Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
16 Luty 2012, 20:17
olej na filtrze powietrza
Autor Wiadomość
mirek. 
C180 1998

Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 39
Skąd: śląskie
Wysłany: 28 Grudzień 2007, 15:09   olej na filtrze powietrza

Zdjąłem przewód od filtra do kolektora ssącego i okazało się ,że na filtrze jest olej i na przepustnicy powietrza zrobił się już taki tłusty nalot... Może ktoś ma pomysł jak temu zaradzić..Dodam,że oleju tez ubywa trochę więcej niż poprzednio.Podejrzewam ,że wydmuchuje olej przez górne odpowietrzenie silnika. Mechanik powiedział, że troche oleju to normalne ,ale wg mnie za dużo wydmuchuje. Fitr wymieniałem jakieś pół roku temu i był suchy...
_________________
c-180 1998
VIN WDB2020181A560696
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 28 Grudzień 2007, 15:37   

Mam pytanie.
Czy przy odpalaniu silnika wydobywa sie klebek niebieskiego dymu?
Jesli tak, to masz zuzyte Kapelusze na prowadnicach zaworowych.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 28 Grudzień 2007, 15:42   

Witam
mirek. napisał/a:
Podejrzewam ,że wydmuchuje olej przez górne odpowietrzenie silnika

Jeżeli tak to może mieć przedmuchy i wyrzuca olej górną odmą (pierścienie olejowe kończą się albo są zapieczone), przedmuchy możesz sprawdzić na rozgrzanym silniku lekko odkręcić korek wlewu oleju i zobaczysz czy korek zostanie wypchnięty, jeżeli tak to pierścienie się kończą, jeżeli nie to spróbuj na noc wlać do każdego cylindra po 50ml nafty, jeżeli są zapieczone powinno poprawić się.
Jaki masz przebieg?
Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

Ostatnio zmieniony przez Adaśko 28 Grudzień 2007, 15:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mirek. 
C180 1998

Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 39
Skąd: śląskie
Wysłany: 28 Grudzień 2007, 15:43   

Ni zauważyłem żeby dymil jakoś mocniej... Mam jescze pytanie czy w silniku 1,8 jest dolna odma? jesli tak to w którym miejscu..?

[ Dodano: 28 Grudzień 2007, 15:47 ]
przebieg 160000-najprawdopodobniej i 2 lata lpg sekwencja
_________________
c-180 1998
VIN WDB2020181A560696
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 28 Grudzień 2007, 15:49   

mirek. napisał/a:
Ni zauważyłem żeby dymil jakoś mocniej... Mam jescze pytanie czy w silniku 1,8 jest dolna odma? jesli tak to w którym miejscu..?

Powinna być, w moim jest jak patrzysz na silnik z przodu po prawej stronie mniej więcej pod sprężarką klimy i wspomagania kierownicy, te dwie rzeczy są przykręcone do obudowy dolnej odmy. Zobacz moje wcześniejsze http://www.w202.pl/viewto...er=asc&start=0, tam opisywałem

[ Dodano: 28 Grudzień 2007, 15:57 ]
na zdjęciu masz zaznaczone miejsce gdzie się znajduje, jest to miejsce do którego u mnie jest przykręcona obudowa dolnej odmy.

odma.jpg
Plik ściągnięto 398 raz(y) 43,26 KB

_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 28 Grudzień 2007, 17:58   

Adaśko napisał/a:
lekko odkręcić korek wlewu oleju i zobaczysz czy korek zostanie wypchnięty, jeżeli tak to pierścienie się kończą,


A jaki związek mają pierścienie z korkiem wlewu oleju :?: :wink:
Żeby sprawdzić czy pierścienie mają przedmuch to wyjmij miarkę poziomu oleju w silniku, a jeżeli dmucha do góry to masz do roboty zawory :idea: :mb:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 28 Grudzień 2007, 18:02   

Jary napisał/a:
A jaki związek mają pierścienie z korkiem wlewu oleju

Podobny jak wyjęcie bagnetu :D
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 28 Grudzień 2007, 18:08   

Adaśko napisał/a:
Podobny jak wyjęcie bagnetu


Kolego nie uprawiaj filozofii, bo to nic nie wnosi do tematu :wink: Od kiedy to zużyte/zapieczone pierściemie powodują przedmuchy do pokrywy klawiatury :lol:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
mirek. 
C180 1998

Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 39
Skąd: śląskie
Wysłany: 28 Grudzień 2007, 21:40   

Sprawdze jak go odpale ,na razie mam większy problem jak w temacie "pompa paliwa , cewki"
...
_________________
c-180 1998
VIN WDB2020181A560696
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 29 Grudzień 2007, 12:00   

Jary, Nie filozofuję tylko staram się pomóc, nie chcę wyjść ani na wszystko wiedzącego, ani na głupka, staram się pomóc w jakichś sposób. Zmagam się z motoryzacją amatorsko od ponad 20-tu lat, jak dotąd naprawy podwórkowe udawały mi się i nie musiałem ponosić niepotrzebnych kosztów i to co pisałem to u mnie sprawdziło się kiedyś tam. Czasami ciężko jest wytłumaczyć pisząc. Może źle napisałem, ale przedmuchy może mieć gdy ma zużyte pierścienie, a jak są zapieczone pierścienie olejowe (a mogą od rzadko zmienianego oleju-nagar) to można naftą spróbować potraktować.
Jeżeli w tym co pisałem wcześniej ktoś się nie zgadza to proponuję zignorować to.
Pozdrawiam i przepraszam.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 29 Grudzień 2007, 15:16   

Adaśko napisał/a:
Jeżeli w tym co pisałem wcześniej ktoś się nie zgadza to proponuję zignorować to.


Adaśko Spoko :mb: :|
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
mirek. 
C180 1998

Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 39
Skąd: śląskie
Wysłany: 29 Grudzień 2007, 19:00   

Odpalił na otwartym odpowietrzeniu... ale waliło ciśnienie z silnika równo, dopiero jak wszystkie zanieczyszczenia sie wypaliły zatkaliśmy odpowietrzenie i chodzi.. ale jak sie odkręci kurek wlewu oleju to strasznie wydmuchuje olej. Mechanik mówił, że trzeba wyczyścić jakieś sitko pod pokrywą zaworów któr będzie zasyfione i dlatego tak rzuca olejem i pewnie stąd ten olej na filtrze, mam zamiar się za to zabrać jak najszybciej. Jeśli ktoś to już przechodził to proszę o komentarze.. :lol: pozdrawiam!
_________________
c-180 1998
VIN WDB2020181A560696
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 30 Grudzień 2007, 00:01   

mirek. napisał/a:
Mechanik mówił, że trzeba wyczyścić jakieś sitko pod pokrywą zaworów któr będzie zasyfione i dlatego tak rzuca olejem i pewnie stąd ten olej na filtrze, mam zamiar się za to zabrać jak najszybciej. Jeśli ktoś to już przechodził to proszę o komentarze


Być może ma rację i zrób to, a jeśli nie pomoże to masz do roboty zawory i ich gniazda (wypalone) :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 31 Grudzień 2007, 11:08   

Jary, Nie ma sprawy
mirek., Wydaje mi się że masz za duże przedmuchy jak tak wali olejem, jeżeli chodzi o sitko pod pokrywą to nie wiem jak ma :mb: rozwiązane, ale w starym VW było przynitowane do pokrywy u góry kilka siatek metalowych (trzeba dekiel odkręcić), przez które olej nie powinien się przecisnąć. Jeżeli auto ma duży przebieg to możliwe, że są zasyfione nagarem i wtedy może olej puszczać. Jednak wydaje mi się tak dmuchać nie powinno i może być do zrobienia tak jak Jary.
Ps. Nie bardzo skumałem co napisałeś
mirek. napisał/a:
ale waliło ciśnienie z silnika równo
czy to znaczy sprawdzał ciśnienie mechanik?
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
mirek. 
C180 1998

Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 39
Skąd: śląskie
Wysłany: 31 Grudzień 2007, 15:00   

może niezbyt jasno to opisałem.. tzn.mechanik nie sprawdzał ciśnienia po odpaleniu. Miałem problem z zapaleniem silnika odpalił dopiero gdy zdjęliśmy gumke z odmy silnika (na pokrywie zaworów). I przez ten otwór waliło mocno powietrze i troche oleju... Po zdjęciu przewodu powietrza od filtra do kanału dolotowego(nie wiem jak się fachowo ten plastik nazywa) okazało się ,że w całym przewodzie (kanale) duży nalot takiej żołtej mazi z oleju i krople wody, a na filtrze jest trochę oleju. Wynika z tego ,że przez odmu idzie dużo oleju, skądś bierze się tam woda, i leci to wszystko do dolotu... Nie wiem co ztym zrobić..
_________________
c-180 1998
VIN WDB2020181A560696
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,168 sekundy. Zapytań do SQL: 12