paliwo "uszlachetniać" jakimś dodatkami eko czy bio. Wskaż mi stacje gdzie można kupić normalny olej napędowy czy nawet benzyne.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Niedzwiad
Dołączył: 01 Gru 2015 Posty: 153 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 22:50
|
|
|
kubus838 napisał/a: | Vervy też nie tankuje ale z musu to czasem trzeba. A ten zwykły diesel to biopaliwo i jeszcze szybciej Ci zmarznie niż ta verva bo tam więcej jest bio dodatków niż samego paliwa. |
Już jeden forumowicz zapowiedział przeprowadzenie testu, polecam zrobienie tego samego. wlej do litrowego słoika vervy i zwykłego napędu, a słoiki zostaw na mrozie. Ja się już przekonałem.
kubus838 napisał/a: | Za wschodnia granicą jezt zwykły olej npędowy bez dodoatków ale tylko dlatego, że rosja nie jest krajem UE i jej takie przepisy nie dotyczą. Jeszcze nie dawno na Łukoilu było takie paliwo ale ze względu na kary muszą to paliwo "uszlachetniać" jakimś dodatkami eko czy bio. |
Jesteś pewny, że ze względów ekologicznych? A może ekonomicznych?
Jeżeli jako właściciel stacji możesz zamówić zwykłą ropę, która nosi magiczną nazwę "arktyczna", tyle, że jest praktycznie w cenie vervy, to czym jest wg Ciebie verva, czym ON, a czym napęd "arktyczny".
Od razu Ci napiszę, że na stacji koncernowej Orlenu, nie kupisz takiego napędu. One są dostępne na dobrych stacjach franczyzowych.
I tak jak pisałem w innym temacie, paliwo zmieniało się w gluta odpowiednio przy -15, -20 i -30, (verva, ON, ON arktyczny).
Statoil również chwali się napędem bez dodatków biokomponentów, ze znajomych którzy na nim jeżdżą, nikt nigdy nie narzekał.
Kod: | http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedowe/Strony/default.aspx |
Więc wszystko zależy od tego co właściciel stacji ma w zbiornikach, bo zarówno zwykły napęd jak i verva mają tą samą temperaturę zablokowania zimnego filtru – CFPP, i trzy gatunki zaczynające się od 0, a kończące się na -20 stopniach, natomiast jest jeszcze ON drugiej klasy którego temperatura zablokowania zimnego filtru wynosi -32 stopnie. |
_________________ S202 220cdi 125km |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21 Styczeń 2016, 23:42
|
|
|
Niedzwiad napisał/a: | kubus838 napisał/a: | Vervy też nie tankuje ale z musu to czasem trzeba. A ten zwykły diesel to biopaliwo i jeszcze szybciej Ci zmarznie niż ta verva bo tam więcej jest bio dodatków niż samego paliwa. |
Już jeden forumowicz zapowiedział przeprowadzenie testu, polecam zrobienie tego samego. wlej do litrowego słoika vervy i zwykłego napędu, a słoiki zostaw na mrozie. Ja się już przekonałem. |
Ja już ten test robiłem i oba rodzaje paliwa(ON) mi zamarzły. Verva miała konsystencje farby olejnej, biopaliwo już miało konsystencje budyniu.
Niedzwiad napisał/a: | kubus838 napisał/a: |
Za wschodnia granicą jezt zwykły olej npędowy bez dodoatków ale tylko dlatego, że rosja nie jest krajem UE i jej takie przepisy nie dotyczą. Jeszcze nie dawno na Łukoilu było takie paliwo ale ze względu na kary muszą to paliwo "uszlachetniać" jakimś dodatkami eko czy bio. |
Jesteś pewny, że ze względów ekologicznych? A może ekonomicznych?
Jeżeli jako właściciel stacji możesz zamówić zwykłą ropę, która nosi magiczną nazwę "arktyczna", tyle, że jest praktycznie w cenie vervy, to czym jest wg Ciebie verva, czym ON, a czym napęd "arktyczny".
Od razu Ci napiszę, że na stacji koncernowej Orlenu, nie kupisz takiego napędu. One są dostępne na dobrych stacjach franczyzowych.
I tak jak pisałem w innym temacie, paliwo zmieniało się w gluta odpowiednio przy -15, -20 i -30, (verva, ON, ON arktyczny).
Statoil również chwali się napędem bez dodatków biokomponentów, ze znajomych którzy na nim jeżdżą, nikt nigdy nie narzekał. |
Tu masz racje oficjalnie to ekologia nieoficjalnie to ekonomia.
Niestety te paliwa są tak przygotowywane. U mnie jest statoil i to dosyć nowy i też jest olej "arktyczny". Fakt on arktyczny to jest tylko z nazwy bo zamarza tak samo jak paliwo z orlenu. Je jeszcze się osobiście nie zdążyłem przekonać ale moi koledzy już tak i czekaja na przyszłotygodniowe odwilże.
Niedzwiad napisał/a: |
Więc wszystko zależy od tego co właściciel stacji ma w zbiornikach, bo zarówno zwykły napęd jak i verva mają tą samą temperaturę zablokowania zimnego filtru – CFPP, i trzy gatunki zaczynające się od 0, a kończące się na -20 stopniach, natomiast jest jeszcze ON drugiej klasy którego temperatura zablokowania zimnego filtru wynosi -32 stopnie. |
A mnie się wydaje, że to wszystko jest zależne od zbiorników w stacjach. Jeżeli zbiorniki są nie czyszczone raz na kwartał to się tam zbiera tyle "szlamu", że to już paliwa nie przypomina. A z tego co się kiedyś dowiedziałem to np. orlen ma w swojej "instrukcji" terminy czyszczenia takich zbiorników. Przecież nad paliwem w takim zbiorniku jest powietrze. Nie wiem na ile to jest prawda ale ponoć takie stacje maję obowiązek wypełnienia zbiorników nad paliwem jakimś gazem obojętnym, ale podkreślam ja to tylko słyszałem.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Ryjek1238
Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 7 Skąd: Narol
|
Wysłany: 22 Styczeń 2016, 01:33
|
|
|
Cytat: | Śmiechem żartem to olej napędowy "arktyczny" nie występuje za naszą wschodnią granicą, tam po prostu jest czysty napęd cały rok i nie mają problemu z zamarzającym paliwem. W Polsce natomiast normy pozwalają oszczędzać producentom i do 5% mogą wlać "rzepaku", a te 5% to bardzo śliska granica. |
Obecnie obowiązujące prawo w Polsce dopuszcza stosowanie do 7% obj. Zawartość estru metylowego kwasów tłuszczowych (FAME) tzw. "rzepaku". Więcej wymagań dla paliw ciekłych można znaleść pod adresem: Dzienik Ustaw .pdf |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Styczeń 2016, 08:32
|
|
|
kubus838 napisał/a: | Ja już ten test robiłem i oba rodzaje paliwa(ON) mi zamarzły. Verva miała konsystencje farby olejnej, biopaliwo już miało konsystencje budyniu. |
Tak, tak..... Tobie wszystko zamarza |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,146 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|