Częste problemy z silnikiem: benzyna -pomoże? |
Autor |
Wiadomość |
Imperator0
wapniak
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 164 Skąd: Stolyca
|
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 00:43 Częste problemy z silnikiem: benzyna -pomoże?
|
|
|
Witam userów zacnego forum W 202!!!.Jestem od kilkunastu dni posiadaczem Mercedes C klasse 280 Elegance - to moja druga Mercedes - kiedyś miąłem 190 2.3 Przejrzałem całe forum - praktycznie wszystkie posty dotyczące nieszczęsnych:obrotów,dławienia,kichania itp.Wielu z was pisało że między innymi wymieniali kable WN (mowa oczywiście o benzynkach)
Moja walka zaczęła się także od tego elementu jednak ja wymieniłem jeszcze cewki oraz fajki pod nimi o których ponoć większość właścicieli zapomina. Efekt - auto przestało się dławić i kichać jednak nadal nierówna praca. Pojechałem na komputer - Serwis Boscha. Diagnoza: martwa cewka 2 i 5 garczka. Z uwagi na to iż je wymieniałem na boschowskie nowe sprawdzono mi WYSTEROWANIE cewek z kompa. I tu wyszło szydło z worka. Kabelki które wychodzą z wiązki do każdej cewki(u mnie 3 szt u większości z Was 2) oblane w tej gumce termicznej! Mechanior rozkroił izolację i.... osnowa kabelków wysypała się w rękę. Powodowało to zwory i zakłócanie pracy cewek. Ceny : w ASO wiązka ca. 2500 zł - kosmos. Używka na szrocie 200 - 500 zł ale zauważyłem że ktoś sobie już to naprawiał dając świeże kabelki i rozbobrowując te fajeczki(mniejsze) od cewki a potem zalał gorącym plastikiem. To ponoć norma w każdej Mercedes bo temperatura panująca pod dekielkiem kabli powoduje spiekanie i wypalanie normalnych kabli wiązki(WN są silikonowe i zabezpieczone przed wysoką temperaturą). Umówiony już jestem do elektryka żeby zaradził problemowi.
Wniosek - jeśli nic już wam na problemy nie pomaga a doszliście już do punktu że nie ma iskry na którychś cylindrach - sprawdźcie wiązkę przy małej fajce przy cewce - myślę że w każdym benzyniaku jest podobna konstrukcja.
Ogólnie auto klasa, bomba, komfort no i osiągi - to pierwsze moje auto z 6 cylindrami.
Mam też pytania:
Jeśli reflektory i zagłówki działają, a zamki nie reagują i pompki generalnie nie słychać po stacyjce(może ja głuchy jestem) to możliwe że pompka wysiadła tylko częściowo?
W dowodzie mam 93 rok a z VIN Chckera z ruskiej stronki wychodzi mi 94 - co jest?
WDB2020281A022923
oraz gdzieś a wg Vin nie ma tej pozycji tu wyczytałem jakiś post że Elegance wychodził w standardzie na alusach a wg Vin nie ma tej pozycji
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi |
_________________ W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie |
Ostatnio zmieniony przez Imperator0 17 Grudzień 2007, 20:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
simon.p
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 44 Skąd: poznań
|
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 19:21
|
|
|
Witam nowego Pasjonata !!! Kolego walcze z nierównymi obrotami od paru miesięcy i wymieniłem już prawie wszystko co mogło by miec wpływ na te dławienia (wolne obroty) auto u paru mechaników, trzy razy na kompie i nic a tu nagle czytam Twój post i jest nadzieja tylko prosze napisz jak dobrać się do tych kabli z pod cewki aby sprawdzic ich stan !!!!!!!!!!!! |
_________________ Mercedes 202 C180 1995r. |
|
|
|
|
Imperator0
wapniak
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 164 Skąd: Stolyca
|
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 21:05
|
|
|
Prawdopodobnie u Ciebie jest podobnie tylko o dwa cylindry mniej. A więc cewkę zdejmujesz ze świecy - nie jest niczym przykręcona - trzyma ją dekiel. Cewkę ze świecą łączy sztywna plastikowa fajka - ją się ściąga z cewki i można wymieniać - grosze. U mnie jak podjechałem na komputer boscha to koleś bez wyjmowania z głowicy wiedział czy cewka/fajka/kabel WN żyje.Okazało się że mimo wymiany cewki na nową - nie żyje.Więc macher rozciął kawałek izolacji z kabla który DOPROWADZA z wiązki prąd dwoma kabelkami z wiązki DO CEWKI. Kable się wysypały dosłownie - efekt spiekoty pod dekielkiem - dalej jak już idą w gumie - to samo. U mnie w tej chwili chodzi na 4 garach - na poniedziałek umówiony jestem do elektryka. Problem w tym że trzeba znaleść machera który RZEŹBI - trzeba oprócz nowych kabelków rozwiercić fajeczki od cewek bo tam też jest zwora i potem zalać, np. gorącym plastikiem oraz wykombinować jakąś termiczną izolację żeby nie wróciło. Nowa w serwisie wiązka(sterownik-cewki-wszystkie czujniki-jest to jeden element) kosztuje jak pisałem ok 2500 zł, używka na szrocie - u mnie w Wawie 200 500 zł ale wcale nie masz możliwości sprawdzić czy nie jest popalona a szrociarz nie rozkroi izolacji.
U mnie to wszystko powodowało kichania,strzały wahania obrotów i brak mocy(choć na 4 garach bujnąłem go do 190 - chyba i tak nieźle) Sprawdź te kabelki i ew. cewki/fajki pod nimi - mam nadzieję że to Ci jakoś pomoże. Pozdrawiam |
_________________ W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie |
|
|
|
|
simon.p
Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 44 Skąd: poznań
|
Wysłany: 13 Grudzień 2007, 23:25
|
|
|
Dzięki Imperator za nowy trop (jutro umawiam się z mechanikiem) sądze że w tym temacie leży przyczyna moich trosk.Pozdrawiam!!!!! |
_________________ Mercedes 202 C180 1995r. |
|
|
|
|
Imperator0
wapniak
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 164 Skąd: Stolyca
|
Wysłany: 17 Grudzień 2007, 20:42
|
|
|
A więc..nareszcie wiem co to poczuć na plecach 193 kuce(ciekawe ile ich tam jeszcze biega ) z 6 cylindrów Wymiana części pospiekanej instalacji pomogła. |
_________________ W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie |
|
|
|
|
duvi
duvi
Dołączył: 07 Cze 2006 Posty: 10 Skąd: kielce
|
Wysłany: 18 Grudzień 2007, 00:05
|
|
|
witam
mam ten sam problem u ojca w 124 2.8. Jak poruszam instalacją to jest ok. a po jakimś czasie znowu przerywa i nie chodzi na 2 i 5 cylindrze.Moje pytanie do Imperatora:- do ktorego momentu wycinał ci mechanik ( chyba tylko do przegrody silnika bo dalej powinno byc ok.) i jakie przewody dobrał, czy muszą byc jakies specjalne?
Moim zdaniem trzeba by owinąc wiązke jakimś specjalnym ekranem ( folią )odbijającyma ciepło |
_________________ C180'93 |
|
|
|
|
Imperator0
wapniak
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 164 Skąd: Stolyca
|
Wysłany: 18 Grudzień 2007, 00:23
|
|
|
Hej. Kable wyciął mi praktycznie tyle ile mógł czyli całe wewnątrz do plastiku na grodzi który prowadzi dalej do sterownika. Potem szukał dalej po kawałku ale niestety sypały się dalej i tak wyszedł aż za rynienki plastikowe za silnik i zakończył
prucie prawie pod wiatrakiem - dalej pewnie też był popękany +(bo on tylko tam idzie)ale nie chciał koleś ruszać dalej bo pewnie cała jest popękana. Ponieważ nie miał grubszego kabla więc ten + rozdzielił na 3 i dał do cewek. Potem tylko masy podobierał , wszystko w izolację parcianą i plastikowe rurki...no i biega póki co...
P.S. Widzę że jesteś z Kielc. W poniedziałek - jeśli chcesz mogę się z Tobą ustawić na Miedziance powiedzmy koło 10-11 to obgadamy temat. Jak coś - pisz na gg. Pozdrawiam |
_________________ W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 18 Grudzień 2007, 11:00
|
|
|
WitajImperator0,
"A więc cewkę zdejmujesz ze świecy - nie jest niczym przykręcona - trzyma ją dekiel. Cewkę ze świecą łączy sztywna plastikowa fajka - ją się ściąga z cewki i można wymieniać - grosze."
Nie za bardzo wiem o co Ci chodzi w tym co napisałeś. Domyslam się, (ja jeszcze tego nierozbierałem) że chodzi o przewody wysokiego napięcia i o przewody elektyryczne, które są doprowadzone do cewek?.
Podaj mi nr. telefonu w celu kontaktu jeśli możesz, np. na PW |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Imperator0
wapniak
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 164 Skąd: Stolyca
|
Wysłany: 18 Grudzień 2007, 12:39
|
|
|
Załączam obrazek ( sory za małostkowość - nie jestem Van Gogh ) Z tym że weź pod uwagę że u mnie nie ta fajka plastikowa była problemem a wiązka kabli doprowadzajaca prąd DO CEWKI(to od prawej strony na rysunku)
cewka.JPG
|
|
Plik ściągnięto 376 raz(y) 14,14 KB |
|
_________________ W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 18 Grudzień 2007, 13:33
|
|
|
Imperator0,
Nie mogę się do Ciebie dodzwonić.
Ta wiązka kabli, która idzie do cewki - to skąd ona wychodzi?, od komputera samochodu?, bo jeżeli tak to tam by musiało być 12V.
O jakich fajkach Ty mówisz - te które wciskasz na świece zapłonowe? |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Imperator0
wapniak
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 164 Skąd: Stolyca
|
Wysłany: 18 Grudzień 2007, 13:47
|
|
|
Hej. Mam kiepski zasięg ale próbuj. Wiązka idzie od sterownika przy lewym podszybiu(stojąc na wprost do silnika) po przejściu do grodzi silnika rozgałęzia się na wiązkę do cewek i na wiązkę w stronę wentylatora silnika(pod plastikową przykrywką. Fajki WN kabli zapłonowych a fajki WN cewki to dwie różne rzeczy. Ja mówię ( i narysowałem) te po cewkami. Daj na prv swój numer to puszczę Ci strzałkę.
P.S. Tak wygląda cewka u mnie i jest POD DEKLEM - z tego co się dowiedziałem 1.8 ma inną konstrukcję jednak chyba zasada działania jest taka sama:
2 zdjęcie to 2 litrówka z W124 ale chodziło mi o pokazanie umiejscowienia ww elementów w moim silniku
2330218_1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 11064 raz(y) 10,9 KB |
silnik.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2024 raz(y) 70,99 KB |
|
_________________ W 202 280 Elegance `94 r - Ex
Nissan Terrano - Bloody Butcher - obecnie |
|
|
|
|
|