Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
16 Luty 2012, 20:17
olej na filtrze powietrza
Autor Wiadomość
lojek 
mesio

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 607
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31 Grudzień 2007, 15:10   

mirek., a może to uszczelka pod głowićcą ci padła i cisnienie z cylindra przedmuchuje.
_________________
W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 31 Grudzień 2007, 15:11   

mirek. napisał/a:
skądś bierze się tam woda


Z różnicy temperatur powietrza :idea: Sprzwdź i wyczyść całe odpowietrzenie silnika, bo skoro odpalił dopiero po zdjęciu górnej odmy, to w tym może być przyczyna Twoich problemów :mb:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 31 Grudzień 2007, 16:35   

lojek napisał/a:
może to uszczelka pod głowićcą ci padła i cisnienie z cylindra przedmuchuje.
Może być, zobacz jeszcze czy w zbiorniku wyrównawczym nie puszcza bąbli, chociaż powinien mechanik zwrócić na to uwagę.

[ Dodano: 31 Grudzień 2007, 16:38 ]
Tłok jak pęknie robi też przedmuchy, najlepiej sprawdź jeszcze sprężanie bo usterek można mnożyć, byle dobrze trafić i tanio wyszło.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
mirek. 
C180 1998

Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 39
Skąd: śląskie
Wysłany: 31 Grudzień 2007, 16:48   

Myśle,że gdyby to była uszczelka pod głowicą , to by mocno dymił i byłby duży ubytek płynu w chłodnicy.. Co do odpowietrzeń, to mam pytanie ile i gdzie są jeszcze odpowietrzenia w silniku , oprócz tego górnego?
_________________
c-180 1998
VIN WDB2020181A560696
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 2 Styczeń 2008, 12:23   

mirek. napisał/a:
gdzie są jeszcze odpowietrzenia w silniku
Pisałem wcześniej i dołączałem rysunki na temat dolnej odmy, przejrzyj dokładnie stronę wcześniejszą.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
mirek. 
C180 1998

Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 39
Skąd: śląskie
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 09:52   

Adaśko Pisałeś, że rozkręcałeś tą odmę... możesz podpowiedzieć jak się za to zabrać i czy jest to skomplikowana sprawa ,bo zastanawiam się czy nie zlecić tego komuś bardziej wprawionemu z :?
Pozdrawiam!
_________________
c-180 1998
VIN WDB2020181A560696
 
 
mruk 
CLK 320 Sport

Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 11:23   

Jary napisał/a:

A jaki związek mają pierścienie z korkiem wlewu oleju :?: :wink:
Żeby sprawdzić czy pierścienie mają przedmuch to wyjmij miarkę poziomu oleju w silniku, a jeżeli dmucha do góry to masz do roboty zawory :idea: :mb:


Ale przecierz olej wlewa sie korkiem i on splywa natychmiast do miski olejowej. Czy to nie są "naczynia połączone"? Jak bedzie przedmuchiwac przy bagnecie to tak samo przy korku i na odwrót.
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 12:15   

mirek. napisał/a:
możesz podpowiedzieć jak się za to zabrać

Pracy jest trochę, zeszło mi parę godzin, ale jak dasz sobie czas i spokój to zrobisz bez problemu. Jeśli chodzi o dolną odmę to z moich obserwacji awaria dolnej odmy może być tylko jedna-zapchany otwór odpływowy u dołu i tym samym zużycie oleju (spalanie) gdyż przez to olej jest odsysany wężykiem połączonym z kolektorem ssącym i spalanym (widać po świecach, są zawalone nagarem). Opisze jak to u mnie wyglądało. Chcąc do niej się dobrać musisz najpierw odkręcić dolną osłonę silnika, zdjąć pasek wielorowkowy od wspomagania i klimy (ja mam dwa paski jeden od wspomagania i klimy, drugi od pompy wodnej i alternatora), następnie odkręcić całą pompę wspomagania (wężyków nie odłączałem) podwiesiłem ją na gumie by nie przeszkadzała (jest na wężach gumowych także spoko), później odkręciłem agregat od klimy (też jest na wężach gumowych, więc tak jak wyżej). To coś na czym były przykręcone te rzeczy to obudowa dolnej odmy, w górnej jej części masz wężyk grubości kciuka, który idzie przez trójnik dwoma już wężykami ok 6mm do kolektora ssącego (podłączenie od dołu kolektora). Możesz porównać sobie ten rysunek załączony miejsce gdzie ona się znajduje, odkręcasz ją sześcioma śrubami z łbem na imbus 6mm, tylko uważaj nie są jednakowej długości. Po odkręceniu lekko podważyć i powinna zejść (podłóż coś pod to miejsce, jak jest zapchana trochę oleju poleci). Z tej obudowy wyjąłem syfu dwie garści, umyłem w nafcie i następnie przedmuchałem dolny odpływ znajdujący się w korpusie silnika (wziąłem wężyk igielitowy, nabrałem w niego nafty i wdmuchnąłem w ten otwór).

[ Dodano: 3 Styczeń 2008, 12:23 ]
Na czerwono zaznaczyłem miejsce gdzie jest otwór odpływowy z odmy do miski, ten który przedmuchiwałem. Nie wiem czy dałbym komuś to zlecać robić, wolałem sam.
Mam nadzieję że w miarę zrozumiale opisałem, gdyby co pisz postaram się wytłumaczyć bardziej jasno.
Szczerze powiedziawszy objawy przez Ciebie opisane nie wskazują na zapchaną dolną odmę, dla ścisłości w dolnej odmie nie ma żadnych sitek, jest otwór z góry w bloku przez który spływa olej, a stamtąd odpływa dolnym otworem, gazy są odbierane przez wężyk do kolektora ssącego.

t_odma.JPG
Plik ściągnięto 343 raz(y) 21,17 KB

_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 13:36   

mruk napisał/a:
Jak bedzie przedmuchiwac przy bagnecie to tak samo przy korku i na odwrót.


Najlepiej to sprawdzić samemu, w przypadku oleju to są naczynia połączone, natomiast ciśnieje powstaje w cylindrach i jeżeli nie trzymają zawory to dmucha w korek wlewu (pod pokrywę zaworów), jeżeli pierścienie to dmucha do miski olejowej, taka już jest konstrukcja silnika spalinowego :idea: Może być tak że i zawory i pierścienie siadły wtedy dmucha wszędzie :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 13:49   

Jary napisał/a:
ciśnieje powstaje w cylindrach i jeżeli nie trzymają zawory to dmucha w korek wlewu

Wydaje mi się, że wszyscy mają rację, jednak ciężko jest wytłumaczyć pisząc. Jeżeli grzybki zaworów nie trzymają to dmucha w kolektory (ssący i wydechowy, zależy które), a jak trzonki, czyli w miejscach gdzie są uszczelniacze to w górnej części silnika, a pierścienie powodują przedmuchy pod tłoki i wtedy bardziej widać tak jak Jary, pisze przez wyciągnięcie bagnetu. Kiedyś w Ojca Vectrze urwała się prowadnica jednego zaworu i waliło ostro przez korek wlewu-miał co prawda trzonki zjechane o dobry milimetr na średnicy więc efekt był przerażający. W serwisie (Niemcy) powiedzieli "motor kaput", zrobiłem w garażu u siebie w miesiąc czasu, koszt 1000 pln :mrgreen: . Wymiana prowadnic zaworów i uszczelniaczy (16szt), planowanie głowicy i dotarcie zaworów plus takie pierdoły jak uszczelki.
mirek., a może w tym kierunku należało by sprawdzić?
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
mirek. 
C180 1998

Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 39
Skąd: śląskie
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 18:05   

Dziękuje za podpowiedzi :D . Może to faktycznie nie wina tej odmy , bo u Ciebie Adaśko było duże zużycie oleju, a u mnie jest w normie. Po wyjęciu bagnetu nic nie wydmuchuje ,więc mam nadzieję, że to nie pierścienie. Wyczyściłem cały dolot powietrza z oleju , przepustnicę pojeżdżę trochę i zobaczę czy dalej będzie się dostawał tam olej.Obawiam się ,że to mogą być zawory, po uruchomieniu zimnego silnika przez chwilę słychać lekkie stukanie w silniku, a gdy odkręce kurek wlewu oleju to mocno rzyga olejem. Mam pytanie czy można jakiś czas pojezdzić z nieszczelnymi zaworami, czy grozi to jeszcze większą awarią czy normalnie po odkręceniu kurka wlewu wogóle nie powinno rzucać oleju i czy może to być spowodowane zbyt wysokim poziomem oleju w silniku..? :oops: I czy może coś pomóc gęstszy olej teraz jest zalany syntetyk orlenu... Pozdrawiam!
_________________
c-180 1998
VIN WDB2020181A560696
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 20:08   

mirek. napisał/a:
Mam pytanie czy można jakiś czas pojezdzić z nieszczelnymi zaworami, czy grozi to jeszcze większą awarią czy normalnie po odkręceniu kurka wlewu wogóle nie powinno rzucać oleju i czy może to być spowodowane zbyt wysokim poziomem oleju w silniku..? I czy może coś pomóc gęstszy olej teraz jest zalany syntetyk orlenu...


Napisz więcej szczegółów, bo my się tu prawie kłócimy, a tak naprawdę nie wiesz co się dzieje z Twoim autem. Z zaworami nieszczelnymi jeździć nie można, ale czy masz nieszczelne :?: Po odkręceniu korka może rzucać olejem, bo tam jest łańcuch i koło wałka rożrządu, tylko jest różnica pomiędzy wydmuchiwaniem a wyrzucaniem, piszesz o zbyt wysokim poziomie oleju, co to wg Ciebie ocnacza :idea: Gęstszego oleju nie znajdziesz bo w temp. eksploatacyjnej silnika każdy jest rzadki. Podaj info typu : stan oleju jest na max na wskaźniku, po odkręceniu korka wlewu dmucha, itd, itp, to wtedy otrzymasz pomoc a tak to dyskutujemy i zaśmiecamy forum :mb:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
mirek. 
C180 1998

Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 39
Skąd: śląskie
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 20:50   

Stan oleju jest między max a połową, po odkręceniu kurka rzuca olejem, w komorze dolotowej (od filtra do przepustnicy)jest maż (olej z wodą), filtr powietrza jest przybrudzony olejem(lekko).Płynu w chłodnicy nie ubywa i nie widać bąbelków w zbiorniku wyrównawczym...Chodzi mi o to,czy mogło wywalić olej przez odpowietrzenie jeśli było np prawie max poziom, a co do gęstszego to chodzi mi o to czy zamiast syntetyka nie wlać np półsyntetyka..
Dzięki Jary za zainteresowanie! :D
_________________
c-180 1998
VIN WDB2020181A560696
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 3 Styczeń 2008, 21:51   

mirek. napisał/a:
czy mogło wywalić olej przez odpowietrzenie jeśli było np prawie max poziom,


Mogło :idea: Z olejem nic nie kombinuj, zdejmij pokrywę zaworów i ją wymyj jak Ci radził mechanik :mb:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 4 Styczeń 2008, 10:53   

Tak na marginesie u mnie też na filtrze powietrza jest lekko zabrudzone miejsce nad którym jest wężyk od odmy, nie jest to brud że łyżką trzeba skrobać, ale wręcz plama ciemna. Nadwyżka oleju też może być przyczyną, lepiej przez odmę jak wypluje niż miałby puścić jakiś uszczelniacz, a może przeholowałeś i za dużo oleju wlałeś i puściło coś? Zrób jak pisał Jary, , zdejmiesz pokrywę, może to pomoże-koszt żaden, a może wyleczyć.
Po odpaleniu zimny silnik zawsze zaklekocze lekko zanim olej wszędzie dojdzie.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,081 sekundy. Zapytań do SQL: 8