Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 17:59 |
Visko |
Autor |
Wiadomość |
aloha1970
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 117 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15 Styczeń 2008, 16:55
|
|
|
dzięki
[ Dodano: 15 Styczeń 2008, 16:55 ]
dzięki
[ Dodano: 15 Styczeń 2008, 17:41 ]
dzięki |
_________________ 1970 |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Styczeń 2008, 19:18
|
|
|
aloha1970, poszło na @ |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
aloha1970
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 117 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15 Styczeń 2008, 20:10
|
|
|
lojek dzieki |
_________________ 1970 |
|
|
|
|
syndroom
Dołączył: 18 Maj 2007 Posty: 30 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 23 Luty 2008, 22:17
|
|
|
Ziola napisał/a: | Visco... Ja kupiłem firmy Sachs (390zl).... |
witam podlacze sie do tematu ja tez kupilem tej firmy jak zalozylem na poczatku to ladnie buczalo i na rozgrzanym silniku nie mozna bylo go zatrzymac a probowalem zwitkiem gazet;))i temperatura miedzy 80 - 85 *C sie whala, ale po jakims pol roku juz wiatrak tak nie hyczal i bez wiekszych oporow moglem go zatrzymac temperatura 90 stopni teraz ale idzie lato i trzeba o to zadbac, takze zastanawiam sie czy nie rozkrecic i dolac tego oleju ktory rozpreza sie pod wplywem ciepla na forum o tym byla mowa takze prosba do klegi 'lojka' moglbys mi tez podeslac sposob jak to zrobic? moj adres to
mpiotr23@wp.pl
[ Dodano: 24 Luty 2008, 12:56 ]
witam ponownie a to adres dla wszytkich eksperymentatowow do poczytania odnosnie viska bardzo dobrze wytlumaczone i zobrazowane mysle ze temat ostatecznie zakonczony zasada dzialania i naprawy zostala pokazana nie koniecznie na modelu mercedesa ale w bardzo przejrzysty sposob co mozna przeniesci na innenawet typy samochodow w koncu zasada pracy visko jest taka sama dla wszytkich milego czytania:)
http://209.85.135.104/search?q=cache:DHBHVNx1LoAJ:www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php%3Ft%3D42778+naprawa+wisco&hl=pl&ct=clnk&cd=6&gl=pl
[ Dodano: 24 Luty 2008, 12:56 ]
http://209.85.135.104/sea...clnk&cd=6&gl=pl |
_________________ 123 300D, 190 2.3E, c-220 Elegance
|
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 24 Luty 2008, 14:51
|
|
|
syndroom napisał/a: | zastanawiam sie czy nie rozkrecic i dolac tego oleju ktory rozpreza sie pod wplywem ciepla |
Dla porządku - ten olej (silikonowy) się nie rozpręża, tylko w odróżnieniu od innych olejów, zwiększa swoją gęstość |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Luty 2008, 18:35
|
|
|
Troszkę mnie nie było wysyłam ci na @ zdjęcia co i jak |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
Maly V8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Sty 2008 Posty: 223 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 26 Luty 2008, 10:38
|
|
|
syndroom napisał/a: | Ziola napisał/a: | Visco... Ja kupiłem firmy Sachs (390zl).... |
witam podlacze sie do tematu ja tez kupilem tej firmy jak zalozylem na poczatku to ladnie buczalo i na rozgrzanym silniku nie mozna bylo go zatrzymac a probowalem zwitkiem gazet;))i temperatura miedzy 80 - 85 *C sie whala, ale po jakims pol roku juz wiatrak tak nie hyczal i bez wiekszych oporow moglem go zatrzymac temperatura 90 stopni |
Bo mało kto wie że visco powinno być magazynowane i przewozone na pionowo (tak jak jast zamontowane na silniku), jezeli lezało na płask, musi być przynajmniej 24h przed założeniem ustawione w pionie. Sam się z tego kiedyś śmiałem, ale kolega pracuje w serwisie BMW , i mówił że jak wpada kontrol, to pierwsze co sprawdza to to czy wiskozy stoją w pionie. |
|
|
|
|
GREG
Pomógł: 12 razy Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 76 Skąd: INOWROCŁAW
|
Wysłany: 9 Marzec 2008, 18:52
|
|
|
Witam wszystkich.
Podłączę się tutaj do długo wałkowanego tematu. Nie chodzi mi wisko a że idzie wiosna, więc trzeba coś z tym zrobić. W sklepie InterCars jest kilka rodzai sprzęgiel i nie wiem jakie wybrać, może coś podpowiecie ? Na uwadze mam Sachs 270zl i Hans Preis 250zl. które wybrać ? Czy jest generalnie między nimi jakaś istotna różnica lub któregoś się wystrzegać ? Doradźcie coś koledzy. Wiele osób pisało już, że albo regenerowali albo kupowali nowe, więc jakieś doświadczenia macie, co do marki czy użytkowe. Wszelkie opinie mile widziane.
Pozdrowienia |
_________________ GREG
C180 Classic 96' + LPG Stag 200
|
|
|
|
|
infosoft
WDB2020871F986615
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 403 Skąd: Saska Kępa
|
Wysłany: 9 Marzec 2008, 19:55
|
|
|
Greg i inni
odnośnie visco:
dziś uczestniczyłem w slocie w Wwie i był kolega Ukaniu (Łukasz) z forum Mercmania, który ma ten sam problem, i chce dokonać regeneracji visco stosując odpowiedni silikon 1000 za 20zł- radzę, aby wejść na to forum i skorzystać z jego bardzo bogatego doświadczenia - warto ! |
_________________ MB C200 TK Elegance'00,paint:emerald black metallic,interior:fabric Minos gray;manualne 6 biegów z kompresorem 194KM. Super niezawodny. |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 10 Marzec 2008, 13:48
|
|
|
regenerowalem wiskoze zgodnie z instrukcja kolegow, ale zwykly olej nie zdaje egzaminu, pod wplywem Ciepla robi sie rzadki i zamiast krecic sie szybciej, kreci sie wolniej, ewentualnie na stale wisko zamontowac ale to chyba nie za bardzo, albo jakis olej silikonowy,
najwiekszym problemem jest odkrecenie wiskozy, kto ma sposob jakis dobry ?
w ktora strone to sie odkreca bo zapomnialem tam chyba gwint jest odwrotny czy nie ?
stojac przodem do auta wisko kreci sie w prawo. W ktora strone sie odkreca ? |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 10 Marzec 2008, 17:42
|
|
|
btx napisał/a: | wisko kreci sie w prawo. W ktora strone sie odkreca ? |
W lewo |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 10 Marzec 2008, 22:47
|
|
|
jak to odkrecacie ? czym blokujecie kolo od pompy ? |
|
|
|
|
aloha1970
Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 117 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11 Marzec 2008, 10:54
|
|
|
Poproś kolegę żeby naciskał na pasek a Ty przy pomocy chyba klucza ( 36),nałóż go na śrubę i energicznie uderzaj ,pamiętaj w lewą stronę. Pozdrawiam. |
_________________ 1970 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
syndroom
Dołączył: 18 Maj 2007 Posty: 30 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 27 Styczeń 2009, 20:52
|
|
|
ja robilem koledze takie wisko, zdejmujesz bimetal pod nim jest taki wodzik wyjmujesz go, robisz w innym miejscu mala dziurke ktora robi za odpowietrzenie a przez otwór po wodziku powoli wlewasz okolo 50ml specyfiksu do silników "doctor" wiem ze w kauflandzie mozna go kupic , wlej okolo 50ml nie wiecej bo wiatrak bedzie caly czas chodzil ja za pierwszym razem wlalem 100ml i tak wlasnie bylo ale pozniej odlalem troszche i wszystko ok działa!! następnie po wlaniu doctora zaklejasz odpowietrzenie klejem do metalu zakladasz wodzik i bi metal zakrecasz 36mm kluczem na miejsce i wuala:) |
_________________ 123 300D, 190 2.3E, c-220 Elegance
|
|
|
|
|
|